TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Zasady tworzenia prezentacji multimedialnej
Advertisements

Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Temat: Cegłów dawniej i dziś
Zespół szkolny w Cegłowie
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
prezentacji multimedialnych
Pasożyty wokół nas Kozieł Mirosława.
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Rośliny - nie tylko tlen i ozdoba
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Autor: mgr Beata Gorzelańczyk
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
ZAPROSZENIE DO KRAKOWA
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
W 2009 roku będziemy obchodzić 70 rocznicę śmierci Wojciecha Korfantego. Dla uczczenia wielkiego syna Śląskiej Ziemi podjęto wiele działań. Jednym z nich.
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Nowa prezentacja ćwiczenie Gdzie te notatki będą drukowane?
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Jestem ptakiem
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
WebQuest Barbara Skoczewska. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
prezentacji multimedialnej na konkurs „Tajemniczy świat Bałtyku”
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
KOMÓRKA Web Quest przeznaczony jest dla uczniów gimnazjów. Jego celem jest zwiększenie zainteresowania uczniów biologią i pozyskiwaniem nowych informacji.
Zapis prezentacji:

TAJEMNICZE ZAMKI I PAŁACE POWIATU RACIBORSKIEGO WEBQUEST dla klasy 1 gimnazjum do wykorzystania na lekcjach historii Wykonała: Agata Śliwicka

WPROWADZENIE ZADANIE PROCES EWALUACJA ŹRÓDŁA KONKLUZJA UWAGI

WPROWADZENIE Jesteście mieszkańcami regionu śląskiego, bardzo ciekawego pod względem przyrodniczym, historycznym i kulturowym. Znajduje się tu wiele zamków i pałaców, które mają ciekawą i tajemniczą historię. Obecnie stare zamki i pałace, niezależnie od stanu zachowania, należą do najchętniej odwiedzanych miejsc. W czerwcu wybieramy się na wycieczkę po okolicy i zwiedzimy kilka zabytkowych miejsc. Przez najbliższy miesiąc będziecie badaczami raciborskich zabytków i warowni, zapoznacie się z historią wybranych obiektów, a następnie stworzycie prezentację, która będzie wskazówkę dla organizatorów naszej wycieczki.

ZADANIE Waszym zadaniem jest przygotowanie prezentacji w programie PowerPoint na temat wybranego obiektu. Prezentacja musi być ciekawa, ponieważ ma zachęcić kolegów do odwiedzenia wybranego przez Was obiektu. Powinna też być przewodnikiem po określonym zamku, zawierającym wszystkie potrzebne informacje. Aby wykonać powyższe zadanie powinniście wyszukać, przeanalizować, wybrać i zaprezentować potrzebne informacje, korzystając z wielu różnorodnych źródeł. Możecie korzystać z materiałów internetowych i zbiorów regionalnych biblioteki. W tym celu podzielicie się na cztery grupy. Każda grupa wyszuka zamku w określonym regionie powiatu. Na wykonanie prezentacji każda grupa ma miesiąc. Wyniki swojej pracy przedstawicie w formie prezentacji multimedialnej na lekcji. Ocena pracy zależy od spełnienia kryteriów podanych w tabeli ewaluacyjnej.

PROCES Będziecie pracować w grupach. Każdy zespół wybiera swojego lidera - osobę odpowiedzialną za poprawność wykonania zadania. Lider losuje rejon badawczy dla swojego zamku: 1 grupa - Zamek książęcy Racibórz; zamek w Chałupkach; pałac w Czerwięcicach 2 grupa - Pałac w Jastrzębiu; Pałac w Krowiarkach; Pałac w Krzyżanowicach; Ruiny pałacu w Łubowicach 3 grupa – Pałac w Modzurowie; Pałac w Pogrzebieniu; Zespół klasztorno-pałacowy w Rudach 4 grupa - Pałac rodziny von Eickstedt w Sławikowie; Pałac w Strzybniku; Pałac w Wojnowicach

PROCES Korzystając z zasobów internetowych, zbiorów bibliotecznych i innych źródeł zgromadźcie informacje na temat każdego zamku lub pałacu. Pamiętajcie, że Wasza prezentacja ma być interesująca i zawierać najistotniejsze fakty dotyczące zabytków. Powinniście się skupić na wszelkich informacjach dotyczących czasów świetności tych zamków. Powinniście też określić czas budowy i panujące osoby. Cenne są ciekawostki, legendy oraz wszelkie tajemnice. Dane, które powinny zostać zebrane przez członków zespołu: 1. Nazwa zamku/pałacu, miejscowość, w której się znajduje. 2. Krótki opis, zachęcający do odwiedzenia. 3. Uwagi - dojazd, godziny zwiedzania. Ciekawe fotografie obiektu. 4. Dzieje – krótka historia. Legenda, związana z zabytkiem. 5. Wykorzystane źródła informacji. Czas trwania projektu od momentu zapoznania się z zadaniem do prezentacji finalnych efektów Waszej pracy nie powinien przekroczyć jednego miesiąca. Po dokonaniu prezentacji odbędzie się glosowanie, które wyłoni zwycięskie obiekty. Będzie to cel naszej czerwcowej wycieczki klasowej.

ŹRÓDŁA Realizując projekt powinniście skorzystać z następujących stron internetowych: http://pl.wikipedia.org/wiki/Zamek_w_Raciborzu www.palacwojnowice.wwnet.pl www.kuria.gliwice.pl/rudy www.eichendorff-zentrum.vdg.pl www.krowiarki.winder.pl http://www.hotel-zamek.pl http://pl.wikipedia.org/wiki/Kategoria:Pa%C5%82ace_w_wojew%C3%B3dztwie_%C5%9Bl%C4%85skim Warte polecenia są również następujące pozycje książkowe: Śląsk bez granic : zamki trzech narodów : / Marek Gaworski.- Strzelce Opolskie : Wydawnictwo Matiang, 2008 Zamki i obiekty warowne : od Opola do Żywca / Agnieszka i Robert Sypek.- Warszawa : Oficyna Wydawnicza Alma-Press, 2006 Zamki i pałace dorzecza Górnej Odry / Paweł Newerla, Grzegorz Wawoczny Racibórz : Wydawnictwo i Agencja Informacyjna WAW, 2007. Zamki i pałace, województwo śląskie : historie zamków i pałaców, dzieje rodów, legendy, herby / Danuta Emmerling.- Opole : Śląskie Wydawn. "Adan", 2009.

EWALUACJA Każda praca będzie oceniana według następujących kryteriów: 1. Gromadzenie i selekcjonowanie informacji. 2. Forma graficzna projektu. 3. Prezentacja wykonanej pracy. 4. Współpraca w grupie

Podstawowe 1 Rozszerzone 2 Dopełniające 3 Wykraczające 4 Gromadzenie i selekcjo-nowanie informacji Informacje niepełne, nieuporządkowane, nieprzetworzone Informacje pełne, poprawnie uporządkowane, słaba selekcja materiałów. Duży zbiór informacji właściwie wybranych, przedstawiony w ciekawej formie. Informacje obszerne, uporządkowane, właściwie dobrane do tematu. 1-4 Strona graficzna pracy, wrażenia wizualne prezenta-cji Praca nieestetyczna, uboga w szczegóły, brak elementów graficznych. Układ treści mało czytelny. Zbyt dużo tekstu. Źle dobrane kolory slajdów. Praca wykonana starannie. Nieliczne zdjęcia lub zdjęcia złej jakości. Źle dobrane kolory slajdów. Praca wykonana estetycznie, ciekawa forma graficzna. Treści poprawnie rozmieszczone. Kolorystyka na slajdach dobrze dobrana. Zdjęcia dobrej jakości. Praca bardzo dobrze zaprojektowana, wiele ciekawych elementów graficznych. Dobre rozmieszczenie zdjęć i tekstu na slajdzie. Zdjęcia ciekawe, dobrej jakości.. Dobrze dobrana kolorystyka slajdów. Zastosowanie animacji niestandardowej. Styl i forma prezenta-cji ustnej Wypowiedź mało ciekawa, brak przygotowania, błędy językowe. Wypowiedź ciekawa, brak zaangażowania, niewielkie błędy językowe. Ciekawa wypowiedź wszystkich członków zespołu, poprawna pod względem językowym. Bardzo interesująca wypowiedź wszystkich członków zespołu, bez błędów językowych. Współ-praca w grupie Brak współpracy grupowej. Nieporozumienia między członkami grupy. Słaba praca grupowa, przewaga przygotowań indywidualnych Dobra współpraca, nierównomierne rozłożenie zadań między członków grupy. Doskonała współpraca całej grupy na każdym etapie.

KONKLUZJA Gratuluję! Ukończyliście realizację projektu. Mam nadzieję, że praca, którą wykonaliście, była dla Was ciekawą przygodą, a zarazem pozwoliła Wam lepiej poznać wasz region, jego historię i ciekawostki. Na pewno odbyliście kilka interesujących wycieczek wirtualnych, poznaliście ciekawe zabytki. Wykonane przez Was zadania nie były łatwe, jednak niewątpliwie wzbogaciły Waszą wiedzę, uruchomiły wyobraźnię. Jesteście teraz znawcami raciborskich zabytków i nie pozostaje Wam nic innego, jak przekonywać kolegów, że kryją one wiele niezwykłych tajemnic i należy je zwiedzić. Przy okazji nauczyliście się współpracować ze sobą, być odpowiedzialnym za wspólną pracę, bo tylko wtedy mogła ona przynieść dobre efekty. Przekonaliście się, że odkrywanie przeszłości może sprawić dużo radości i satysfakcji.

UWAGI Poziom kształcenia, klasa dla której adresowane jest zadanie: klasa I Gimnazjum Projekt ma charakter interdyscyplinarny i zespołowy. Dziedzina, jakiej dotyczy zadanie historia, technologia informacyjna, edukacja regionalna. Spodziewany czas realizacji zadania: 1 miesiąc Dzięki realizacji tego projektu młodzież poznaje zabytki w swojej okolicy, odkrywa, że region pełen jest niespotykanych, często tajemniczych i mało znanych miejsc, które warto odwiedzać. Uczeń, w ramach projektu, przygotowywany jest także do prezentacji zarówno swych osiągnięć, jak i piękna najbliższej okolicy. Projekt przygotowuje uczniów do stosowania technologii informacyjnej w ich pracy własnej.