DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pieszy, rowerzysta i motorowerzysta w ruchu drogowym
Advertisements

Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
LOKALNE ZESPOŁY PROJEKTOWE
Komunikacja - Zjawisko masowe - Szanse i możliwości - Zalety czy wady
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Autorzy: Karolina Kopka, Sabina Napierała, Patryk Dutkowski.
Ścieżki Rowerowe.
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II wraz
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Zawracanie Cofanie Postój i zatrzymanie
Ja i moje miasto jeżdżę bezpiecznie.
Jak moje miasto jeździ z głową?
Czysty transport miejski
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
Przebudowa centralnego układu komunikacyjnego śródmieścia w Świnoujściu 1.
KONCEPCJA USPOKOJENIA RUCHU DLA OSIEDLA GRZYBOWEGO Robert Urbański Kierownik Zespołu Studiów Transportowych Suchy Las, 18 kwiecień 2013.
Przygotowanie projektu technicznego
Infrastruktura rowerowa w Gdyni Stan obecny i wyzwania na przyszłość
Jeżdżę z głową. Ubiór pieszego i rowerzysty Na co jesteśmy narażeni??? Wyposażenie roweru Wyposażenie motoroweru Uprawnienia Wykonali.
Podstawowe manewry w ruchu drogowym
Przebudowa ulicy Wojska Polskiego Projekt przebudowy obejmował ul. Wojska Polskiego od skrzyżowania z ul. Młyńską do skrzyżowania z ul. Armii.
ZNAKI DROGOWE DLA ROWERZYSTÓW
Jak moje miasto jeździ z głową !
VANET Vehicular Ad-Hoc Network
TRANSPORT A EKOLOGIA.
Wybrane działania w zakresie promocji transportu rowerowego w Gdańsku na przykładzie projektu CIVITAS MIMOSA.
„JAK MOJE MIASTO JEŹDZI Z GŁOWĄ ?”
Politechnika Warszawska, 6 grudzień 2007
MIASTA PRZYJAZNE PIESZYM i ROWERZYSTOM
Mieczysław Reksnis Mieczysław Reksnis.
Pamiętaj! Masz jedno życie!!!
Jak zmiana sposobu dojazdu do szkoły wpłynie na środowisko naturalne?
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
Im. Polskich Noblistów w Policach. W naszej ankiecie wzięło udział: 47 pieszych 39 kierowców 21 rowerzystów.
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
MANEWRY.
Fundusze UE w procesie realizacji polityki rowerowej Gdańska
Przygotował: Tomasz Kacprzak 2014
Rowerem do szkoły ! Autor: Julia Łąkas.
„STREFA 30” POZNAŃ CENTRUM CELE PROJEKTU „STREFA 30”  USPOKOJENIE RUCHU W CENTRUM MIASTA  POPRAWA BEZPIECZEŃSTWA RUCHU  STWORZENIE LEPSZYCH.
Rower publiczny......dlaczego nie każdemu się udaje? inż. Rafał Muszczynko.
NURD – TRZEŹWOŚĆ KIERUJĄCYCH Wydział Ruchu Drogowego KWP w Opolu
Działania rewitalizacyjne na Pradze. Działania rewitalizacyjne na Pradze do 2014 r. budowa infrastruktury sportowej remont obiektów zabytkowych modernizacja.
DEBATA „ŚCIEŻKI ROWEROWE – BEZPIECZNY DOJAZD DO SZKOŁY” Hrubieszów, 2013.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
Zespół Mobilności Aktywnej Urząd Miejski w Elblągu ul. Łączności 1, Elbląg Rowerowe zmiany w Elblągu – trzy lata działalności Pełnomocnika.
Energia miasta. Rowerowa rewolucja
ZNAKI DROGOWE DOTYCZĄCE PIESZYCH.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Jak moje miasto jeździ bezpiecznie?. Komentarz:  Nie są zagrożeniem dla przechodni ó w.  Mogą jechać po chodniku.
WRD KWP w Rzeszowie. Stan bezpieczeństwa w ruchu drogowym w okresie styczeń-maj 2011 Polska +700 (5,3%)+227 (20%)+438 (2,6%) Wypadki Zabici Ranni.
Gdańsk, Instytut Kultury Miejskiej 6 kwietnia 2016 r.
Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
Pacyna, Ośrodek Szkolenia KierowcówZespól Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pacynie.
Test Finał Lubuski Konkurs BRD W Europie jeździmy bezpiecznie Brody Żarskie, 7 maja 2016 r.
Panel: Transport komunalny
BEZPIECZEŃSTWO PASAŻERÓW W TRANSPORCIE ZBIOROWYM
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2017
Przebudowa Etap I - drogi powiatowej 2483P Wierzyce-Czerniejewo
SPOTKANIE Z OFICEREM ROWEROWYM 14 WRZEŚNIA 2017
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
II spotkanie konsultacyjne dotyczące budowy drogi dla rowerów oraz wydzielenia torowiska wzdłuż ulicy Grunwaldzkiej Poznań,
Uczeń na drodze Eliminacje szkolne test 2018
„Wycieczka Rowerowa Dookoła Świata”
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Justyna Suchanek Międzywydziałowe Studia Doktoranckie z Ekonomii, Finansów i Zarządzania Skuteczność mechanizmów promocji aktywnej mobilności wśród dzieci.
Zapis prezentacji:

DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek

DO PRACY JADĘ ROWEREM Zachęcanie nowych pracowników firm do dojeżdżania i wracania z pracy rowerem oraz do podróży służbowych Konkurs trwał od 2 kwietnia 2012r. do 13 lipca 2012r Każdy dzień przyjazdu do pracy rowerem = 1 naklejka na karcie konkursowej CEL CZAS ZASADA

NAGRODY gwarantowane NAGRODY główne 2 przyjazdy / tydzień = 2 śniadania 15 przyjazdów = 2 bilety do kina Przeglądy rowerowe Rowery dla BPPMG NAGRODY główne Nagrody pieniężne na sprzęt rowerowy o wartości : 2 000, 1 000 i 500 zł

Anna Obruszewska Łukasz Dąbrowski Tomasz Studziński Izabela Gendek UCZESTNICY KAMPANII trasy podróży rowerem Anna Obruszewska Łukasz Dąbrowski Tomasz Studziński Izabela Gendek

= 1 280 ŻARÓWEK 100 W ŚWIECĄCYCH PRZEZ 1 h ‘WYPRODUKOWANA’ ENERGIA SUMA ENERGII ‘WYPRODUKOWANEJ’ PODCZAS CAŁEJ KAMPANII PRZEZ WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW Z BPPMG = 1 280 ŻARÓWEK 100 W ŚWIECĄCYCH PRZEZ 1 h

S mocne strony W słabe strony O możliwości/potencjał T zagrożenia SWOT dla kampanii „DO PRACY JADĘ ROWEREM” S mocne strony W słabe strony O możliwości/potencjał T zagrożenia

S mocne strony Motywacyjny charakter nagród (śniadania, bilety do kina, nagrody główne) Otrzymane rowery jako alternatywa dla transportu w celach służbowych Dobry początek dla zmiany nawyków i kontynuowania dojazdów po zakończeniu kampanii Dobry przykład dla otoczenia Poprawa kondycji, zdrowia i formy Promocja zrównoważonego transportu - „Zielona Mobilność” Obniżenie kosztów transportu (koszty paliwa, parkingu, biletów) Uniknięcie stania w korku Uniezależnienie od transportu publicznego Jazda rowerem jako rekreacyjna forma transportu

S NAGRODY

ROWERY JAKO ALTERNATYWA DLA TRANSPORTU W CELACH SŁUŻBOWYCH – NP ROWERY JAKO ALTERNATYWA DLA TRANSPORTU W CELACH SŁUŻBOWYCH – NP. DO UMG I ZDiZ S

DOBRY PRZYKŁAD DLA OTOCZENIA S

S POPRAWA KONDYCJI, FORMY I ZDROWIA

S ZIELONA MOBILNOŚĆ – TRANSPORT ZRÓWNOWAŻONY Amsterdam, Holandia

S UNIKNIĘCIE STANIA W KORKU

S UNIEZALEŻNIENIE OD TRANSPORTU PUBLICZNEGO

W słabe strony Rowery służbowe są wygodne ale ciężkie Brak pryszniców w miejscach pracy Brak wystarczającej infrastruktury dla rowerów oraz wady w istniejącej Problem pieszych na ścieżkach rowerowych (ograniczenia prędkości) Niebezpieczeństwo ze strony samochodów Wdychanie spalin podczas poruszania się na ścieżkach przy drogach o wysokim natężeniu ruchu

W ROWERY SŁUŻBOWE

W BRAK WYSTARCZAJĄCEJ INFRASTRUKTURY DLA ROWERÓW ORAZ WADY W ISTNIEJĄCEJ W

W NIEBEZPIECZEŃSTWO ZE STRONY SAMOCHODÓW www.krosno24.pl/informacje Najczęstszą przyczyną wypadków z udziałem rowerzystów jest: = Nieudzielenie pierwszeństwa przejazdu, = Nieprawidłowe skręcanie, = Nieprzepisowe wyprzedzanie

W WDYCHANIE SPALIN PODCZAS PORUSZANIA SIĘ NA ŚCIEŻKACH PRZY DROGACH O WYSOKIM NATĘŻENIU RUCHU W

PIESI NA ŚCIEŻKACH ROWEROWYCH

O możliwości/potencjał Rozwój infrastruktury dla rowerów Wydzielone ścieżki rowerowe lub zaprojektowane całkowicie niezależnie Projektowanie pryszniców i szafek na ubrania w miejscach pracy Rowery do wypożyczenia „Wielozadaniowość„ rowerów Propagowanie kultury rowerowej Profilaktyka dla chorób cywilizacyjnych Redukcja ruchu samochodowego w centrum miasta (droższe parkowanie, ograniczenia dojazdu dla samochodów) Efektywniejszy, szybszy dojazd Mocniejsze zaakcentowanie kampanii na ulicach miasta

O ROZWÓJ INFRASTRUKTURY ZADASZONE PARKINGI ROWEROWE PRZY MIEJSCACH PRACY ORAZ WĘZŁACH KOMUNIKACYJNYCH O Groningen i Amsterdam, Holandia

WYDZIELONE ŚCIEŻKI ROWEROWE LUB ZAPROJEKTOWANE CAŁKOWICIE NIEZALEŻNIE WYDZIELENIA : słupki, krawężniki, murki, pasy zieleni; CAŁKOWICIE NIEZALEŻNE DROGI ROWEROWE : mosty, kładki, tunele; ODSEPAROWANIE RUCHU SAMOCHODOWEGO, ROWEROWEGO I PIESZEGO

O ROWERY DO WYPOŻYCZENIA Stojaki z rowerami do wypożyczenia w centrum oraz przy węzłach transportu publicznego Miejska wypożyczalnia rowerów w centrum

„WIELOZADANIOWOŚĆ” ROWERÓW

O PROPAGOWANIE KULTURY ROWEROWEJ % DZIECI DOJEŻDŻAJĄCYCH ROWEREM DO SZKOŁY

PROFILAKTYKA DLA CHORÓB CYWILIZACYJNYCH Poznań, Triathlon na Malcie

T zagrożenia Odbiór rowerzystów jako ‘przeszkadzających’ kierowcom samochodów i pieszym Protesty użytkowników samochodów - brak zrozumienia idei zrównoważonego rozwoju Konieczność rezygnacji z roweru w przypadku złych warunków pogodowych Kampania marketingowa czy infrastruktura?

T ODBIÓR ROWERZYSTÓW JAKO ‘PRZESZKADZAJĄCYCH’ KIEROWCOM SAMOCHODÓW I PIESZYM T

T PROTESTY UŻYTKOWNIKÓW SAMOCHODÓW – BRAK ZROZUMIENIA IDEI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU T

T KONIECZNOŚĆ REZYGNACJI Z ROWERU W PRZYPADKU ZŁYCH WARUNKÓW POGODOWYCH T Tilburg, Holandia, zima 2009

KAMPANIA MARKETINGOWA CZY INFRASTRUKTURA? www.trojmiasto.pl

CZY po DO PRACY JADĘ ROWEREM ? Izabela Gendek Dziękuję za uwagę