Jak budować więzi z dziećmi?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

PRZEMOC I AGRESJA Jak zapobiegać?
Teoria harmonii prof. Marii Braun –Gałkowskiej
MOTYWACJA DZIECI I NAUCZYCIELI Monika Matuszczak
„Wszyscy zacznijmy wychowywać”
Dojrzałość szkolna dziecka
Niby banalne pytanie, a jednak nie jest tak łatwo na nie odpowiedzieć
JAN PAWEŁ II
Senior Life Coaching Czy starych drzew się nie przesadza?
Na dobre i na złe… Więzi łączące klasę 6 a.
TAK ŻYJ ABYŚ BYŁ CHWAŁĄ PANA KTÓRY CIĘ STWORZYŁ.
MAŁŻEŃSTWO.
WĘDRÓWKA KU MĘSKIEJ MIŁOŚCI
Ks. Jan Twardowski Kochać....
Felietony KS.JAN TWARDOWSKI (fragmenty).
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Zgoda na siebie i dar swojego życia daje Bogu możliwość
Życie nastolatka.
Etapy budowania więzi w rodzinie
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
warsztaty dla rodziców
Zabawy FundaMentalne dla przedszkoli
,,ŻEBY CZŁOWIEK BYŁ CZŁOWIEKIEM’’
Motywacja.
PSYCHOLOGIA HUMANISTYCZNA
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Miłość.
“Jakże ogromną siłę ma modlitwa dziecka
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
Słowo Życia Sierpień 2012.
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Motywowanie do nauki – rola rodzica
Poświęć chwilkę swego zabieganego życia na kilka myśli
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
Słowo Życia Maj 2011.
Rola rodziny w rozwoju dziecka
Wartości w życiu człowieka
SESJA DRUGA Dlaczego Jezus umarł?.
Postawa asertywna.
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
O m i ł o ś c i.... B o m i ł o ś ć to... chcieć czynić drugiego wolnym, a nie uwodzić go, to uwolnić go z jego więzów, jeśli pozostawał więźniem, aby.
„ Ponieważ Bóg jest miłością, chciałby, żebyśmy uczestniczyli w (…) Jego radości i otrzymali Jego błogosławieństwo”. (Youcat, p.170)
środowisko wychowawcze
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
1 WOBCOWANE POKOLENIE CZYLI JAK ZBUDOWAĆ TRWAŁE WIĘZI Z DZIEĆMI ABY PRZEKAZYWAĆ IM WIARĘ W RODZINIE I KOŚCIELE.
Przyjaciel najcenniejszy dar
Każdego miesiąca. każdego miesiąca Dobre słowo rozwesela serce człowieka, nie oszczędzaj miłych słów - wiele ludzi na nie czeka!
Rodzice nie muszą być samotni
Ucz swoje dzieci, że niczego poza sobą nie potrzebują do szczęścia – ani osoby ani miejsca czy rzeczy – i prawdziwe szczęście odnajduje się wewnątrz siebie.
Nurty zarządzania – Szkoła stosunków miedzyludzkich.
POWOŁANIE znakiem nadziei opartej na wierze. MIEĆ NADZIEJĘ to znaczy ufać Bogu wiernemu, który dochowuje obietnic przymierza.
…łączy się ze swą żoną…. …łączy się ze swą żoną…
JAK CHRONIĆ MŁODEGO CZŁOWIEKA PRZED ZAGROŻENIAMI WSPÓŁCZESNEGO ŚWIATA
Osobisty rozwój każdego z małżonków 2. Budowanie rodziny podobającej się Bogu.
Spotkanie ze Słowem J 14, 1-6 Z Ewangelii według świętego Jana:
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Wszystko zaczyna się od modlitwy… Dlatego staraj się by Twoja modlitwa była nieustająca… -Matka Teresa z Kalkuty-
Praca domowa: Wybierz z następnego slajdu jedno zdanie, przepisz je i rozwiń tak, aby odpowiadało na pytanie: Jak chrześcijanin może realizować wiarę.
Emocje Marta Riess.
„Ponieważ Bóg jest miłością, chciałby, żebyśmy uczestniczyli w (…) Jego radości i otrzymali Jego błogosławieństwo”. (Youcat, p.170)
główną potrzebą emocjonalną dziecka.
„ABY WSZYSCY BYLI JEDNO”
Spotkanie ze Słowem Łk 10, Z Ewangelii według świętego Łukasza:
Odpowiedzialność za uczucia
„POSTAW NA RODZINĘ” KAMPANIA PROFILAKTYCZNA
Idealna miłość istnieje nie tylko w książkach
Zapis prezentacji:

Jak budować więzi z dziećmi? Kilka uwag praktycznych!

Jak budować dobre więzi z dziećmi ? Ograniczenia Autorytet Odpowiedzialność MIŁOŚĆ Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Afirmacja uczuć Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Afirmacja uczuć Afirmacja znaczy „potwierdzenie, zgoda, uznanie” Afirmacja daje poczucie autentyczności Uznaje, że ich uczucia są ważne Pokazuje, że uznajemy ich osobowość Nie powinniśmy zaprzeczać uczuciom Towarzyszyć i uznawać: strach, radość, zakochanie, itp.

Akceptacja Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Afirmacja

Akceptacja osoby Absolutna podstawa dobrych stosunków Zapewnienie miłości bez względu na to, co się stanie (bezwarunkowa) Oddzielenie osoby od czynu Akceptacja daje poczucie bezpieczeństwa Akceptacja otwiera szczerość i zaufanie Brak akceptacji: niepokój, szukanie dowartościowania

Docenianie Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Docenianie Kamień węgielny dobrych stosunków Koncentracja na rzeczach pozytywnych Docenianie daje poczucie znaczenia To co robią, też się liczy ! Ich osiągnięcia mają dla kogoś znaczenie Brak doceniania: niechęć, apatia

Okazywanie uczuć Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Okazywanie uczuć Pokazuje dzieciom, że są warte kochania Dajemy im poczucie, że są kochani Dodaje im sił emocjonalnych Okazywanie miłości słowem lub gestem Nie można zaniedbywać okazywania miłości wraz z wiekiem dzieci

Dostępność Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Dostępność Potrzebny jest czas, aby uczestniczyć w życiu dziecka Dajemy im poczucie ważności Budujemy więź Wejść w świat dziecka z zainteresowaniem Bez rad i poczucia wyższości Inne rzeczy nie mogą być ważniejsze

Odpowiedzialność Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Odpowiedzialność Jasne określenie zasad Jasne określenie konsekwencji Zasady dają wolność poruszania się w dozwolonym polu Trzeba pozwolić ponieść konsekwencje lub wyegzekwować je

Autorytet Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Autorytet Trzeba być dla dzieci przykładem Autorytet pochodzi od Boga Pokaż, że też podlegasz autorytetowi Trzeba być autentycznym, nie „świętym” Słowo „przepraszam” nie obniża autorytetu Dzieci wychodzą spod naszego autorytetu i trzeba się z tym pogodzić.

Miłość i ograniczenia Ograniczenia MIŁOŚĆ Autorytet Odpowiedzialność Docenianie Uczucia Dostępność Akceptacja Afirmacja

Prezentacja z www.fundamentywiary.pl Miłość i ograniczenia Pragnienie dobra naszych dzieci Dawanie im najlepszych rzeczy Miłość nie jest przyzwoleniem na wszystko Trzeba być przykładem miłości Trzeba wprowadzać ograniczenia Stworzyć dom, do którego „chce się wracać”. Jak budować dobre więzi z dziećmi ? Prezentacja z www.fundamentywiary.pl