Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Program rozwoju osobowości, kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu w wieku od 2 do 5 roku życia.” Miejsce realizacji: Przedszkole Samorządowe nr.
Advertisements

Kącik Logopedyczny.
który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Wybrane zagadnienia z logopedii i zaburzeń rozwoju mowy
Pomoc dla dzieci z trudnościami w uczeniu się i nie tylko…
FORMY POMOCY DZIECIOM Z DYSFUNKCJĄ NARZĄDU SŁUCHU NA TERENIE PORADNI PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W PIOTRKOWIE TRYBUNALSKIM OPRACOWANIE: mgr.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI
Logopeda: mgr Arleta Jasińska
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Logopeda: mgr Arleta Jasińska.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH W RAMACH PRACY Z DZIEĆMI O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH Terapeuta: mgr Jolanta Sikora.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Negatywne wpływy TV 1. Pokonuje bariery wiekowe Zniewala umysły. 3. Pobudza zachowania aspołeczne. 4. Popularyzuje negatywne wzorce. 5. Zaciera.
W przedszkolu wykorzystuje się różne metody
POWSTANIE PUBLICZNEGO SPECJALNEGO KATOLICKIEGO OŚRODKA EDUKACYJNO – WYCHOWAWCZEGO
GIMNASTYKA KOREKCYJNA DLA 6-LATKÓW
Percepcja słuchowa.
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Wczesne wspomaganie rozwoju i wczesna interwencja
METODY I FORMY PRACY w Zespole Szkół dla Dzieci Niesłyszących w Bielsku - Białej opracowała: mgr Joanna Skowron.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
Projekt pt. „ZANIM ZOSTANIESZ UCZNIEM”
Rozwój kompetencji językowych uczniów z uszkodzonym słuchem Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY
Lucyna Biłgorajska Beata Pluta
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
logopedyczny-prezentacja
Metoda Dobrego Startu Prof. Marty Bogdanowicz
Czy rozwój mowy mojego dziecka przebiega prawidłowo ?
Ścieżki edukacyjne uczniów z uszkodzonym słuchem dr Magdalena Olempska Konferencja nt.: Działalność orzecznicza Specjalistycznej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej.
DYREKTOR SZKOŁY – RENATA CIEŚLAK. KILKA SŁÓW O NAS Oddział przedszkolny jest grupą przyjazną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole. Szkoła.
Dzieciństwo jest snem rozumu
Grupa „Muchomorki”.
Integracja sensoryczna
Zajęcia z zakresu logopedii szkolnej
Innowacja pedagogiczna „Uczę się przez ruch, dotyk i rytm”
Głoska GŁOSKA –najmniejszy element dźwiękowej formy wypowiedzi charakteryzujący się stałym zespołem cech: artykulacyjnych, tzn. związanych z położeniem/
JĘZYK MIGOWY Prezentacja: Joanna Graf-Denisewicz.
Poradnia Psychologiczno- Pedagogiczna nr 4 w Łodzi
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA METODA NDT – BOBATH
INNOWACJA PEDAGOGICZNA
Prawidłowy rozwój mowy gwarancją sukcesu w szkole
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Stowarzyszenie SURDO rozpoczęło swoją działalność r. Zostało powołane przez rodziców dzieci z wadą słuchu i terapeutów słuchu i mowy po rozeznaniu.
Podyplomowe Studia Surdotyflopedagogiki Studia mają charakter otwarty. Ich adresatami są nauczyciele, wychowawcy oraz inni specjaliści zatrudnieni w poradniach.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
Sala Doświadczania Świata
Słuch i hałas.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Komunikacja alternatywna i wspomagająca
Leszek Rybicki Filip Piękniewski
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
O dojrzałości szkolnej kilka słów. Dojrzałość szkolna to gotowość dziecka do rozpoczęcia nauki, przyjęcia nowych obowiązków i wejścia w nowe środowisko.
1. Narządy mowy zaczynają funkcjonować w życiu płodowym dziecka
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Ul. Lipska 2, Radom Tel: (48) W Zespole Szkół Specjalnych i Placówek Oświatowych w Radomiu funkcjonują: Zespół Wczesnego Wspomagania.
Prezentacja Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Szymanowie.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Specjalistyczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna Doradztwa Zawodowego i dla Dzieci z Wadami Rozwojowymi w Łodzi al. ks. kard. Stefana Wyszyńskiego.
Zespół Oświatowych Placówek Integracyjnych w Micigoździe czerwiec 2016
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Łapach
Percepcja słuchowa.
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Uwaga do Ciebie Być może uznasz to za żart.
Zapis prezentacji:

Czy Twoje dziecko dobrze słyszy?

Czy wiesz, że zmysł słuchu czynny jest u dziecka już od pierwszych dni życia? Słysząc mowę z otoczenia dziecko w sposób naturalny uczy się ją naśladować, żeby wreszcie samo mówić.

Czy wiesz, że uszkodzenie słuchu nawet w niewielkim stopniu opóźnia, ogranicza i bardzo utrudnia rozwój mowy małego dziecka, ale go nie uniemożliwia?

Dlatego tak bardzo ważne jest podjęcie wczesnej rehabilitacji w przypadku, gdy Twoje dziecko ma wadę słuchu

Im wcześniej rozpoznana jest wada słuchu i im wcześniej dziecko będzie rehabilitowane, tym większą ma ono szansę nauczenia się mowy, przeprowadzania prawidłowych operacji myślowych, a co za tym idzie również na pełny rozwój ogólny.

Perspektywy rozwojowe dziecka, u którego stwierdzono wadę słuchu, zależą nie tylko od stopnia utraty słuchu, ale w dużej mierze od warunków, w jakich dziecko się wychowuje. Bardzo wiele zależy tu od samych rodziców, od ich świadomości i gotowości współdziałania w procesie rehabilitacji ich dziecka.

Obecnie, dzięki zastosowaniu aparatów słuchowych o zaawansowanej technologii oraz implantów ślimakowych, dzieci z głębokim uszkodzeniem słuchu mogą rozwijać mowę także drogą słuchową. Wczesna diagnoza uszkodzenia słuchu oraz wcześnie rozpoczęta rehabilitacja pozwalają dzieciom na ich wszechstronny rozwój.

Dziecko z wadą słuchu ma szansę prawidłowego rozwoju, jeśli zostaną spełnione następujące warunki: wczesne uchwycenie i rozpoznanie wady słuchu wczesne wyposażenie w dobrze dopasowane aparaty słuchowe lub implant ślimakowy (w zależności od stopnia uszkodzenia słuchu) odpowiednia stymulacja narządu słuchu wychowanie w mowie dźwiękowej systematyczna praca nad systemem słownikowo- gramatycznym

Spostrzeganie otaczającej nas rzeczywistości odbywa się za pomocą receptorów. Im więcej receptorów bierze udział w spostrzeganiu, tym spostrzeżenia są bardziej adekwatne do rzeczywistości. Pełne poznanie otoczenia może nastąpić jedynie wtedy, gdy sprawnie działają wszystkie receptory.

Rodzicu, odpowiedz sobie na następujące pytania

Czy moje dziecko reaguje, gdy mówię do niego normalnym głosem   Czy moje dziecko reaguje, gdy mówię do niego normalnym głosem? Pamiętaj jednak, że dzieci czasem słyszą tylko to, co „chcą”.

Czy moje dziecko słyszy, gdy mówię za jego plecami Czy moje dziecko słyszy, gdy mówię za jego plecami? Pamiętaj jednak, że kiedy dziecko widzi twarz mówiącego może wspomagać się odczytem z ruchu warg i sprawiać wrażenie, że wszystko jest w porządku.

Czy moje dziecko oglądając telewizor ustawia go głośniej niż ja lub siada bardzo blisko?

Czy moje dziecko jest nieusłuchane, niegrzeczne zarówno w domu jak i w przedszkolu? To czasem może wynikać z niedosłuchu.

Drogi Rodzicu, jeśli Twoje dziecko słabo słyszy lub przypuszczasz, że może mieć problemy ze słuchem proponujemy bezpłatne konsultacje specjalistyczne

surdopedagogiczne Zajęcia surdopedagogiczne przeznaczone są dla dzieci z wadą słuchu. W ramach zajęć usprawnia się funkcje słuchowe, prowadzi trening uwagi słuchowej dziecka, stymuluje jego rozwój mowy, prowadzi ćwiczenia ogólnorozwojowe, zajęcia językowe oraz poprawiające komunikowanie się.

surdologopedyczne Zajęcia surdologopedyczne to specjalne zajęcia logopedyczne przeznaczone dla dzieci z wadą słuchu. Ich głównym celem jest terapia mowy dziecka niezależnie od rodzaju i stopnia uszkodzenia słuchu oraz przygotowanie go do swobodnego porozumiewania się z otoczeniem.

terapii Integracji Sensorycznej Terapia ta ma na celu rozwijanie u dziecka prawidłowego odbioru i analizy bodźców dostarczonych z otoczenia poprzez wszystkie jego zmysły. Ma charakter wesołej zabawy i jest dla dzieci bardzo atrakcyjna. Odbywa się w specjalnie do tego celu zaprojektowanej sali wyposażonej w specjalistyczny sprzęt i pomoce .

EEG Bioofeedbacku To metoda zwiększania możliwości naszego umysłu. Wykorzystuje się w niej specjalistyczną aparaturę EEG. Celem treningu prowadzonego tą metoda jest polepszenie czynności mózgu z ukierunkowaniem na wzmocnienie koncentracji uwagi i hamowanie stanów nadmiernego pobudzenia.

Doświadczeni specjaliści wykonają przesiewowe, komputerowe badanie słuchu i mowy, zdiagnozują w zakresie Integracji Sensorycznej. Po wstępnej diagnozie dziecko będzie miało możliwość uczestnictwa zajęciach ze specjalistami.

Serdecznie zapraszamy