COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
OSIEM ZASAD ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ.
Advertisements

Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Kamil Markuszewski Mateusz Mikłuszka
KONTROLA JAKO FUNKCJA ZARZĄDZANIA

Wydział Nauk Ekonomicznych Studia stacjonarne II stopnia, rok akademicki 2012/2013 Wybór specjalności na kierunku Zarządzanie.
Współpraca międzysektorowa na rzecz CSR: formy, korzyści
Zarządzanie projektami – pojęcia
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
ZASADY AUDITOWANIA ZARZĄDZANIE PROGRAMEM AUDITÓW
SPRAWNOŚĆ SEKTORA PUBLICZNEGO WYKŁAD IV
Instytucjonalne aspekty współpracy Budowanie kompetencji do współpracy między-samorządowej i międzysektorowej jako narzędzi rozwoju lokalnego i regionalnego.
Jakość systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Strategiczne potrzeby ZUS
Adam Walicki - 30 września 2010
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Paweł Piecuch Ekspert w zakresie implementacji rozwiązań technologicznych w ochronie zdrowia. Warszawa Więcej informacji.
GRC.
PPPRCHITM Zintegrowany System Zarządzxania
Zarządzanie produkcją w przedsiębiorstwie
Budowanie partnerstwa Halina Siemaszko W prezentacji wykorzystano materiały Fundacji Partnerstwo dla Środowiska.
Wspieranie współpracy metropolitalnej w nowej perspektywie finansowej
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Justyna Gryz Jacek Losiak Michał Borsuk Adam Dargacz
Finansowanie inwestycji sektora gospodarki odpadami w nowej perspektywie Paweł Orłowski Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Niezbędne działania dostosowujące organizacje do planowanych zmian wynikających z nowej wersji normy ISO14001 Maciej Kostrzanowski - PFISO14000-INEM Polska.
dr hab. inż. Alina Matuszak-Flejszman, prof. nadzw. UEP
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
w projekcie PROCESY CELE KOMPETENCJE
Efektywne i skuteczne komunikowanie się z audytorami jako element wsparcia procesu osiągania celów kierownika jednostki Monika Kos Departament Polityki.
RACHUNKOWOŚĆ DLA MENEDŻERÓW
1 Optymalizacja modelu IT do potrzeb biznesowych w firmie Międzyzdroje, Maja 2014r.
Transport i logistyka Studia II stopnia Katedra Transportu.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Zintegrowany System Informacyjny Resortu Finansów – Strategia 2020
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Ergonomia procesów informacyjnych
SYSTEM ZARZĄDZANIA BEZPIECZEŃSTWEM INFORMACJI- wymagania normy ISO 27001:2007 Grażyna Szydłowska.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/2015 Ewaluacje problemowe w zakresie wskazanym przez Ministra Edukacji Narodowej dotyczyły następujących.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PORADNIE PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNE- Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2014/ ewaluacji problemowych 1.06.
KONSOLIDACJA SEKTORA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO W POLSCE
Zarządzanie wdrożeniem oprogramowania w organizacji w oparciu o metodykę ITIL Michał Majewski s4440 Praca magisterska napisana pod kierunkiem dr inż. Tomasza.
Kontrola zarządcza w jednostce budżetowej
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Efektywność zarządzania w sektorze publicznym Ministerstwo Finansów 16 czerwca 2015 r. Coroczne spotkanie przedstawicieli komitetów audytu.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Społeczna odpowiedzialność organizacji Zmiany zachodzące w otoczeniu współczesnych organizacji powodują, że ulegają zmianie społeczne oczekiwania wobec.
Menedżer finansowy Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych Katowice,
Gdańsk, 27 czerwca 2016 r. Centralna koordynacja interwencji EFSI w sektorze zdrowia na lata Regionalny Program Operacyjny dla Województwa Pomorskiego.
Zarządzanie jakością kształcenia. Poznajmy się Imię i nazwisko Skąd przyjechałaś/-eś? Podaj 3 informacje na swój temat: 2 prawdziwe i 1 fałszywą- informacje.
MICZKO KAROLINA PATEK JOANNA GR. 2B ORGANIZACJE I ICH RODZAJE.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
Dr hab. Ewa Hellich, prof. SGH Instytut Rachunkowości
Katedra finansów przedsiębiorstw i ubezpieczeń gospodarczych
Efektywne planowanie i monitorowanie portfela inwestycji z Hadrone PPM
Funkcja planowania.
{ Wsparcie informacyjne dla zarządzania strategicznego Tereshkun Volodymyr.
Dział IT partnerem w biznesie. Jak mierzyć wartość informatyki?
Wybór specjalności na kierunku ekonomia
Budowa planu strategicznego – formułowanie celów.
Specjalność Menedżer finansowy
Zapis prezentacji:

COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa

Informacje! Informacje są kluczowym zasobem dla wszystkich organizacji. Informacje są tworzone, używane, przechowywane, udostępniane i niszczone. Technologie odgrywają kluczową rolę w tych działaniach. Technologie stają się wszechobecne we wszystkich aspektach życia biznesowego i prywatnego. Jakie korzyści wnoszą informacje i technologie do organizacji ?

Korzyści dla Organizacji Organizacje i ich kierownictwa dążą do : Utrzymywania jakości informacji wspierających decyzje biznesowe. Uzyskiwania korzyści biznesowych z inwestycji wspieranych przez technologie informatyczne, tj. osiągania celów strategicznych i realizacji korzyści biznesowych poprzez skuteczne i innowacyjne wykorzystanie technologii informatycznych. Osiągania doskonałości operacyjnej poprzez właściwe i wydajne stosowanie technologii. Utrzymywania ryzyka związanego z technologiami informatycznymi na akceptowalnym poziomie. Optymalizowania kosztów usług i technologii informatycznych. Jak uzyskanie tych korzyści wpływa na wartość organizacji z punktu widzenia interesariuszy?

Wartość dla interesariuszy Dostarczanie wartości z punktu widzenia interesariuszy organizacji wymaga dobrego nadzoru i zarządzania aktywami, jakimi są informacje i technologie informatyczne. Rady nadzorcze, zarządy i kierownictwo organizacji muszą postrzegać IT, tak jak i inne znaczące części biznesu. Wymagania związane z wykorzystaniem informacji i technologii w organizacji, dotyczące zgodności z przepisami zewnętrznymi, regulacjami i zapisami zawartymi w umowach są coraz liczniejsze, a ich naruszenie zagraża wartości organizacji. COBIT 5 dostarcza wszechstronną metodykę, która wspiera organizacje w osiąganiu ich celów i dostarcza wartość poprzez skuteczny nadzór i zarządzanie technologiami informatycznymi.

Metodyka COBIT5 W skrócie, COBIT 5 pomaga organizacjom osiągać optymalną wartość z technologii informatycznych, ponieważ wskazuje jak zachować równowagę pomiędzy uzyskiwaniem korzyści, a optymalizacją poziomów ryzyka oraz wykorzystywania zasobów. COBIT 5 umożliwia całościowy nadzór i zarządzanie nad informacjami i odpowiednimi technologiami w organizacji, obejmując wszystkie biznesowe oraz funkcjonalne obszary odpowiedzialności, mając na uwadze związane z IT oczekiwania interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych. Zasady i czynniki umożliwiające COBIT 5 są uniwersalne i przydatne dla organizacji różnej wielkości, firm komercyjnych, podmiotów sektora publicznego czy organizacji non-profit.

COBIT 5 Zasady Zasady COBIT 5 1. Spełniać potrzeby interesariuszy 2. Uwzględniać cały podmiot 3. Stosować jedną spójną metodykę 4. Umożliwić podejście całościowe 5. Oddzielać nadzór od zarządzania Source:  COBIT® 5, figure 2. © 2012 ISACA® All rights reserved.

COBIT 5 Czynniki Umożliwiające 1. Zasady, polityki i metodyki 2. Procesy 3. Struktury organizacyjne 4. Kultura, etyka i postępowanie 5. Informacje 6. Usługi, infrastruktura i aplikacje 7. Ludzie, umiejętności i kompetencje ZASOBY Source:  COBIT® 5, figure 12. © 2012 ISACA® All rights reserved.

Nadzór i Zarządzanie Celem nadzoru jest ocena warunków i możliwości oraz potrzeb interesariuszy; wyznaczanie kierunku poprzez ustalanie priorytetów i podejmowanie decyzji; oraz monitorowanie sprawności i zgodności z ustalonymi kierunkami i celami (OKM). Celem zarządzania jest planowanie, opracowywanie, wykonywanie i monitorowanie czynności zgodnie z kierunkiem wyznaczonym przez komórkę nadzoru po to, by osiągać cele organizacji (POWM).

W skrócie … COBIT 5 łączy w sobie pięć określonych zasad (principles), które pozwalają organizacji opracować, w oparciu o całościowy zestaw siedmiu czynników umożliwiających (enablers), skuteczną metodykę nadzoru i zarządzania, optymalizującą inwestycje w informacje i technologie informatyczne oraz ich wykorzystanie z korzyścią dla interesariuszy.