Dziecko do pełnego i harmonijnego rozwoju swojej osobowości powinno wychowywać się w środowisku rodzinnym, w atmosferze szczęścia, miłości i zrozumienia (Konwencja o Prawach Dziecka przyjęta przez Zgromadzenie Ogólne Narodów Zjednoczonych)
mieszkańcy miasta pozyskanie kandydatów na rodziców zastępczych Cele kampanii: Grupy docelowe: potencjalni kandydaci na rodziców zastępczych pozyskanie akceptacji i zrozumienia dla form rodzinnej opieki zastępczej
zawodowa rodzina zastępcza (wielodzietna, specjalistyczna, pełniąca funkcję pogotowia rodzinnego) rodzina długoterminowa Rodzaje rodzin zastępczych: rodzina zaprzyjaźniona
218 dzieci w rodzinach zastępczych długoterminowych 249 dzieci wychowuje się w rodzinach zastępczych, w tym: Statystyka 31 dzieci w pogotowiach rodzinnych
183 rodziny zastępcze, w tym: Statystyka 178 rodzin zastępczych długoterminowych 5 rodzin pełniących funkcję pogotowia rodzinnego
Z 178 rodzin zastępczych długoterminowych Statystyka 88 proc. to rodziny spokrewnione (wychowują 191 dzieci) 12 proc. to rodziny niespokrewnione (wychowują 27 dzieci)
Podstawowe założenie kampanii pozytywny, optymistyczny przekaz
Konferencja regionalna Rodzinna opieka zastępcza jako forma pomocy dziecku i rodzinie 1 czerwca 2005 Jak to robimy?
infolinia: w.21 Jak to robimy?
Spotkania informacyjne: 2 czerwca (czwartek) o godz – Parafia pw. Świętego Franciszka i Świętej Klary – sala św. Antoniego, ul. Paprocańska czerwca (poniedziałek) o godz – Parafia pw. Świętego Krzysztofa, ul. Wyszyńskiego 1 14 czerwca (wtorek) o godz – Parafia pw. Świętej Rodziny, ul. Elfów czerwca (środa) o godz – Parafia pw. Świętego Maksymiliana Kolbego, Plac Zbawiciela 1 16 czerwca (czwartek) o godz – Parafia pw. Ducha Świętego, ul. Myśliwska czerwca (piątek) o godz – Parafia pw. Błogosławionej Karoliny Kózkówny, Ośrodek Christoforos, ul. ks. J. Tischnera 20 czerwca (poniedziałek) o godz – Parafia pw. Świętego Jana Chrzciciela, ul. Kopernika 5 22 czerwca (środa) o godz – Parafia pw. Świętej Marii Magdaleny, ul. Damrota 62 Jak to robimy?
plakaty dwustronne – 200 szt., format B3 Jak to robimy?
plakaty – 700 szt., format B1 Jak to robimy?
reklama na autobusach boki – 19 szt. tylne szyby – 13 szt. full-back – 3 szt. Jak to robimy?
broszura informacyjna – 8 stron, 2000 egz. Jak to robimy?
Akcja specjalna
Zielone krzesła – znak rozpoznawczy kampanii – pojawią się w kilkudziesięciu miejscach w Tychach Akcja specjalna
Na poprzeczkach krzeseł znajdą się naklejki zawierające: hasło akcji, adres www, infolinię, organizatorów i patronów medialnych
Patronat medialny
Publikacje prasowe