JESTEŚMY TWÓRCAMI SZKOLNEJ GAZETKI „Echo Szkoły”.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
Advertisements

7 punktów Kodeksu 2.0.
D EBATA SZKOLNA 2012/2013 KODEKS SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 ZSOS NR 17 Kielce.
ZE SZKOLNEGO PIÓRNIKA …HISTORIA, OSIĄGNIĘCIA, DZIAŁALNOŚĆ ORAZ PLANY ROZWOJU NASZEJ GAZETKI SZKOLNEJ…
JĘZYK POLSKI W KLASIE IV-VI
KODEKS 2.0.
Biblioteka w Szkole Podstawowej Nr 9 Dzierżoniów
DZIAŁANIA NA UŁAMKACH ZWYKŁYCH
Gazetka Szkolna LUZ Projekt realizowany w ramach programu wyrównywania
Działalność Biblioteki Szkolnej przy Publicznej Szkole Podstawowej
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Projekt edukacyjny Siódemka realizowany przez Zespół Szkół nr 2 Szkołę Podstawową nr 7 z Oddziałami Integracyjnymi w Zamościu ul. Sienkiewicza 5,
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 8 W Opolu
Biblioteka Miejskiego Zespołu Szkół nr 4 im
- Kandydatka na przewodniczącą szkoły.
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl.
Wychowawca : Sylwia Szczęsna - Cichoń
WITAMY w Gimnazjum nr 1 w Bielawie.
„Zielone szóstaki”.
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
GAZETKA COMENIUSA Szkoła Podstawowa Nr 29 W Olsztynie.
Jubileusz naszej gazetki Nasze czasopismo,,Pod Szkolną Ławką ma już 10 lat!
KOŁO KOMPUTEROWE KLAS I-III
To My – klasa 4c.
Dobry dziennikarz powinien by ć przede wszystkim dobrym cz ł owiekiem. Ryszard Kapuściński.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Dla Gimnazjum w Teresinie prezentują :. KSEON Optivum Przedstawia: Kalesanty Gwizduła Droga do szkoły ponadgimnazjalnej.
Wykonawcy prezentacji: Katarzyna, Sylwia i Inga
a) redaktora naczelnego, którego zadaniem było m.in. przydzielanie zadań poszczególnym redaktorom, b) redaktorów odpowiedzialnych za napisanie artykułów,
SZKOŁA GIMNAZJUM NR 8 BYTOM
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
Szkolna pracownia informatyczna jest otwarta dla uczniów i społeczności lokalnej Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
MARTA KOŚCIELNIAK #I LIKE IT. O mnie Cześć! Nazywam się Marta Kościelniak i chodzę do klasy 3f. Interesuję się naukami ścisłymi, piłką nożną oraz grafiką.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
ILE MAMY WZROSTU??? JAKIEGO KOLORU MAMY OCZY.
Prawdziwy przyjaciel lasu
Prezentacja klasy VI r.szk. 2007/2008
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Główne zagadnienia KODEKSU Ucz i ucz się z TIK. Jak prowadzić lekcje w sieci – online i offline? Jak korzystać z Internetu, gdy lekcja nie odbywa.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
SZKOŁA Z KLASĄ SZKOLNA GAZETKA „MAŁY ODKRYWCA” SZKOŁA Z KLASĄ.
Nasi czworonożni przyjaciele Prezentacja projektu Szkoła z klasą 2.0 realizowanego w klasie II SP w Łężanach.
Zasada 1 Ucz i ucz się z TIK. Jak sensownie wykorzystać TIK w szkole i w domu dla uczenia się?
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
DEBATA SZKOLNA 20 grudnia 2010 Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Piszu.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Publiczne Gimnazjum nr 41 im. S. Żeromskiego ul. Bohdanowicza 11 Łódź tel/fax:
Szkolne Miniprzedsiębiorstwo przy ZS nr 2 im. S. Konarskiego we Wronkach.
Wymiana Somonino- Kowalewo Pomorskie 2016r
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Sopocka Akademia Tenisowa
TIK w szkole.
Imię i nazwisko nauczyciela
Imię i nazwisko nauczyciela
Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Kozach
Nominacja w kategorii dziennikarstwo w plebiscycie Gala Róż Jadwigi.
Szkoła z pomysłem na uczenie
Zapis prezentacji:

JESTEŚMY TWÓRCAMI SZKOLNEJ GAZETKI „Echo Szkoły”

R E D A K T O R Z Y

Julia dębiec Mam na imię Julia . Jestem uczennicą klasy piątej. Lubię słuchać ciekawej muzyki i malować. Jestem redaktorką szkolnej gazetki „ Echo szkoły”. Mój pseudonim to: Juluśka.

Zuzanna Jabłońska Mam na imię Zuzia. Chodzę do V klasy. Lubię oglądać ciekawe filmy i uwielbiam słuchać muzyki. Jestem redaktorką w gazetce „Echo szkoły”. Piszę artykuły o aktualnościach i interesujących miejscach w Polsce.

Natalia Józefczyk Mam na imię Natalia chodzę do klasy V . Jestem redaktorem gazetki ,,Echo Szkoły”. Piszę w niej artykuły o zwierzętach .Mój pseudonim dziennikarski Natala.

Kamil Kucia Kamil Kucia -Joker - chodzę do klasy V . Interesuję się sportem (piłką nożną , siatkówką i koszykówką) . Jestem redaktorem gazetki szkolnej ,,Echo Szkoły” . Moim zadaniem jest wprowadzanie czytelników w śmiech . Ja sam lubię się śmiać . Lubię swoją prace , ponieważ robie to co lubię.

Oktawian Kowalski Jestem redaktorem gazetki ,,Echo Szkoły”. Na imię mam Oktawian. Zajmuję się tematami takimi jak: życie szkoły, aktualności, itp. Mój pseudonim to Olexy;D Uczęszczam do klasy V.

Karolina Łajdanowicz Jestem Karolina. Mam 12 lat i chodzę do 5 klasy . Moje pseudo to Karolka. W gazetce szkolnej „Echo Szkoły” odpowiadam za ciekawostki . Interesuję się muzyką i oglądaniem filmów.

Karolina Erdelli Mam na imię Karolina  Mam 12 lat i chodzę do piątej klasy .:) Interesuję się muzyką  Moim ulubionym zespołem jest One Direction ;) a piosenkarzem Justin Bieber  Piszę artykuły o modzie i muzyce w gazetce ‘’Echo Szkoły’’. Bardzo lubię oglądać filmy i seriale.

Joanna Wilk Joanna Wilk – ps. Blondi. Mam 11 lat, chodzę do 5 klasy. Lubię matematykę i pizzę. Nie lubię soku pomidorowego i szpinaku. W gazetce piszę artykuły o przyrodzie. Mam dwóch starszych braci. Jestem blondynką stąd bierze się mój pseudonim. Piszę i jem lewą ręką.

GŁÓWNE CELE PROJEKTU: - rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów, - doskonalenie umiejętności pracy w zespole, - kształcenie umiejętności świadomego korzystania z różnych źródeł informacji, - doskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem, - zapoznanie z procesem powstawania gazetki, - poznanie pracy dziennikarza, - bogacenie słownictwa związanego z działalnością dziennikarską, - rozwijanie umiejętności wyszukiwania potrzebnych informacji, - kształtowanie umiejętności wykorzystania programów komputerowych do redagowania gazetki, -rozwijanie poczucia odpowiedzialności za własne wypowiedzi, nabywanie umiejętności organizowania sobie pracy, kształtowanie własnej samooceny.

Realizacja projektu I. Przygotowanie Przed redagowaniem gazetki, uczniowie poznali kilka podstawowych pojęć, których znajomość jest niezbędna w pracy redakcyjnej (dziennikarz, redaktor, wydawnictwo, gazeta, czasopismo, stopka redakcyjna, itp.). Zastanawiali się także jakimi cechami powinien być obdarzony dziennikarz i jaką postawę prezentować. Z dużym zaangażowaniem podjęli się tego zadania. Z dużym zainteresowaniem przeglądali czasopisma, zwracając uwagę na budowę, szatę graficzną, stałe elementy, tematykę, częstotliwość wydawania. Odczytywali nagłówki i fragmenty artykułów, analizowali ich treść. Tak zdobytą wiedzę wykorzystali do planowania swojego pisma.

II. Planowanie pracy Przygotowanie wydania gazetki szkolnej odbywało się według opracowanego planu. Uczniowie określili tematykę czasopisma, zastanawiali się o jakich ważnych sprawach będą pisali. Metodą burzy mózgów wybrali zestaw tematów, nad którymi pracowali około miesiąca. Wśród zagadnień znalazły się te, które najbardziej ich zainteresowały. Informacje o szkole i z życia szkoły, o wydarzeniach kulturalnych w szkole i w miejscowości, komentarze, opinie, wywiady, reportaże, fotografie, rysunki, przysłowia, rebusy i dowcipy. Dużym zainteresowaniem cieszyły się kolorowanki. Zaplanowano, że w każdym numerze będą stałe działy, np.: aktualności z życia szkoły, twórczość uczniów ( rysunki etc.), moda, muzyka, ciekawostki, sport, rozrywka. Powyższe zagadnienia zostały przydzielone uczniom. Wyznaczono termin ich realizacji. Każdy mógł decydować, o tym co chce opracować, niektóre tematy przygotowywane były wspólnie przez całą grupę podczas zajęć. Uczniowie mieli dużo pytań i wątpliwości. Pojawiające się problemy rozwiązywali w twórczy sposób.

Podczas pracy…

III. Gromadzenie informacji i przygotowanie artykułów Po przydzieleniu zadań młodzi dziennikarze z dużym zapałem rozpoczęli samodzielną pracę. Na podstawie wiedzy uzyskanej na zajęciach samodzielnie przygotowywali do gazetki materiały. Obserwowali życie szkolne, szukając ciekawych pomysłów na artykuł. Chętnie zbierali materiały, sięgając do książek i Internetu. Korzystali ze strony internetowej, zdobywając w ten sposób informacje o ważnych wydarzeniach z życia szkoły, uroczystościach, konkursach, zawodach sportowych. Wszystkie swoje spostrzeżenia notowali na bieżąco. W razie trudności mogli skorzystać ze wskazówek nauczyciela. Pytań zawsze było wiele. Pojawiające się problemy rozwiązywali w sposób twórczy. Nie wszystkie tematy udało się opracować na zajęciach, pod kierunkiem nauczyciela ze względu na ograniczoną ilość czasu, dlatego część zadań mogli wykonywać w domu. Gotowe artykuły uczniowie oddawali nauczycielowi do korekty. Ich forma była różnorodna. Często przynosili przepisane na komputerze. Po sprawdzeniu przez nauczyciela ochotnicy zabierali artykuły do przepisania w domu. Tak opracowane zagadnienia przesyłali pocztą elektroniczną do opiekuna.

Zadowoleni ze swojej pracy uczniowie z dumą prezentują gazetkę. IV. Drukowanie i kolportowanie gazetki Jeszcze ostateczne poprawki i gazetka została przeznaczona do drukowania. Zadanie to wykonane zostało w pracowni komputerowej. Następnie na szkolnym ksero wykonano 20 odbitek egzemplarzy. Po wydrukowaniu gazety uczniowie przystąpili do kolejnego etapu pracy, zajęli się ułożeniem wszystkich stron w całość. Zadowoleni ze swojej pracy uczniowie z dumą prezentują gazetkę.

V. Ewaluacja Gazetka zastała umieszczona na stronie internetowej szkoły i jest dostępna dla wszystkich uczniów, rodziców i nauczycieli. Praca przy jej redakcji przyniosła wiele zadowalających efektów. Uczniowie mieli możliwość sprawdzenia swoich umiejętności dziennikarskich. Uczyli się współpracy w grupie, dzielenia się pomysłami, planowania pracy, twórczego rozwiązywania problemów. www.spwrocanka.pl

Dziękujemy za obejrzenie prezentacji