Obszary współpracy Forum Liderów Banków Spółdzielczych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Leszek Skalny Kraków, dnia 29 marca 2007 r.
Advertisements

Projekt współfinansowany częściowo przez Unię Europejską (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego)
innowacyjna wielkopolska
Związek Banków Polskich
Ministerstwo Gospodarki i Pracy Sektorowy Program Operacyjny Wzrost konkurencyjności przedsiębiorstw, lata (SPO-WKP) Małgorzata Świderska.
Bankowość spółdzielcza to bankowość bezpieczna
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
MINISTERSTWO FINANSÓW Bieżące i przyszłe wyzwania w procesach legislacyjnych dotyczące sektora bankowego w Polsce Dariusz Daniluk Podsekretarz Stanu w.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
Banki komercyjne.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Wpływ i uwarunkowania rozwoju funduszy poręczeniowych w kontekście wyzwań związanych z realizacją RPO BGK, czerwiec 2008.
Bankowość Spółdzielcza 2006
Wpływ kryzysu finansowego na polski sektor bankowy
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Warszawa, 3 sierpnia 2007 r. Kolejny rekordowy kwartał, pełna gotowość do integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po 2 kwartale 2007 r.
Spotkanie w sprawie Paktu na Rzecz Rozwoju Akcji Kredytowej w Polsce Narodowy Bank Polski 12 sierpnia 2009 r.
PROGRAM EUROPEJSKI PKO Banku Polskiego
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
Strategia rozwoju systemu płatniczego i obrotu bezgotówkowego w Polsce
Budujemy rynek przejrzystego obrotu gospodarczego InfoMonitor Biuro Informacji Gospodarczej S.A. I Część Kongresu Gospodarki Elektronicznej 21 marca 2006.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
ROLA BANKU W PROCESIE WYKORZYSTANIA ŚRODKÓW POMOCOWYCH Z UE
Perspektywy stabilności systemu finansowego w Polsce
PREZENTACJA BANKU ORAZ ZRZESZENIA BPS.
Polityka regulacyjna w ocenie banków spółdzielczych
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
Program „Samorządowa Polska” – mechanizm wspierania lokalnej
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Warszawa, 10 maja 2007 r. Trwały wzrost, postępy w procesie integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2007 r.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
p.o. Prezesa Zarządu MR Banku S.A.
FUNDUSZE PORĘCZEŃ KREDYTOWYCH
Kompleksowa obsługa finansowa dla MSP. Europejskie standardy obsługi MSP Usługi świadczone przez banki w Europie: - bankowość elektroniczna - wnioski.
Współczesny bank – partner dla MSP Katowice, 11 lutego 2004.
Bank Ochrony Środowiska S. A
Małgorzata Starczewska-Krzysztoszek Konferencja BUDOWA GOSPODARKI OPARTEJ NA WIEDZY Konsultacje społeczne w ramach prac nad NPR.
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Bankowość spółdzielcza w Polsce to bankowość bezpieczna
Ogólnokrajowa karta miejska
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Asseco Poland – bezpieczny partner w biznesie
Dane wstępne na r. Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A. Informacja o sytuacji finansowej Banku BPS S.A.
1 Banki a wspieranie przedsiębiorczości Rola sektora bankowego w systemie absorpcji funduszy strukturalnych UE w latach Banki a wspieranie przedsiębiorczości.
Kompleksowa obsługa bankowa dla MSP Nowy Pakiet dla MSP Pakiet dla MSP w dwóch wersjach: - EFEKT - EFEKT Plus Zalety w stosunku do standardowej oferty:
AGENDA Zmiany w ofercie produktowej Banku w 2008 r.
Zamojskie Centrum Dialogu Społecznego
Strategia Rozwoju Klastra „Innowacyjna Medycyna”
Działalność Krajowej Grupy Poręczeniowej BGK Warszawa, październik 2009 r.
Lipiec 2014 Oferta BGK w zakresie wdrażania instrumentów finansowych w ramach RPO Piotr Lasecki, Wiceprezes Zarządu BGK Oferta BGK w zakresie.
INNOpomorze INNOwacyjne powiązania IV edycja projektu
Uwarunkowane i bezwarunkowe operacje interwencyjne w przypadku zwykłym oraz w okresie kryzysu płynności na rynku pieniężnym i walutowym. Wioleta Kisio.
Współczesny bank – partner dla MSP
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Kompleksowa obsługa bankowa dla MSP Katowice
Warszawa, 21 lutego 2007 r. GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po czwartym kwartale 2006 r. Najlepszy kwartał, najlepszy rok, na drodze do integracji.
PROGRAM EUROPEJSKI PKO Banku Polskiego Program Europejski PKO Banku Polskiego – informacja dla Klientów PROCES PROGRAMOWANIA POMOCY KOMISJA EUROPEJSKA.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Dr Urszula Banaszczak - Soroka. Wartość i struktura oszczędności.
Bankowość Zajęcia 2 Wydział Zarządzania UW, Aleksandra Luterek.
Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. Rachunek powierniczy –Rachunek celowy przeznaczony do gromadzenia środków i prowadzenia rozliczeń pomiędzy określonymi.
Zespół trenerów FAOW – Janina Jaszczur, Inga Kawałek, Ryszard Kamiński, Ryszard Zarudzki 1 Płynność finansowa w PPLeader+
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Mikro i makroekonomia Prof. dr hab. Jan Wiśniewski
Mikro i makroekonomia Prof. dr hab. Jan Wiśniewski
PROGRAM EUROPEJSKI 1. Wiedza 2. Finansowanie 3. Rozliczenia
Bank zmieniającego się świata
Nowoczesne usługi dla firm z sektora MSP sposobem na oszczędność
Specjalność: Specjalista Bankowy
Zapis prezentacji:

Nowe produkty i technologie w Zrzeszeniu Bank Polskiej Spółdzielczości S.A. Obszary współpracy Forum Liderów Banków Spółdzielczych Falenty, 8-9 września 2008 r. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Agenda 1. Misja Zrzeszenia BPS, Banku BPS, Banku Spółdzielczego 2. Wizja i cele strategiczne Zrzeszenia BPS: zwiększenie stopnia integracji pomiędzy podmiotami Zrzeszenia ujednolicenie wizerunku rynkowego Zrzeszenia wzrost konkurencyjności Zrzeszenia na rynku bankowym zwiększenie efektywności działania Zrzeszenia 3. Oferta produktowa Zrzeszenia BPS produkty dla klientów Zrzeszenia współpraca z podmiotami zewnętrznymi i spółkami w ramach Grupy produkty dla banków spółdzielczych 4. Współpraca pomiędzy zrzeszeniami bankowości spółdzielczej Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Agenda 1. Misja Zrzeszenia BPS, Banku BPS, Banku Spółdzielczego 2. Wizja i cele strategiczne Zrzeszenia BPS: zwiększenie stopnia integracji pomiędzy podmiotami Zrzeszenia ujednolicenie wizerunku rynkowego Zrzeszenia wzrost konkurencyjności Zrzeszenia na rynku bankowym zwiększenie efektywności działania Zrzeszenia 3. Oferta produktowa Zrzeszenia BPS produkty dla klientów Zrzeszenia współpraca z podmiotami zewnętrznymi i spółkami w ramach Grupy produkty dla banków spółdzielczych 4. Współpraca pomiędzy zrzeszeniami bankowości spółdzielczej Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Misja Zrzeszenia BPS Uniwersalna grupa bankowa o charakterze spółdzielczym i polskim kapitale świadcząca kompleksowe usługi finansowe klientom detalicznym, małym i średnim przedsiębiorstwom, w tym z sektora agrobiznesu, oraz będąca partnerem dla instytucji unijnych, rządowych i samorządowych w realizacji przedsięwzięć mających na celu rozwój środowisk lokalnych. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Misja Banku BPS Bank uniwersalny świadczący usługi finansowe i organizacyjne zrzeszonym bankom spółdzielczym oraz komercyjne usługi finansowe klientom Banku BPS S.A. i banków spółdzielczych. Bank będący liderem bankowości spółdzielczej w Polsce. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Misja zrzeszonego Banku Spółdzielczego Uniwersalny Bank Spółdzielczy świadczący kompleksowe usługi finansowe klientom detalicznym, małym i średnim przedsiębiorstwom, w tym z sektora agrobiznesu, oraz będący partnerem dla instytucji samorządowych w realizacji przedsięwzięć mających na celu rozwój środowisk lokalnych. Bank wspierający potrzeby swoich członków, kontynuujący tradycje polskiej spółdzielczości bankowej. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Agenda 1. Misja Zrzeszenia BPS, Banku BPS, Banku Spółdzielczego 2. Wizja i cele strategiczne Zrzeszenia BPS: zwiększenie stopnia integracji pomiędzy podmiotami Zrzeszenia ujednolicenie wizerunku rynkowego Zrzeszenia wzrost konkurencyjności Zrzeszenia na rynku bankowym zwiększenie efektywności działania Zrzeszenia 3. Oferta produktowa Zrzeszenia BPS produkty dla klientów Zrzeszenia współpraca z podmiotami zewnętrznymi i spółkami w ramach Grupy produkty dla banków spółdzielczych 4. Współpraca pomiędzy zrzeszeniami bankowości spółdzielczej Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wizja Zrzeszenia BPS Głównym celem strategii Zrzeszenia BPS jest osiągnięcie pozycji najszybciej rozwijającej się grupy bankowości spółdzielczej w Polsce, zdolnej do konkurowania na rynku usług finansowych. Jego realizacja będzie oceniana następującymi wskaźnikami: udziałem sumy bilansowej zrzeszonych banków spółdzielczych w sektorze bankowości spółdzielczej, udziałem sumy bilansowej Zrzeszenia BPS w sektorze bankowym, ROE netto zrzeszonych banków spółdzielczych, ROA netto zrzeszonych banków spółdzielczych C/I zrzeszonych banków spółdzielczych, ROE netto Banku BPS S.A., ROA netto Banku BPS S.A., C/I Banku BPS S.A. Główny cel strategiczny, wyrażony wskaźnikami udziału w rynku, przyjmuje się na poziomie: Banki Spółdzielcze Zrzeszenia BPS w sektorze banków spółdzielczych Udział w rynku 2007 2008 2009 2010 2011 2012 2013 Suma bilansowa 54,56% 55,00% 55,50% 56,00% 56,50% 57,00% 57,50% Zrzeszenie BPS w sektorze bankowym Udział w rynku Suma bilansowa 4,51% 4,60% 4,70% 4,80% 4,90% 5,00% 5,10% Główny cel strategiczny, wyrażony wskaźnikami efektywności, przyjmuje się na poziomie: Zrzeszenia BPS Wskaźniki efektywności Stopa zwrotu z kapitału (ROE netto) 15,44% 15,90% 16,30% 16,80% 17,25% 17,65% 18,50% Stopa zwrotu z aktywów (ROA netto) 1,49% 1,67% 1,74% 1,82% 1,86% 1,90% 1,95% C/I(Cost/Income Ratio) 69,19% 66,86% 65,29% 64,00% 63,44% 61,37% 60,00% Bank BPS S.A. Wskaźniki efektywności (ROE netto) 13,71% 11,04% 10,29% 9,91% 10,55% 11,47% 12,63% (ROA netto) 0,53% 0,45% 0,47% 0,48% 0,50% 0,54% 0,60% C/I(Cost/Income Ratio) 72,58% 72,22% 70,18% 69,53% 68,64% 66,95% 64,43% Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Cele strategiczne Zwiększenie stopnia integracji pomiędzy podmiotami Zrzeszenia. Ujednolicenie wizerunku rynkowego Zrzeszenia. Wzrost konkurencyjności Zrzeszenia na rynku bankowym. 4. Zwiększenie efektywności działania Zrzeszenia. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Zwiększenie stopnia integracji Wybrane działania: Utworzenie własnego centrum rozliczeniowego kart płatniczych oraz innych płatności elektronicznych. Powołanie Domu Maklerskiego. Wdrożenie platformy integrującej różne systemy informatyczne funkcjonujące w Zrzeszeniu. Implementacja platformy bankowości elektronicznej. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Centrum rozliczeniowe Własne centrum autoryzacji kart, bankomatów i POS-ów pozwoli na: - autoryzację transakcji kartowych dokonywanych w bankomatach Zrzeszenia, - obniżenie kosztów autoryzacji kart, - budowę własnej sieci akceptacji kart (oprócz bankomatów również terminali w placówkach handlowych współpracujących z bankami spółdzielczymi). Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Dom Maklerski Dom Maklerski Banku BPS S.A. Główne cele: zwiększenie konkurencyjności oferty Zrzeszenia, wsparcie klientów biznesowych Zrzeszenia w pozyskiwaniu kapitałów, szerszy dostęp klientów detalicznych banków spółdzielczych do rynku kapitałowego. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Platforma integrująca Wprowadzenie platformy zwiększy bezpieczeństwo i sprawność działania Zrzeszenia. Między innymi: - przyspieszy proces wdrażania nowych produktów i kanałów dystrybucji, - zmniejszy koszty operacyjne, - umożliwi budowanie wiedzy o strukturze klientów Zrzeszenia. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wspólna platforma bankowości elektronicznej System oparty o platformę integracyjną, która umożliwi transakcyjną obsługę klientów banków spółdzielczych przez internet lub inne kanały elektroniczne. Wdrożenie e–bankowości istotnie poprawi konkurencyjność Zrzeszenia, wpłynie na obniżenie kosztów oraz umożliwi przesunięcie części zasobów ludzkich do obsługi produktów i usług wymagających specjalistycznego doradztwa finansowego. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Ujednolicenie wizerunku rynkowego Zrzeszenia Wprowadzenie wspólnego Systemu Identyfikacji Wizualnej. Cele: zwiększenie zauważalności i rozpoznawalności rynkowej, zwiększenie zapamiętywalności, uzyskanie wizerunku dużej sieci placówek banków spółdzielczych, kreowanie wizerunku nowoczesnych banków, posługiwanie się wspólnymi wyróżnikami w celach promocyjnych. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wzrost konkurencyjności Wybrane działania: Powołanie w Banku BPS S.A. zespołu koordynującego rozwój oferty produktowej Zrzeszenia. Rozwój oferty ubezpieczeniowej (bancassurance). Rozwój współpracy z funduszami inwestycyjnymi. Zwiększenie rozpoznawalności rynkowej przez wspólne działania promocyjne i PR. Wspólny program szkoleń kadr bankowych Zrzeszenia. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Działania PR Cele: - zwiększenie obecności Zrzeszenia i Banku BPS S.A. w mediach, - występowanie przedstawicieli banków spółdzielczych i banku zrzeszającego w mediach w roli ekspertów, - wspieranie działań promocyjnych dotyczących wspólnych produktów Zrzeszenia, - nagłaśnianie informacji o zaangażowaniu Zrzeszenia i Banku BPS S.A. w lobbing na rzecz bankowości spółdzielczej, - uczestniczenie przedstawicieli Banku BPS S.A. w konferencjach i seminariach oraz udział Banku w konkursach, - wspieranie nowych przedsięwzięć realizowanych przez Zrzeszenie przez szybkie przekazywanie informacji do mediów, - prowadzenie działań sponsoringowych, - nagłaśnianie informacji o osiągnięciach Zrzeszenia oraz jego poszczególnych podmiotów. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Zwiększenie efektywności działania Wybrane działania: Upowszechnienie w zrzeszonych bankach systemów wspomagających zarządzanie ryzykiem kredytowym. 2. Implementacja w bankach spółdzielczych narzędzi scoringu i ratingu. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Agenda 1. Misja Zrzeszenia BPS, Banku BPS, Banku Spółdzielczego 2. Wizja i cele strategiczne Zrzeszenia BPS: zwiększenie stopnia integracji pomiędzy podmiotami Zrzeszenia ujednolicenie wizerunku rynkowego Zrzeszenia wzrost konkurencyjności Zrzeszenia na rynku bankowym zwiększenie efektywności działania Zrzeszenia 3. Oferta produktowa Zrzeszenia BPS produkty dla klientów Zrzeszenia produkty dla banków spółdzielczych współpraca z podmiotami zewnętrznymi i spółkami w ramach Grupy 4. Współpraca pomiędzy zrzeszeniami bankowości spółdzielczej Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wspólne produkty w Zrzeszeniu Karty bankowe i ich bezprowizyjna obsługa w bankomatach Zrzeszenia Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wspólne produkty w Zrzeszeniu 2. Produkty promocyjne – przykład lokata SUPER MAX wdrożona w ponad 100 bankach spółdzielczych Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wspólne produkty w Zrzeszeniu 3. Lokata strukturyzowana – pilotaż produktów strukturyzowanych realizowany w Banku BPS Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wspólne produkty w Zrzeszeniu Produkty i usługi Banku BPS realizowane na rzecz klientów banków spółdzielczych: konsorcja kredytowe polecenie wypłaty w obrocie dewizowym przelewy transgraniczne przelew SEPA skup i inkaso czeków w obrocie dewizowym akredytywa i inkaso dokumentowe gwarancje w obrocie dewizowym Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wspólne produkty w Zrzeszeniu Produkty innych instytucji: kredyty z dopłatami ARiMR poręczenia ze środków FPU i KFPK kredyty studenckie kredyty z premią termomodernizacyjną kredyty mieszkaniowe w ramach programu „Rodzina na swoim” ubezpieczenia kart płatniczych monety kolekcjonerskie dla klientów międzynarodowe przekazy pieniężne MoneyGram Spółdzielczy Leasing fundusze inwestycyjne Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Nowe spółki w Zrzeszeniu Dom Maklerski Banku BPS S.A. Centrum Finansowe Banku BPS Sp. z o.o. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Produkty dla Banków Spółdzielczych 1. Fundusze pomocowe 2. Produkty i usługi rozliczeniowe 3. Produkty lokacyjne i inwestycyjne 4. Produkty wspomagające płynność Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Fundusze pomocowe Fundusz Pomocowy Fundusz Pomocy Bankom Spółdzielczym Oprocentowanie pożyczek 0,65–0,75 stopy redyskonta weksli Fundusz Pomocy Bankom Spółdzielczym Oprocentowanie pożyczek 0,25 stopy redyskonta weksli Fundusz Kapitałowy Oprocentowanie pożyczek 0,10 stopy redyskonta weksli Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Produkty i usługi rozliczeniowe Prowadzenie rachunków w PLN Prowadzenie rachunków w walutach Transakcje wymiany walutowej (na datę transakcji, terminowe transakcje, swap walutowy) Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Produkty lokacyjne i inwestycyjne Transakcje rynku pieniężnego (depozyty, lokaty, operacje typu FRA, Buy sell back/repo) Operacje papierami wartościowymi Obligacje skarbowe Bony skarbowe Bony pieniężne NBP Obligacje komunalne Certyfikaty depozytowe Banku BPS System Autodealingu Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Produkty wspomagające płynność Lokata płynnościowa Bezwarunkowy limit operacyjny na międzybankowym rynku pieniężnym Kredyt techniczny Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Agenda 1. Misja Zrzeszenia BPS, Banku BPS, Banku Spółdzielczego 2. Wizja i cele strategiczne Zrzeszenia BPS: zwiększenie stopnia integracji pomiędzy podmiotami Zrzeszenia ujednolicenie wizerunku rynkowego Zrzeszenia wzrost konkurencyjności Zrzeszenia na rynku bankowym zwiększenie efektywności działania Zrzeszenia 3. Oferta produktowa Zrzeszenia BPS produkty dla klientów Zrzeszenia współpraca z podmiotami zewnętrznymi i spółkami w ramach Grupy produkty dla banków spółdzielczych 4. Współpraca pomiędzy zrzeszeniami bankowości spółdzielczej Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Współpraca pomiędzy zrzeszeniami Zakres współpracy: Wspólne promocje wizerunkowe bankowości spółdzielczej 2. Powołanie międzyzrzeszeniowego zespołu ds. wypracowania wspólnych produktów/atrybutów cenowych 3. Wzajemna bezprowizyjna obsługa klientów w zakresie wypłat gotówkowych z bankomatów Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Wspólne promocje Realizowane wspólnie przez trzy zrzeszenia bankowości spółdzielczej 2006 rok – kampania wizerunkowa 2007 rok – loteria promocyjna IV kw. 2008 roku – nowa kampania wizerunkowa I kw. 2009 roku – II etap kampanii wizerunkowej lub reklama wspólnego produktu/atrybutu Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.

Dziękuję za uwagę Dariusz Kwiatek Biuro Marketingu Banku BPS S.A. Bank Polskiej Spółdzielczości S.A.