Pomysł na interes w Sieci. Internet w działalności gospodarczej Piotr Drygas Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Projekt start! Wrocław, data Prezentuje: Venture Incubator Kontakt:
CENY W MARKETINGU CENA jest głównym elementem marketingu mix. Jest także ona swoistym narzędziem gry ekonomicznej. Dla sprzedającego- cena jest elementem.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego
Emilia Stępień, Bird&Bird Warszawa, 21 maja 2010
Doświadczenia konsumentów w kontaktach z ubezpieczycielami direct Małgorzata Więcko Biuro Rzecznika Ubezpieczonych Warszawa, 1 kwietnia 2009r.
Warszawa, 1 kwietnia 2009 r. Projektowane zmiany legislacyjne – odpowiedź na rozwój technologii w sprzedaży ubezpieczeń Katarzyna Przewalska Zastępca Dyrektora.
Ustawa z dnia 27 lipca 2002r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
ZAAWANSOWANE WIZUALIZACJE W NAUCE I W BIZNESIE… Piotr Koźniewski 3R Studio Sp. Z o.o. Teorii i pytań kilka Charakterystyka działań z obszaru e gospodarki.
Sklepy internetowe. Tracking w sklepie internetowym O trackingu Jak śledzić? Gdzie śledzić? –Strona główna –Strona kategorii –Strona produktu –Koszyk.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Ochrona danych osobowych
Definicje operacji.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Zastosowania Internetu
P O P Y T , P O D A Ż.
Katedra Marketingu Usług
Działalność jednostek samorządu terytorialnego w telekomunikacji – wymagania Megaustawy Piotr Combik.
IAI-Shop – Kompletna obsługa sprzedaży
Zarządzanie projektami
Marketing Analiza rynku Budowa wizerunku.
EDUKACJA MŁODEGO KONSUMENTA
Marketing elektroniczny w turystyce
BIURA PODRÓŻY OPRACOWAŁA: D.DUNIEWICZ-KUFEL
Bankowość Mobilna.
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
Page 1 Oferta współpracy epunkty Aplikacja wspierająca programy lojanościowe.
Jak zwiększyć sprzedaż w hipermarketach?
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
Komunikacja internetowa - kreowanie nowej wartości
Kluczowe czynniki sukcesu
Prawo kontraktowe Umowa sprzedaży.
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
ABC PRAW KONSUMENTA.
Wprowadzanie do podstaw marketingu-mix
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Prawdy oczywiste Regulamin sklepu internetowego - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA: |
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Definicja konkurencji, jej formy i narzędzia.
Prawne aspekty udzielania pożyczek w internetowym kanale dystrybucji Wrocław, 24 marca 2015 r.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
4. Reklama porównawcza związana z ofertą specjalną powinna, w zależności od jej warunków, jasno i jednoznacznie wskazywać datę wygaśnięcia tej oferty.
MARKETING MIĘDZYNARODOWY
Założenia – BMC#1 Busin ess Mod el Canv as #1 Kluczowe partnerstwa Główne działaniaWartość Relacje z klientamiKlienci Dostawcy mięsaProdukcja Reklamy.
Informacja, opieka i asysta – wsparcie Wielkopolskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Sp. z o.o. w ramach projektu Punkt Konsultacyjny KSU Leszno
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Prof. dr hab. Roman Sobiecki Determinanty dochodu narodowego
Ochrona konsumenta usług telekomunikacyjnych i świadczonych drogą elektroniczną Barbara Trybulińska.
Adres korespondencyjny
Kazusy cz. II Prawo cywilne – część ogólna
Zarządzanie sklepem internetowym
Reklama audiowizualna. Definicja reklamy Reklama jest najbardziej popularnym środkiem komunikowania się firm z odbiorcą. Jest istotnym elementem marketingu.
Publiczne prawo konkurencji
Marketing w Firmie.
Materiał opracowano w ramach projektu "Szkoła praktycznej ekonomii - młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo" realizowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Zarządzanie sklepem internetowym
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Pomysł na interes w Sieci. Internet w działalności gospodarczej Piotr Drygas Akademia Ekonomiczna w Poznaniu

Pierwsze i podstawowe prawo e-handlu Dobre doświadczenia z kontaktów klienta z firmą nie dają gwarancji na rewizytę klienta w e-sklepie. Natomiast złe doświadczenia praktycznie wykluczają taką możliwość. Zwłaszcza w sprzedaży online klienci mają skłonność do rezygnacji z usług firmy po pierwszych nieudanych zakupach. W praktyce klienci przenoszą negatywne doświadczenia z jednym detalistom online na cały handel elektroniczny, co rzutuje na ich skłonność do robienia zakupów tą drogą w przyszłości.

Zatem … dokąd można zmierzać?

Internet Bullseye Marketing Model Czynnik 1. RYNEK DOCELOWY czy oferta jest skierowana do użytkowników komputerów? T1/N0 czy oferta jest skierowana do miłośników nowinek technicznych? T1/N0 czy oferta jest skierowana do osób o dochodach ponad średnią? T1/N0 czy oferta jest skierowana do osób z ponad przeciętnym poziomie wykształcenia? T1/N0 czy rynek docelowy jest łatwy do zidentyfikowania czy rynek docelowy jest dostępny przez Internet? T1/N0 czy rynek docelowy stanowią użytkownicy Internetu? T1/N0

Internet Bullseye Marketing Model Czynnik 2. RODZAJ PRODUKTU/USŁUGI czy oferta jest związana z komputerami? T1/N0 search goods czy experience goods? SG1/EG0 czy zamówienie może być zautomatyzowane? T1/N0 jakie jest zaawansowanie techniczne oferty? Duże1/Małe0 czy oferta podlega standaryzacji? T1/N0 czy oferta jest unikatowa? T1/N0 czy oferta przedstawia produkt o światowym rozgłosie? T1/N0 czy oferta jest kierowana do nisz o światowym zasięgu? T1/N0 jakie jest znaczenie marki? Duże1/Małe0

Internet Bullseye Marketing Model Czynnik 3. DYSTRYBUCJA czy oferta konkurencyjna jest łatwo dostępna w sposób tradycyjny? T0/N1 czy można zapewnić dystrybucję globalną? T1/N0 Czynnik 4. CENA jaki jest poziom cen? Niski1/Wysoki0 czy potrzebne są częste zmiany cen? T1/N0 Czynnik 5. PROMOCJA - czy metody tradycyjne mogą być pomocne? T1/N0

Internet Bullseye Marketing Model Czynnik 6. KOSZTY - czy Internet pozwala je obniżać? T1/N0 Czynnik 7. KONKURENCJA – jaka dostępność ofert poza Internetem? Duża1/Mała0 Czynnik 8. PRAWO - czy są ograniczenia prawne? T0/N1 Czynnik 9. POPYT - czy zapotrzebowanie jest duże? T1/N0 Czynnik 10. WARUNKI SPOŁECZNE - czy istnieje potrzeba anonimowej sprzedaży? T1/N0 Czynnik 11. WARUNKI POLITYCZNE - czy są ograniczenia? T0/N1 Czynnik 12. WARUNKI EKONOMICZNE – jaki jest stan gospodarki? Dobry1/Zły0 Czynnik 13. WARUNKI TECHNICZNE – jaka powszechność i stan Internetu? Duża1/Mała0

Rachunek kosztów, czyli … Zanim zarobisz, pomyśl, na co musisz wydać! Zanim zarobisz, pomyśl, na kim możesz zarobić! Zanim zarobisz, pomyśl, czy rzeczywiście musisz tyle wydać? Zatem …

Jak to się dzieje, że …

Zatem … Jedna aukcja to dokładnie to samo (a czasami nawet więcej!!!) niż zakładka jednego produktu w sklepie internetowym!

Kto?, co?, jak?, dlaczego? … czyli troszkę statystyk.

e-społeczności

Zatem jak technologia może pomóc? Prezentacja produktu Personalizacja Komunikacja …

Prezentacja produktu Kolory Wyszukiwanie produktu Informacje dodatkowe Porównanie produktu

Personalizacja… …produktu Dla bogatych? Dla wszystkich? …przekazu

Zarządzanie relacjami z klientem, czyli … Podtrzymywanie kontaktów to nie tylko gwiazdki!!!

Szanowny Pan Piotr Drygas Szanowny Panie, Jest nam niezmiernie miło, że jest Pan naszym stałym klientem. Uprzejmie prosimy o odpowiedź na kilka krótkich pytań: Jakie produkty kupuje Pan u nas najczęściej? Z jakiej formy płatności korzysta Pan najczęściej? …

Jak to bywa z tą komunikacją? M. Breier, A.A. Brott, Szybcy i Wydawnictwo Rebis, Poznań 2004

Aspekty prawne w polskim e-biznesie

Najważniejsze przepisy regulujące działalność wirtualną Ustawa z dnia 2 marca o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Ustawa z dnia 18 września 2001 – o podpisie elektronicznym Ustawa z dnia 18 lipca 2002 – o świadczeniu usług drogą elektroniczną

Ustawa z dnia 2 marca o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Art Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron, przy wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności formularza zamówienia niezaadresowanego lub zaadresowanego, listu seryjnego, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia, katalogu, telefonu, radia, telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu, wideotekstu, poczty elektronicznej, telefaksu, są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją działalność.

Ustawa z dnia 2 marca o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Art Konsument, który zawarł umowę na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni ustalonym w sposób określony w art. 10 ust Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). 3. W razie odstąpienia od umowy umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty.

Dziękuję za uwagę