Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
"Kącik Rodzinny" – zabawa i edukacja dla dzieci i matek
Advertisements

Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR
III ROK Wychowanie młodego pokolenia w poszanowaniu dla odrębności i różnic innych krajów Cele: NAUCZYCIEL Przygotowanie projektu przedsięwzięcia. Przygotowanie.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
PODSUMOWANIE DZIAŁAŃ Z REALIZACJI PROGRAMU MAŁOPOLSKIEGO ROKU PRZEDSZKOLAKA W GMINIE CZORSZTYN w roku szkolnym 2008/2009 Delegatura KO w Nowym Targu.
* Jesteśmy placówką, w której wspólne działania szkoły i przedszkola na stałe wpisały się w rytm naszej pacy. Wynikiem tego są wspólnie organizowane uroczystości,
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
PROJEKT EDUKACYJNY DLA DZIECI W WIEKU PRZEDSZKOLNYM
Oddział przedszkolny dzieci 3-5-letnich w Korytkowie Dużym marzec 2011.
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Z przedszkola do szkoły z uśmiechem
IV ROK R OZBUDZANIE ZAINTERESOWAŃ DZIECKA EDUKACJĄ MATEMATYCZNĄ POPRZEZ KORZYSTANIE Z TECHNOLOGII INFORMATYCZNEJ JAKO ŹRÓDŁA WIEDZY. CELE: NAUCZYCIEL Przygotowanie.
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Misia Uszatka w Polkowicach
Zespół Placówek Oświatowych Publiczna Szkoła Podstawowa im. Stefana Żeromskiego i Przedszkole w Kurozwękach.
Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Projekt "Mamo! Tato! Wyrosłem z przedszkola" realizowany jest w ramach zadania publicznego pn. Realizacja szkolnych projektów promujących przyjazną adaptację.
Optymistyczne Przedszkole
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
PEDAGOGIZACJA RODZICÓW
Sześciolatek w Szkole Podstawowej w Zespole Szkół im
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Doświadczenia szkoły związane z realizacją podstawy programowej wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej.
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
CZYSTE POWIETRZE WOKÓŁ NAS
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Janusza Korczaka Giżycku
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Przedszkolne kolędowanie Samorządowe Przedszkole w Linowie kolędowanie rozpoczęło od „Spotkania Opłatkowego” które odbyło się w naszej placówce dnia r.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
PROGRAM ROZWOJU PRZEDSZKOLA NA ROK 2013/2014 Przedszkole Miejskie nr 86 w Łodzi.
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLA NR 34 W DĄBROWIE GÓRNICZEJ
„ Zdrowie – to nie tylko brak choroby, lecz stan dobrego samopoczucia fizycznego, psychicznego, społecznego i duchowego” Każdy przedszkolak w naszym przedszkolu:
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Katarzyna Heród Miejska Biblioteka Publiczna GALERIA KSIĄŻKI w Oświęcimiu.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Szkoła Współpracy W debacie brało udział 11 nauczycieli, powiadomienie o niej było zawarte w Teczce Podawczej w formie zaproszenia ( został podany termin,
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Przedszkole Publiczne Nr 5 w Łomży Kształtowanie właściwych nawyków racjonalnego żywienia w ramach edukacji zdrowotnej dzieci w różnorodnych zajęciach.
PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU Współpraca przedszkola ze środowiskiem rodzinnym dziecka - wyniki ewaluacji PRZEDSZKOLE NR 5 W RACIBORZU.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
DEKORACJE SALI PRZESZKOLNEJ
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
Motto „Dziecko chce być dobre. Jeżeli nie umie – naucz, Jeżeli nie wie – wytłumacz, jeżeli nie może – pomóż!” Janusz Korczak.
Załącznik do protokółu Sesji nr XXII/12 Rady Gminy Unisław Funkcjonowanie punktu przedszkolnego „Radosne dzieciństwo przedszkolaka w Unisławiu” Rok szkolny.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Działania Małego Wolontariatu 2015/2016. Przedszkole Małe Talenty w Luboniu.
Rok w Przedszkolu Borzęcin Duży 2016/2017.
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Przedszkolu nr 6 im
przedszkole miejskie nr 4 w lubinie rok szkolny 2015/16
mgr Joanna Porębska - Ferenc
IM. STANISŁAWA KONARSKIEGO
Świąteczny nastrój w grupie Iskierek
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie Rok szkolny 2012/2013

Przedszkole i rodzina to dwa podstawowe środowiska wychowawcze, dlatego powinno istnieć między nimi świadome i celowo zorganizowane współdziałanie. Współpraca rodziców i nauczycieli jest wspólnym działaniem dla osiągnięcia dobra poszczególnych dzieci w procesie nauczania i wychowania.

Różne formy współpracy z rodzicami powinny być więc najkorzystniejsze z punktu widzenia potrzeb dzieci, w zakresie poznania świata, rzeczy, ludzi, przeżywania wartości. W trakcie codziennych kontaktów oraz spotkań I zebrań starałyśmy się włączać rodziców do życia grupy i przedszkola, podnosić świadomość edukacyjną rodziców poprzez pedagogizację.

Formy współpracy z rodzicami obejmują: Zebrania ogólne Zebrania grupowe Rozmowy doraźne, kontakty indywidualne, konsultacje Zajęcia otwarte Uroczystości Pedagogizacja rodziców Wystawy prac plastycznych Gazetki informacyjne w kąciku dla rodziców Tablice informacyjne na korytarzu Angażowanie rodziców w prace na rzecz grupy i przedszkola, pomoc w organizowaniu uroczystości, doposażanie kącików tematycznych

Uroczystości przedszkolne

Pasowanie na Przedszkolaka

Jasełka

Nasi rodzice wspomagali nas przy organizacji Dnia Babci i Dziadka.

Dzieci i rodzice wspaniale bawili się z okazji Dnia Mamy i Taty

Zajęcia otwarte Świąteczny czas - grupa I Świąteczne spotkanie z okazji Świąt Bożego Narodzenia – grupa II Wielkanocne spotkanie – grupa II Jasełkowe spotkanie „Dziewczynka z zapałkami” – grupa III Na wiosennej łące – grupa III Wiosna wokół nas – grupa IV Szaruga jesienne – grupa V Wielkanocne zabawy – grupa V

Galeria prac dzieci dla rodziców

Pedagogizacja rodziców MAM 6-LAT – IDĘ DO SZKOŁY - spotkanie z rodzicami w celu przekazania informacji ze wstępnej diagnozy i obserwacji. DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA. ROZWÓJ DZIECKA 5 – 6 - letniego. ADHD – co to jest? Edukacja medialna jako sposób wychowania mądrego pokolenia. Wychowanie jest sztuką. Ładnie mówię - idę do szkoły. Podnoszenie kultury pedagogicznej rodziców w zakresie przeciwdziałania agresji. Rodzina jako środowisko wychowawcze. Konstruktywne i destruktywne aspekty relacji rodzina – dziecko. O kłótniach i zazdrości między rodzeństwem. Jola bajki opowiada – czyli możesz uleczyć dziecko sama. Pragnienia i oczekiwania dziecka kierowane do rodzica. Lęki dziecięce; Czego boją się dzieci. Nauka poprzez zabawę. Słowa ranią całe życie – Słowa ranią czyli jak unikać krzyku, kpin i obrażania dzieci. Zanim dziecko zostanie pierwszakiem. W ramach pedagogizacji rodziców zorganizowano warsztaty, prelekcje, spotkania z nauczycielkami oraz z pedagogiem na temat: