„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opieka stacjonarna w Małopolsce Stan obecny, tendencje, perspektywy
Advertisements

Projekt: „Dostosowanie do obowiązujących uregulowań prawnych budynku gminnego w Kraśniczynie, w którym funkcjonuje Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej”
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
projekt poprawy jakości 2005
Wielkopolski Oddział Wojewódzki w Poznaniu Funkcjonowanie służby zdrowia w gminie Międzychód w świetle zawartych umów z NFZ Międzychód,
Finansowanie podmiotów prowadzących działalność leczniczą
„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.
System ochrony zdrowia
Informacje w zakresie możliwości poprawy sytuacji finansowej Samodzielnego Publicznego Szpitala Wojewódzkiego w Gorzowie Wlkp.
Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach.
Centrum Zdrowia Tuchów (CZT):
Agencja Rozwoju Regionalnego "AGROREG" S.A. w Nowej Rudzie 1 Dolnośląski Regionalny Fundusz Pożyczkowy Nowa Ruda, ul. Kłodzka 27 Nowa Ruda.
Polskie przepisy dotyczące tworzenia i funkcjonowania EUWT
KONTRAKTOWANIE ŚWIADCZEŃ MEDYCZNYCH NA ROK 2011
System opieki zdrowotnej - stan obecny i perspektywy
Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski. Planowanie podatkowe Dariusz M. Malinowski.
1. 2 ZMIANY W PRZEPISACH regulujących warunki finansowania przez pracodawcę szkoleń pracowników Andrzej Lech Warszawa, 25 lutego 2010r. Wszelkie prawa.
Spółki.
Powiatowe Centrum Zdrowia w Otwocku
Cel projektu Projekt polega na zakupie sprzętu medycznego, zabezpieczającego bieżącą pracę Centrum Urazowego w Wojskowym Instytucie Medycznym w Warszawie.
KORZYŚCI PŁYNĄCE Z ZATRUDNIANIA OSÓB POWYŻEJ 50 ROKU ŻYCIA Radziejów, 15 listopada 2010 roku.
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
1 Polsko-Niemieckie Forum Ochrony Zdrowia 2009 – Fakty; Doświadczenie; Praktyka Realizacja dostępu do świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków ubezpieczenia.
Wojewódzka Stacja Pogotowia Ratunkowego w Szczecinie
Ocena funkcjonowania Niepublicznych Szpitali Samorządowych a jakość udzielanych świadczeń na przykładzie woj. opolskiego Dr n.med. Kazimierz Łukawiecki.
Restrukturyzacja zobowiązań
Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Lubuska Strategia Ochrony Zdrowia na lata 2010 – 2013.
Możliwości wspierania ze środków budżetu państwa działalności innowacyjnej przedsiębiorców branży elektrycznej - korzyść czy strata ? Warszawa, 2 grudnia.
REALIZACJA UMÓW NA UDZIELANIE ŚWIADCZEŃ ZDROWOTNYCH PRZEZ SZPITALE DZIAŁAJĄCE W FORMIE SPÓŁEK PRAWA HANDLOWEGO W WOJ. OPOLSKIM Mgr Kazimierz Łukawiecki.
Czynniki zmian czyli, co od czego zależy. Co wpływa na wyniki spzoz? 1/2 1. Czynniki ekonomiczne 2. Czynniki polityczne, prawne i fiskalne 3. Czynniki.
InTeKo Sp. z o.o. Katowice 25 lipca 2013.
LUBLIN Stare Miasto - Zamek Lubelski. Udział i rola szpitali niepublicznych na rynku usług medycznych w województwie lubelskim Tomasz Pękalski Dyrektor.
Szkoła Podstawowa nr 2 w Prabutach
Departament Pielęgniarek i Położnych
PARTNERSTWO PUBLICZNO PRYWATNE Wojewódzki Urząd Pracy w Warszawie
ZARZĄDZENIE Nr 3/2014/DSOZ PREZESA NARODOWEGO FUNDUSZU ZDROWIA z dnia 23 stycznia 2014 r w sprawie określenia kryteriów oceny ofert w postępowaniu w sprawie.
SYTUACJA W SŁUŻBIE ZDROWIA W ROKU 2009 i 2010 WYNIKI ANALIZ Y ANKIET, KTÓRE ZE SZPITALI DOTARŁY DO BBN Warszawa, marzec 2010 r.
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
Warszawa, 25 stycznia 2011r.. Zmiany dla pacjentów: szersza oferta świadczeń zdrowotnych, krótszy czas oczekiwania na konsultacje specjalistyczne, możliwość.
SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie.
Definicja Zgodnie z definicją Światowej Organizacji Zdrowia – system zdrowotny to wszystkie organizacje, zakłady i instytucje, których zadaniem są działania.
Śląski Urząd Wojewódzki 2014 r.. Czas wystąpienia awarii 7/8 do 11 kwietnia Brak dostaw energii elektrycznej - obszar województwa zachodniopomorskiego:
Mazowiecki Szpital Wojewódzki w Warszawie Sp. z o.o.
Wynagrodzenia nauczycieli - zadania ogniw ZNP
Opieka medyczna nad kobietą ciężarną i dzieckiem w województwie łódzkim – sukcesy i wyzwania, przed którymi stoimy dziś i jutro Łódź, 2 lipca 2015 r.
AOS Świadczenia w zakresie szybkiej diagnostyki onkologicznej
Wojewódzka Rada do spraw Potrzeb Zdrowotnych. Powstanie Wojewódzkiej Rady do spraw Potrzeb Zdrowotnych: Art. 95 b ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o.
Nadbudowa bloku dziecięcego H1 na potrzeby Oddziału Onkohematologii dzieci. Kliniczny Szpital Wojewódzki Nr 2 im. Św. Jadwigi Królowej w Rzeszowie Rzeszów.
PROBLEMY FINANSOWE SZPITALI POWIATOWYCH
PLAN MONITOROWANIA POZIOMU JAKOŚCI W PODMIOTACH, DLA KTÓRYCH ORGANEM TWORZĄCYM JEST SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO.
KRYTERIA KONTRAKTOWANIA Świadczeń ZDROWOTNYCH NA ROK 2016
Przekształcenia samodzielnych publicznych zakładów opieki zdrowotnej dla których podmiotem tworzącym jest Województwo Śląskie w latach Mariusz.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
1 Telemedycyna na przykładzie modelu zabrzańskiego Anna Goławska Departament Infrastruktury i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia.
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w II półroczu 2015 roku.
Zobowiązania po przekształconym SPZOZ-ie w Kluczborku, przejęte z mocy prawa - ustawa o działalności leczniczej, na dzień 10 maja 2012 roku wynosiły ,50.
Grudziądzkie Poręczenia Kredytowe Sp. z o.o. : -utworzenie Spółki - kwiecień 2008 r. - inicjatywa władz samorządowych Grudziądza; -kapitał zakładowy 2.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
Konferencja prasowa Podsekretarza Stanu Ryszarda Zarudzkiego Warszawa, 31 sierpnia 2016 r.
2012 R. 2 lokalizacje: Kościerzyna i Dzierżążno (odległość: 35 km)
XIV Samorządowe Forum Kapitału i Finansów Konferencja Finasowanie i organizowanie ochrony zdrowia przez samorząd Marek Wójcik Związek Miast.
Ochrona zdrowia w województwie podlaskim wybrane zagadnienia
Szpital Powiatowy w Sławnie
Katarzyna Cisowska-Mleczek Wydział Finansowy
Analiza badania zadowolenia Pacjenta w Specjalistycznym Szpitalu Wojewódzkim w Ciechanowie w I półroczu 2016 roku.
„Sieć szpitali” – wykonanie ryczałtu w lubuskich szpitalach
Zapis prezentacji:

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Stan organizacji i doświadczenia „Pro-Medica”w Ełku sp. z o.o. po ośmiu latach funkcjonowania Andrzej Bujnowski Prezes Zarządu „Pro-Medica” w Ełku sp. z o.o. Dyrektor Mazurskiego Centrum Zdrowia w Ełku Dobieszków, luty 2009 r.

Zagrożenie ciągłości udzielania świadczeń zdrowotnych „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Ganeza zmian Kryzys !!!! Próba sanacji długów i postępowanie naprawcze (postępowanie układowe, kredyt z poręczeniem, częściowe pokrycie ujemnego wyniku finansowego, restrukturyzacja zatrudnienia) Zagrożenie ciągłości udzielania świadczeń zdrowotnych

Analiza zagrożeń Zobowiązania SP ZOZ a budżet j.s.t. „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Analiza zagrożeń Zobowiązania SP ZOZ a budżet j.s.t. Zobowiązania SP ZOZ a realne możliwości fukcjonowania szpitala obciążonego długiem

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. powstała w dniu 01 sierpnia 2000 r. na podstawie uchwały Rady Powiatu z dnia 12 lipca 2000 r. Mazurskie Centrum Zdrowia w Ełku rozpoczęło działalność od 01 listopada 2000 r. W dniu 7 grudnia 2000 r. zostało podpisane Porozumienie pomiędzy Powiatem Ełckim a Gminą Miasto Ełk w sprawie powierzenia Miastu Ełk prowadzenia zadania promocji i ochrony zdrowia. 18 stycznia 2001 Powiat Ełcki przekazał, a samorząd Miasta Ełku przejął do prowadze- nia zadanie publiczne o charakterze ponadgminnym w zakresie promocji i ochrony zdrowia na terenie Powiatu Ełckiego. Porozumienie o powierzeniu zadania publicznego(18wrunków i zadań) zostało zawarte na czas nieokreślony z możliwością rozwiązania po 3 latach, za zgodą obu stron. Samorząd Gminy Miasto Ełk jest nadal jedynym udziałowcem spółki.

Mazurskiego Centrum Zdrowia w Ełku „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Stan organizacyjny Mazurskiego Centrum Zdrowia w Ełku na dzień 06.06.2008 – zasadnicze dane Łóżka szpitalne (11 oddziałów ) - 292 Łóżka opieki długoterminowej (ZPO ZOL) - 35 Poradnie specjalistyczne - 59 Laboratoria - 2 Pracownie diagnostyczne - 7 Ratownictwo medyczne Zespoły wyjazdowe (1S, 2P) - 3 POZ – nocna i świąteczna pomoc wyjazdowa i ambul. Transport sanitarny Zespół domowego leczenia tlenem

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Liczba łóżek 327 „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

Lecznictwo stacjonarne SP ZOZ -241 MCZ - 377 „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Lecznictwo stacjonarne SP ZOZ -241 MCZ - 377 Liczba miejsc (8 oddz) szpitalnych - 241 Liczba m-sc (11 oddz) szpitalnych – 292 Liczba miejsc opieki długoterminowej – 35 (ZPO – 23, ZOL – 12) Liczba miejsc reh. dziennej – 30 Liczba miejsc reh. dziennej dla dzieci - 20

Wskaźniki hospitalizacji SP ZOZ MCZ „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Wskaźniki hospitalizacji SP ZOZ MCZ Hospitalizowani - 8.846 śr. czas pobytu - 7,8 Liczba porodów - 819 Ilość pacjentów izby przyjęć załatwionych bez hospitalizacji - 7.405 Ilość pacjenów zgłaszających się na izbę przyjęć - 16.251 Hospitalizowani -12.171 śr. czas pobytu - 5,95 Liczba porodów - 980 Ilość pacjentów izby przyjęć załatwionych bez hospitalizacji - 13.308 Ilość pacjenów zgłaszających się na izbę przyjęć - 25.479

Specjalistyka ambulatoryjna SP ZOZ MCZ „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Specjalistyka ambulatoryjna SP ZOZ MCZ 14 poradni 80.252 porad/rok 35 poradni (59 rejestr.) 113.660 porad/rok

Zatrudnienie SP ZOZ Pro-Medica „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Zatrudnienie SP ZOZ Pro-Medica 1999 r. - 758 X 2000 r. - 528 - X 2000 r. - 378 XII 2000 r. - 410 XII 2008 r. - 520

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

Wydatki inwestycyjne ze środków własnych SP ZOZ MCZ „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Wydatki inwestycyjne ze środków własnych SP ZOZ MCZ brak Średnio rocznie 950.000 zł

Majątek SP ZOZ Pro-Medica „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Majątek SP ZOZ Pro-Medica brak Kapitał zakładowy 15.047.000,00 zł (15.047 udziały po 1.000 zł każdy) Kapitał zapasowy 467.605 zł

Wynik finansowy SP ZOZ Pro-Medica „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Wynik finansowy SP ZOZ Pro-Medica ok. 11 mln zł straty Przyrost straty rocznie ok.3,6 mln zł Bilansujący się rachunek zysków i strat pomimo krzywdzących wyroków sprawie 203 ( 5,2 mln zł) i braku pomocy finansowej jak w SP ZOZ (oddłużenia, pożyczki preferencyjne)

Systemy zapewnienia jakości SP ZOZ Pro-Medica „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Systemy zapewnienia jakości SP ZOZ Pro-Medica Akredytacja CMJ - 2004 r. Akredytacja CMJ - 2007 r. ZSZ jakością wg EN ISO 9001:2000 PN-N 18001:2004 akredytacji CMJ - 2008 r. Krajowe i międzynarodowe sprawdziany jakości w diagnostyce laboratoryjnej brak

Obciążenie samorządów „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Obciążenie samorządów Powiat Ełcki – spłata zadłużenia SP ZOZ ok. 11 mln zł ( kredyt komercyjny) Gmina Miasto Ełk – dokończenie budowy szpitala w zakresie umożliwiającym opuszczenie starego obiektu – ok. 14 mln zł (kredyt komercyjny)

Zgromadzenie Wspólników Rada Nadzorcza „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Obecny skład organów spółki Zgromadzenie Wspólników - jedyny wspólnik Gmina Miasto Ełk reprezentowana przez Prezydenta Miasta Ełk Rada Nadzorcza - Przewodniczący - Z-ca Przewodniczącego - Sekretarz Zarząd - Prezes Zarządu - Z-ca Prezesa Zarządu - Członek Zarządu

Kapitał zakładowy Spółki 15.047.000,00 zł „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Kapitał zakładowy Spółki 15.047.000,00 zł (15.047 udziały po 1.000 zł każdy) Kapitał zapasowy Spółki 467.605 zł Dywidendy nie są wypłacane – te pieniądze przeznaczane są na rozwój

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

Rozwój poprzez zaangażowanie kapitału prywatnego „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Outsourcing outsourcing medyczny pralnia kuchnia Rozwój poprzez zaangażowanie kapitału prywatnego oddział dializ 14 miejsc – od lutego 2004 r. ośrodek kardiologii interwencyjnej – uruchomiony od 12.11.2007 - możliwy rozwój w innych rozpoznanych obszarach niszowych Zatwierdzono programy dostosowawcze 2008 / 2012

KONTROLE NIK Urząd Skarbowy Urząd Kontroli Skarbowej „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. KONTROLE NIK Urząd Skarbowy Urząd Kontroli Skarbowej Ministerstwo Zdrowia Wojewoda, NFZ, RCKiK, PIP Konsultanci wojewódzcy i krajowi Warmińsko – Mazurskie Centrum Zdrowia Publ. Wojewódzki i Powiatowy Inspektor Sanitarny Kontrole w zakresie realizacji zadań obronnych Kontrole w zakresie utrzymania rezerw

Realizacja założonych celów „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Realizacja założonych celów Bezpieczeństwo zdrowotne mieszkańców Rozwój usług zdrowotnych w upatrzonych niszach rynkowych, podniesienie jakości Możliwa działalność bez długów pomimo ograniczonych środków publicznych i braku dostępu do środków pomocowych Pełna kontrola samorządu Realizacja zadań nie tylko samorządowych Utrzymanie stanowisk pracy, zgromadzenie niezbędnego. kapitału Wynagrodzenia, nagrody, premie, świadczenia rzeczowe, podwyżki – zawsze w terminie Zapewnienie bezpieczeństwa ekonomicznego samorządu

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

Korzyści - Organizacyjne: „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Korzyści - Organizacyjne: - Swoboda w kształtowaniu struktur organizacyjnych - Możliwość szybkiego reagowania na potrzeby rynku usług zdrowotnych - Prosty mechanizm wprowadzania zmian organizacyjnych - Swoboda w powoływaniu kierowników komórek medycznych i kształtowaniu stosunków pracy z tymi osobami; outsourcing medyczny - Możliwość wprowadzenia elementów lepszego zarządzania własnym czasem - kierowników komórek medycznych i niektórych całych zespołów pracujących w systemie umów cywilno-prawnych - Bardzo prosty zakładowy system wynagradzania - Brak barier takich jak w funkcjonującej organizacji - Wdrożenie Zintegrowanego Systemu Zarządzania Jakością

Korzyści dla pracowników „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Korzyści dla pracowników Terminowe wypłaty wynagrodzeń Wypłaty dodatkowych wynagrodzeń w miarę możliwości Płatne urlopy szkoleniowe Dofinansowywanie kosztów podnoszenia kwalifikacji w drodze indywidualnych umów Znaczna poprawa warunków pracy oraz bihp Regularne wnoszenie odpisów na ZFŚS, nie angażowanie środków ZFŚS do gaszenia pożarów ekonomicznych Umożliwienie podnoszenia kwalifikacji na miejscu dla części pracowników Utworzenie fundacji wspierającej finansowo podnoszenie kwalifikacji personelu medycznego

KORZYŚCI - EKONOMICZNE - uwiarygodnienie się u partnerów zewnętrznych - uwolnienie od balastu długów; brak zatorów płatniczych - uzyskanie i utrzymywanie dobrej płynności finansowej - zgromadzenie niezbędnego kapitału obrotowego - poprawa rentowności, dbałość o właściweprzepływy finansowe - stabilna gospodarka finansowa pomimo np. 203 - prosty i elastyczny regulamin wynagradzania - alianse biznesowe na rzecz poszerzenia oferty dla pacjentów oraz zapewnienia dodatkowych przychodów - prowadzenie służby zastępczej poborowych - Przychody z umów o odbywanie staży podyplomowych pielęgniarek, położnych i lekarzy - prowadzenie specjalizacji lekarzy - w tym w trybie rezydenckim - zapewnienie bezpieczeństwa O.T. (odłożenie w czasie przejęcia zobowiązań SP ZOZ; odpowiedzialność wspólnika za zobowiązania – ryzyko ograniczone tylko do wysokości wniesionego wkładu) - brak zadłużenia – generowanie zysków

KORZYŚCI - SPOŁECZNE - zapewnienie ciągłości opieki medycznej - zapewnienie lepszej dostępności do świadczeń medycznych - podniesienie jakości świadczeń medycznych - zakup (z własnych środków) nowoczesnego sprzętu medycznego - rozszerzenie działalności medycznej - realizacja programów zdrowotnych - wprowadzenie do szpitala wysokiej klasy specjalistów - zachowanie miejsc pracy początkowo dla 458 osób na 424 etatach ( ok.. 80% poprz. stanu) - utworzenie nowych miejsc pracy – obecny stan załogi - ok. 600 osób - poprawa warunków leczenia i bezpieczeństwa pacjenta - skrócenie czasu pobytu pacjenta - konsekwentnie realizowana misja równolegle z realizacją zadań własnych samorządu w obszarze promocji i ochrony zdrowia - realizacja zadań obronnych

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o.

Problemy samorządowych niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Problemy samorządowych niepublicznych zakładów opieki zdrowotnej

Problem podwyżek tzw. „203” „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Problem podwyżek tzw. „203” Kwota wypłaconych podwyżek – 5,20 mln zł W tym z kredytu komercyjnego – 4,17 mln zł Koszty kredytu Brak możliwości skorzystania ze środków pomocy publicznej (dotacja, pożyczka) pomimo prawomocnych wyroków sądowych zobowiązujących do wypłat podwyżek wraz z odsetkami

System podatkowy CIT – brak zwolnień podmiotowych „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. System podatkowy CIT – brak zwolnień podmiotowych VAT – w zasadzie brak możliwości odliczeń - zwolnienie przedmiotowe usług zdrowotnych Ulgi podatkowe stosowane przez samorządy ograniczają poziom subwencji

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Warunki umów z NFZ Brak możliwości wystawienia faktury poza systemem, fakturowanie nadwykonań w miesiącach późniejszych niż miesiąc wytworzenia usługi Brak instytucji promesy umowy w sytuacji konieczności poniesienia dużych nakładów inwestycyjnych (ryzyko nietrafionych inwetycji) Wymogi dla oferentów nie uwzględniające specyfiki obszarów o małym zaludnieniu

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Warunki dla Zarządu Brak możliwości prowadzenia działalności gospodarczej przez osoby zasiadające w organach spółek samorządowych Poziom wynagrodzeń często nie koresponduje z zakresem osobistej odpowiedzialności Warunki obowiązku ogłoszenia upadłości po zmianie powodują znaczny wzrost osobistego ryzyka dla zarządów spółek Handlowych

Słabe strony Obecnie nierówne traktowanie podmiotów Ryzyko pionierstwa „PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. Słabe strony Obecnie nierówne traktowanie podmiotów Ryzyko pionierstwa A może warto przekazać kolejne środki finansowe dla samorządów na pomoc w realizacji ich zadań ustawowych (przekształcenia) zamiast przekazywania pieniędzy dla SP ZOZ

„PRO-MEDICA” w Ełku Sp. z o.o. A MIMO TO . . .