Temat projektu: Jak poprawić wizerunek naszej okolicy? Projekt realizowany pod kierunkiem Pani Małgorzaty Cichoń Autorzy projektu: 1.Hodurek Kamil 2.Jasicki.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Advertisements

Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Aksjomaty Euklidesa a geometrie nieeuklidesowe
SZKOLNA TELEGAZETA. Debata Recepta na demokrację w szkole W naszej szkole w dn odbyła się debata pt.: Recepta na demokrację w szkole. Na debatę
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
1 Technologia informacyjna Małe ojczyzny – propagujemy region, w którym mieszkamy.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
NOWA PODSTAWA PROGRAMOWA
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
RAPORT DOTYCZĄCY EWALUACJI
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
Co warto wiedzieć o ewaluacji?
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
działający w Zespole Szkół nr 1 w Pabianicach
Ewaluacja OBSZAR Losy absolwentów i kontakt z uczniami (rocznik 1993 i 1994)
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Debata pod Honorowym Patronatem Starosty Puławskiego Sławomira Kamińskiego Puławy 3 grudnia 2009 r.
OGÓLNOPOLSKA KONFERENCJA BIBLIOTEKARZY
im. Adama Mickiewicza w Łebie
Szkole Podstawowej w Licheniu Starym
Xvii sesja sejmu dzieci i młodzieży
Ankieta została przeprowadzona z mieszkańcami Gminy Nadarzyn w ramach Młodzieżowej Akcji Obywatelskiej- 20 lat wspólnie. Pytania na które odpowiadali ankietowani:
WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI STOSOWANEJ I ZARZĄDZANIA
Prezentacja projektu "Co Obrócić?" Nauczyciel: Monika Konofał
Źródła energii na świecie
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Budżet obywatelski Jak zaangażować mieszkańców w sprawy miasta?
Zadania szkół w programie w semestrze letnim 2013/14 roku Zadania obligatoryjne 1. Sportowy Okrągły Stół (SOS) – Zorganizujcie ogólnoszkolną debatę na.
Co chcieliśmy osiągnąć?
“Szkoła w procentach”.
MATURA 2010 Z MATEMATYKI Podstawowe informacje o egzaminie maturalnym z matematyki Prezentację opracowała: Iwona Kowalik.
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
ELEKTROWNIE WIATROWE.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Raport z ewaluacji wewnętrznej 2014/2015
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
„KTO ZASŁUGUJE NA MIANO PATRONA GIMNAZJUM?”. NASZA GRUPA PROJEKTOWA.
Szymon Błaszczyński Sebastian Mączka. Wyniki ankiety przeprowadzonej wśród młodzieży z Zespołu Szkół Ekonomiczno – Usługowych im. Fryderyka Chopina w.
Demokracja w szkole-wpływ samorządu na życie uczniów.
„DZISIEJSZA SZKOŁA JEST PROEKOLOGICZNA”
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
Wykonały: Karolina Filipczak Aleksandra Cieślak. miała na celu określenie oczekiwań uczestników spaceru odnośnie wyglądu naszego parku. Wyrazili swoje.
Zmieniamy naszą okolicę!. XXI Sesja Sejmu Dzieci i Młodzieży Konkurs organizowany przez: Kancelarię Sejmu w porozumieniu z Fundacją Centrum Edukacji Obywatelskiej,
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
FASCYNUJĄCY ŚWIAT NAUKI I TECHNOLOGII „ W CZARODZIEJSKIM ŚWIECIE BAJEK” ścieżka edukacyjna w zakresie przedmiotów humanistycznych grupa projektowa: klasa.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Podziel się z nami swymi marzeniami
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
ZINTEGROWANA POLITYKA BEPIECZEŃSTWA „Szkoła promująca bezpieczeństwo” Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców i nauczycieli Zespołu Szkół.
© 2005 by Łukasz Olek, Politechnika Poznańska Klub Liderów Innowacyjności Łukasz Olek -
Zespół Szkolno – Przedszkolny nr 1 w Wodzisławiu Śląskim.
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
czwarte spotkanie Zespołu
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Przykłady dobrych praktyk
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

Temat projektu: Jak poprawić wizerunek naszej okolicy? Projekt realizowany pod kierunkiem Pani Małgorzaty Cichoń Autorzy projektu: 1.Hodurek Kamil 2.Jasicki Andrzej 3.Kosek Karol 4.Luberda Wojciech 5.Mleczek Sebastian 6.Radzik Andrzej 7.Sala Łukasz 8.Szarek Paulina 9.Woszczek Marcin

Spis treści: Termin realizacji projektu Uzasadnienie wyboru tematu Cele operacyjne Problemy szczegółowe Opis działań Wybór tematu Realizacja zadań Prezentacja Efekty Wnioski Podsumowanie

Składamy serdeczne podziękowania naszym rodzicom, którzy cały czas wspierali nasze działania.

Termin realizacji projektu: luty kwiecień 2012

Uzasadnienie wyboru tematu: Wizerunek osoby, firmy, marki, a także regionu, w którym żyjemy odgrywa ogromną rolę we współczesnym świecie. Zdajemy sobie sprawę, że kształtowanie wizerunku to proces ciągły i wymaga wielu starań. Czujemy się silnie związani z miejscem, w którym mieszkamy, lubimy podejmować działania i chcemy zmieniać świat na lepsze – dlatego zdecydowaliśmy się wybrać ten temat.

Cele operacyjne: Uczeń: dostrzega potrzebę kształtowania środowiska człowieka z uwzględnieniem relacji zachodzących między ludźmi, otaczającą ich przestrzenią, a obiektami architektonicznymi; dostrzega związki między teraźniejszością, a przyszłością dla rozwoju lokalnego; wykorzystuje własności figur płaskich i przestrzennych do wykonania modeli obiektów architektonicznych i makiety; tworzy projekt form użytkowych na płaszczyźnie i w przestrzeni służących poprawie wizerunku okolicy ( makieta) rozpoznaje charakterystyczne cechy i własności figur, obiektów przyrodniczych, elementów środowiska

Problemy szczegółowe: 1.Jak kształtuje się wizerunek naszej okolicy obecnie, a co wymaga zmian? 2.W jaki sposób można zagospodarować miejsce szpecące okolicę?

Nasze działania: Po wyborze tematu, zastanawialiśmy się wspólnie co będziemy rozumieć pod hasłem nasza okolica. Po burzliwej dyskusji uzgodniliśmy, że przedmiotem naszych badań będzie Gmina Siepraw. Najważniejsze argumenty przemawiające ZA: Najwięcej osób naszego zespołu (4 chłopaków) mieszka w tej okolicy; Korzystne położenie – pomiędzy Krakowem a Myślenicami. W niedalekiej odległości od Dobczyc. Podzieleni na dwie grupy zatwierdziliśmy kontrakt (arkusz kontraktu) na realizację projektu.arkusz kontraktu

Przeszliśmy do realizacji zadań: GRUPA I: Naszym zadaniem było zebranie opinii na temat wizerunku Gminy Siepraw I. Przygotowaliśmy ankietę na temat wizerunku naszej okolicy. W tym celu wykonaliśmy kolejno poszczególne zadania. 1.Ułożyliśmy pytania do ankiety. 2.Zaprojektowaliśmy wzór ankiety i wydrukowaliśmy odpowiednią liczbę formularzy. 3.Przeprowadziliśmy ankietę. 4.Uporządkowaliśmy i opracowaliśmy wyniki badania. 5.Sporządziliśmy raport. Wykonanie: Radzik Andrzej, Sala Łukasz

Opracowywanie ankiet

II. Wykonaliśmy album mający na celu pokazać naszą okolicę (Gminę Siepraw), ale przede wszystkim zainteresować inwestorów. Nasze przygotowania polegały na: 1.Zebraniu informacji o gminie, selekcji materiałów. 1.Przygotowaliśmy spis treści. 2.Wykonaliśmy szereg zdjęć, wybraliśmy najlepsze, a następnie połączyliśmy odpowiednio z treścią. Wykonanie: Szarek Paulina, Jasicki Andrzej

GRUPA II: Naszym zadaniem było przedstawienie zmian wybranej części miejscowości inspirowanych sugestiami mieszkańców. I.Przygotowaliśmy prezentację multimedialną dotyczącą związków brył matematycznych z architekturą. W tym celu: 1.Odszukaliśmy w różnych dostępnych źródłach informacje na temat brył oraz perełek architektury na świecie itp. 2.Sporządziliśmy plan prezentacji multimedialnej. 3.Zrobiliśmy zdjęcia architektury na terenie Gminy Siepraw, które pokazywałyby bryły. Wybraliśmy najciekawsze z nich. Niektóre zmodyfikowaliśmy w programie komputerowym Microsoft Office Picture Manager oraz Paint. 4.Wykorzystaliśmy zebrane materiały i napisaliśmy krótkie teksty na poszczególne slajdy prezentacji. Wykonanie: Karol Kosek, Woszczek Marcin

II. Wykonaliśmy makietę – propozycję kompleksu rekreacyjno – intelektualnego, który poprawi wizerunek naszej okolicy (głęboko w to wierzymy ) Aby sprostać temu zadaniu przygotowaliśmy listę kroków na przygotowanie makiety: 1.Ustaliliśmy skalę. 2.Zastanowiliśmy się nad materiałami, z których wykonamy pracę. 3.Przygotowaliśmy wstępny opis makiety. 4.Podzieliliśmy się zadaniami. Wykonanie: Mleczek Sebastian, Hodurek Kamil, Luberda Wojciech

Praca nad makietą Początki nie były łatwe… Wszyscy chcieli pomóc. Nawet w czasie przerw w POWUZ

Jak widać było pierwsze efekty, pracowało się lżej.

Jeszcze przemyślenia nad ostatecznymi modyfikacjami

Prezentacja Ostatecznie podczas pracy nad projektem powstał: Raport z analizy ankiety Album Prezentacja multimedialna Makieta (trzy częściowa) Wszystkie prace przedstawiliśmy podczas kwietniowych zajęć w POWUZ.

Raport z analizy ankiety 1. Wymień miejsce w swojej okolicy, z którego jesteś najbardziej dumny/ dumna. 2. Jakie zmiany w naszej okolicy wpłynęłyby korzystnie na jej wizerunek?

Raport z analizy ankiety 3. Co, wg Ciebie w naszej okolicy niezwłocznie wymaga zmiany? Dla 9 (29%) osób niezwłocznie należy: Odnowić szkołę, dla 5 ankietowanych problem stanowi stan dróg, według 5 problem stanowią śmieci i bałagan. 4. Co mogłoby powstać w twojej gminie, abyś mógł ją określić jako miejsce moich marzeń?

Album

Makieta

Ostateczny wygląd

Efekty 1.Nabyliśmy nowe umiejętności na wskutek procesu badawczego, min. zbierania, przetwarzania i prezentowania danych; kształciliśmy umiejętność posługiwania się technologiami informacyjno – komunikacyjnymi; umiejętność dokładnego i estetycznego wykonywania pracy; doskonaliśmy umiejętność współpracy w grupie. 2.Wykonaliśmy projekt makiety służący poprawie wizerunku okolicy. Mamy nadzieję, że Kompleks rekreacyjno – intelektualny, który zaproponowaliśmy zostanie w niedalekiej przyszłości wybudowany na terenie Gminy Siepraw. Będzie ściągać mieszkańców nie tylko z pobliskiego Krakowa, Myślenic czy Dobczyc, ale również z całej Polski.

Wnioski płynące z pracy nad projektem Poszerzyliśmy wiedzę na temat najbliższej okolicy; Poszerzyliśmy wiedzę dotyczącą brył i architektury; Częściej dostrzegamy Matematykę w otaczającej nas rzeczywistości Nieco bliższy stał się nam zawód architekta; Udoskonaliliśmy umiejętność pracy zespołowej

Jakie elementy najbardziej zawodziły? Komunikacja między spotkaniami w POWUZ Zostawianie pracy na ostatnią chwilę

Podsumowanie naszej pracy Aby wyrazić to, jak nam się wspólnie pracowało ułożyliśmy wiersz. Autorzy tekstu: Wojciech Luberda, Karol Kosek, Kamil Hodurek A oto jego treść:

OKOLICA W naszej okolicy jak nigdzie na świecie, Radość wśród mieszkańców znajdziecie. Czasami bywało niemiło, lecz wszystko tu się zmieniło. Stare domy odnowiono, Nowe drzewa posadzono. Pomysłów na poprawę wizerunku było wiele, My chcieliśmy, żeby w okolicy było weselej. Diamentowy kompleks zbudowaliśmy, Wizerunek okolicy poprawialiśmy. Architekturę zmieniać lubimy I dobrze się przy tym bawimy. My diamenty, myśmy to zrobili, Plusy i minusy naszej okolicy odkryli. Bryły, budowle zaprojektowali, Z trudem zadanie wykonali.

Nasze propozycje poprawy wizerunku najbliższej okolicy dedykujemy władzom Gminy Siepraw. Dziękujemy za uwagę Zespół projektowy Grupa SP – M - gr.1 POWUZ nr III w Lubniu