Temat projektowy: MOJA FIRMA W INTERNECIE- POMYSŁ NA SZYBKI BIZNES

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy w Nauce
Advertisements

e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Analiza potencjalnych skutków wdrożenia usługi WLR
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MATEMATYCZNO FIZYCZNA
Dane Informacyjne: Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 1 „ELEKTRYK” W NOWEJ SOLI ID grupy: 97/56_MF_G1 Kompetencja: MATEMATYKA I FIZYKA Temat.
Marketing – zagadnienie podstawowe wykład nr 1
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego Plan Informatyzacji Państwa na lata elektroniczna Platforma.
W. Bartkiewicz Biznes elektroniczny Wykład 1. Wprowadzenie.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły: Zespół Szkolno-Przedszkolny
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Zastosowania Internetu
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Katedra Marketingu Usług
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Zarządzanie projektami
Rola Internetu w masowej personalizacji produktu
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły: ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM J. MARCIŃCA W KOŹMINIE WLKP. ID grupy: 97/93_MF_G1 Opiekun: MGR MARZENA KRAWCZYK Kompetencja:
ANALIZA KLUCZOWYCH SEKTORÓW WOJEWÓDZTWA PODLASKIEGO
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
AUDYTY TECHNOLOGICZNE I TRANSFERY TECHNOLOGII DLA FIRM
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Wyniki badania - Infolinia jako kanał komunikacji z klientem -
Innowacje w sektorze usług
Problemy rynku pracy..
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Publikacja jest współfinansowana przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja jest dystrybuowana bezpłatnie Projekt.
Ogólnokrajowa karta miejska
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
DANE INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Kleczewie ID grupy: 97_75_p_G2
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Zaufany partner na rynku e-commerce
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Sieci komputerowe.
Operacyjne sterowanie produkcją
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
Na czym polega istota i praktyczna użyteczność w CRM modelu „sześciu rynków” Filip Tadaj
PRODUKT.
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
Dr Małgorzata Ganczar. ebiznes Model prowadzenia biznesu opierający się na szeroko rozumianych rozwiązaniach teleinformatycznych, w szczególności aplikacjach.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
OBSŁUGA KLIENTA WYKŁAD POMIAR JAKOŚCI OBSŁUGI KLIENTA.
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Skłonność do angażowania się w działania pro-konsumenckie i pro-społeczne wśród polskich przedsiębiorców Warszawa 6 czerwca 2006 Prezentacja wyników badań.
Technologie informacyjno-komunikacyjne – wszelkie działania związane z  produkcją i wykorzystaniem urządzeń telekomunikacyjnych i informatycznych oraz.
Tendencje rozwojowe w dystrybucji
Sprzedaż bezpośrednia jako instytucja handlu Dr hab. Grażyna Śmigielska, Prof.UEK.
Mój region w Europie Wsparcie dla nowoczesnych form świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Działania 4.3. RPO WK-P Rozwój komercyjnych e-usług.
SEGMENTACJA RYNKU.
Dominika Muś TiR, grupa 2b
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
MARKETING INTERNETOWY
Zapis prezentacji:

Temat projektowy: MOJA FIRMA W INTERNECIE- POMYSŁ NA SZYBKI BIZNES Nazwa szkoły: IX LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. KAROLA LIBELTA W POZNANIU ID grupy: 97/44_P_G1 Opiekun: MAŁGORZATA RADASZEWSKA Kompetencja: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ Temat projektowy: MOJA FIRMA W INTERNECIE- POMYSŁ NA SZYBKI BIZNES Semestr/rok szkolny: III / 2010/2011

E-biznes - wstęp E-biznes w dosłownym znaczeniu jest właściwie tak stary jak obróbka danych, czyli istnieje od czasu, gdy zaczęto wykorzystywać komputery do automatyzowania procesów handlowych. „Dzisiejszą dynamikę jego rozwoju można wytłumaczyć pojawieniem się ogólnodostępnego środka komunikacji jakim jest……………”.

Internet to globalna sieć komputerowa oparta na protokole komunikacyjnym TCP/IP (ang. Transfer Control Protocol/Internet Protocol). w szerszym ujęciu Internet oznacza globalny system informacji, który: jest logicznie połączony przez globalną jednorodną przestrzeń adresową opartą na protokole transmisji IP, jest w stanie zapewnić komunikację przy użyciu protokołu TCP/IP, dostarcza, wykorzystuje lub udostępnia publicznie lub prywatnie usługi wysokiego poziomu

Cechy Internetu zniesienie bariery czasu i przestrzeni, naturalną interaktywność, otwartość techniczną, możliwość personalizacji poglądów, działanie non-stop, możliwość kreacji sztucznej – „wirtualnej” rzeczywistości.

Funkcjonowanie podmiotów gospodarczych przestaje być dokonywane wyłącznie metodą tradycyjną, ale coraz częściej z wykorzystaniem drogi elektronicznej.

Definicje e-biznesu Synonim terminów e-commerce i e-trade,[1] pojęcie szersze od e-commerce.[2] [1] Por. M. Norris, S. West, E-biznes, Wydawnictwa Komunikacji i Łączności, Warszawa 2001, s. 16. [2] Zob. m. in. W. Szpringer, który stwierdza: handel elektroniczny jest częścią biznesu elektronicznego, tak jak handel tradycyjny jest częścią biznesu (W. Szpringer, Handel elektroniczny – konkurencja czy regulacja?, Difin, Warszawa 2000, s. 22-26) oraz F. Wagner, według którego e-commerce sprowadza się do wykorzystania Internetu w procesach zaopatrzenia i zbytu, a e-biznes charakteryzuje wykorzystyanie elektronicznych kanałów we wszystkich funkcjach i procesach realizowanych przez przedsiębiorstwo (F. Wagner, E-biznes w instytucjach finansowych w Europie. Czynniki sukcesu – czynniki porażki (na przykładzie strategicznego znaczenia Internetu dla działalności ubezpieczeniowej). W: Materiały ogólnopolskiego seminarium naukowego „Znaczenie Internetu dla zakładów ubezpieczeń działających na polskim rynku, Katedra Ubezpieczeń AE w Poznaniu, Poznań 18 maj 2004).

E-biznes W ujęciu szerszym e-biznes zawiera zarówno transakcje pomiędzy przedsiębiorstwami, przedsiębiorstwami i indywidualnymi klientami, pomiędzy indywidualnymi klientami, jak też operacje realizowane z udziałem jednostek administracji oraz stowarzyszeń. Obejmuje on więc każdy rodzaj gospodarczej działalności realizowanej na bazie sieci komputerowych.

Obszary działalności gospodarczej powstałe w wyniku rozwoju i wykorzystania sieci Internet wykraczają poza tradycyjną przestrzeń rynkową. Można je sklasyfikować jako cztery wirtualne przestrzenie rynkowe: informacji, komunikacji, dystrybucji i transakcji.

Matryca interakcji między uczestnikami e-biznesu

Wzajemne relacje e-biznesu i e-commerce

Dlaczego e-biznes ≠ e-commerce Autorzy bardziej szczegółowo opisujący e-biznes zwracają uwagę, iż jest to pojęcie określające strategiczne wykorzystywanie wspomaganych komputerowo technologii informacyjnych i komunikacyjnych dla osiągnięcia celów przedsiębiorstwa włącznie z odpowiednim zorganizowaniem i przeprowadzeniem procesów handlowych

E-commerce Istotę e-commerce odzwierciedlają dwie, wzajemnie uzupełniające się definicje: 1. E-commerce to wykorzystywanie Internetu, cyfrowej komunikacji i zastosowań technologii informacyjnych (IT) w celu umożliwienia procesu kupna i sprzedaży, 2. E-commerce to realizowanie wszystkich lub co najmniej ważnych etapów danej transakcji pomiędzy sprzedawcą a kupującym poprzez elektroniczne media.

Podział e-commerce etapy transakcji, w których wykorzystywany jest kanał elektroniczny, ilość potencjalnych partnerów transakcji, sektor gospodarczy partnerów transakcji, rodzaj używanych mediów elektronicznych.

Ad. 1 Etapy transakcji wykorzystujące kanał elektroniczny Przyjmując podział procesu transakcyjnego na pięć etapów: etap poszukiwania informacji lub wiedzy, etap negocjacji, etap uzgodnienia, etap realizacji spraw związanych z logistyką i finansami, etap wykorzystywania pozyskanego dobra i obsługi posprzedażowej (After-Sales-Phase), i kierując się przyjętą definicją e-commerce można uznać, że z działalnością taką będziemy mieć do czynienia wówczas, gdy elektroniczne kanały będą wykorzystywane co najmniej na etapie negocjacji i uzgodnień.

Przykładowe zastosowania e-commerce w poszczególnych etapach transakcji wraz ze wskazaniem minimalnego obszaru wykorzystania kanałów elektronicznych do uznania transakcji za działalność e-commerce

Ad. 2 Ilość partnerów w transakcjach powiązania handlowe wspierane za pomocą sieci, elektroniczne systemy zakupu, elektroniczne systemy zamówień, elektroniczny system rynkowy,

Formy koordynacji sprzedającego i kupującego realizowane za pośrednictwem e-commerce

Ad. 3 Sektor gospodarczy partnerów transakcji przedsiębiorstwa (biznes), osoby prywatne (konsumenci), sektor publiczny (organy administracyjne i rządowe).

Główni uczestnicy e-commerce i powiązania między nimi

Trzy podstawowe sektory e-commerce Business-to-Business – określany w skrócie „B2B”, dotyczący wymiany handlowej pomiędzy firmami, obejmującej nie tylko zawieranie transakcji, ale również poszukiwanie partnerów, budowanie sieci dostawców i odbiorców oraz poszukiwanie informacji handlowych, Business-to-Consumer – określany skrótem „B2C”, obejmujący wszelkie elektroniczne formy detalicznej sprzedaży towarów i usług pojedynczym klientom, realizowanej z wykorzystaniem sklepów wirtualnych, aukcji, itp., Business-to-Administration – określany w skrócie „B2A”, obejmujący kontakty między firmami i urzędami administracji rządowej i samorządowej z wykorzystaniem rozwiązań teleinformatycznych, które w automatyczny sposób wspomagają transakcje pomiędzy tymi stronami.

Ad. 4 Rodzaj używanych mediów elektronicznych i-commerce (handel internetowy), standard EDI, m-commerce (mobilny handel elektroniczny) tv-shopping

Bariery e-biznesu Koszty Nieufność klientów Techniczne ograniczenia Wykluczenie cyfrowe

Polski e-konsument

Profil polskiego e-konsumenta Zarówno w badaniu NetTrack, jak i w szacunkach Eurostatu za e-klienta uważa się osobę, która dokonała zakupu w sieci w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Firma badawcza Gemius przyjmuje nieco inną definicję w swoim corocznym badaniu polskiego rynku e-commerce „E-commerce w Polsce 2008” pyta internautów, czy kiedykolwiek robili zakupy za pośrednictwem Internetu.

Dyrektorzy, wolne zawody Robotnicy wykwalifikowani Profil polskiego e-konsumenta ze względu na status społeczno-zawodowy oraz deklarowane dochody netto Ponad 5000 zł. Wszyscy internauci – 32,5% E-klienci – 30,7% Brak dochodów Wszyscy internauci – 22,5% E-klienci – 21,3% Studenci/uczniowie Wszyscy internauci – 23,3% E-klienci – 22,6% Pracownicy umysłowi Wszyscy internauci – 17,8 % E-klienci – 18,6 % Dyrektorzy, wolne zawody Wszyscy internauci – 15,7 % E-klienci – 19,6 % Robotnicy wykwalifikowani Wszyscy internauci – 17, 2% E-klienci – 15,5 % Zarówno w przypadku internautów jak i e-klientów największy odsetek uzyskali:

Co kupuje w sieci polski e-klient Odzież/ubrania/obuwie – 21,2% Książki – 18,8% Kosmetyki – 12,3% Sprzęt komputerowy – 10,8% Telefony komórkowe (akcesoria/doładowania) – 10,4% Sprzęt RTV – 11,2% Muzyka (płyty, DVD, MP3) – 9,5% Samochody (części) – 8,8% Rzeczy dla dzieci – 8,4% 27

Segmentacja e-klientów Segmentowanie rynku jest podstawą budowy strategii marketingowych, w przypadku klientów internetowych ważne znaczenie niż odgrywają kryteria oparte na korzyściach, jakie klienci odnoszą z użytkowania Internetu.

Wybór konkretnego e-sklepu Łatwość wyszukiwania towarów w sklepie -Szeroki asortyment -Bezpieczeństwo Mało istotne: estetyczny wygląd, darmowa dostawa, sposób dokonania płatności 29

Motywy, zalety e-zakupów Zalety zakupów przez Internet Konkurencyjność ceny – 75% Oszczędność czasu – 50% Bogaty asortyment – 30% Szybki dostęp do konkurencyjnych ofert – 27% Łatwy dostęp do informacji o produkcie – 14% Zamawiam o dowolnej porze – 62% Dostawa prosto do domu – 57% Oszczędność czasu – 57% Niższe ceny towarów – 48% Większa dostępność towarów – 43% Łatwe porównywanie ofert – 41% Dużo informacji o produktach – 6%

Dlaczego nie? Wady e-zakupów Brak możliwości zapoznania się z towarem przed zakupem – 56% Ryzyko otrzymania wadliwego towaru – 49% Opóźnienie dostawy – 26% Ryzyko transakcji – 26% Problemy z reklamacją – 18% Powody nierobienia zakupów on-line Boję się nieuczciwych sprzedawców – 33% Nie mogę obejrzeć towaru przed zakupem – 29% Trudno powiedzieć- 21% Za mało wiem o handlu w Internecie – 21% Mam obawy związane z płatnościami przez Internet – 12% Mam obawy że zakupiony produkt nie dotrze na czas – 10% Nie mogę poradzić się sprzedawcy – 6%

E-konsument... Aby maksymalnie wykorzystać możliwości tkwiące w Internecie, należy starać się zwiększyć satysfakcję potencjalnych klientów. Powinno się rozpoznać klientów od strony motywacji, korzyści, doświadczeń z Internetem. Celem jest pozyskanie klientów lojalnych, podstawą budowania lojalności e-klientów jest budowanie zaufania wobec witryny. Jest to sytuacja całkowicie odmienna gdyż budowa wizerunku i wiarygodności odbywa się poza rzeczywistym światem. Utrzymanie e-klienta wymaga uwzględnienia dwóch aspektów: klient internetowy ma dużo silniejszą pozycję niż firma, Internet daje większy dostęp do alternatyw wyboru. To wszystko wskazuje na konieczność poznania potrzeb, oczekiwań e-konsumentów. Czego oni oczekują od samej witryny sklepu internetowego, jakie produkty/usługi ich interesują, jakie motywy skłaniają do kupowania, a jakie elementy powodują u nich niechęć do dokonywania zakupów w internetowych sklepach/aukcjach.

Jak pozyskać lojalnych e-klientów W procesie wyboru instrumentów budowania lojalności klientów w handlu elektronicznym, niezbędna wydaje się znajomość tych czynników, które mają największe znaczenie (według internautów) w zwiększeniu skłonności do dokonywania ponownych zakupów w sklepie internetowym, a następnie wykorzystanie tych informacji do określenia instrumentów. Opinie internautów Opinie sklepów internetowych

Analiza relacji pomiędzy działaniami marketingowymi polskich sklepów internetowych a opiniami klientów. Czynniki wpływające pozytywnie na dokonanie powtórnego zakupu w sklepie internetowym. Opinie sklepów internetowych Cena Oferta (7 miejsce internauci) Obsługa klienta Szybkość transakcji Poprawna realizacja poprzedniego zakupu Opinie internautów Dostawa (16 miejsce sklepy) 34

Podstawowe strategie angażowania się firm w działalność e-commerce

Strategie e-commerce i odpowiadające im innowacyjne systemy dystrybucji

37