Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SZKOLENIE BIBLIOTECZNE Biblioteka Ateneum-Szkoły Wyższej w Gdańsku
Advertisements

Dr inż. Magdalena Jabłońska
dr Anna Murkowska dr Przemysław Wolski
Uniwersytet Warszawski
JAK KORZYSTAĆ z BIBLIOTEKI INSTYTUTU KULTURY FIZYZYCZNEJ
Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
mgr Nina Kaczmarek mgr Małgorzata Kwaśnik
Zmiany w Sprawozdaniu z działalności BW w roku 2011 Artur Wrzochalski BUW, r.
Joanna Dziak Urszula Długaj Halina Skrzypiec
Współtworzenie sieciowych systemów informacyjnych w Książnicy Pomorskiej Warszawa 7-8 XI 2012 r. Automatyzacja bibliotek publicznych.
Ośrodek Przetwarzania Informacji Warszawa
Istnieje coś rzadszego od talentu - talent do tego, by dostrzec talent. … Elbert Hubbart.
Propozycje działań na rzecz jakości kształcenia przygotowane przez Uczelniany Zespół Zapewnienia Jakości Kształcenia na podstawie Raportu z drugiej Ogólnouniwersyteckiej.
Określanie liczby punktów ECTS Sposoby wyznaczania sumarycznych wskaźników ilościowych charakteryzujących program
Z a s o b y m e d y c z n e w p o l s k i c h b i b l i o t e k a c h c y f r o w y c h Anna Ajdukiewicz-Tarkowska Paweł Tarkowski Warszawski.
Analizy bibliometryczne dla środowiska naukowego generowane na podstawie bazy danych Bibliografia Publikacji Pracowników Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
JAKIE SĄ GRANICE INWESTOWANIA W DOSTĘP DO WIEDZY? ANALIZA KOSZTÓW ZAKUPU I STATYSTYK WYKORZYSTANIA ZASOBÓW ELEKTRONICZNYCH W BIBLIOTECE GŁÓWNEJ AKADEMII.
Nowa norma ISO 11620: 2008 Information and documentation – Library performance indicators Ewa Głowacka IINiB UMK.
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Biblioteka Główna Akademii Morskiej w Szczecinie
Statystyka szkolna wskaźniki efektywności nauczania
JAKI JEST CEL MOJEGO DZIAŁANIA W AZS? JAKI JEST CEL DZIAŁANIA MOJEGO KLUBU? DLACZEGO AZS A NIE INNA ORGANIZACJA? KTÓRY Z CELÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI JEST.
ul. Krakowska Sandomierz
III Seminarium Rankingowe Potencjał, efektywność i siła naukowa w Rankingu Szkół Wyższych 2012 oraz rozważane zmiany w tym obszarze.
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. I Jak mierzyć umiędzynarodowienie studiów?
Informacja dla studentów Zasady korzystania z naszych zbiorów
ODDZIAŁ INFORMACJI NAUKOWEJ
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
Rozproszony Katalog Bibliotek REGIONALNE SIECI WSPÓŁPRACY Lilia Marcinkiewicz STRATEGIE, NARZĘDZIA, REALIZACJEKsiążnica Pomorska IX Ogólnopolska.
Zmiany w systemie stypendialnym UW 2012/ kwietnia 2012.
Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych im. Józefa Nojego w Czarnkowie.
Przygotowanie i opracowanie grantu dla pozyskania sprzętu komputerowego w BUŚ Mgr Małgorzata Waga Zastępca Dyrektora Biblioteki Uniwersytetu Śląskiego.
Biblioteka Politechniki Krakowskiej
Międzynarodowe seminarium „Efektywność funkcjonowania bibliotek – standardy” Warszawa, Analiza funkcjonowania bibliotek naukowych w Polsce –
Dlaczego warto studiować na Akademii Morskiej w Gdyni?
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Evidence Based Policy Cel strategiczny Wzmacnianie średnio i długookresowej polityki edukacyjnej poprzez dostarczanie systematycznych danych i analiz generowanych.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
OKRESOWA OCENA NAUCZYCIELI AKADEMICKICH W POLITECHNICE ŚLĄSKIEJ
Zintegrowany System Informatyczny Dydaktyki: Jak zrezygnowaliśmy z indeksów Sławomir Hausman.
Prof. Antoni Tajduś KRPUT – Politechnika Wrocławska 2008 Algorytm – co wynika dla uczelni technicznych z jego utrzymania w obecnej formie.
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Język francuski na świecie
H YBRYDOWY MODEL FUNKCJONOWANIA BIBLIOTEKI WYŻSZEJ UCZELNI EKONOMICZNEJ (N A PRZYKŁADZIE B IBLIOTEKI G ŁÓWNEJ UEK) Danuta Domalewska, Aureliusz Potempa.
UAM, listopad 2007 Zasady podziału dotacji z budżetu państwa dla uczelni publicznych Składniki algorytmu dla poszczególnych wydziałów UAM.
Kto może ubiegać się o stypendium Rektora?
STARTUJEMY. Uczestnicy: uczniowie szkół podstawowych Dwa poziomy konkursu: kl. 1-3 i 4-6 Realizatorzy: szkoły podstawowe, biblioteki publiczne Zasięg:
Organizacja przestrzeni bibliotecznej (jak kino stało się biblioteką)
Dlaczego warto? wykształcenie inżynierskie + poszukiwane na rynku pracy specjalności ciekawa i dobrze płatna praca po studiach.
Biblioteka szkolna „W bibliotece znajdziesz wszystko, czego chcesz, starą prawdę, mądrą bajkę, piękny wiersz” (Krystyna Wodnicka)  
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
ZARZĄDZANIE NIEPUBLICZNYM UNIWERSYTETEM PRZYMIOTNIKOWYM W POLSCE Małgorzata Wróblewska.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 Biblioteka Politechniki Krakowskiej SPRAWOZDANIE ZA ROK 2014 (stan na 31 grudnia 2014 r.)
Utenos A. ir M. Miejska Biblioteka Publiczna Alternatywne informacje w tradycyjnej bibliotece. Co mogą zrobić biblioteki? Vida Garunkštytė Utenos A. ir.
Spotkanie Dolnośląskiej Sieci Biur Karier - GRUDZIEŃ Badania losów absolwentów DSWE TWP we Wrocławiu - studium przypadku.
TROCHĘ STATYSTYKI...… I NIE TYLKO. Dane dotyczą osób powyżej 60 roku życia. Liczba tych czytelników stale wzrasta. W 2010 roku było ich W 2014.
Projekt sposobu pomiaru umiędzynarodowienia Wydziałów PW
w podnoszeniu kompetencji w zakresie zarządzania
BIBLIOTEKI POWIATU TOMASZOWSKIEGO W 2011 r.
Miejska Biblioteka Publiczna w Szczecinie w liczbach
Zadania Wypożyczalni Międzybibliotecznej w strukturze Sekcji Informacji Naukowej Biblioteki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy mgr Izabela.
Studenckie Granty Badawcze 2018
SZKOLENIE BIBLIOTECZNE
Szkolenie biblioteczne
Wyniki ankiety oceny jakości kształcenia przeprowadzonej wśród nauczycieli w roku akademickim 2017/2018 Realizując zadania wynikające z Wewnętrznego Systemu.
Zadania Wypożyczalni Międzybibliotecznej w strukturze Sekcji Informacji Naukowej Biblioteki Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy mgr Izabela.
Badania losów absolwentów
Zapis prezentacji:

Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. II Jak mierzyć warunki studiowania w tym jakość zaplecza bibliotecznego?

Jak czytać Ranking? 100 punktów oznacza najlepszy wynik w ramach danego kryterium Wyniki pozostałych uczelni podane są jako wartości względne odniesione do wyniku najlepszego. Wskaźnik Rankingowy obliczany jest jako suma poszczególnych iloczynów współczynników względnych dla danej uczelni i odpowiednich wag kryteriów. Uzyskany w ten sposób wskaźnik rankingowy odnoszony jest do wartości maksymalnego wskaźnika rankingowego. Wynik poszczególnych wskaźników lub wskaźnik rankingowy można odczytywać jako procent uzysku w stosunku do najlepszej uczelni (np. 74,3 oznacza, że dana uczelnia uzyskał 74,3% wyniku uczelni najlepszej)

Warunki studiowania Dostępność dla studentów kadr wysokokwalifikowanych – mierzona liczbą nauczycieli akademickich uczelni zatrudnionych na głównym etacie (doktorzy z wagą równą 1,0; dr hab. z wagą 1,5 oraz prof. z wagą 2,0) w stosunku do liczby studentów tzw. przeliczeniowych (studenci studiów stacjonarnych uwzględnieni z wagą równą 1,0; studenci studiów niestacjonarnych z wagą równą 0,6). Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych zgodnych z GUS S12 Dział 10 (nauczyciele akademiccy) i GUS S10 Dział 4 (studenci). Należy podać dane o pełnozatrudnionych i niepełnozatrudnionych (w przeliczeniu na pełne etaty, bez miejsc po przecinku) w szkole wyższej/instytucie będącej/cym podstawowym miejscem pracy.

Warunki studiowania Zbiory drukowane – mierzone z uwzględnieniem 4 parametrów: łączna liczba książek drukowanych, procentowy przyrost nabytków w 2010 r., liczba prenumerowanych tytułów czasopism krajowych i zagranicznych oraz wydatki na zakup zbiorów drukowanych w przeliczeniu na jednego studenta. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych. Szczegóły – jak odpowiadać na pytania z obszaru bibliotek definiuje specjalna instrukcja do ankiety rankingowej.

Warunki studiowania Zbiory elektroniczne – mierzone z uwzględnieniem 4 parametrów: liczba elektronicznych książek zinwentaryzowanych, liczba czasopism elektronicznych, liczba wykupionych baz danych oraz wydatki na zbiory elektroniczne w przeliczeniu na jednego studenta. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych.

Warunki studiowania Warunki korzystania z biblioteki – mierzone z uwzględnieniem 4 parametrów: stosunkiem liczby zbiorów drukowanych do ogólnej liczby studentów, liczbą miejsc w czytelniach w stosunku do ogólnej liczby studentów, liczbą stanowisk komputerowych w bibliotece w stosunku do ogólnej liczby studentów oraz stopniem informatyzacji biblioteki. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych.

Warunki studiowania Dostępność uczelni dla studentów zamiejscowych – mierzona liczbą miejsc w domach studenckich uczelni w przeliczeniu na jednego studenta studiów stacjonarnych. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych. Pozycja wypełniana zgodnie z GUS S11 Dział 1. Dotyczy tylko i wyłącznie domów studenckich będących własnością uczelni.

Warunki studiowania Osiągnięcia sportowe – wyniki klasyfikacji Akademickich Mistrzostw Polski na podstawie zestawienia ZG AZS. Kryterium oparte na danych uzyskanych z Zarządu Głównego AZS.

Warunki studiowania Powierzchnia na studenta – mierzona stosunkiem całkowitej powierzchni dydaktycznej uczelni do ogólnej liczby studentów. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych.

Warunki studiowania Własna baza dydaktyczna – mierzona udziałem własnej powierzchni dydaktycznej uczelni w stosunku do całkowitej powierzchni dydaktycznej wykorzystywanej przez uczelnię. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych.

Warunki studiowania Możliwości rozwijania zainteresowań naukowych – mierzone liczbą studenckich kół naukowych w stosunku do ogólnej liczby studentów. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych.

Warunki studiowania Możliwości rozwijania zainteresowań kulturalnych – mierzone liczbą organizacji studenckich, stowarzyszeń studentów oraz ośrodków kultury studenckiej w stosunku do ogólnej liczby studentów. Kryterium obliczane na podstawie danych z ankiet uczelnianych.

Warunki studiowania Problemy na jakie napotykamy w obszarze grupy kryteriów dotyczących warunków studiowania: - bardzo trudny metodologicznie obszar bibliotek, co może prowadzić do różnej interpretacji przez poszczególne uczelnie, - duża część kryteriów z obszaru warunków studiowania jest trudno weryfikowalna poprzez dostęp do danych zewnętrznych (np. sprawozdania GUS dotyczące bibliotek co dwa lata, brak sprawozdawczości w innych obszarach), - problem ze stworzeniem nowych kryteriów w tym obszarze, - rokroczne obniżanie wagi grupy kryteriów, czego można spodziewać się w latach kolejnych,

Dziękuję za uwagę Artur Olczak Kierownik Działu Rankingów i Analiz Edukacyjnych Perspektywy