Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Rok szkolny 2012/2013
Przedszkole i rodzina to dwa podstawowe środowiska wychowawcze, dlatego powinno istnieć między nimi świadome i celowo zorganizowane współdziałanie. Współpraca rodziców i nauczycieli jest wspólnym działaniem dla osiągnięcia dobra poszczególnych dzieci w procesie nauczania i wychowania.
Różne formy współpracy z rodzicami powinny być więc najkorzystniejsze z punktu widzenia potrzeb dzieci, w zakresie poznania świata, rzeczy, ludzi, przeżywania wartości. W trakcie codziennych kontaktów oraz spotkań I zebrań starałyśmy się włączać rodziców do życia grupy i przedszkola, podnosić świadomość edukacyjną rodziców poprzez pedagogizację.
Formy współpracy z rodzicami obejmują: Zebrania ogólne Zebrania grupowe Rozmowy doraźne, kontakty indywidualne, konsultacje Zajęcia otwarte Uroczystości Pedagogizacja rodziców Wystawy prac plastycznych Gazetki informacyjne w kąciku dla rodziców Tablice informacyjne na korytarzu Angażowanie rodziców w prace na rzecz grupy i przedszkola, pomoc w organizowaniu uroczystości, doposażanie kącików tematycznych
Uroczystości przedszkolne
Pasowanie na Przedszkolaka
Jasełka
Nasi rodzice wspomagali nas przy organizacji Dnia Babci i Dziadka.
Dzieci i rodzice wspaniale bawili się z okazji Dnia Mamy i Taty
Zajęcia otwarte Świąteczny czas - grupa I Świąteczne spotkanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia – grupa II Wielkanocne spotkanie – grupa II Jasełkowe spotkanie „Dziewczynka z zapałkami” – grupa III Na wiosennej łące – grupa III Wiosna wokół nas – grupa IV Szaruga jesienne – grupa V Wielkanocne zabawy – grupa V
Galeria prac dzieci dla rodziców
Pedagogizacja rodziców MAM 6-LAT – IDĘ DO SZKOŁY - spotkanie z rodzicami w celu przekazania informacji ze wstępnej diagnozy i obserwacji. DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA. ROZWÓJ DZIECKA 5 – 6 - letniego. ADHD – co to jest? Edukacja medialna jako sposób wychowania mądrego pokolenia. Wychowanie jest sztuką. Ładnie mówię - idę do szkoły. Podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców w zakresie przeciwdziałania agresji. Rodzina jako środowisko wychowawcze. Konstruktywne i destruktywne aspekty relacji rodzina – dziecko. O kłótniach i zazdrości między rodzeństwem. Jola bajki opowiada – czyli możesz uleczyć dziecko sama. Pragnienia i oczekiwania dziecka kierowane do rodzica. Lęki dziecięce; Czego boją się dzieci. Nauka poprzez zabawę. Słowa ranią całe życie – Słowa ranią czyli jak unikać krzyku, kpin i obrażania dzieci. Zanim dziecko zostanie pierwszakiem. W ramach pedagogizacji rodziców zorganizowano warsztaty, prelekcje, spotkania z nauczycielkami oraz z pedagogiem na temat: