Praktyka digitalizacji – proces, procedury, planowanie i realizacja

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

Pozwól pomóc swojej firmie! Informacje o systemie.
Platforma Informacji Medycznych
Zmiany w Sprawozdaniu z działalności BW w roku 2011 Artur Wrzochalski BUW, r.
Informacja w procesie podejmowania decyzji..
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
Zmiana ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne a mapa zasadnicza - Miasto Gliwice Ustroń października 2010.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
EWALUACJA PROJEKTÓW SYSTEMOWYCH W RAMACH PODDZIAŁANIA
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Koncepcja Geoprzestrzennego Systemu Informacji o Terenie Górniczym
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Współpraca tłumacza z BT przed zdobyciem i po zdobyciu certyfikatu normy PN:EN Autor: Magdalena Gałczyńska Firma: BTInfo Biuro Tłumaczeń Informatycznych.
WNIOSKÓW DOFINANSOWYWANYCH
Katarzyna Ślaska Biblioteka Narodowa
Wykład 2 Cykl życia systemu informacyjnego
2 XII posiedzenie Grupy do spraw Przedsiębiorców Zasady udzielania zamówień oraz wyboru wykonawców w transakcjach nieobjętych ustawą Prawo Zamówień Publicznych.
Zarządzanie projektami
Atlantis INSPECTOR System wspomagania zarządzaniem i ewidencją obiektów sieciowych.
Wacław Pyzik Wojciech Adamczyk Cyfrowa Kultura 2012
Departament Higieny Środowiska
D o l n o ś l ą s k i e B i u r o G e o d e z j i
Digitalizacja obiektów muzealnych
Agnieszka Leszyńska cBN POLONA
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt systemowy pn. Przedsiębiorczość szansą na rozwój regionu.
Metoda projektu edukacyjnego
MGR INŻ. ARTUR RÓŻAŃSKI pracownia10 komputerów Od 2000 administracja 6 komputerów 2002 Pracownia internetowa w każdej szkole 10 komputerów 2006.

Metodyki zarządzania projektami
Zadanie badawcze nr 3 Zwiększenie wykorzystania energii z OZE w budownictwie 1 Kierownik części zadania badawczego dr Zbigniew Caputa Projekt finansowany.
Dolnośląski Wojewódzki Urząd Pracy Zasady dokonywania wyboru projektów w ramach PO KL - najważniejsze zmiany w dokumencie Wrocław, styczeń 2011.
Usługi BDO - odpowiedź na realne potrzeby rynku
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
Planowanie przepływów materiałów
- 1 - Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Priorytet III.
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE
mgr Marta Mularczyk Kierownik projektu
Kick-off meeting PROJEKT „Poprawa zdolności administracyjnych
Projekt Wojewody Opolskiego Upowszechnienie e-usług świadczonych przez administrację publiczną w województwie opolskim.
KONTROLA ZARZĄDCZA - 1 Kontrolę zarządczą stanowi ogół
Moduł III Definiowanie i planowanie zadań typu P 1.
Systemy informatyczne
Ocena projektów inwestycyjnych
System Zarządzania Bazą Danych
Pojęcie sterowania przepływem produkcji
Podstawy zarządzania projektami Karta projektu
Archiwizacja i zabezpieczenie danych studia stacjonarne 2008/2009 dr Remigiusz Sapa.
Ocena jakości systemów informacyjnych (aspekt eksploatacyjny)
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Zadania Architekta Zespół Architekta.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Zainwestujmy razem w środowisko Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej Z a i n w e s t u j m y r a z e m w ś r o d o w i s k o Kontrole.
DOKUMENTACJA OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH dr hab. Mariusz Jagielski
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Biblioteka.pollub.pl facebook.com/BibliotekaPL. Obowiązek sprawozdawczy jednostek naukowych na podstawie Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Plan gospodarki niskoemisyjnej dla miasta Katowice
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 10 marca 2016 r. Założenia konkursu dla działania 4.1 Infrastruktura ponadgimnazjalnych.
Bibliografia Śląska jako element regionalnego klastra informacyjnego Agnieszka Magiera Biblioteka Śląska.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata Gdańsk, 1 kwietnia 2016 r. Założenia konkursu dla Działania 4.2 Infrastruktura.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Faza 1: Faza zaprojektowania systemu monitoringu projektu: 1. Inwentaryzacja obietnic złożonych sponsorowi we wniosku - przegląd założeń projektu, opracowanie.
Analiza, projekt i częściowa implementacja systemu wspomagania pracy Referatu Reprografii Promotor: mgr inż. Dariusz OlczykWykonała: Katarzyna Ściwiarska.
Podpisanie umów: Działanie 4. 1
Mazowiecka Jednostka Wdrażania Programów Unijnych
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Uczelnia dostępna zasady i zakres konkursu w ramach Osi III PO WER
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Praktyka digitalizacji – proces, procedury, planowanie i realizacja Rezultaty pierwszego etapu pracy zespołu ekspertów Powołanego przez Narodowy Instytut Muzealnictwa i Ochrony Zbiorów dla przygotowania zestawu zaleceń wspierających rozwijanie procesów digitalizacyjnych w muzeach Praktyka digitalizacji – proces, procedury, planowanie i realizacja Marcin Kłos m.klos@cmm.pl Seminarium PLANOWANIE I REALIZACJA PROCESÓW DIGITALIZACYJNYCH W MUZEALNICTWIE Warszawa 02.12.2011 r.

PROCES DIGITALIZACJI http://www.pixmac.com

PROCES DIGITALIZACJI Proces digitalizacji – zestaw czynności pozwalający na osiągnięcie zakładanych parametrów technicznych dokumentacji cyfrowej odwzorowującej rzeczywisty obiekt

PROCES DIGITALIZACJI Proces digitalizacji – zestaw czynności pozwalający na osiągnięcie zakładanych parametrów technicznych dokumentacji cyfrowej odwzorowującej rzeczywisty obiekt Proces digitalizacji może obejmować następujące działania: DIGITALIZACJĘ PRZETWARZANIE I ANALIZĘ DANYCH WIZUALIZACJĘ ZARZĄDZANIE ZASOBAMI CYFROWYMI

PROCES DIGITALIZACJI DIGITALIZACJA – tworzenie metadanych, paradanych oraz odzwierciedlenia cyfrowego obiektu (o określonych parametrach technicznych)

PROCES DIGITALIZACJI DIGITALIZACJA – tworzenie metadanych, paradanych oraz odzwierciedlenia cyfrowego obiektu (o określonych parametrach technicznych) PRZETWARZANIE I ANALIZA DANYCH – zmiany danych oryginalnych, przez m.in. korekcję barw (na kopiach plików wzorcowych) oraz analiza poprzez pozyskiwanie informacji z wytworzonej dokumentacji np. dotyczących powierzchni i wymiarów obiektu

PROCES DIGITALIZACJI DIGITALIZACJA – tworzenie metadanych, paradanych oraz odzwierciedlenia cyfrowego obiektu (o określonych parametrach technicznych) PRZETWARZANIE I ANALIZA DANYCH – zmiany danych oryginalnych, przez m.in. korekcję barw (na kopiach plików wzorcowych) oraz analiza poprzez pozyskiwanie informacji z wytworzonej dokumentacji np. dotyczących powierzchni i wymiarów obiektu WIZUALIZACJA – przedstawienie obiektu w dwu bądź trójwymiarowym układzie współrzędnych

PROCES DIGITALIZACJI JEDNYM Z EFEKTÓW PROCESU DIGITALIZACJI SĄ WYTWORZONE ZASOBY CYFROWE

PROCES DIGITALIZACJI ZARZĄDZANIE ZASOBAMI CYFROWYMI – dotyczy działań związanych z: archiwizacją danych, migracją na nowe formaty, formami i sposobami udostępniania oraz kwestiami bezpieczeństwa

PROCES DIGITALIZACJI ZASOBY CYFROWE - Zawierają wiedzę (o obiektach, miejscach, ludziach, informacje o wizerunku)

PROCES DIGITALIZACJI ZASOBY CYFROWE - Zawierają wiedzę (o obiektach, miejscach, ludziach, informacje o wizerunku) - Mają konkretną wartość (m.in. związaną z kosztami wytworzenia, przeprowadzonymi badaniami, konserwacją)

PROCES DIGITALIZACJI ZASOBY CYFROWE - Zawierają wiedzę (o obiektach, miejscach, ludziach, informacje o wizerunku) - Mają konkretną wartość (m.in. związaną z kosztami wytworzenia, przeprowadzonymi badaniami, konserwacją) - Mogą zawierać dane wrażliwe (bądź dane umożliwiające wytworzenie kopii obiektu)

PROCES DIGITALIZACJI ZASOBY CYFROWE - Zawierają wiedzę (o obiektach, miejscach, ludziach, informacje o wizerunku) - Mają konkretną wartość (m.in. związaną z kosztami wytworzenia, przeprowadzonymi badaniami, konserwacją) - Mogą zawierać dane wrażliwe (bądź dane umożliwiające wytworzenie kopii obiektu) - Wymagają odpowiednich warunków i „przestrzeni” do „magazynowania”

PROCES DIGITALIZACJI ZASOBY CYFROWE muszą być: objęte kontrolą dostępu

PROCES DIGITALIZACJI objęte kontrolą dostępu odpowiednio archiwizowane ZASOBY CYFROWE muszą być: objęte kontrolą dostępu odpowiednio archiwizowane

PROCES DIGITALIZACJI objęte kontrolą dostępu odpowiednio archiwizowane ZASOBY CYFROWE muszą być: objęte kontrolą dostępu odpowiednio archiwizowane zabezpieczone na wypadek zdarzeń losowych

PROCES DIGITALIZACJI objęte kontrolą dostępu odpowiednio archiwizowane ZASOBY CYFROWE muszą być: objęte kontrolą dostępu odpowiednio archiwizowane zabezpieczone na wypadek zdarzeń losowych zabezpieczone przed umyślną bądź nieumyślną działalnością człowieka

PROCEDURY http://www.pixmac.com/picture/boring+paperwork/000084082012

PROCEDURY PROCEDURY regulują realizację PROCESU DIGITALIZACJI

PROCEDURY PROCEDURY regulują realizację PROCESU DIGITALIZACJI PROCEDURY określają zestaw i porządek czynności wykonywanych w poszczególnych etapach PROCESU DIGITALIZACJI

PROCEDURY PROCEDURY regulują realizację PROCESU DIGITALIZACJI PROCEDURY określają zestaw i porządek czynności wykonywanych w poszczególnych etapach PROCESU DIGITALIZACJI PROCEDURY regulują zarządzanie ZASOBAMI CYFROWYMI

PROCEDURY Brak PROCEDUR może prowadzić m.in. do:

PROCEDURY Brak PROCEDUR może prowadzić m.in. do: braku czytelnego podziału kompetencji, a w konsekwencji do konfliktów między pracownikami i chaosu

PROCEDURY Brak PROCEDUR może prowadzić m.in. do: braku czytelnego podziału kompetencji, a w konsekwencji do konfliktów między pracownikami i chaosu niezdolności do utrzymania założonego poziomu prac tak pod względem jakości jak i efektywności

PROCEDURY Brak PROCEDUR może prowadzić m.in. do: braku czytelnego podziału kompetencji, a w konsekwencji do konfliktów między pracownikami i chaosu niezdolności do utrzymania założonego poziomu prac tak pod względem jakości jak i efektywności uszkodzenia obiektów muzealnych bądź uszkodzenia środków technicznych

PROCEDURY Brak PROCEDUR może prowadzić m.in. do: braku czytelnego podziału kompetencji, a w konsekwencji do konfliktów między pracownikami i chaosu niezdolności do utrzymania założonego poziomu prac tak pod względem jakości jak i efektywności uszkodzenia obiektów muzealnych bądź uszkodzenia środków technicznych wypadku w miejscu pracy

PROCEDURY Brak PROCEDUR może prowadzić m.in. do: braku czytelnego podziału kompetencji, a w konsekwencji do konfliktów między pracownikami i chaosu niezdolności do utrzymania założonego poziomu prac tak pod względem jakości jak i efektywności uszkodzenia obiektów muzealnych bądź uszkodzenia środków technicznych wypadku w miejscu pracy braku kontroli nad digitalizacją, łącznie z utratą wytworzonych zasobów cyfrowych

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PROCESEM

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PROCESEM Schemat obiegu informacji związanej z digitalizacją – tzw. WORKFLOW, uwzględniający również instrukcję obiegu dokumentów

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PROCESEM Schemat obiegu informacji związanej z digitalizacją – tzw. WORKFLOW, uwzględniający również instrukcję obiegu dokumentów Schemat procesu digitalizacji z wyszczególnieniem kolejnych etapów, wykonywanych czynności oraz pracowników (wskazanie stanowisk pracy bądź pełnionych funkcji a nie danych osobowych) za nie odpowiedzialnych

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PROCESEM Schemat obiegu informacji związanej z digitalizacją – tzw. WORKFLOW, uwzględniający również instrukcję obiegu dokumentów Schemat procesu digitalizacji z wyszczególnieniem kolejnych etapów, wykonywanych czynności oraz pracowników (wskazanie stanowisk pracy bądź pełnionych funkcji a nie danych osobowych) za nie odpowiedzialnych Zasady wprowadzania zmian w słownikach hierarchicznych stosowanych w bazie danych, w tym trybu i zasad powoływania komitetu redakcyjnego

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PROCESEM Schemat obiegu informacji związanej z digitalizacją – tzw. WORKFLOW, uwzględniający również instrukcję obiegu dokumentów Schemat procesu digitalizacji z wyszczególnieniem kolejnych etapów, wykonywanych czynności oraz pracowników (wskazanie stanowisk pracy bądź pełnionych funkcji a nie danych osobowych) za nie odpowiedzialnych Zasady wprowadzania zmian w słownikach hierarchicznych stosowanych w bazie danych, w tym trybu i zasad powoływania komitetu redakcyjnego Zasady wprowadzania zmian w przyjętym schemacie metadanych (zmian nazw bądź dodawania kolejnych kategorii), w tym zasad zgłaszania i zatwierdzania tych zmian

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PROCESEM Schemat obiegu informacji związanej z digitalizacją – tzw. WORKFLOW, uwzględniający również instrukcję obiegu dokumentów Schemat procesu digitalizacji z wyszczególnieniem kolejnych etapów, wykonywanych czynności oraz pracowników (wskazanie stanowisk pracy bądź pełnionych funkcji a nie danych osobowych) za nie odpowiedzialnych Zasady wprowadzania zmian w słownikach hierarchicznych stosowanych w bazie danych, w tym trybu i zasad powoływania komitetu redakcyjnego Zasady wprowadzania zmian w przyjętym schemacie metadanych (zmian nazw bądź dodawania kolejnych kategorii), w tym zasad zgłaszania i zatwierdzania tych zmian Instrukcję określającą zasady przyznawania dostępu do danych wrażliwych zgromadzonych do bazie danych

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY DOTYCZĄCE ORGANIZACJI I ZARZĄDZANIA PROCESEM Schemat obiegu informacji związanej z digitalizacją – tzw. WORKFLOW, uwzględniający również instrukcję obiegu dokumentów Schemat procesu digitalizacji z wyszczególnieniem kolejnych etapów, wykonywanych czynności oraz pracowników (wskazanie stanowisk pracy bądź pełnionych funkcji a nie danych osobowych) za nie odpowiedzialnych Zasady wprowadzania zmian w słownikach hierarchicznych stosowanych w bazie danych, w tym trybu i zasad powoływania komitetu redakcyjnego Zasady wprowadzania zmian w przyjętym schemacie metadanych (zmian nazw bądź dodawania kolejnych kategorii), w tym zasad zgłaszania i zatwierdzania tych zmian Instrukcję określającą zasady przyznawania dostępu do danych wrażliwych zgromadzonych do bazie danych Zasady i tryb udostępniania zasobów cyfrowych z wyszczególnieniem: formatów, nośników i taryfikatora

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY TECHNICZNE

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY TECHNICZNE Instrukcja wykonywania dokumentacji cyfrowej, obejmująca opis metod digitalizacji przyjętych w muzeum, obowiązujące parametry, formaty, sposoby i częstotliwość kalibracji sprzętu etc. Powinna szczegółowo określać przyjęty w muzeum sposób nazewnictwa plików

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY TECHNICZNE Instrukcja wykonywania dokumentacji cyfrowej, obejmująca opis metod digitalizacji przyjętych w muzeum, obowiązujące parametry, formaty, sposoby i częstotliwość kalibracji sprzętu etc. Powinna szczegółowo określać przyjęty w muzeum sposób nazewnictwa plików Przewidziany czas na realizację zleceń wykonania dokumentacji cyfrowej (może uwzględniać typy zbiorów i metodę digitalizacji)

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY TECHNICZNE Instrukcja wykonywania dokumentacji cyfrowej, obejmująca opis metod digitalizacji przyjętych w muzeum, obowiązujące parametry, formaty, sposoby i częstotliwość kalibracji sprzętu etc. Powinna szczegółowo określać przyjęty w muzeum sposób nazewnictwa plików. Przewidziany czas na realizację zleceń wykonania dokumentacji cyfrowej (może uwzględniać typy zbiorów i metodę digitalizacji) Instrukcja opisu zbiorów, obejmująca przyjęte standardy i szczegółowy opis wypełniania poszczególnych kategorii metadanych, wraz z przykładami i uwagami

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY TECHNICZNE Instrukcja wykonywania dokumentacji cyfrowej, obejmująca opis metod digitalizacji przyjętych w muzeum, obowiązujące parametry, formaty, sposoby i częstotliwość kalibracji sprzętu etc. Powinna szczegółowo określać przyjęty w muzeum sposób nazewnictwa plików. Przewidziany czas na realizację zleceń wykonania dokumentacji cyfrowej (może uwzględniać typy zbiorów i metodę digitalizacji) Instrukcja opisu zbiorów, obejmująca przyjęte standardy i szczegółowy opis wypełniania poszczególnych kategorii metadanych, wraz z przykładami i uwagami Instrukcja archiwizacji zasobów cyfrowych wytworzonych w ramach digitalizacji

PROCEDURY Wśród istotnych PROCEDUR należy wskazać: PROCEDURY TECHNICZNE Instrukcja wykonywania dokumentacji cyfrowej, obejmująca opis metod digitalizacji przyjętych w muzeum, obowiązujące parametry, formaty, sposoby i częstotliwość kalibracji sprzętu etc. Powinna szczegółowo określać przyjęty w muzeum sposób nazewnictwa plików. Przewidziany czas na realizację zleceń wykonania dokumentacji cyfrowej (może uwzględniać typy zbiorów i metodę digitalizacji) Instrukcja opisu zbiorów, obejmująca przyjęte standardy i szczegółowy opis wypełniania poszczególnych kategorii metadanych, wraz z przykładami i uwagami Instrukcja archiwizacji zasobów cyfrowych wytworzonych w ramach digitalizacji Sposób i tryb kontroli digitalizacji, tak pod względem wytworzonych zasobów jak i przestrzegania procedur w poszczególnych etapach procesu

PROCEDURY Instrukcja opisu zbiorów

PROCEDURY Instrukcja dostępu do informacji wrażliwych 15. Cena nabycia i wartość obiektu. Dostęp do danych dotyczących ceny nabycia i wartości obiektu: - Dyrekcja Muzeum - Kierownik i pracownicy działu odpowiedzialnego za opiekę na obiektem Główny Inwentaryzator Muzeum Główna Księgowa Muzeum PROCEDURY Instrukcja dostępu do informacji wrażliwych 16. Miejsce przechowania. 16.1. Dostęp do danych dotyczących miejsca przechowania obiektu: - Kierownik i pracownicy działu odpowiedzialnego za opiekę na obiektem Główny Inwentaryzator Muzeum Dyrekcja Muzeum Wyznaczony pracownik odpowiedzialny za ewakuację zbiorów 16.2. Kierownik i wyznaczony pracownik Działu Konserwacji, który posiada dostęp do ogólnej informacji o lokalizacji obiektu: magazyn, na ekspozycja, konserwacja, wypożyczenie 16.3. Kierownik i wyznaczony pracownik Działu Edukacji, który posiada dostęp do informacji o lokalizacji obiektów znajdujących się na ekspozycji

PROCEDURY Instrukcja wykonywania dokumentacji cyfrowej III. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PLIKU WZORCOWEGO (PLIKU MASTER) 1. ZDJĘCIE CYFROWE 1.1. FORMAT PLIKU WZORCOWEGO: RAW 1.2. ROZDZIELCZOŚĆ PLIKU WZROCOWEGO: …x… 1.3. SPOSÓB NAZEWNICTWA PLIKU WZORCOWEGO:… 1.4. WYMAGANE WZORCE BARWNE: … 1.5. WYMAGANA PODZIAŁKA DŁUGOŚCI:… 1.6. WYMAGANY PROFIL KOLORÓW:… 2. SKAN 2D 2.1. FORMAT PLIKU WZORCOWEGO:… 2.2. 2.3. […] PROCEDURY Instrukcja wykonywania dokumentacji cyfrowej

PLANOWANIE http://www.pixmac.com/picture/graph/000075655557

PLANOWANIE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI UWAGI PRAKTYCZNE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI

PLANOWANIE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI UWAGI PRAKTYCZNE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ ZABEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE WYTWORZONYMI ZASOBAMI W RAMACH PROCESU DIGITALIZACJI

PLANOWANIE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI UWAGI PRAKTYCZNE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ ZABEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE WYTWORZONYMI ZASOBAMI W RAMACH PROCESU DIGITALIZACJI PLAN POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ RÓŻNE WARIANTY FINANSOWANIA PROCESU DIGITALIZACJI

PLANOWANIE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI UWAGI PRAKTYCZNE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ ZABEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE WYTWORZONYMI ZASOBAMI W RAMACH PROCESU DIGITALIZACJI PLAN POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ RÓŻNE WARIANTY FINANSOWANIA PROCESU DIGITALIZACJI PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ MOŻLIWOŚCI KADROWE MUZEUM

PLANOWANIE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI UWAGI PRAKTYCZNE PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ PRZYJĘTE CELE DIGITALIZACJI PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ ZABEZPIECZENIE I ZARZĄDZANIE WYTWORZONYMI ZASOBAMI W RAMACH PROCESU DIGITALIZACJI PLAN POWINIEN UWZGLĘDNIAĆ RÓŻNE WARIANTY FINANSOWANIA PROCESU DIGITALIZACJI PLAN MUSI UWZGLĘDNIAĆ MOŻLIWOŚCI KADROWE MUZEUM PLAN MUSI BYĆ SPÓJNY, NIE MOŻE BYĆ WYPADKOWĄ INDYWIDUALNYCH PLANÓW POSZCZEGÓLNYCH KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH INSTYTUCJI

PLANOWANIE a dotychczasowe doświadczenie

PLANOWANIE Digitalizacja Działanie Lata Archiwizacja Udostępnianie 2011-2012 2013 2014 2015 2016 2017-2020 2021-2025 2026-2030 Infrastruktura Wdrożenie Metodyka Migracja i strukturyzacja danych Digitalizacja Odzwierciedlenia cyfrowe (liczba obiektów) Metadane (1 rekord dla 1 obiektu) Skanowanie 3D Skanowanie 2D negatywów z archiwum fotograficznego Archiwizacja Udostępnianie

PLANOWANIE Infrastruktura Działanie Lata 2011-2012 2013 2014 2015 2016 2017-2020 2021-2025 2026-2030 Infrastruktura Serwerowa baza danych z modułem do eksportu danych do Internetu Dwa stanowiska robocze do przepisywania metadanych Nośniki do archiwizowania danych Dodatkowe macierze, Uzupełnienie wyposażenia (sprzęt fotograficzny i komputerowy) Wymiana wyposażenia na nowszą generację Strona internetowa muzeum z możliwością publikacji zbiorów w katalogu On-line Macierze dyskowe do archiwizacji Aparat do fotogrametrii Wyposażenie komputerowe do prowadzenia digitalizacji Wyposażenie studia fotograficznego nr 2 Dostosowanie strony internetowej do prezentacji 3D Wyposażenie komputerowe do: pracowni 3D Papier bezkwasowy i szafy do archiwizowania negatywów Oprogramowanie do obróbki grafiki Wyposażenie do prowadzenia kalibracji kolorów

PLANOWANIE a REALIZACJA Fot. Marcin Kłos

PLANOWANIE a REALIZACJA NIE NALEŻY PRZYJMOWAĆ WYGÓROWANYCH WSKAŹNIKÓW REALIZACJI NALEŻY DOSTOSOWAĆ WSKAŹNIKI REALIZACJI DO BIEŻĄCEJ SYTUACJI MUZEUM: ILE INNYCH PROJEKTÓW (DUŻYCH I MAŁYCH) JEST PLANOWANE BĄDŹ OBECNIE REALIZOWANE W INSTYTUCJI ILE JEST PLANOWANYCH WYSTAW W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU CZY MOGĄ NASTĄPIĆ ISTOTNE ZMIANY KADROWE W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU (W TYM URLOPY NAUKOWE, STYPENDIA I STAŻE ZAGRANICZNE, URLOPY MACIERZYŃSKIE ETC.) NIE NALEŻY PLANOWAĆ ZBYT WIELU NOWYCH DZIAŁAŃ W JEDNYM ROKU (WYMAGAJĄCĄCYCH ROZBUDOWY INFRASTRUKTURY, WDROŻEŃ, SZKOLEŃ I PROCEDUR)

PLANOWANIE a REALIZACJA NIE NALEŻY PRZYJMOWAĆ WYGÓROWANYCH WSKAŹNIKÓW REALIZACJI NALEŻY DOSTOSOWAĆ WSKAŹNIKI REALIZACJI DO BIEŻĄCEJ SYTUACJI MUZEUM: ILE INNYCH PROJEKTÓW (DUŻYCH I MAŁYCH) JEST PLANOWANE BĄDŹ OBECNIE REALIZOWANE W INSTYTUCJI ILE JEST PLANOWANYCH WYSTAW W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU CZY MOGĄ NASTĄPIĆ ISTOTNE ZMIANY KADROWE W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU (W TYM URLOPY NAUKOWE, STYPENDIA I STAŻE ZAGRANICZNE, URLOPY MACIERZYŃSKIE ETC.) NIE NALEŻY PLANOWAĆ ZBYT WIELU NOWYCH DZIAŁAŃ W JEDNYM ROKU (WYMAGAJĄCĄCYCH ROZBUDOWY INFRASTRUKTURY, WDROŻEŃ, SZKOLEŃ I PROCEDUR)

PLANOWANIE a REALIZACJA NIE NALEŻY PRZYJMOWAĆ WYGÓROWANYCH WSKAŹNIKÓW REALIZACJI NALEŻY DOSTOSOWAĆ WSKAŹNIKI REALIZACJI DO BIEŻĄCEJ SYTUACJI MUZEUM: ILE INNYCH PROJEKTÓW (DUŻYCH I MAŁYCH) JEST PLANOWANE BĄDŹ OBECNIE REALIZOWANE W INSTYTUCJI ILE JEST PLANOWANYCH WYSTAW W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU CZY MOGĄ NASTĄPIĆ ISTOTNE ZMIANY KADROWE W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU (W TYM URLOPY NAUKOWE, STYPENDIA I STAŻE ZAGRANICZNE, URLOPY MACIERZYŃSKIE ETC.) NIE NALEŻY PLANOWAĆ ZBYT WIELU NOWYCH DZIAŁAŃ W JEDNYM ROKU (WYMAGAJĄCĄCYCH ROZBUDOWY INFRASTRUKTURY, WDROŻEŃ, SZKOLEŃ I PROCEDUR)

PLANOWANIE a REALIZACJA NIE NALEŻY PRZYJMOWAĆ WYGÓROWANYCH WSKAŹNIKÓW REALIZACJI NALEŻY DOSTOSOWAĆ WSKAŹNIKI REALIZACJI DO BIEŻĄCEJ SYTUACJI MUZEUM: ILE INNYCH PROJEKTÓW (DUŻYCH I MAŁYCH) JEST PLANOWANE BĄDŹ OBECNIE REALIZOWANE W INSTYTUCJI ILE JEST PLANOWANYCH WYSTAW W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU CZY MOGĄ NASTĄPIĆ ISTOTNE ZMIANY KADROWE W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU (W TYM URLOPY NAUKOWE, STYPENDIA I STAŻE ZAGRANICZNE, URLOPY MACIERZYŃSKIE ETC.) NIE NALEŻY PLANOWAĆ ZBYT WIELU NOWYCH DZIAŁAŃ W JEDNYM ROKU (WYMAGAJĄCĄCYCH ROZBUDOWY INFRASTRUKTURY, WDROŻEŃ, SZKOLEŃ I PROCEDUR)

PLANOWANIE a REALIZACJA NIE NALEŻY PRZYJMOWAĆ WYGÓROWANYCH WSKAŹNIKÓW REALIZACJI NALEŻY DOSTOSOWAĆ WSKAŹNIKI REALIZACJI DO BIEŻĄCEJ SYTUACJI MUZEUM: ILE INNYCH PROJEKTÓW (DUŻYCH I MAŁYCH) JEST PLANOWANE BĄDŹ OBECNIE REALIZOWANE W INSTYTUCJI ILE JEST PLANOWANYCH WYSTAW W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU CZY MOGĄ NASTĄPIĆ ISTOTNE ZMIANY KADROWE W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU (W TYM URLOPY NAUKOWE, STYPENDIA I STAŻE ZAGRANICZNE, URLOPY MACIERZYŃSKIE ETC.) NIE NALEŻY PLANOWAĆ ZBYT WIELU NOWYCH DZIAŁAŃ W JEDNYM ROKU (WYMAGAJĄCĄCYCH ROZBUDOWY INFRASTRUKTURY, WDROŻEŃ, SZKOLEŃ I PROCEDUR)

PLANOWANIE a REALIZACJA NIE NALEŻY PRZYJMOWAĆ WYGÓROWANYCH WSKAŹNIKÓW REALIZACJI NALEŻY DOSTOSOWAĆ WSKAŹNIKI REALIZACJI DO BIEŻĄCEJ SYTUACJI MUZEUM: ILE INNYCH PROJEKTÓW (DUŻYCH I MAŁYCH) JEST PLANOWANE BĄDŹ OBECNIE REALIZOWANE W INSTYTUCJI ILE JEST PLANOWANYCH WYSTAW W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU CZY MOGĄ NASTĄPIĆ ISTOTNE ZMIANY KADROWE W OKRESIE REALIZACJI PROJEKTU (W TYM URLOPY NAUKOWE, STYPENDIA I STAŻE ZAGRANICZNE, URLOPY MACIERZYŃSKIE ETC.) NIE NALEŻY PLANOWAĆ ZBYT WIELU NOWYCH DZIAŁAŃ W JEDNYM ROKU (WYMAGAJĄCĄCYCH ROZBUDOWY INFRASTRUKTURY, WDROŻEŃ, SZKOLEŃ I PROCEDUR)

PLANOWANIE a REALIZACJA DUŻE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU NALEŻY DZIELIĆ NA MNIEJSZE CZĘŚCI, CO UŁATWI PLANOWANIE I REALIZACJĘ

ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI PLANOWANIE a REALIZACJA DUŻE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU NALEŻY DZIELIĆ NA MNIEJSZE CZĘŚCI, CO UŁATWI PLANOWANIE I REALIZACJĘ ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI

ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI PLANOWANIE a REALIZACJA DUŻE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU NALEŻY DZIELIĆ NA MNIEJSZE CZĘŚCI, CO UŁATWI PLANOWANIE I REALIZACJĘ ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI OPRACOWANIE SIWZ

PLANOWANIE a REALIZACJA DUŻE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU NALEŻY DZIELIĆ NA MNIEJSZE CZĘŚCI, CO UŁATWI PLANOWANIE I REALIZACJĘ ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI OPRACOWANIE SIWZ PROCEDURA PRZETARGOWA

PLANOWANIE a REALIZACJA DUŻE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU NALEŻY DZIELIĆ NA MNIEJSZE CZĘŚCI, CO UŁATWI PLANOWANIE I REALIZACJĘ ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI WDROŻENIE OPRACOWANIE SIWZ PROCEDURA PRZETARGOWA SZKOLENIA

PLANOWANIE a REALIZACJA DUŻE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU NALEŻY DZIELIĆ NA MNIEJSZE CZĘŚCI, CO UŁATWI PLANOWANIE I REALIZACJĘ ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI WDROŻENIE OPRACOWANIE SIWZ PROCEDURA PRZETARGOWA MIGRACJA DANYCH SZKOLENIA

PLANOWANIE a REALIZACJA DUŻE DZIAŁANIA W RAMACH PROJEKTU NALEŻY DZIELIĆ NA MNIEJSZE CZĘŚCI, CO UŁATWI PLANOWANIE I REALIZACJĘ ZAKUP BAZY DANYCH DO EWIDENCJONOWANIA I ZARZĄDZANIA ZBIORAMI WDROŻENIE OPRACOWANIE SIWZ PROCEDURA PRZETARGOWA MIGRACJA DANYCH POPRAWKI I ODBIÓR SZKOLENIA

PLANOWANIE a REALIZACJA PRAKTYKA LAT 2010 i 2011 WSKAZUJE UWZGLĘDNIĆ MARGINES BŁĘDU NA URUCHOMIENIE ZADANIA OBEJMUJĄCY 3-4 MIESIĄCE WZGLĘDEM WSTĘPNYCH ZAŁOŻEŃ PROGRAMU

PLANOWANIE a REALIZACJA http://www.pixmac.com JEŚLI PROJEKT ROZPOCZYNA SIĘ W OSTATNIM KWARTALE ROKU, BEZPIECZNIE JEST NIE PLANOWAĆ DUŻYCH WYDATKÓW INWESTYCYJNYCH NA KOŃCZĄCY SIĘ ROK KALENDARZOWY

PLANOWANIE a REALIZACJA http://www.pixmac.com/picture/a+businessman+with+a+briefcase/000001991134 http://www.pixmac.com/picture/portrait+of+a+pretty+businesswoman+manager/000001990798 http://www.pixmac.com/picture/two+managers+making+a+deal/000001991119 WSZYSTKIE USTALENIA POWZIĘTE POMIĘDZY MUZEUM A WYKONAWCĄ POWINNY MIEĆ FORMĘ PISEMNĄ, W PRZECIWNYM WYPADKU NIE MA PODSTAW DO ICH EGZEKWOWANIA

PLANOWANIE a REALIZACJA WARTO UWZGLĘDNIĆ W PROJEKCIE ŚRODKI BIEŻĄCE http://www.pixmac.com/picture/group+of+managers/000001991060 http://www.pixmac.com/picture/business/000000002054 WARTO UWZGLĘDNIĆ W PROJEKCIE ŚRODKI BIEŻĄCE NA WYNAJEM SPECJALISTÓW, KTÓRZY POMOGĄ PRZYGOTOWAĆ SPECYFIKACJĘ SZCZEGÓŁOWYCH I ISTOTNYCH WARUNKÓW ZAMÓWIENIA NA POTRZEBY MUZEUM

PLANOWANIE a REALIZACJA W TOKU REALIZACJI PROJEKTU BĄDŹ PO JEGO http://www.pixmac.com/picture/breakdown/000075655581 W TOKU REALIZACJI PROJEKTU BĄDŹ PO JEGO ZAKOŃCZENIU NALEŻY SPODZIEWAĆ SIĘ NIEPRZEWIDZIANYCH KOMPLIKACJI

PLANOWANIE a REALIZACJA W TOKU REALIZACJI PROJEKTU BĄDŹ PO JEGO http://www.pixmac.com/picture/breakdown/000075655581 W TOKU REALIZACJI PROJEKTU BĄDŹ PO JEGO ZAKOŃCZENIU NALEŻY SPODZIEWAĆ SIĘ NIEPRZEWIDZIANYCH KOMPLIKACJI WÓWCZAS PRZEDE WSZYSTKIM NALEŻY ZACHOWAĆ SPOKÓJ!

PLANOWANIE a REALIZACJA W TOKU REALIZACJI PROJEKTU BĄDŹ PO JEGO http://www.pixmac.com/picture/breakdown/000075655581 W TOKU REALIZACJI PROJEKTU BĄDŹ PO JEGO ZAKOŃCZENIU NALEŻY SPODZIEWAĆ SIĘ NIEPRZEWIDZIANYCH KOMPLIKACJI WÓWCZAS PRZEDE WSZYSTKIM NALEŻY ZACHOWAĆ SPOKÓJ! NASTĘPNIE POSZUKAĆ OPTYMALNEGO ROZWIĄZANIA BĄDŹ WDROŻYĆ ODPOWIEDNIĄ PROCEDURĘ AWARYJNĄ

Dziękuję za uwagę.