Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
NADZÓR PEDAGOGICZNY W ROKU SZKOLNYM 2012/2013
Advertisements

Uczniowie niepełnosprawni w szkołach województwa dolnośląskiego
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
przeprowadzonych w przedszkolach województwa wielkopolskiego
Organizacja nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym 2010/2011.
Uwagi i wnioski wynikające z nadzoru pedagogicznego nad szkołami i przedszkolami w roku szkolnym 2008/2009 Słupsk, 26 sierpnia 2009 r. DELEGATURA w Słupsku.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
P RAWA DZIECKA NIEPEŁNOSPRAWNEGO O PRACOWANIE : M ARIA R USIN – ST. W IZYTATOR K URATORIUM O ŚWIATY W R ZESZOWIE R ZESZÓW – GRUDZIEŃ
NADZÓR PEDAGOGICZNY PODLASKIEGO KURATORA OŚWIATY W ROKU SZKOLNYM 2010/2011.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Nowy nadzór pedagogiczny Białystok, dnia r.
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej
Kontrole planowe w roku szkolnym Tematyka i liczba kontroli Realizacja prawa dziecka pięcioletniego do rocznego przygotowania przedszkolnego.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 WIDEOKONFERENCJA RODN WOM w Częstochowie r.
„Możliwości i ograniczenia w edukacji dzieci niepełnosprawnych”
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Plan nadzoru pedagogicznego 2013/2014
Delegatura w Płocku Kontrole 2012/2013 Liczba przeprowadzonych kontroli – 222 (planowe – 85, doraźne -137)
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Nadzór pedagogiczny a nowy system doskonalenia nauczycieli
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
ZMIANA KONCEPCJI FUNKCJONOWANIA SZKOŁY WEDŁUG EUROPEJSKICH STANDARDÓW KSZTAŁCENIA Makary K. Stasiak Kinga Kwiatkowska-Kuc.
Kuratorium Oświaty w Warszawie Wydział Zwiększania Szans Edukacyjnych
Organizacja wspomagania szkół
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Podstawy prawne doradztwa zawodowego w Polsce
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Kuratorium Oświaty w Kielcach Kontrole planowe przeprowadzone przez Wydział Nadzoru Pedagogicznego w roku szkolnym 2013/2014 Zespół ds. kontroli.
Podsumowanie nadzoru pedagogicznego 2013/2014 przedszkola
Spotkanie z dyrektorami wtorek, 23 września 2014 r.
Organizacja pracy z dziećmi niepełnosprawnymi w Szkole Podstawowej Nr 2 w Parczewie Parczew, r.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Kuratorium Oświaty w Kielcach
Kuratorium Oświaty w Rzeszowie Wydział Nadzoru Pedagogicznego Nadzór pedagogiczny w roku szkolnym 2014/2015.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Priorytety Ministra Edukacji Narodowej i Sportu na rok szkolny 2005/2006.
PODSUMOWANIE EWALUACJI ZEWNĘTRZNYCH PRZEPROWADZONYCH NA TERENIE DELEGATURY W SIEDLCACH W ROKU SZKOLNYM 2014/ Delegatura w Siedlcach.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Kierunki realizacji polityki oświatowej na rok szkolny 2015/2016 Rok Otwartej Szkoły Pracownia Wychowania i Profilaktyki ŁCDNiKP.
Forum Pedagogów 1 października 2015r.
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Debata z udziałem dyrektorów szkół i placówek oświatowych maj/czerwiec 2016 r.
Spotkanie z dyrektorami szkół i placówek oświatowych oraz przedstawicielami JST 1.Powitanie. 2.Wystąpienie Pani Aurelii Michałowskiej Mazowieckiego Kuratora.
Sprawozdanie z nadzoru pedagogicznego sprawowanego przez Łódzkiego Kuratora Oświaty w okresie od 1 czerwca 2015r. do 31 maja 2016r. Kuratorium Oświaty.
Rola placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych i bibliotek pedagogicznych we wspomaganiu rozwoju szkół. 1.
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Zmiany w prawie oświatowym
Wdrażanie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r
Zasady działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych, w tym publicznych poradni specjalistycznych.
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Kontrola i ewaluacja zajęć wychowania fizycznego
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
Programu polityki oświatowej Miasta Olsztyna na lata
Zapis prezentacji:

Konferencja 10 października 2012 Organizacja pracy w roku szkolnym 2012/2013

Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2012/2013 Wspieranie rozwoju dziecka młodszego, w tym obniżenie wieku szkolnego do 6 lat. Wzmacnianie bezpieczeństwa w szkołach i placówkach oświatowych. Podniesienie jakości kształcenia w szkołach ponadgimnazjalnych.

W roku szk. 2012/13 monitorowany będzie proces wdrażania podstawy programowej kształcenia ogólnego i w zawodach.

Ewaluacja 1.Ewaluacja całościowa (30% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym) 2.Ewaluacje problemowe w obszarach: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej i Zarządzanie" (30% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym) Procesy zachodzące w placówce/szkole i Funkcjonowanie w środowisku lokalnym" (30% wszystkich ewaluacji w roku szkolnym); Ewaluacje problemowe w obszarach wybranych przez kuratora oświaty na podstawie wniosków z nadzoru pedagogicznego (10 % wszystkich ewaluacji w roku szkolnym) – Zarządzanie placówką/szkołą.

Kontrola H) Organizacja zajęć rewalidacyjnych, w tym liczba godzin i rodzaj tych zajęć oraz ich zgodność z zaleceniami zawartymi w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na niepełnosprawność, w szkole ogólnodostępnej I) Organizacja zajęć rewalidacyjno- wychowawczych w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, poradniach PP i ośrodkach rewalidacyjno- wychowawczych

Kierunki działań oświatowych Miasta Łódź w roku szkolnym 2012/2013 Ustalenie ostatecznej wersji, przyjęcie oraz wdrożenie Polityki Rozwoju Edukacji. Standaryzacja zatrudnienia w przedszkolach, szkołach podstawowych, placówkach oświatowo – wychowawczych. Przeprowadzenie II etapu wdrożenia systemu informatycznego do projektowania organizacji i planowania budżetu. Wdrożenie elektronicznego naboru do szkół podstawowych i gimnazjów.

Kierunki cd. Wdrożenie systemu informatycznego wspomagającego zarządzanie infrastrukturą szkół/placówek. Wypracowanie i wdrożenie systemu współpracy przedszkoli i szkół podstawowych w celu zabezpieczenia miejsc dla dzieci. Reorganizacja sieci przedszkoli w celu zapewnienia opieki przedszkolnej dzieciom 3 – 4 letnim. Przygotowanie szkół podstawowych do przyjęcia dzieci 6 – letnich.

Kierunki cd. Wzbogacenie form współpracy gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych. Wzmocnienie roli doradztwa zawodowego na każdym etapie kształcenia. Realizacja działań wspierających edukację zdrowotną (zdrowie psychiczne, umiejętność radzenia sobie ze stresem, zdrowa żywność).

Kierunki cd. Realizacja projektów współfinansowanych z różnych źródeł, w tym: Przedszkole dla malucha (9.1.1 PO KL) Wyjątkowy uczeń (9.1.2 PO KL) Cyfrowa szkoła (pilotaż Programu Rządowego)

Kierunki cd. Pozyskiwanie funduszy pozabudżetowych na wzbogacanie oferty szkół/placówek: Programy kompleksowego wspomagania szkół oraz przedszkoli, podporządkowane potrzebom ww. podmiotów w obszarach wymagających szczególnego wsparcia (3.5 PO KL) Opracowanie i pilotażowe wdrożenie programów doskonalenia zawodowego w przedsiębiorstwach dla nauczycieli kształcenia zawodowego (3.4.3 PO KL)

Doskonalenie kompetencji nowoczesnego i sprawnego zarządzania szkołą/placówką ze szczególnym uwzględnieniem zarządzania zasobami ludzkimi, infrastrukturą i finansami. Doskonalenie umiejętności realizacji zadań szkoły/placówki w świetle nowych uregulowań prawnych. Poszerzanie kompetencji w zakresie Systemu Informacji Oświatowej Doskonalenie umiejętności w zakresie stosowania prawa zamówień publicznych.

Doskonalenie cd. Doskonalenie umiejętności w zakresie posługiwania się Technologią Informacyjną i Komunikacyjną. Poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie przeciwdziałania wypaleniu zawodowemu. Poszerzanie kompetencji w zakresie komplementarnego wspomagania dzieci i młodzieży w kolejnych latach edukacji i na poszczególnych etapach kształcenia – współodpowiedzialność, wspólne cele, wspólne działania, wspólne sukcesy.

Doskonalenie cd. Doskonalenie kompetencji w zakresie wspierania rozwoju dzieci i młodzieży na każdym etapie kształcenia – identyfikacja zdolności, uzdolnień i talentów oraz metody i formy pracy. Doskonalenie kompetencji w zakresie doradztwa zawodowego na każdym etapie kształcenia. Poszerzanie wiedzy w zakresie pozyskiwania funduszy ze źródeł pozabudżetowych.

Zmiany w prawie Rozporządzenie MEN z dnia 16 lipca 2012 r. w sprawie przypadków, w jakich do publicznej lub niepublicznej szkoły dla dorosłych można przyjąć osobę, która ukończyła 16 albo 15 lat, oraz przypadków, w jakich osoba, która ukończyła gimnazjum, może spełniać obowiązek nauki przez uczęszczanie na kwalifikacyjny kurs zawodowy - Dz.U Zasady udzielania pomocy na wyprawkę szkolną określa rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 14 czerwca 2012 r. w sprawie szczegółowych warunków udzielania pomocy finansowej uczniom na zakup podręczników (Dz. U poz. 706).

Kwalifikacje nauczycieli – zmiana - Dz.U Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w przedszkolach, szkołach i oddziałach ogólnodostępnych lub integracyjnych

Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2012 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych oraz niedostosowanych społecznie w specjalnych przedszkolach, szkołach i oddziałach oraz w ośrodkach