Przedstawiciel Handlowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Advertisements

Dlaczego organizacja pozarządowa to inkubator dobrych pracowników?
Psychologia Zarządzania
,,Poznaję swój zawód…” Technik ekonomista.
STYLE HANDLOWANIA Jakie mogą być style handlowania?
AUTOPREZENTACJA.
Analiza ryzyka projektu
Jak uniknąć większości gaf
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego Rozwój Zasobów.
1 Kryteria wyboru systemów: Przystępując do procesu wdrażania zintegrowanego systemu zarządzania, należy odpowiedzieć na następujące pytania związane z.
AUTOPREZENTACJA.
Północna Izba Gospodarcza Jak przedsiębiorcy postrzegają absolwentów szczecińskich uczelni wyższych? Badanie telefoniczne przeprowadzone.
W PROGRAMIE KSZTAŁCENIA RATOWNIKÓW MEDYCZNYCH
Aktywne poszukiwanie pracy
Skuteczny savoir – vivre w biznesie,
CECHY DOBREGO SPRZEDAWCY
Lojalność - przywilej czy konieczność naszych czasów
Sztuka sprzedawania.
Kształcenie zawodowe szansą zatrudnienia na rynku pracy
obsługuje klientów w miejscu sprzedaży, służy im radą co do marki produktu, jego typu i jakości, udziela na prośbę klienta dokładnych i wyczerpujących.
Charakterystyka zawodu
Spis treści: Czym jest zawód dyspozytora transportu samochodowego ?
Charakterystyka zawodu
Zadawanie pytań.
Rynek pracy!.
Współpraca brokerów i ubezpieczycieli. Partnerstwo w interesie klienta reguły wymiany podstawą budowania partnerstwa w relacjach ubezpieczający – broker.
ROZMOWY SPRZEDAŻOWE W HANDLU DETALICZNYM
„Autoprezentacja” MODUŁ Klasa I.
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
“PROFESJONALNA OBSŁUGA KLIENTA”
Szkolenia z autoprezentacji i savoir vivre’u
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Technik Organizacji Reklamy
Sztuka negocjowania dziennikarstwo i komunikacja społeczna UŁ
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Już dawno minęły te czasy, kiedy od pracownika wymagano głównie wykształcenia kierunkowego, a dodatkowe umiejętności odgrywały znikomą lub prawie żadną.
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
ROZMOWA KWALIFIKACYJNA
DYSTRYBUCJA TWARDOWSKI Lidzbark Wielki Łęck 81a
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK – NAJLEPSZA INWESTYCJA Projekt „Naukowy zawrót.
Mądrze Zaplanuj swoją przyszłość ! PROGRAM ZAJĘĆ DLA UCZNIÓW GIMNAZJUM 7 SPOTKANIE.
TECHNIK HANDLOWIEC.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Komunikacja i jej formy :
IMAGE PRACOWNIKA BIUROWEGO I FIRMY czyli jak Cię widzą, tak Cię piszą
Zygmunt Korzeniewski. Zasady poprawnego komunikowania są:  ułatwieniem,  przejawem kultury w kontaktach oficjalnych.
AQOR- Wzmocnienie jakości orientacji zawodowej 1 Podnoszenie kompetencji doradców zawodowych - efekty prac uczestników Seminarium otwierającego projekt.
“ Wymagania rynku pracy XXI wieku ” Wymogi naszego wieku, niezależne od zawodu jaki posiadamy !
The Leader in Me.
TECHNIK ORGANIZACJI REKLAMY
Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.  „ działanie mające na celu zapewnienie organizacji wymaganej liczby pracowników, o odpowiednich kwalifikacjach,
Logistyk.
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI - ĆWICZENIA 5 Mgr Magdalena Kowalewska PJWSTK 2014/15.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 3: Planowanie kariery i marketing.
Kreatywność i innowacyjność kobiet w biznesie. Warszawa, 03 kwietnia 2009 dr Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Polska Konfederacja Pracodawców Prywatnych.
Zatrudnienie wspomagane Spotkanie 2: Wspieranie klientów zatrudnienia wspomaganego.
AUTOPREZENTACJA - DEFINICJE, ZASADY, PORADY. Opracowała Alicja Szalewska.
Alicja Ziółek kl. VI B. Dziennikarz: osoba zajmująca się przygotowaniem i prezentowaniem materiałów w środkach masowego przekazu tj. prasa, radio, telewizja,
 Praca kosmetyczki nie zawsze jest przyjemna zarówno z fizycznego jak i psychicznego aspektu. Wymaga bezpośredniości, łatwości nawiązywania kontaktu.
5 grzechów rozmowy kwalifikacyjnej. GRZECHÓW ROZMOWY KWALIFIKACYJNEJ ROZMOWA KWALIFIKACYJNA – jeden z ważniejszych etapów procesu rekrutacyjnego, decydujący.
„MOJE ŻYCIE – MÓJ WYBÓR”
CV PROSIMY PRZESYŁAĆ NA ADRES:
Marketing w Firmie.
MARKETING INTERNETOWY
Prezentacja biznesplanu
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Przedstawiciel Handlowy Zawód Przedstawiciel Handlowy Przedstawiciel handlowy i autoryzowany dystrybutor Ubiór a rynek pracy Wygląd w procesie rekrutacji Co idealny sprzedawca powinien mieć Cechy idealnego sprzedawcy Idealny sprzedawca ma

Zawód Przedstawiciel Handlowy Jeszcze kilka lat temu wystarczyło mieć wykształcenie średnie, być energicznym i dyspozycyjnym. Obecnie oczekiwania są dużo bardziej rozbudowane. Wielu pracodawców wymaga wykształcenia wyższego, znajomości branży, języka obcego, umiejętności negocjacyjnych, interpersonalnych, wysokiej kultury osobistej, prawa jazdy, kreatywności, odporności na stres, doświadczenia. Te wysokie wymagania odzwierciedlają wagę zadań, jakie stoją przed przedstawicielem handlowym. Porównując firmę do pociągu, to dział handlowy jest lokomotywą ciągnącą inne wagoniki: produkcję, księgowość, finanse...

„Przedstawiciel firmy jest jak aktor: to samo przedstawienie gra jednak przed różną publicznością" Podstawowym zadaniem przedstawiciela handlowego jest przekonanie, sprzedanie i utrzymanie długotrwałej współpracy z odbiorcą. Produkty spożywcze zalicza się do tzw. szybko zbywalnych, dlatego regularne kontakty z odbiorcą są nieodzowne. Nie jest sztuką sprzedać coś raz, ale tę sprzedaż utrzymywać. Dlatego handlowiec powinien być wytrwały i uparty w dążeniu do celu. Sumienność, punktualność i pracowitość to cechy niezbędne w pracy na tym stanowisku. Bez nich obraz przedstawiciela w oczach klientów i pracodawcy jest mizerny. Skuteczność pracy przedstawiciela uzależniona jest bowiem od zaufania, jakie sobie wypracował u swoich klientów. Ważna jest umiejętność komunikowania się

Przedstawiciel handlowy i autoryzowany dystrybutor Pojęciem „przedstawiciel handlowy“ określa się osobę prowadzącą samodzielną działalność gospodarczą, która przez cały czas pracuje na rzecz innego przedsiębiorcy i w jego imieniu oraz na jego rachunek pośredniczy w transakcjach lub je zawiera. Prawa i obowiązki przedstawiciela handlowego reguluje w prawie niemieckim m.in. kodeks handlowy (§§ 84-92c HGB).

Zamiast usług przedstawiciela handlowego można także skorzystać z usług autoryzowanego dystrybutora. Jest nim sprzedawca, który w ramach stałego zlecenia kupuje towary i odsprzedaje je we własnym imieniu i na własny rachunek. Umowa zawarta między autoryzowanym dystrybutorem i przedsiębiorcą może w określonych przypadkach bardzo przypominać umowę przedstawicielstwa handlowego, np. w odniesieniu do obowiązków dystrybutora i przedsiębiorcy. Przepisy stosowane w odniesieniu do przedstawiciela handlowego stosuje się odpowiednio również w odniesieniu do stosunku autoryzowanej dystrybucji, np. przepisy kodeksu handlowego dotyczące obowiązku zabezpieczenia interesów, zakazu konkurencji itp.

Ubiór a rynek pracy Stare polskie przysłowie mówi: nie szata zdobi człowieka … Rynek pracy rządzi się jednak swoimi prawami. Bez wątpienia to, jak zaprezentujemy się pracodawcy, zarówno temu potencjalnemu, jak i obecnemu, pod względem wyglądu. bardzo mocna wpływa na ich wyobrażenia i opinię o naszej osobie. To ubiór bowiem w dużej mierze decyduje o tym, jak będziemy postrzegani przez przełożonego, partnerów biznesowych i współpracowników.

Liczne badania w dziedzinie psychologii dowodzą, iż to pierwsze wrażenie w wielu sytuacjach kształtuje późniejsze relacje międzyludzkie i społeczną komunikację. Należy przy tym pamiętać, że szacowany przez badaczy czas trwania pierwszego wrażenia to od 10 do 15 sekund i właśnie w tym krótkim okresie dokonujemy oceny partnera interakcji oraz „zaetykietowania” owej osoby, nadając tym samym określony przebieg naszym wzajemnym późniejszym stosunkom. To, co powstaje w naszej głowie to pewnego rodzaju obraz tworzony przez nasze emocje uczucia, skojarzenia i wcześniejsze doświadczenia. W tak krótki czasie zaś nasz mózg opiera się przede wszystkim na tym, jak wyglądamy: jaki jest nasz ubiór, ogólna dbałość o siebie i atrakcyjność fizyczna, jak chociażby rysy twarzy. Przygotowując się zatem na rozmowę rekrutacyjną czy każdego ranka szykując się do pracy wykorzystujmy na nasza korzyść zdobytą przez naukowców wiedzę. Pierwsze wrażenie, jakie wywrzemy na drugiej osobie, jest bowiem zależne od nas samych. Kształtujmy więc to, na co mamy wpływ.

Wygląd w procesie rekrutacji Szykując się do rozmowy rekrutacyjnej zadbajmy zatem również o wygląd zewnętrzny. Powinniśmy starannie przemyśleć jaki rodzaj garderoby będzie odpowiedni, jakie będą dodatki i jak ogólnie zadbać o atrakcyjność fizyczną, jak chociażby poprzez delikatnie podkreślający urodę makijaż – w przypadku pań czy zadbany zarost – u panów. Pamiętajmy więc o oficjalnym stroju biznesowym: panie – garsonki lub eleganckie kobiece garnitury, panowie – garnitury. Wybierając strój kierujmy się również zdrowym rozsądkiem   i nie zapominajmy o tym, na jakie stanowisko aplikujemy. Nie afiszujmy się zatem drogim garniturem i dodatkami, jak zegarek czy naszyjnik, ubiegając się o stanowisko asystenta czy specjalisty. Może okazać się bowiem, że dyrektor, który prowadzi rozmowę, nie przeznacza tak wysokich finansów na własną garderobę. Nie cena się liczy. Schludny i elegancki wygląd nie stoi bowiem w sprzeczności ze skromnością.

Twój wygląd świadczy nie tylko o tobie, także o firmie Bez wątpienia to, co na siebie włożymy przed wyjściem do pracy, ma ogromne znaczenie. Decyduje o tym, jak będziemy odbierani przez współpracowników, przełożonego, klientów, kontrahentów. Powstało wiele opracowań traktujących o doborze garderoby w pracy. Zasady te różnią się ze względu na branżę, w której się pracuje, specyfikę stanowiska pracy, poziom w hierarchii firmy, skalę kontaktów ze środowiskiem zewnętrznym. Trudno wyobrazić sobie profesjonalną sekretarkę w dżinsach i klapkach. Jest ona wizytówką firmy i jej szefa. Wygląd sekretariatu i jego sekretarki świadczy przede wszystkim o nim. Takie są zasady obowiązujące osoby, których praca związana jest z kontaktami z klientami i gośćmi firmy. Ale nie tylko. W wielu firmach także osoby, które nie mają bezpośredniego kontaktu z klientami bądź kooperantami, muszą nosić w pełni oficjalny strój. Na luz można pozwolić sobie jedynie w piątek, kiedy wypada tzw. casual days (ang. luźne dni) - do pracy można przyjść w stroju półformalnym.

Oto kilka prezentacji osobistych przedstawiciela handlowego

Idealny sprzedawca powinien mieć: wysoki poziom umiejętności komunikacyjnych łatwość w nawiązywaniu relacji interpersonalnych orientacja na zadania umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach zdolności negocjacyjne umiejętność pracy pod presja czasu i wyniku zdolności autoprezentacyjne wysoka motywacja do pracy otwartość na nowe doświadczenia pewność siebie

Cechy idealnego sprzedawcy to: Doświadczenie umiejętność pracy w grupie, samodzielność w działaniu, otwartość na ludzi umiejętność sprawnego reagowania na nowe sytuacje, wykształcenie, ambicja, znajomość języków obcych, skuteczność/upór w dążeniu do celu kreatywność samodzielność pewność siebie orientacja na klienta motywacja do pracy elastyczność/ mobilność komunikatywność łatwość nawiązywania kontaktów międzyludzkich

Idealny sprzedawca ma: grubą skórę- chroni przed stresem miękkie serce- do klienta umiejętność zadawania pytań umiejętność aktywnego słuchania umiejętność właściwego reagowania na obiekcje klientów umiejętność właściwej prezentacji pogodę ducha, optymizm odporność na stres znajomość branży troskę o zdobytego klienta

Wykonała Celina Zalewska klasa 2a TH Dziękuje za uwagę ;] Wykonała Celina Zalewska klasa 2a TH Załączniki : Filmik pt. ”Jak wyróżnić się wśród przedstawicieli handlowych” Oraz warto zastanowić się nad radykalną zmianą w podejściu do klienta.