Konferencja E-learning - nową szansą rozwoju dla wszystkich.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Irena Wóycicka Instytut Badań nad Gospodarką Rynkową
Advertisements

„Na dobry początek – staż”
Współpraca doradcy zawodowego z pracodawcami w ramach działań publicznych służb zatrudnienia Ewa Bodzińska-Guzik.
Jak wybrać zawód? Przygotowujemy się do podjęcia
Rodzic jako doradca zawodowy
Seminarium System aktywizacji zawodowej kobiet – kobieta pracująca Grudzień 2006.
Metody wyboru zawodu Cele zajęć:
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Biała Podlaska,
Sytuacja na rynku pracy
Katowice, 2 sierpnia 2006 r.. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia 2007.
SYTUACJA NA RYNKU PRACY W POLSCE
Rzeszów, 6 września Program Operacyjny Kapitał Ludzki Cel główny PO Kapitał Ludzki wynikający z Narodowych Strategicznych Ram Odniesienia
Realizator Regionalne Towarzystwo Rolno-Przemysłowe „Dolina Strugu”
Nowy zawód szansą na lepszą przyszłość w ramach ZPORR 2.3 Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach.
Migracje zarobkowe i ich wpływ na lokalny rozwój i rynek pracy – możliwości i wyzwania dla instytucji rynku pracy Lublin, 14 listopada 2007 r.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
SZKOLNY OŚRODEK KARIERY ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 6 w ŁODZI,
SPOSÓB NA BEZROBOCIE Dofinansowane przez Wojewódzki Urząd Pracy w Poznaniu w ramach Programu Aktywizacji Zawodowej Absolwentów PIERWSZA PRACA GMINNE CENTRUM.
MOBILNE CENTRUM INFORMACJI ZAWODOWEJ w Koninie
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
17-23 października 2011 r.. To specjalista, który wspiera proces podejmowania decyzji zawodowych oraz pomaga w poszukiwaniu pracy. To specjalista, który.
„Kompleksowe umiejętności – gwarantem przyszłości”
PROJEKT: Diagnoza dostosowania umiejętności i kwalifikacji zawodowych do wymogów lubuskiego rynku pracy realizowany przez: ASM – Centrum Badań i Analiz.
„Rynek pracy w powiecie trzebnickim: struktura bezrobocia i miejsca pracy.”
ATC Grupa. Lata PROJEKTY WSPÓŁFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ ORAZ BUDŻETU PAŃSTWA W RAMACH DZIAŁANIA ZPORR DZIAŁANIE 2.1. GRUPA ODBIORCÓW.
Promocja kształcenia ustawicznego w województwie lubuskim.
1 Podsumowanie realizacji projektu Czas nowych możliwości na koniec 2008 roku Projekt Czas nowych możliwości współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
1 ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ANALIZA STANU BEZROBOCIA NA TERENIE MIASTA I GMINY GOŁAŃCZ ZA ROK 2004 ORAZ PORÓWNANIE Z LATAMI.
GMINNE CENTRUM INFORMACJI - Szansa ul. Chrobrego 40/41 62 – 200 Gniezno Tel. (0 61) (0 61) E.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Katarzyna Karska Wrocław 15 luty 2008
Projekt systemowy Na dobrej drodze – aktywizacja osób bezrobotnych miasta Rejowiec Fabryczny współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Rola doradcy zawodowego w aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych
Przez niemal pięć lat – od 1 maja 2009 r. do końca grudnia 2013 r. – Ochotnicze Hufce Pracy realizują projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
Celem utworzenia Klubu Integracji Społecznej jest konieczność zapobiegania i minimalizowania zagrożeń związanych ze skutkami wykluczenia społecznego oraz.
Instytut Statystyki i Demografii
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
POWIATOWY URZĄD PRACY W TYCHACH
ROLA SPZ WE WSPARCIU DORADCÓW ZAWODOWYCH PRACUJĄCYCH W INNYCH PLACÓWKACH Prezenter EWA JAGODZIŃSKA PSYCHOLOG – DORADCA ZAWODOWY SPZ LUBLIN.
Szkolenie dla opiekunów Centów
INFORMACJA EDUKACYJNA I ZAWODOWA W SZKOLE
Zmiany ustawy o systemie oświaty
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH NR 14 W ZABRZU TEMATYKA ZAJĘĆ Z ZAKRESU DORADZTWA ZAWODOWEGO w VIII Liceum Ogólnokształcącym Doradca zawodowy mgr Monika.
Jak wybrać zawód?.
NIEZBĘDNIK STATYSTYCZNY RYNEK PRACY - BAEL.
Oczekiwania edukacyjne 15-latków w badaniach PISA w Polsce
Przedsiębiorcy z dotacją – inteligentne wsparcie w Małopolsce Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego.
Europa 2020 o … doradztwie zawodowym
Akredytacje Łódzkiego Kuratora Oświaty dla placówki doskonalenia i pozaszkolnych form kształcenia ustawicznego ŁCDNiKP 824/rz Certyfikat ISO 9001 (od 2002)
Poradnictwo zawodowe dla osób bezrobotnych oraz uczniów szkół ponadgimnazjalnych Cieszyn, r.
Kobiety na rynku pracy.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Centrum w Ostrołęce Centrum w Ciechanowie Centrum w Płocku Centrum w Radomiu Centrum w Siedlcach Centrum w Warszawie - poradnictwo zawodowe - pośrednictwo.
  Wpływ kryzysu gospodarczego na sytuację młodzieży wiejskiej na rynku pracy w wybranych krajach Unii Europejskiej dr Ewa Kiryluk-Dryjska dr Agnieszka.
Wojciech Kreft ECORYS Polska Konferencja - Kraków 14 grudnia 2007 Świadomie, czy we mgle… ? - rola poradnictwa zawodowego w procesie uczenia się przez.
Projekt OHP Równi na rynku pracy w ramach programu „Gwarancje dla młodzieży” Współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu.
Projekty systemowe w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Toruń, 12 października 2015 roku.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Prezentacja Monitora kształcenia i szkolenia 2015 Przedstawicielstwo Komisji Europejskiej w Warszawie Warszawa 25 listopada 2015.
Rodzic jako doradca zawodowy Większość młodych ludzi pytanych o to kto jest dla nich najważniejszym doradcą przy wyborze drogi edukacji wskazuje rodziców,
tel/fax: (34) ul.Jasnogórska 15/ Częstochowa Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach.
Powiatowy Urząd Pracy Powiatowy Urząd Pracy w Zgorzelcu w Zgorzelcu Centrum Informacji i Aktywizacji Zawodowej i Aktywizacji Zawodowej.
Wsparcie lokalnego rynku pracy przy wykorzystaniu narzędzi Europejskiego Funduszu Społecznego Prezentacja przygotowana przez Powiatowy Urząd Pracy w Chojnicach.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Program aktywizacji zawodowej absolwentów
Powiatowy Urząd Pracy w Kołobrzegu
Strategia RIT Subregionu Zachodniego Województwa Śląskiego – RIT.
Spotkanie z rodzicami uczniów klas gimnazjalnych
Konkursy dla ABK - podsumowanie
Zapis prezentacji:

Konferencja E-learning - nową szansą rozwoju dla wszystkich

Katarzyna Karska ECORYS Polska Twoja szansa na sukces – metody i narzędzia poradnictwa zawodowego w ramach Projektu Centra Kształcenia na Odległość na Wsiach Konferencja E-learning - nową szansą rozwoju dla wszystkich

Istotnym czynnikiem różnicującym strukturę ludności według poziomu wykształcenia jest miejsce zamieszkania. Ludność zamieszkująca obszary wiejskie charakteryzuje się niższym poziomem wykształcenia, niż ludność miast. Według danych zebranych podczas Narodowego Spisu Powszechnego ludność zamieszkująca wieś najczęściej posiadała wykształcenie podstawowe i niższe 43,3% (w mieście 23,7%), następnie zasadnicze 29,2% (w mieście 21,1%), średnie 22,4% (w mieście 38,6%), natomiast wyższe jedynie 4,3% (w mieście 13,7%) ogółu mieszkańców. W roku 2004 wskaźniki te nieznacznie poprawiły się: wykształcenie podstawowe posiadało 31,9% mieszkańców wsi (w mieście 23,0%), zasadnicze i średnie zawodowe 29,4% (w mieście 23,3%), średnie i policealne 24,5% (w mieście 33,0%), gimnazjalne 5,8% (w mieście 5,1%), wyższe 5,4% (w mieście 13,0%). Poziom wykształcenia a miejsce zamieszkania

Poziom wykształcenia znacząco wpływa na możliwość zatrudnienia oraz aktywnego poszukiwania pracy. Zarówno w krajach Unii Europejskiej jak i w Polsce, osoby z niskim poziomem kwalifikacji zawodowych (określanych w znacznej mierze poprzez poziom wykształcenia) mają zazwyczaj największe trudności ze znalezieniem i utrzymaniem pracy. Według danych Ministerstwa Polityki Społecznej z 2004 roku stopa bezrobocia wśród osób do 25 roku życia wynosiła blisko 46%. Biorąc pod uwagę poziom wykształcenia bezrobotnych osoby z wykształceniem wyższym stanowiły 7,1%, średnim zawodowym 18,6%, średnim ogólnokształcącym 22,8%, zasadniczym zawodowym 25,3%, podstawowym i gimnazjalnym 25,3%. Powyższe dane wskazują, iż wyższy poziom wykształcenia umożliwia sprawniejsze funkcjonowanie w społeczeństwie, w tym aktywne poszukiwanie i podejmowanie pracy, oraz wyzwala chęci i umiejętności zawodowego przekwalifikowania się.

Aspiracje edukacyjne mieszkańców terenów wiejskich Aspiracje edukacyjne mieszkańców terenów wiejskich Aspiracje edukacyjne są kolejnym czynnikiem ukazującym różnice między mieszkańcami miast i wsi. Szczególnie widoczne jest to u osób powyżej 20 roku życia. W grupie wiekowej lata 51% mieszkańców wsi wykazuje chęć kontynuowania nauki. Pomimo, iż wskaźnik ten wzrósł o 12% w stosunku do roku 2003, w dalszym ciągu widoczna jest znaczna różnica w poziomie aspiracji edukacyjnych pomiędzy mieszkańcami wsi, a ich rówieśnikami z miasta. Dysproporcje terytorialne uwypuklają się szczególnie w grupie wiekowej lat. Wśród ludności wiejskiej w tym wieku jedynie 9% deklaruje chęć kontynuowania nauki (dla porównania w mieście 25%).

Wskaźniki te pokazują konieczność podnoszenia kwalifikacji zawodowych ludności wiejskiej w wieku do 30 lat, gdyż ludzie ci mają przed sobą jeszcze przynajmniej 25 lat aktywności zawodowej. Dodatkowo, wyniki Diagnozy Społecznej wskazują na niewłaściwą alokację środków przeznaczonych na szkolenie bezrobotnych (środki te przeznaczane są głównie dla mieszkańców miast. Źródło: ich.pdfhttp:// ich.pdf

Definicja poradnictwa zawodowego (LLG) Usługi, których celem jest pomoc jednostkom w każdym wieku, na dowolnym etapie życia w dokonywaniu wyborów w zakresie edukacji, szkoleń oraz wyboru zawodu, a także pomoc w zarządzaniu własną karierą zawodową. Tego typu usługi mogą być świadczone indywidualnie lub w grupach, bezpośrednio lub na odległość (m.in. przez telefoniczne centra obsługi oraz przez Internet). Obejmują m.in.: pomoc w znalezieniu pracy, staże, praktyki, programy pracy na próbę, wolontariat, informację zawodową, narzędzia oceny, rozmowy kwalifikacyjne, zarządzanie karierą, programy poszukiwania pracy, wsparcie procesu przejścia ze szkoły na rynek pracy

Zmiany na rynku pracy-wyzwaniem dla doradztwa zawodowego Istotnym czynnikiem zmian na rynku pracy jest restrukturyzacja przedsiębiorstw oraz restrukturyzacja rolnictwa. Zauważalne są już istotne zmiany i modyfikacje w świecie zawodów, które zmuszają pracowników do przekwalifikowania, zmiany zawodu.

Obecne tendencje rynku pracy w Polsce, wyraźnie wskazują na zawody wymierające, znajdujące się w schyłkowej fazie cyklu życia rynkowego. Coraz mniejsze znaczenie mają zawody związane z tzw. starą gospodarką, opartą na masowej skali produkcji, z dużym udziałem czynności wymagających wykonywania pracy fizycznej. Coraz większy nacisk kładziony jest przez potencjalnych pracodawców na wszechstronne wykształcenie pracowników. Standardem jest wymóg umiejętności obsługi komputera, posługiwania się nowoczesnymi technikami komunikacji (telefony komórkowe, Internet, poczta elektroniczna), pozyskiwania i szybkiego przetwarzania informacji, syntetycznego myślenia oraz umiejętności prezentacji własnego stanowiska lub efektów własnej pracy nie tylko przy pomocy środków audiowizualnych, ale coraz częściej z wykorzystaniem języków obcych. Polska podlega identycznym trendom, jakie miały miejsce w Stanach Zjednoczonych oraz w krajach Europy Zachodniej kilkadziesiąt i kilkanaście lat temu. Według prognoz za kilkanaście lat sytuacja związana z zawodami deficytowymi i nadwyżkowymi będzie przedstawiać się następująco: Źródło: RCSS

Do jakiej grupy odbiorców skierowany jest projekt? Odbiorcami naszych szkoleń, będzie bardzo zróżnicowana grupa ludzi w rożnym wieku i poziomem wykształcenia. Będą to miedzy innymi: - osoby zamieszkujące tereny wiejskie - osoby niepełnosprawne - młodzież - osoby poszukujące pracy, bezrobotni - osoby z długą przerwa w zatrudnieniu (np. matki powracające z urlopów macierzyńskich) - emeryci, renciści - inni zainteresowani

Usługi dla kursantów CKNONW Doradztwo zawodowe dla kursantów CKNONW (pomoc w wyborze e-kursu zawodowego lub całej ścieżki szkoleniowej. Pomoc w przygotowaniu dokumentów aplikacyjnych (CV, EuroCV Europass, listu motywacyjny itp.) Informacja na temat zawodów ( niezbędne kwalifikacje i wymagania na poszczególnych stanowiskach pracy ). Jak i gdzie szukać wolnych wakatów Udzielanie informacji na temat możliwości podnoszenia kwalifikacji (o szkoleniach finansowanych z EFS). Jak założyć własną działalność gospodarczą itp. Udzielanie wszystkim zainteresowanym porad telefonicznych (infolinia) oraz za pomocą Skypea lub maila innych porad nt. rozwoju zawodowego. Przygotowanie do rozmowy z pracodawcą. Możliwość przesyłania wzorów dokumentów potrzebnych w czasie poszukiwania pracy lub zakładania działalności gospodarczej. Możliwość wskazania testów do samobadania predyspozycji zawodowych, ułatwiających wybór kształcenia oraz pracy. Udzielanie innych informacji dotyczących kariery zawodowej oraz wskazywanie instytucji świadczących usługi rynku pracy. Możliwość uzyskania informacji o rynku pracy w danym regionie liczbie bezrobotnych, poszukiwanych zawodach (deficytowych, nadwyżkowych, poszukiwanych branżach czy specjalizacjach. Wsparciem w tym zakresie objęci zostaną także opiekunowie centów

Rynek pracy / rozwój zawodowy Edukacja / miejsce zamieszkania przepaść Przejście...

Poradnictwo zawodowe jako wsparcie dla e-learningu Zamierzamy w ramach Projektu zakupić i przekazać dla każdego z Centrów - Pakiet do tworzenia IPD - Indywidualnego Planu Działania obejmujący m.in. 1)Multimedialne specjalistyczne programy komputerowe (np. testy do samobadania, informatory, spacery po zawodach itp.) 2)Zestawy scenariuszy zajęć Kształcenie przez całe życie 3)Osobiste Portfolio Kariery 4)Interaktywne programy szkoleniowe na CD 5)CD-ROM-y i filmy popularyzujące kształcenie przez całe życie i planowanie kariery zawodowej

Poradnictwo zawodowe jako wsparcie dla e-learningu Proponujemy w Projekcie moduły e-learningowe z dziedziny poradnictwa zawodowego: 1)Zawody przyszłości – nowe formy zatrudnienia 2)Jak zdobyć i utrzymać pracę 3)Kariera – decyduję, planuję, działam 4)Zostań 5)Oczekiwania pracodawców – autoprezentacja 6)Poradnictwo zawodowe – wsparcie dla Twojego sukcesu 7)A może samozatrudnienie?

przejście ze świata edukacji do świata pracy ? Mamy nadzieję, iż w naszym projekcie tak będzie wyglądało

Dziękuję za uwagę! Katarzyna Karska - ECORYS Polska