EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„E-podręczniki do kształcenia ogólnego”
Advertisements

Dodatkowe zajęcia dydaktyczne
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Szanowna Pani Dyrektor, Szanowny Panie Dyrektorze, Pragniemy zaprosić Pani/Pana szkołę do udziału w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się
Przedsiębiorczość i przedmioty ekonomiczne Edukacja regionalna w praktyce szkolnej Szczecin, r.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
GŁÓWNY CEL KAMPANII Zwiększenie wśród uczniów i młodych pracowników świadomości zagrożeń związanych z pracą, promocja tematyki bezpieczeństwa pracy w edukacji.
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Przedsiębiorczość w polskim systemie oświaty
Zasady konstruowania programów projakościowych
Doradztwo edukacyjno-zawodowe
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Przegląd projektu Plan działań nauczyciela Przykłady prac i opinie Materiały dydaktyczne Ocenianie i standardy Przewodnik nauczyciela Przewodnik początkującego.
Doradztwo zawodowe w gimnazjum
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Informacja o Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym Przekonujemy się do prywatyzacji dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Projekt jest organizowany przez.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt „Edukacja ku Przyszłości”
PROGRAM PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ DLA GIMNAZJÓW
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
W Zespole Szkół Ekonomicznych nr 2
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM.
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
PLANOWANIE WYMIARU GODZIN OBOWIĄZKOWYCH ZAJĘĆ KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Projekt jako element strategii doskonalenia nauczycieli Ewa Superczyńska Konferencja Doskonalenie nauczycieli powiatu wolsztyńskiego 14 listopada.
GIMNAZJUM W PIECKACH Zebranie Rodziców 05. listopada 2010 r
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Doradztwo zawodowe w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im
Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman Szkolny Ośrodek Kariery prowadzony przez doradcę zawodowego panią Annę Uchman.
Projekt z zakresu bezpieczeństwa oraz edukacji finansowej
Warszawski System Doradztwa Zawodowego jako forma wsparcia karier uczniów w obliczu współczesnej rzeczywistości Kraków, r.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Przygotowaliśmy: -praktyczne narzędzia dla nauczycieli: -ramowy plany pracy wychowawczej, -ramowy program zajęć pozalekcyjnych, -scenariusze lekcji,
Ogólnopolski Tydzień Kariery 2015 r. „Poznaję siebie – poznaję zawody”- prowadzenie grupowych zajęć warsztatowych z uczniami klas drugich gimnazjum „Oferta.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM. Program Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo – Być przedsiębiorczym realizowany jest przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości.
Rola edukacji finansowej w szkołach Agnieszka Kubryn Departament Komunikacji Społecznej Urząd Komisji Nadzoru Finansowego r. 1 Autorskie prawa.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Świadome planowanie – świadomy wybór, czyli zajęcia z doradztwa zawodowego w gimnazjum Dorota Cebulak, Jolanta Wydmuch – doradca zawodowy w Gimnazjum nr.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Ważne jest nie to, co możemy zrobić, lecz to, co zrobić musimy. (Ch. Dickens) Idea poradnictwa zawodowego - jednostka jest odpowiedzialna za swój los,
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Praca metodą projektu edukacyjnego
Informacja na temat oferty Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Zielonej Górze w roku szkolnym 2017/2018.
Doradztwo zawodowe w szkołach
Doradztwo zawodowe, co dalej w świetle reformy systemu oświaty?
Materiały dla nauczyciela Młodzieżowe miniprzedsiębiorstwo
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Efektywne doradztwo edukacyjno-zawodowe
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie Program realizowany wspólnie przez:

Program dla uczniów klas gimnazjalnych Ekonomia na co dzień EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie Program dla uczniów klas gimnazjalnych Wprowadzają go: nauczyciele wiedzy o społeczeństwie, doradcy zawodowi, pedagodzy szkolni wychowawcy klas. Nr dopuszczenia DKOS-5002-61/03

Uczeń realizując program: wzmacnia swoje mocne strony, planuje swoją przyszłość, podejmuje decyzje dotyczące dalszej drogi edukacyjnej i wyboru zawodu, kształtuje nawyki konsumenckie, uczy się poruszania się w świecie finansów, uczy się gospodarowania własnymi zasobami.

Nauczycielom oferujemy: Ekonomia na co dzień Nauczycielom oferujemy: szkolenia przygotowujące do realizacji zajęć w gimnazjum, podręcznik ze scenariuszami zajęć oraz materiałami edukacyjnymi dla ucznia, materiały edukacyjne do prowadzenia spotkań z rodzicami, radą pedagogiczną, warsztaty dla nauczycieli realizujących program, merytoryczne konsultacje przez cały okres realizacji programu, możliwość publikowania swoich materiałów edukacyjnych na stronach internetowych Fundacji Młodzieżowej Przedsiębiorczości, korzystanie z materiałów zamieszczonych na naszych stronach internetowych.

Program obejmuje następujące obszary: Ekonomia na co dzień Przewodnik dla nauczyciela Program obejmuje następujące obszary: Elementarne pojęcia ekonomiczne np. podaż , popyt, koszt alternatywny, budżet; Poznawanie siebie – określanie swoich zainteresowań, predyspozycji, kreowanie własnego wizerunku; Wybór drogi edukacyjnej – poznanie i wytyczanie dalszej drogi edukacyjnej, decydowanie o własnej przyszłości, konfrontowanie swoich predyspozycji z wymaganiami zawodu, podejmowanie różnych form aktywności przygotowujących do funkcjonowania w dorosłym życiu Rynek pracy, podjęcie działalności gospodarczej – podejmowanie różnych form aktywności przygotowujących do pracy zawodowej, elastyczność na zmieniającym się rynku pracy; sporządzanie dokumentów przy ubieganiu się o pracę ( CV, list motywacyjny, rozpoczęcie działalności gospodarczej) Planowanie działań – wyznaczanie celów, określanie działań prowadzących do ich realizacji, przewidywanie konsekwencji dokonywanych wyborów; Gospodarowanie własnymi zasobami- czas jako wartość ekonomiczna, zarządzanie środkami finansowymi, funkcjonowanie banków – korzystanie z usług banku, korzystanie z praw konsumenta. Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości

Przewodnik dla nauczyciela Ekonomia na co dzień Przewodnik dla nauczyciela Przewodnik dla nauczyciela Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości

Przewodnik dla nauczyciela Ekonomia na co dzień Przewodnik dla nauczyciela Przegląd tematyki: Treści nauczania Osiągnięcia ucznia Udział konsultanta Źródła informacji dodatkowych Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości

Przewodnik dla nauczyciela Scenariusz zajęć zawiera: Cele Wprowadzane pojęcia Oczekiwane rezultaty Spis materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć

Przykładowy scenariusz Scenariusz zajęć zawiera: Cel Wprowadzane pojęcia Oczekiwane rezultaty Spis materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć Proponowany przebieg zajęć Materiał informacyjny dla nauczyciela

Przykładowy scenariusz Scenariusz zajęć zawiera: Cel Wprowadzane pojęcia Oczekiwane rezultaty Spis materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć Proponowany przebieg zajęć Materiał informacyjny dla nauczyciela Materiały dla ucznia

Przykładowy scenariusz Scenariusz zajęć zawiera: Cel Wprowadzane pojęcia Oczekiwane rezultaty Spis materiałów niezbędnych do przeprowadzenia zajęć Proponowany przebieg zajęć Materiał informacyjny dla nauczyciela Materiały dla ucznia Wzory foliogramów

Szkolny notes finansowy Materiał dla ucznia Korzystanie z notesu wdraża ucznia do racjonalnego gospodarowania środkami finansowymi. Uczy planowania i podejmowania decyzji finansowych.

Karta pracy ucznia Praca z poszczególnymi kartami motywuje ucznia Materiał dla ucznia Praca z poszczególnymi kartami motywuje ucznia do racjonalnego planowania, drogi edukacyjnej i zawodowej.

Plansze dydaktyczne Materiały dla nauczyciela

Plansze dydaktyczne Materiały dla nauczyciela

Materiały dla rodziców Program stwarza szansę do zbudowania pomostu między młodzieżą, rodzicami i nauczycielami.

Ekonomia w szkolnej ławie Przewodnik zawiera zbiór scenariuszy lekcji przedmiotowych z propozycją realizacji zagadnień ekonomicznych. Obejmuje hasła programowe z przedmiotów: Matematyka Geografia Język polski Historia Język angielski Informatyka

Zapraszamy na naszą stronę internetową Koordynator programu Urszula Sierżant Fundacja Młodzieżowej Przedsiębiorczości Oddział Regionalny FMP ul. Legionów 27 81-405 Gdynia tel./fax: 48 58 622-13-42 e-mail: sierzant@junior.org.pl Zapraszamy na naszą stronę internetową www.junior.org.pl