Saksońska Agencja Oświatowa, Oddział Regionalny w Budziszynie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Legnica 4 października 2011r. Jelenia Góra 5 października 2011r. Wałbrzych 6 października 2011r. Wrocław 11 października 2011r. Opole 7, 12 października.
Advertisements

Zmiany w egzaminie maturalnym od 2015 r.
X Liceum OGÓLNOKSZTAŁCĄCE
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Warsztat transgraniczny - wspólne projekty Konferencja 10 grudnia 2012.
Egzamin maturalny w 2008 roku.1 Egzamin maturalny w 2008 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa,20 sierpnia 2007 r.
Projekt utworzenia w Poznaniu
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
Egzamin maturalny zmiany od 2009 roku. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 września 2008 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków.
Egzamin maturalny CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język obcy nowożytny zdawany na jednym poziomie wybrany.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Liceum Ogólnokształcące im. Michała Kosmowskiego
Szkoły ponadgimnazjalne
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Egzamin maturalny w 2007 roku.1 Egzamin maturalny w 2007 roku Aktualizacja: Halina Sitko Centralna Komisja Egzaminacyjna, wrzesień 2006 r.
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
Egzamin gimnazjalny – zasady r.szk. 2013/14
Liceum Ogólnokształcące im. Bolesława Chrobrego w Gryficach Wyniki egzaminu maturalnego w sesji wiosennej 2012 roku.
ZAJĘCIA DODATKOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GRABOWIE NAD PILICĄ ROK SZKOLNY 2012/2013.
Zmiany w systemie egzaminów zewnętrznych MATURA od 2007 roku Materiały zebrała i opracowała mgr Barbara Adamiak.
Zasady rekrutacji do XLVI Liceum Ogólnokształcącego im
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
„Szkolne Centrum Nauki”
KLASY INNOWACYJNE alternatywa dla … ”Nauka to pokarm dla rozumu”
Zebranie rodziców uczniów klas szóstych szkół podstawowych 13 kwietnia 2012 r.
Lokalizacja Położenie Oferta edukacyjna na rok szkolny 2012/2013 Nauka w liceum trwa 3 lata Nauka kończy się egzaminem maturalnym, uprawniającym do.
rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy.
Nowa podstawa programowa.
Szkoły ponadgimnazjalne
PROJEKT FINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROEJSKĄ ORAZ MIASTO BYDGOSZCZ AKTYWNY W SZKOLE – TWÓRCZY W ŻYCIU PRIORYTET IX, PODDZIAŁANIE
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Zmiany w egzaminie maturalnym Egzamin maturalny od 2010 r. 1 CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe: język polski – nie określa się poziomu egzaminu język.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Informacja o maturze w 2015 roku. Matura od 2015 roku Lista przedmiotów obowiązkowych nie ulega zmianie w porównaniu do obecnie obowiązujących: język.
MATURA Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania.
Wyniki diagnoz w klasach pierwszych i drugich Wrzesień 2014.
Kryterium IX Wyrównanie szans edukacyjnych. Kryterium IX - Wyrównanie szans edukacyjnych Strona internetowa szkoły pełni funkcje nie tylko informacyjne.
Zasady wyboru przedmiotów rozszerzonych i uzupełnień w Zespole Szkół Odzieżowych.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Egzamin maturalny od 2010 r.. CZĘŚĆ USTNA przedmioty obowiązkowe:  język polski – nie określa się poziomu egzaminu  język obcy nowożytny zdawany na poziomie.
Nowa matura – od roku 2015 Informacje ogólne. Przedmioty obowiązkowe Język polski – część pisemna (poz. podst.) + część ustna Język angielski – część.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
REKRUTACJA ROK SZKOLNY 2016/2017 XLVI Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Dwujęzycznymi w Warszawie.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Egzamin gimnazjalny Informacje dla rodziców uczniów klas trzecich Egzamin * kwiecień * 2016r.
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 3 im. Jana Pawła II III Liceum Ogólnokształcące ul. Oświęcimska 90, , Ruda Śląska Kierunki kształcenia: klasy.
Nowe ramowe plany nauczania w szkołach publicznych Jakie unormowania nie zmieniają się ?
Egzamin maturalny w 2009 roku.1 Egzamin maturalny w 2009 roku podstawowe informacje Opracowała: Halina Sitko Warszawa, 1 września 2008 r.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2016/17 klasa I 2017/18 klasa II 2018/19 klasa III MATURA.
ZASADY REKRUTACJI.
Konkursy przedmiotowe organizowane dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjów województwa wielkopolskiego w roku szkolnym 2014/2015.
KOMPETENCJE I PERSPEKTYWY ZAWODOWE
NOWA MATURA OD ROKU 2016.
Klasa matematyczno-przyrodnicza pod patronatem PPWSZ w Nowym Targu
I Liceum Ogólnokształcące w Bolesławcu
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
REFORMA OŚWIATY 2017/18.
Egzamin gimnazjalny rok szkolny 2016/2017.
Uprawnienia laureatów i finalistów olimpiad przedmiotowych oraz laureatów konkursów przedmiotowych Warszawa, 22 kwietnia 2014 r.
Reforma oświaty – od 1 września 2017
Egzamin maturalny w 2018 roku
OFERTA EDUKACYJNA. OFERTA EDUKACYJNA Przedmiot rozszerzony od klasy I Klasa I A Przedmiot rozszerzony od klasy I MATEMATYKA OD KLASY II WYBIERZESZ.
EGZAMIN GIMNAZJALNY 2018/2019.
Organizacja zajęć w zakresie rozszerzonym w latach szkolnych 2018/19 klasa I 2019/20 klasa II 2020/21 klasa III MATURA.
Terminy egzaminu gimnazjalnego w roku 2017/2018
Zapis prezentacji:

Saksońska Agencja Oświatowa, Oddział Regionalny w Budziszynie ugustum-Annen-Gymnasium Görlitz Dwujęzyczny/dwunarodowy profil polsko-niemiecki Organ prowadzący: Saksońska Agencja Oświatowa, Oddział Regionalny w Budziszynie

Informacje ogólne Położenie geograficzne miasta Zgorzelec jako miasta granicznego oraz bliskie więzi z miastem partnerskim Görlitz wpływają w sposób szczególny na kształtowanie stosunków pomiędzy Rzeczpospolitą Polską, zwłaszcza województwem dolnośląskim, a Wolnym Państwem Związkowym Saksonią. Gimnazjum Augustum-Annen w Görlitz uczestniczy w tym procesie między innymi poprzez ofertę dwujęzycznego toku nauczania, który dzięki temu, iż od klasy 7 biorą w nim udział uczniowie z Polski, uzyskuje charakter dwunarodowy. Jest to szczególna forma pogłębionego kształcenia językowego i międzykulturowego na poziomie gimnazjalnym w Saksonii oraz poziomie gimnazjalno/licealnym w Polsce, a zarazem unikalne rozwiązanie w skali obu krajów.

Informacje ogólne Dwujęzyczny/dwunarodowy polsko niemiecki profli nauczania w Gimnazjum Augustum-Annen w Görlitz istnieje od roku szkolnego 2002/2003. Kształcenie odbywa się w ramach specjalnie opracowanego nowoczesnego programu nauczania, który ma za cel rozwój kompetencji zarówno językowych jak i społecznych i interkulturowych. Do nauki w profilu uczniowie przygotowywani są w swoich krajach ojczystych, gdzie w klasie 5 i 6 opanowują podstawy języka sąsiada. Od klasy 7 uczniowie z Polski i z Niemiec wspólnie kontynuują naukę klasie dwunarodowej.

Cele kształcenia Rozwój kompetencji językowych poprzez: intensywną i odpowiednio poszerzoną naukę języka sąsiada i innych języków obcych wspieranie nauki języka polskiego w regionie Rozwój kompetencji międzykulturowych poprzez: wspólną naukę w polsko-niemieckiej klasie poznanie kraju sąsiada, jego mieszkańców, kultury i historii, prowadzące do dobrych stosunków sąsiedzkich wdrażanie myśli proeuropejskiej oraz przygotowanie młodych ludzi do życia w Unii Europejskiej

Zasady rekrutacji dla uczniów z Polski nauka języka niemieckiego w szkole podstawowej egzamin wstępny do klasy 7: egzamin pisemny z języka niemieckiego czas trwania – 80 minut rozmowa wstępna w jezyku niemieckim i polskim (w grupach), czas trwania około 20 minut !!! Rekrutacja uczniów możliwa jest w szczególnych przypadkach również na wyższym poziomie nauczania. Szczegółowych informacji udziela p. Agnieszka Korman, Tel.: 75 61 26 469 (wieczorem).

Struktura profilu – klasy 5-10 10 / bin Profil matematyczno- przyrodniczy Profil językowy Profil artystyczny Częściowo narodowe zajęcia grupowe 9 / bin 8 / bin Język niemiecki jako jezyk obcy 7 / bin 14 polskich uczniów Rozmowa wstępna Egzamin wstępny 6 / bin j. pol./j. ang. W przypadku języka polskiego podział na grupy Przygotowanie w polskich szkolach podstawowych Dodatkowe zajęcia z języka niemieckiego 5 / bin Egzamin wstępny

Rozkład godzin dla klas 5-10

Przykładowy rozkład godzin dla poziomu maturalnego język niemiecki lub matematyka 5 roz. 2 język polski jęz. ang. historia lub fizyka roz. 3 pods. matematyka lub język niemiecki 4   plastyka lub muzyka 2 język angielski 2 / 0 historia stosunki polsko-niemieckie wiedza o społeczeństwie lub geografia fizyka chemia lub biologia religia lub etyka wychowanie fizyczne razem : 35

Zajęcia i projekty uzupełniające Obóz integracyjny dla uczniów klasy 7 polsko-niemieckiej Obóz narciarski w klasie 7 Wspólne projekty i wymiana uczniów z polskimi szkołami podstawowymi, gimnazjami i liceami Praktyki w klasie 9 w zakładach i placówkach sąsiedniego kraju Projekty dotyczące polskiej geografii i historii dla uczniów klas 8 i 9 Wymiany uczniów dla klas 10

Udział w projektach Unii Europejskiej Saksońskiej Agencji Oświatowej Uczniowie Gimnazjum Augustum-Annen mają możliwość uczstniczenia w finasowanych ze środków Unii Europejskiej transgranicznych projektach Saksońskiej Agencji Oświatowej (odpowiednik polskiego kuratorium) Obecnie są to: „Obywatele dla wolności. Odwaga cywilna w warunkach dyktatury. Saksonia i Dolny Śląsk w latach 1945-1989“, w którym uczniowie pełniąc w ramach laboratoriów historycznych rolę „detektywów historii”, przygotowują materiały do planowanej na jesień 2012 wystawy dotyczącej historii miasta Zgorzelec/Görlitz w latach 1945-1989. „InterKulturManagement” – projekt bazujący na współpracy 3 polskich i 3 niemieckich szkonych firm uczniowskich, zajmujących się organizacją imprez kulturalnych. Punktem kulminacyjny projektu, podczas którego uczniowie na licznych warsztatach szkoleniowych zdobywają wiedzę z zakresu managementu kultury, ma być polsko-niemiecki Festiwal Kultury Uczniowskiej „BOOMfest“ Zgorzelec/Görlitz 2012.

Informacje szczegółowe na stronie internetowej szkoły http://www Informacje szczegółowe na stronie internetowej szkoły http://www.anne-augustum.de Dyrektor szkoły Friedhelm Neumann osoba kontaktowa Agnieszka Korman Koordynator do spraw edukcji uczniów z Polski w Gimnazjum Augustum-Annen w Görlitz e-mail: agakorm@o2.pl Tel.: 75 61 26 469 (wieczorem).