Losy Małych Ojczyzn pod Okupacją. Kto może wziąć udział? Wszyscy młodzi lokalni patrioci mogą wcielić się w rolę badaczy historii. Wystarczy porozmawiać

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Obudź jutro – galeria sztuki alternatywnej Unia Europejska Instytucja Pośrednicząca Ministerstwo.
Advertisements

Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Polska Podziemna.
Święto Niepodległości Polski
Poczesna moje miejsce w Europie.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Szkoła Podstawowa w Gostkowie w programie szkoła z klasą 2013/2014
WARSZTATY DZIENNIKARSKIE ZESPÓŁ SZKÓŁ CKP W GRUBNIE 2011/2012.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Podsumowanie działań XVII Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży.
Szkoła z klasą 2.0 III edycja rok szkolny 2012/2013.
Uczniowie i nauczyciele wykorzystują TI w projektach realizowanych wspólnie z partnerami w Polsce i za granicą.
Uczniowski Fundusz Inicjatyw Skorzystaj i spełniaj marzenia
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
SPACERKIEM PO WARSZAWIE
Fotografia naszym życiem
Bezpieczny Internet.
Kampania wrześniowa Ziemia myślenicka.
Projekt zatytułowany Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy realizowany,
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
„Uczniowie czytają książki o zwierzętach”
W ramach akcji Szkoła z klasą Celem tego projektu było sprawdzenie, ilu uczniów naszej szkoły wywodzi się z Kresów Wschodnich i na ile ważna jest.
W program Szkoła z klasą 2.0 wprowadziła nas nasza wychowawczyni p. K. Gasiorkiewicz, która jest koordynatorem tej akcji w naszej szkole. Na godzinie.
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 350. Zespół Szkoły z Klasą 2.0 Katarzyna A. Agnieszka F. Agata T. Izabela S. Grażyna U. Dariusz C. Szkoła Podstawowa.
Żołnierze Wyklęci, autor Rafał Marciniak,
Henryk Sienkiewicz - obywatel Europy
M Ł ODZI G Ł OSUJ Ą – LEKCJA O PARLAMENCIE EUROPEJSKIM. DEBATA Z UDZIA Ł EM POS Ł A KOZ Ł OWSKIEGO W M Ł ODZIE Ż OWYM O Ś RODKU WYCHOWAWCZYM W KWIDZYNIE.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Publicznego Gimnazjum we Wróblewie
MÓJ PCIM – MAŁA OJCZYZNA
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
SZKOLNY KODEKS 2.0 Zespół Szkół Politechnicznych im. Bohaterów Monte Cassino we Wrześni.
NASZA SZKOŁA W PROJEKCIE „MŁODZI-KREATYWNI”
Krosno w czasach II wojny światowej
Polskie Państwo Podziemne.
Prezentacja projektu „Zapomniana historia - śladami Bitwy Przasnyskiej” Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w Ramach Europejskiego Funduszu.
Fundacja Pokonać Alergię Chcemy rozwijać projekt Ala nie ma kota... Twój głos może nam w tym pomóc.
ŁĘŻANY OKIEM MŁODEGO POKOLENIA
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
„Lasy w mojej okolicy”.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
OTWARTA FIRMA Otwarta firma  Pracownik  przedsiębiorca  przedsiębiorstwo.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Dzień Europejski Dzień Europejski Co roku 1 czerwca obchodzimy w naszej szkole,,Dzień Europejski’’.Każda klasa przygotowuje prezentacje związaną z określonym.
Sportowy Okrągły Stół – debata na temat udoskonalania zajęć sportowych w szkole 12 listopada 2015.
MATKA DZIECI HOLOCAUSTU – IRENA SENDLEROWA
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
Ślady II wojny światowej w Gminie Łaszczów
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Opiekunowie: Bożena Karwacka Adam Balon. Wykonywaliśmy zdjęcia Publikowaliśmy je na stronie SP1, UM.
ABSOLWENTKI SZKOŁY URSZULAŃSKIEJ W ARMII KRAJOWEJ.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Anna Gościmska Antonina Telicka - Bonecka.  Wiedza z zakresu historii jest wymagana w zadaniach nieliterackich  Brak wiedzy z zakresu historii może.
Tablica poświęcona poległym żołnierzom.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 130 IM. MARSZAŁKA JÓZEFA PIŁSUDSKIEGO u l. Gościniec Łódź.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Jak poruszać się po TwinSpace?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Filmoteka szkolna akcja – się działo
Święto Niepodległości
ŚWIATOWY DZIEŃ PRAW DZIECKA 20 LISTOPAD 2015
płk KAZIMIERZ STANISŁAW LESZCZYŃSKI ps. „Czarny”
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Zasady korzystania z technologii informacyjno - komunikacyjnych
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Co zrobić aby dobrze zrealizować i rozliczyć projekt?
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

Losy Małych Ojczyzn pod Okupacją

Kto może wziąć udział? Wszyscy młodzi lokalni patrioci mogą wcielić się w rolę badaczy historii. Wystarczy porozmawiać z mieszkańcami swej rodzinnej miejscowości, którzy pamiętają lata okupacji.

Gdzie umieszczać zdobyte materiały? Zgromadzone w ten sposób materiały można publikować na: Na grupie naszej akcji na facebooku Ma%C5%82ych-Ojczyzn-pod- Okupacj%C4%85/ Na grupie naszej akcji na facebooku Ma%C5%82ych-Ojczyzn-pod- Okupacj%C4%85/ Na stronie szkoły Na stronie szkoły Na własnej stronie internetowej Na własnej stronie internetowej

Jaki jest cel naszej działalności? Celem naszej akcji jest ocalenie historii lokalnej od zapomnienia. Myśląc o drugiej wojnie światowej, mamy na uwadze: Holokaust, Powstanie Warszawskie czy Kampanię Wrześniową. Bardzo często zapominamy o tym, co działo się na tyłach frontu.

Co trzeba posiadać aby wziąć udział w tym projekcie? Do pracy w naszej grupie wystarczą: Zainteresowanie historią Zainteresowanie historią Talent Dziennikarski Talent Dziennikarski Dyktafon Dyktafon

Inne możliwości Wywiady można nagrywać też kamerą bądź aparatem fotograficznym. Oczywiście za zgodą osób nagrywanych Wywiady można nagrywać też kamerą bądź aparatem fotograficznym. Oczywiście za zgodą osób nagrywanych

Skorzystaj z innych serwisów Materiały filmowe można umieszczać na serwisie youtube. Materiały filmowe można umieszczać na serwisie youtube.

Ważne! Pamiętajcie, że wszystkie zdobyte informacje należy zweryfikować i nie polegać tylko na jednym źródle. Ludzie mogą już nie pamiętać niektórych faktów, coś przekręcić i już zdobyte przez was informacje mogą być wątpliwe. Warto żebyście posiadali opiekuna: nauczyciela historii bądź innego pasjonata historii lokalnej, który wam poleci rzetelnych rozmówców i informatorów.

Co można dzięki temu zyskać? Kto wie, może poprzez te wywiady dowiecie się o aktach bohaterstwa w waszych miejscowościach albo wprost przeciwnie, światło dzienne ujrzą zbrodnie jakie były popełnione w miejscach dobrze wam znanych, a które nie zostały ukarane.

Co nam udało się już ustalić Nawet nie przypuszczaliśmy, że z mojej miejscowości wywodzi się postać księdza Józefa Panasia, byłego spowiednika marszałka Józefa Piłsudskiego i wybitnego legionisty. W momencie wybuchu II wojny światowej był kurierem ZWZ pomiędzy terenami pod okupacją niemiecką i radziecką. W 1940 został aresztowany przez NKWD. Jego dalsze losy pozostają nieznane. Nawet nie przypuszczaliśmy, że z mojej miejscowości wywodzi się postać księdza Józefa Panasia, byłego spowiednika marszałka Józefa Piłsudskiego i wybitnego legionisty. W momencie wybuchu II wojny światowej był kurierem ZWZ pomiędzy terenami pod okupacją niemiecką i radziecką. W 1940 został aresztowany przez NKWD. Jego dalsze losy pozostają nieznane.

Tajemnica Masakry w Korczynie W Korczynie, w miejscowości niedaleko Krosna, była prowadzona w ramach Tajnego Nauczania szkoła podchorążych. W 1944 roku, w wyniku donosu szkoła została namierzona przez Gestapo. Wszyscy przebywający w tym czasie w szkole zostali aresztowani. Przez wiele tygodni byli torturowani. Nikt nie wydał jednak swych towarzyszy z konspiracji. Gestapo uznając ich za bandytów kazało wszystkich rozstrzelać. Na zdjęciach umieszczono uczestników zajęć. W Korczynie, w miejscowości niedaleko Krosna, była prowadzona w ramach Tajnego Nauczania szkoła podchorążych. W 1944 roku, w wyniku donosu szkoła została namierzona przez Gestapo. Wszyscy przebywający w tym czasie w szkole zostali aresztowani. Przez wiele tygodni byli torturowani. Nikt nie wydał jednak swych towarzyszy z konspiracji. Gestapo uznając ich za bandytów kazało wszystkich rozstrzelać. Na zdjęciach umieszczono uczestników zajęć.

Kontakt Wszyscy zainteresowani udziałem w projekcie mogą wejść na naszą podstronę na facebooku: Ojczyzn-pod-Okupacj%C4%85/ Ojczyzn-pod-Okupacj%C4%85/

Wszelkie pytania można przesyłać pod podane adresy mailowe