Wizja i misja szkoły Wyniki ankiety „Jaka powinna być nasza szkoła, nasz uczeń, nasz rodzic, nasz nauczyciel?” Ten szablon może być używany jako plik startowy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Samorząd uczniowski a podstawa programowa
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
Edukacja z myślą o przyszłości Idee na nowy rok szkolny 2008/09 … i dalej Tarnobrzeg 26 sierpnia 2008r.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 IM. JANINY MAJKOWSKIEJ W SIERADZU NA LATA KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY.
SZKOLENIE RADY PEDAGOGICZNEJ październik 2003r. autor: mgr inż. B. Leszczyńska.
Koncepcja pracy szkoły
Koncepcja rozwoju Szkoły Podstawowej nr 6 im. W. Chotomskiej w Dzierżoniowie na lata 2008 – 2013.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. M
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SPOTKANIE Z RODZICAMI 10 WRZEŚNIA 2013 ROK ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH IM.ORLĄT LWOWSKICH W STOPNICY.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
„Szkoła wspomaga wychowanie” debata uczniów szkół ponadgimnazjalnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ W OSTASZEWIE
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
O programie Szkoła z klasą 2.0 Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą.
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Wizja i misja Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Obrońców Lubaczowa
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Koncepcja pracy szkoły
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
PROJEKT EDUKACYJNY „BYĆ LUBIANYM W GIMNAZJUM”.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
NAUCZYCIELE I PRACOWNICY SZKOŁY
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY NA LATA
„Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu - o tym jak żyć, co robić, jak postępować, współżyć z innymi, patrzeć, odczuwać,
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez: - Centrum Edukacji Obywatelskiej - i „Gazetę Wyborczą”. Od początku.
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
KONCEPTUALIZACJA WYMAGAŃ DLA PLACÓWEK DOSKONALENIA ZAWODOWEGO.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
STATUTSZKOŁYPODSTAWOWEJ NR 2 W ROGOŹNIE.. CO TO JEST STATUT SZKOŁY? Statut szkoły, dokument dotyczący organizacji i funkcjonowania szkoły. Statut szkoły.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE Program Szkoła Promująca Zdrowie realizowany jest w Polsce od 1991r.
PROGRAM WYCHOWAWCZY KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. ŚW. STANISŁAWA KOSTKI W KIELCACH.
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
K ONCEPCJA P RACY S ZKOŁY I P RZEDSZKOLA Dokąd zmierzamy?
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
MAŁGORZATA STEFANIAK KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU SZKOŁY PODSTAWOWEJ IM. WIOSNY LUDÓW W KSIĄŻU WIELKOPOLSKIM
Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim. Zespół Szkół im. A. Mickiewicza w Bielsku Podlaskim.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Model absolwenta dr Jolanta Barbara Jabłonkowska 1.
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU I ROZWOJU ZESPO Ł U SZKÓ Ł SPECJALNYCH W KWIDZYNIE.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Henryka Sienkiewicza w Przasnyszu
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
CELE WYCHOWANIA PRZEDSZKOLNEGO
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
EKONOMIA NA CO DZIEŃ czyli decyduj o sobie
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Koncepcja funkcjonowania i rozwoju Zespołu Szkół im
Zapis prezentacji:

Wizja i misja szkoły Wyniki ankiety „Jaka powinna być nasza szkoła, nasz uczeń, nasz rodzic, nasz nauczyciel?” Ten szablon może być używany jako plik startowy do prezentowania materiałów szkoleniowych w ustawieniu grupy. Sekcje Kliknij prawym przyciskiem myszy slajd, aby dodać sekcje. Sekcje ułatwiają organizowanie slajdów i usprawniają współpracę nad dokumentem. Notatki Użyj sekcji Notatki do wstawiania notatek lub dodatkowych informacji dla odbiorców. Podczas przedstawiania prezentacji notatki są widoczne w widoku prezentacji. Pamiętaj o odpowiednim rozmiarze czcionki (w celu ułatwienia dostępu, widoczności, nagrywania i pracy online). Odpowiednio dobrane kolory Zwróć szczególną uwagę na wykresy, schematy i pola tekstowe. Uwzględnij to, że uczestnicy mogą drukować w trybie czarno-białym lub w skali odcieni szarości. Wykonaj wydruki testowe, aby sprawdzić, czy wszystko jest widoczne po wydrukowaniu w trybie czarno-białym i w skali odcieni szarości. Elementy graficzne, tabele i wykresy Staraj się zachować prostotę — używaj spójnych stylów i kolorów, które nie odwracają uwagi od zawartości. Oznacz etykietą każdy wykres i tabelę.

Jaka powinna być nasza szkoła? Według uczniów: przyjazna bezpieczna nowoczesna potrafiąca zapewnić dobre wykształcenie miła wesoła kolorowa dobrze wyposażona w pomoce naukowe czysta ciepła bez mundurków otwarta na różne pomysły rozwijająca zainteresowania

Jaka powinna być nasza szkoła? Według rodziców: bezpieczna nowoczesna o wysokim poziomie nauczania przyjazna dla ucznia, budząca zaufanie pomocna rozwojowa rozwijająca zdolności dostępna dla rodziców o szerokiej ofercie wycieczek dobra oferująca dużo zajęć pozalekcyjnych otwarta na potrzeby ucznia i nowości potrafiąca zapewnić dobre wykształcenie, z wysokim poziomem nauczania wyposażona w lepszy sprzęt sportowy, siłownię i pomoce naukowe interesująca pogodna, wesoła bez mundurków cieplejsza czysta, zadbana, kolorowa z elektronicznym dziennikiem

Jaki powinien być nasz uczeń? Według uczniów: pracowity punktualny inteligentny, mądry kreatywny, aktywny uczciwy, dobry, skromny pilny, solidny obowiązkowy, sumienny odpowiedzialny, zdyscyplinowany zadowolony kulturalny, uprzejmy, grzeczny radosny, pogodny, wesoły pomocny, uczynny, koleżeński czysty, zadbany pomysłowy dobrze przygotowany do dalszej nauki bez mundurka

Jaki powinien być nasz uczeń? Według rodziców: obowiązkowy, pilny pracowity, sumienny mądry, inteligentny, zdolny komunikatywny chętny do nauki, aktywny, dociekliwy uśmiechnięty , zadowolony ze szkoły zdyscyplinowany zaradny, przedsiębiorczy koleżeński, miły dobrze przygotowany do dalszej nauki odpowiedzialny grzeczny, uczynny schludny powinien mieć szacunek dla nauczycieli kulturalny samodzielny chętny do współpracy prawdomówny, słowny, rzetelny wytrwały pogodny bezpieczny rozwijający swoje zainteresowania systematyczny szczęśliwy bardziej motywowany i doceniany

Jaki powinien być nasz rodzic? Według uczniów: odpowiedzialny opiekuńczy, troskliwy życzliwy, kochany, miły dobry, wyrozumiały cierpliwy, spokojny zaangażowany dyspozycyjny wspierający, pomocny mądry szczery stanowczy uśmiechnięty, wesoły powinien mieć wpływ na różne decyzje szkoły zainteresowany wynikami w nauce dzieci i ich zachowaniem otwarty na współpracę ze szkołą powinien nam więcej pomagać wytrwały

Jaki powinien być nasz rodzic? Według rodziców: pomocny dla szkoły i dziecka kochający, opiekuńczy krytyczny i odpowiedzialny za swoje dziecko konsekwentny obiektywny wyrozumiały, tolerancyjny mniej roszczeniowy, przyjmujący uwagi bardziej wymagający w stosunku do własnego dziecka komunikatywny dyspozycyjny miły, życzliwy zadowolony chętny do współpracy z Radą Rodziców otwarty na współpracę ze szkołą zainteresowany wynikami w nauce dzieci i ich zachowaniem troskliwy zaangażowany, biorący udział w życiu szkoły dobrze poinformowany o problemach i sukcesach swojego dziecka jest autorytetem dla swojego dziecka pewny, że jego dziecko jest bezpieczne

Jaki powinien być nasz nauczyciel? Według uczniów: sprawiedliwy, obiektywny mądry inteligentny, wykształcony doświadczony, kompetentny dobrze uczący dobry organizator kochający dzieci miły , uśmiechnięty opiekuńczy nie zadający zadań spokojny, cierpliwy wyrozumiały sympatyczny, fajny charyzmatyczny pomocny ciepły dobry ciekawy wesoły, zabawny łagodny, uprzejmy przyjazny otwarty uczciwy

Jaki powinien być nasz nauczyciel? Według rodziców: kompetentny wykształcony kreatywny odpowiedzialny, rzetelny charyzmatyczny uczciwy wymagający, trzymający dyscyplinę powinien być autorytetem wyrozumiały otwarty na potrzeby ucznia i rodzica uwzględniający indywidualne potrzeby dziecka sprawiedliwy, bezstronny, obiektywny miły, sympatyczny tolerancyjny, opanowany pogodny, uśmiechnięty budzący zaufanie pomocny, przyjazny komunikatywny mający dobry kontakt z uczniami i rodzicami życzliwy, uczynny cierpliwy, wrażliwy sympatyczny zaangażowany

„Nie dla szkoły się uczymy, lecz dla życia” Koncepcja pracy Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Przeciszowie-Podlesiu na lata szkolne 2013 - 2016 „Nie dla szkoły się uczymy, lecz dla życia” Seneka Młodszy

Koncepcja pracy Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Przeciszowie-Podlesiu na lata szkolne 2013 - 2016 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z dnia 7 października 2009r. w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U. nr 168, poz. 1324 ze zm. w 2013r. poz. 560z dnia 14 maja 2013r.) Misja szkoły Uczymy i wychowujemy młodych ludzi tak, by w pełni sprostali zadaniom, jakie stawia przed nimi współczesny świat. Kształtujemy postawy patriotyczne, proekologiczne oraz promujemy zdrowy styl życia.

Koncepcja pracy Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Przeciszowie-Podlesiu na lata szkolne 2013 - 2016 Wizja szkoły Jesteśmy szkołą: zapewniającą wysoki poziom kształcenia dostosowany do możliwości, potrzeb i aspiracji ucznia, gwarantującą bogatą ofertę zajęć pozalekcyjnych i odpowiednie warunki pracy, promującą zdrowy styl życia w bezpiecznych i higienicznych warunkach, wyróżniającą się działalnością na rzecz ochrony przyrody i racjonalnego kształtowania środowiska przyrodniczego wśród młodzieży, wychowującą w duchu patriotyzmu, kształtującą pozytywne postawy społeczne, wartości moralne, postawy wzajemnej tolerancji i respektowania potrzeb innych ludzi, dbającą o dyscyplinę, porządek, sumienne wypełnianie obowiązków, przygotowującą uczniów do przyszłego życia poprzez kształtowanie umiejętności społecznych, zachęcanie do działania zespołowego.

Kierunki działań szkoły: Koncepcja pracy Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Przeciszowie-Podlesiu na lata szkolne 2013 - 2016 Kierunki działań szkoły: 1. Zarządzanie i organizacja: Upowszechnianie wewnętrznego prawa i kierunków działania szkoły wśród uczniów, rodziców i nauczycieli. Uczestnictwo Rady Rodziców i Samorządu Uczniowskiego w tworzeniu dokumentacji szkolnej. Zapewnianie rozwoju uczniów poprzez tworzenie odpowiednich warunków nauki i sprawowanie nadzoru pedagogicznego. Tworzenie warunków do dobrej współpracy między wszystkimi organami szkoły. 2. Dydaktyka: Podnoszenie wyników nauczania. Wspieranie rozwoju każdego ucznia. Rozwijanie zainteresowań. Doskonalenie umiejętności uczniów i nauczycieli.

Propagowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia. Koncepcja pracy Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Przeciszowie-Podlesiu na lata szkolne 2013 - 2016 3. Wychowanie i opieka: Dbanie o jakość wychowania i opieki poprzez realizację działań i programów oraz współpracę z różnymi instytucjami. Propagowanie zdrowego i bezpiecznego stylu życia. Wspieranie rodziny w edukacji i wychowaniu dzieci. 4. Środowisko lokalne: Organizowanie imprez i uroczystości. Prezentowanie rodzicom projektów edukacyjnych. Współpraca z mediami , instytucjami i organizacjami. Udział uczniów i nauczycieli w uroczystościach lokalnych, patriotycznychi związanych z patronem szkoły. Kształtowanie pozytywnego wizerunku szkoły w środowisku, upowszechnianie swoich osiągnięć. Aktywne uczestnictwo rodziców w życiu szkoły.

Absolwent naszej szkoły CENI: SZANUJE: POTRAFI: Koncepcja pracy Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Przeciszowie-Podlesiu na lata szkolne 2013 - 2016 Wizja absolwenta: Absolwent naszej szkoły CENI: SZANUJE: POTRAFI: wzbogacać wiedzę, rozpoznać i rozwijać własne talenty, korzystać z różnych źródeł informacji, stosować wiedzę i umiejętności w praktyce, działać samodzielnie współpracować z innymi, dokonywać trudnych wyborów, być odpowiedzialnym, prowadzić dialog. prawidłowo funkcjonować we współczesnym świecie siebie, drugiego człowieka, więzi międzyludzkie, zdrowie, wolność, Ojczyznę. siebie i innych, słabszych, mienie, przyrodę, cudze poglądy, symbole narodowe, normy społeczne.

Koncepcja pracy Zespołu Szkół Podstawowo-Gimnazjalnych w Przeciszowie-Podlesiu na lata szkolne 2013 - 2016 Dokument został opracowany przy współpracy nauczycieli, rodziców i uczniów Zespołu Szkół Podstawowo – Gimnazjalnych w Przeciszowie – Podlesiu.

Z życia szkoły: Zdobycie przez szkołę krajowego Certyfikatu Lokalnego Centrum Aktywności Ekologicznej i ubieganie się o uzyskanie „Zielonej Flagi”. Nasza szkoła  po raz kolejny przystąpiła do  edycji programu edukacyjno – ekologicznego „Święto drzewa”, który poświęcony jest sadzeniu i ochronie drzew oraz popularyzacji znaczenia drzew w biosferze. Kartofle, pyry, grule, a u nas po prostu ziemniaki – 19 X 2013r. - Święto Ziemniaka w ZSP-G w Przeciszowie – Podlesiu – impreza integracyjna. Szczegóły na: http://www.przeciszow-podlesie.neostrada.pl