Dyskretny urok biologicznych obserwacji mikroskopowych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Advertisements

DORADZTWO ZAWODOWE W SZKOLE PONADGIMNAZJALNEJ
Jerzy Jarosz Instytut Fizyki, Uniwersytet Śląski w Katowicach
DANE INFORMACYJNE ID grupy: AsGo02 Zjawiska optyczne w atmosferze,
Rodzic jako doradca zawodowy
Proste przyrządy optyczne
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
LUPA.
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Spotkanie Grupy Wymiany Doświadczeń (GWD II) Gospodarka wodno-kanalizacyjna Oleśnica 1-2 marca 2012 Projekt: Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
we współczesnej technologii
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2 Rozwój systemu egzaminów zewnętrznych Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Model treści nauczania
Klasa biologiczno - chemiczna
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
SZKOŁA MOJĄ SZANSĄ PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY Z FUNDUSZY UNII EUROPEJSKIEJ W RAMACH PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego dr Anna Białek-Jaworska, WNE UW, PTM, 16 grudnia 2011.
Dane INFORMACYJNE Gimnazjum im. Mieszka I w Cedyni ID grupy: 98_10_G1 Kompetencja: Matematyczno - fizyczna Temat projektowy: Ciekawa optyka Semestr/rok.
Gimnazjum Nr 1 w projekcie „Mały Archimedes”
Szkoła Podstawowa im. św. Franciszka z Asyżu w Poskwitowie
CHEMIA OD PRZEDSZKOLA.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Przyrządy optyczne.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
„Nauka nie musi być nudna”.
Podstawowe informacje o projekcie ZSKP w projekcie Zadanie Wyjazdy AMW Festiwal Nauki Ekodolina Szymbark Toruń Warszawa Gdańsk – Sobieszewo.
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES Od r realizowany jest w szkole projekt systemowy ZAGRAJMY O SUKCES w ramach.
DOM 2.0 czyli nauka nie musi być nudna
„Szkolne Centrum Nauki”
z matematyką bez granic
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE ID grupy: B3 Lokalizacja: Białystok
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Gimnazjum im. Solidarności w Korycinie
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących GIMNAZJUM w Knyszynie ID grupy: 96/91_MP_G2 Kompetencja: matematyczno - przyrodnicza Temat.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Budowa cząsteczkowa materii
Wiedza i umiejętności drogą do kariery uczniów Zespołu Szkół z Ukraińskim Językiem Nauczania w Górowie Iławeckim Górowo Iławeckie 27 października 2013roku.
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
TIK w pracy nauczyciela
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
PROJEKT „AKCJA INFORMACJA” WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ W RAMACH EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU SPOŁECZNEGO, DZIAŁANIE 9.1 PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+ Zespół Szkół w Górze.
Zajęcia przyrodnicze w najbliższej okolicy i ekopracowni
WARSZTATY nr 2. Temat: Jak można żyć od 10 lat w zamkniętym ekosystemie.
1. Przygotuj: mikroskop, cebulę i ostry nóż, pęsetę, zakraplacz, szkiełka: podstawowe i nakrywkowe, wodę.
Szkoła Nauczycielem stoi
Mikroskopia jako narzędzie obserwacji
MIKROSKOP ŚWIETLNY.
Projekt: „Doświadczam, eksperymentuję, poznaję”
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
PIONOWE ZNAKI DROGOWE.
Zapis prezentacji:

Dyskretny urok biologicznych obserwacji mikroskopowych

Nauka nie musi być nudna Prezentacja przygotowana w ramach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do kariery” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego wraz z logotypami Projektu, WSP TWP, Unii Europejskiej i Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Zespół Badawczy z6b2 Lewandowska Dominika Szczepańska Anita Misiewicz Wojciech Lubiniecka Natalia Bartman Magdalena Staszyńska Kinga

Biologia jako nauka Poznanie nauk przyrodniczych wymaga stosowania precyzyjnych metod badawczych. Podstawowym źródłem wszelkich danych naukowych są obserwacje i doświadczenia, które dostarczają rzetelnej wiedzy na temat otaczającego nas świata. Biologia jest nauką przyrodniczą opierającą się na logicznych rozumowaniu, prowadzeniu obserwacji i eksperymentów. We współczesnej biologii stosuje się narzędzia badawcze, między innymi mikroskopy elektronowe, transmisyjne i skaningowe. Podstawowym narzędziem badawczym ucznia szkoły ponadgimnazjalnej w ramach nauk biologicznych jest mikroskop optyczny.

Budowa mikroskopu

Zasady mikroskopowania Przed rozpoczęciem ćwiczenia wyczyścić części optyczne mikroskopu: okular, obiektyw, kondensor, lusterko. Za pomocą lusterka wklęsłego skierować światło do mikroskopu i ustawić lusterko tak, aby równomiernie było oświetlone pole widzenia. Oglądać preparat pod małym, a następnie coraz większym powiększeniem. Nastawić mikroskop na obraz preparatu śrubą makrometryczną, śruby mikrometrycznej używać do nastawienia ostrości obrazu.

Zasady mikroskopowania c.d. Przy zmianie obiektywu na silniejszy, podnieść lekko tubus śrubą makrometryczną. Nie dotykać soczewek palcami. Po zakończonych ćwiczeniach mikroskop wyczyścić i zostawić z obiektywem o najmniejszym powiększeniu.

Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2 Wykonywanie prostych preparatów mikroskopowych

Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2 Materiałem badawczym jest łuska cebuli

Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2 Zespół pracuje z zaangażowaniem

Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2 Grupa obserwuje wykonane preparaty pod mikroskopem

Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2 Obserwacja preparatów trwałych

Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2 Doskonalenie techniki mikroskopowania

Realizacja zadań projektu przez Zespół Badawczy z6b2 Przygotowanie materiału badawczego do mikroskopowania

Piknik naukowy Uczniowie Zespołu Badawczego z6b2, uczestnicząc w zadaniach projektu „Kompetencje kluczowe drogą do kariery”, wykorzystali wiedzę w praktyce poprzez prezentację swoich umiejętności wykonywania preparatów mikroskopowych i mikroskopowania podczas Pikniku naukowego zorganizowanego w naszej szkole w kwietniu 2012 roku.

Liceum Ogólnokształcące im. Bogusława X w Białogardzie Zespół Badawczy z6b2 Liceum Ogólnokształcące im. Bogusława X w Białogardzie DZIĘKUJEMY ZA UWAGĘ