Kierunek : Elektronika i Telekomunikacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
Advertisements

Dostęp do Internetu Frame Relay tp
Wykład 5: Dyskretna Transformata Fouriera, FFT i Algorytm Goertzela
Monitory i systemy graficzne
SIECI PRZEMYSŁOWE ETHERNET W AUTOMATYCE
Multimedia, prezentacje, wideo, dokumenty elektroniczne
Autor Roman Jędras Prowadzący: dr inż. Antoni Izworski Przedmiot:
UTK Zestaw III.
Sieci komputerowe Model warstwowy OSI Piotr Górczyński 20/09/2003.
Architektura systemu Gra strategiczna „Strusia Jama”
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
Zapis danych.
Kompresja stratna obrazów
Animacja Animacja jest procesem automatycznego generowania serii obrazów, gdy kolejny obraz przedstawia pewną zmianę w stosunku do poprzedniego. Ta definicja.
Internetowy System Udostępniania Obrazów i Produktów Fotogrametrycznych PROPOZYCJA PROJEKTU STUDENCKIEGO W KATEDRZE SYSTEMÓW GEOINFORMATYCZNYCH WYDZIAŁU.
Pliki i foldery, jednostki informacji
Interaktywny serwer WWW zrealizowany na platformie mikrokontrolera
Skanery Autor: Maciej Koba.
Multimedialne bazy danych
Heterogeniczne procesory wielordzeniowe w urządzeniach audio
Wykonały: Maja Fedoryka, Joanna Luty
KOMPRESJA DANYCH Marek Dyoniziak.
KOMPRESJA DANYCH DAWID FREJ. Kompresja danych Kompresja danych - polega na zmianie sposobu zapisu informacji w taki sposób, aby zmniejszyć redundancję
PRACA DYPLOMOWA INŻYNIERSKA
Protokół Komunikacyjny
Technologia informacyjna
Podstawowe pojęcia i problemy związane z przetwarzaniem plików graficznych.
Reprezentacja danych nieliczbowych w komputerze
Interfejsy urządzeń peryferyjnych
Microsoft Expression Studio
Typy kompresji. Kompresja plików graficznych.
Topologie sieci lokalnych.
SEMINARIUM DIAGNOSTYKA SYSTEMÓW KOMPUTEROWYCH TEMAT Pomiary przepustowości ruterów programowych na bazie systemu Windows 2003/2008 AUTORZY Robert Święcki.
Sieci komputerowe.
Wybrane zagadnienia relacyjnych baz danych
Formaty zdjęć.
SYSTEMY OPERACYJNE Adresowanie IP cz3.
Grafika komputerowa Jest to dziedzina rozwijająca się niezwykle dynamicznie, a jednocześnie wymagająca znacznej mocy obliczeniowej. Łatwo możemy to zaobserwować,
Sieci komputerowe.
Opracował: Paweł Staszczuk Temat: Pliki multimedialne Rozdział IX Przetwarzanie plików graficznych i multimedialnych.
 Karta sieciowa to urządzenie odpowiedzialne za wysyłanie i odbieranie danych w sieciach LAN. Każdy komputer, który ma korzystać z dobrodziejstw sieci,
Tworzenie i obróbka filmów na potrzeby dydaktyczne z zakresu fizyki
Systemy operacyjne i sieci komputerowe
Andrzej Majkowski 1 informatyka +. 2 Bezpieczeństwo protokołu HTTP Paweł Perekietka.
Sieci komputerowe Model warstwowy OSI.
PODSTAWY SIECI KOMPUTEROWYCH - MODEL ISO/OSI. Modele warstwowe a sieci komputerowe Modele sieciowe to schematy funkcjonowania, które ułatwią zrozumienie.
Kompresja wideo.
WSPM - Wirtualny System Plików Multimedialnych Igor BOKUN, Stanisław STRELNIK, Krzysztof ZIELIŃSKI Katedra Informatyki Akademia Górniczo-Hutnicza.
 Multimedia jest to ogólne określenie środków komunikacji wykorzystujących różne formy przekazu w celu dostarczenia odbiorcom rozrywki. Multimedia są.
Grafika rastrowa - parametry
1. Podaj definicję kartografii internetowej. 2. Geographic Markup Language: a) Jest schematem XML a) Opisuje obiekty w fizycznej przestrzeni a) Jest formatem.
Operacje na plikach i folderach
Model warstwowy ISO-OSI
K ODY ZMIENNEJ DŁUGOŚCI Alfabet Morsa Kody Huffmana.
InformatykaZakresrozszerzony Zebrał i opracował : Maciej Belcarz Obraz i edycja filmów.
MARCIN WOJNOWSKI KOMPRESJA I DEKOMPRESJA PLIKÓW. KOMPRESJA Kodowanie danych w taki sposób, aby zajmowały najmniej miejsca na dysku. Najbardziej znanymi.
Montaż filmu 1/ Pliki dźwiękowe i multimedialne. Podstawowe formaty plików dźwiękowych i multimedialnych Kompresja plików dźwiękowych i multimedialnych.
AES 50 format wielokanałowej transmisji audio Antoni Paluszkiewicz wsparcie techniczne – sprzedaż w firmie Audio Plus Sp. z o.o.
"Projekt zintegrowanego systemu teleinformatycznego dla obiektu specjalnego" Rafał Byczek Z 703.
Digia™ II Digital Video Recorder
Autor: Maciej Podsiadły Promotor: dr inż. Dariusz Chaładyniak
Zastosowanie narzędzi pracujących w środowisku 3D do animacji postaci.
Protokoły używane w sieciach LAN Funkcje sieciowego systemu komputerowego Wykład 5.
Model TCP/IP Wykład 6.
materiały dla uczestników
TP S.A. Nakręć Reklamę Serca i Rozumu
TECHNOLOGIE MULTIMEDIALNE
Wstęp do Informatyki - Wykład 4
Podstawy sieci komputerowych
Kompresja danych.
Zapis prezentacji:

Kierunek : Elektronika i Telekomunikacja Kierunek : Elektronika i Telekomunikacja Specjalność : Zastosowania Inżynierii Komputerowej w Technice PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA Dekompresja sekwencji video w standardzie Motion JPEG2000 na urządzenia przenośne Autor : Tomasz Dziechciarz Prowadzący : dr inż. Przemysław Śliwiński (I-6)‏ Wrocław 2007

Cel pracy Celem pracy było przedstawienie sposobu wykorzystania standardu Motion JPEG2000 do zakodowania obrazu, oraz jego dekompresji w przenośnym urządzeniu PDA. Zagadnienie dotyczyło także wykorzystania standardu transmisji skompresowanego obrazu przy pomocy protokołu JPIP Głównym zaś celem było pokazanie dużej skalowalności obrazu zakodowanego przy pomocy standardu Motion JPEG2000

Realizacja celu Do realizacji postawionego celu użyto biblioteki Kakadu® w wersji 5.2.6 profesora Davida Taubmana z Uniwersytetu Nowej Walii w Sydney w Australii. Pakiet zawiera programową implementacje standardu kompresji obrazu JPEG2000, umożliwiając budowanie aplikacji realizujących proces przetwarzania obrazów zarówno medycznych, geodezyjnych jak i sekwencji video. W celu zakodowania obrazu w standardzie Motion JPEG2000 powstała „desktopowa” aplikacja konwertująca obraz z pliku AVI (Audio Video Interleave) do formatu MJ2 (Motion JPEG 2000). W celu dekodowania tak skompresowanego obrazu w urządzeniu przenośnym (na przykład PDA) powstała aplikacja adoptująca sposób procesu dekompresji przedstawiany w przykładowej aplikacji dostarczonej do pakietu Kakadu® o nazwie KaduShow®.

„Klasyczne” podejście do kompresji sekwencji obrazów ruchomych Typowe standardy kompresji używane od lat nastawione są na jak największe upakowanie danych przy dopuszczalnej dla widza jakości obrazu. Powszechnie znane i stosowane tego rodzaju standardy to MPEG-2, MPEG-4, AVI, oparte o technikę kompresji z wykorzystaniem transformacji kosinusowej (DCT), będącą swego rodzaju transformatą Fouriera. Standard MPEG cechuje się możliwością kodowania typu inter-frame (obraz w obrazie). Ale czy jest oferowana skalowalność kompresowanego obrazu ??

„Nowe” podejście do kompresji sekwencji obrazów ruchomych Nowe podejście nie tylko stawia na duże upakowanie danych przy zachowaniu dobrej jakości obrazu, lecz przede wszystkim na elastyczność w sposobie przesyłania i dopasowywania skompresowanego strumienia do możliwości i wymagań różnego rodzaju urządzeń. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu transformacji falkowej (DWT). Czy w tym przypadku uzyskuje się skalowalność ??

Standard Motion JPEG 2000 Tak . Skalowalność w przypadku użycia transformacji falkowej objawia się udostępnieniem tego samego obrazu (pojedynczej klatki filmu) w różnych rozdzielczościach wynikłych z ilości przeprowadzonych poziomów dekompozycji. Otrzymujemy skalowalność także w jakości. Taką skalowalność wykorzystuje standard Motion JPEG2000. Pokaz.

Standard Motion JPEG 2000 c.d.. Wiele poziomów dekompozycji Wiele różnych rozdzielczości

Skalowalność - warstwy Warstwy obrazują jakość wyrażoną jako średnia bitowa pikseli Obraz z wszystkimi warstwami Obraz z tylko dwiema warstwami

Przesyłanie skompresowanego strumienia Protokół JPIP – specjalnie stworzony protokół transmisji skompresowanych danych obrazowych, oparty o protokół HTTP oraz TCP. Klient (PDA) wysyła żądanie a aplikacja serwera Kakadu odpowiada wysłaniem danych. Żądanie zawiera informacje o ilościach warstw oraz o rozdzielczości każdej klatki filmu. W ten sposób „właściwe” urządzenie otrzymuje „sparametryzowany” zestaw sekwencji obrazów.

System przetwarzania obrazu Od momentu kodowania/kompresji filmu w standardzie Motion JPEG2000 do momentu jego dekompresji w urządzeniu przenośnym (PDA)

Zalety Motion JPEG2000 Dekompresja może odbywać się na różne sposoby !!! Wydajna kompresja zarówno przy pewnym poziomie kwantyzacji jak i przy ścieżce bezstratnej. Elastyczny sposób aranżacji zawartości obrazu – tym samym możliwość edycji animacji. Uniezależnienie się od pasma przepustowego łączy bezprzewodowych przy przesyłaniu strumienia danych. Film rozdzielczości CINEMA 4096 x 4096 pikseli bez kompresji zajmowałby setki Tera Bajtów (TB), podobnie z HDTV – dzięki kompresji każdej klatki z osobna uzyskuje się setki Mega Bajtów (MB)

Wnioski i zastosowania Dzięki zastosowaniu kompresji w oparciu o transformację falkową dekompresja sekwencji obrazów jak i obrazów statycznych stała się elastyczna. Uzyskana skalowalność w rozdzielczości i jakości daje możliwość predefiniowania strumienia dla wybranego rodzaju urządzenia. Ponadto zastosowanie ROI umożliwia wyodrębnianie pewnych fragmentów obrazu, co przydaje się na przykład dla głębszej analizy takiego filmu. Skalowalność ma także znaczenie w kinematografii, gdzie wymaga jest łatwa edycja pojedynczych klatek filmu, całych scen, etc. Obecnie standard wykorzystywany jest w aparatach cyfrowych, a także jako alternatywa dla 35 mm taśmy filmowej w kinematografii.

Koniec Dziękuje za uwagę.