Współczesny tabor autobusowy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Czynniki wzrostu komunikacji miejskiej na przykładzie Białej Podlaskiej Kielce 9 października 2012 r.
Advertisements

Marian Kotecki, Przewozy Autobusowe „Gryf” Kartuzy
20 lat funkcjonowania Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni
R&G PLUS Sp. z o.o..
Warszawa, 12 lipca 2006 r. AC-X Rewolucja na rynku usług dla ISP i portali.
Budowa centralnego odcinka II linii metra
223M.
Zarządzanie logistyczne

Strategia działania KZK GOP na lata
Pojęcie – komunikacja miejska Ustawa z dnia 6 września 2001 r
I ich znaczenie dla naszego środowiska
Zmiany w organizacji komunikacji miejskiej w czasie: -ograniczenia ruchu na I linii metra -zamknięcia podmiejskiej linii średnicowej -wyłączenia ruchu.
Jarosław Bąk Specjalista ds. PR i CSR Toyota Motor Poland
Nowa dyrektywa maszynowa 2006/42/WE zmiany
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
STRATEGIA LOKALIZACJI zarządzanie produkcją
Struktura SYSTEMU Jacek Węglarczyk.
Wykonała: Ewelina Leżańska Transport, II st..
Komunikacja bez barier
Prywatyzacja usług publicznych.
Efektywność Energetyczna
Włodzimierz Choromański, Iwona Grabarek
Czysty transport miejski
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2007 – 2013.
DOŚWIADCZENIA MPK KRAKÓW W EKSPLOATACJI AUTOBUSÓW ZASILANYCH GAZEM ZIEMNYM Ryszard Wróbel MPK Kraków
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
5 nowych autobusów zasilanych paliwem ekologicznym – bioestrem
Propozycje zmian w istniejącym rozkładzie jazdy Na podstawie wniosków mieszkańców oraz badań potoków pasażerskich wykonanych na zlecenie Urzędu Miasta.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
50-lecie komunikacji miejskiej w Płocku San | Autosan | Jelcz | Ikarus | Neoplan | Solaris | Kapena | MAN | Mercedes Płocki Serwis Komunikacyjny.
Problemy drogowego regionalnego transportu publicznego materiał na posiedzenie Komisji Infrastruktury oraz Komisji Samorządu Terytorialnego i Polityki.
Z wizytą na Stadionie Miejskim 26 października 2011r.
Zespół Szkół Szpitalnych
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
TRANSPORT NA TERENIE GMINY KĘTY
115 lat komunikacji miejskiej w Białymstoku
SIEĆ MOBILNYCH BILETOMATÓW W AUTOBUSACH KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ W WARSZAWIE Nowoczesne, zautomatyzowane systemy sprzedaży biletów komunikacji miejskiej i.
Copyright© 2012 Microsoft Corporation W prezentacji przedstawiono po raz pierwszy produkty Lync Server 2013 i Lync Online. Daty udostępnienia i funkcje.
Nowa Technologia. Nowy Produkt Czym jest U-Parkit U-Parkit jest światowym liderem w projektowaniu i budowaniu systemów parkingowych. Wywodzi się z.
TRANSPORT I ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSTWA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
Kluczowe elementy przestrzeni turystycznej
Podstawowe elementy architektoniczne pojazdypojazdy infrastruktura drogowa terminale publiczne terminale osobiste repozytorium czasu rzeczywistego indywidualne.
airRoxy Sp. z o.o. to dynamicznie rozwijająca się firma, działająca w branży wentylacyjnej. Skupia zespół doświadczonych, ambitnych i kreatywnych pracowników,
Znaczenie komunikacji w łańcuchach dostaw
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
Rozwiązania hybrydowe w transporcie miejskim
Bezemisyjny transport publiczny przyszłości
Kształtowanie spójnej przestrzeni obszarów funkcjonalnych Krótki tekst w oparciu o zasady Polskiej Polityki Architektonicznej Na naradę w MIR
Koleje samorządowe w ujęciu Planu Transportowego dla województwa dolnośląskiego Kliczków, 4 listopada 2015 Agnieszka Zakęś Zastępca Dyrektora Departamentu.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Monitorowanie regionalnego sektora usług komunalnych Zenon.
do przewozów pasażerskich
PRZEGLĄD PRASY 21 marca 2013 roku Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego w Kielcach Biuro Prasowe tel. (41) ; fax. (41) rzecznik.
Transport trolejbusowy w Gdyni w świetle wyników badań marketingowych projektu TROLLEY dr Marcin Wołek Katedra Rynku Transportowego Uniwersytet Gdański.
Panel: Transport komunalny
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
The development of sustainable urban mobility in Upper Silesia agglomeration Robert Tomanek Katowice,
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO

Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
MZA Warszawa to dzisiaj jeden z większych przewoźników w naszym Regionie,  posiada na stanie 1’360 autobusów  zatrudnia ponad 3’500 kierowców  codziennie.
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
Zakopane 25 października 2018
Zawarcie umowy pomiędzy: Województwem Świętokrzyskim i NEWAG S.A.
Kierowca – najważniejszy system bezpieczeństwa w każdym pojeździe
Włączenie Gminy Łomianki do 1 strefy biletowej warszawskiej komunikacji miejskiej Konsultacje społeczne Łomianki, 16 listopada 2017 r.
Zapis prezentacji:

Współczesny tabor autobusowy Robert Sokołowski Zarząd Transportu Miejskiego

agenda tabor autobusowy w Warszawie wymagania ZTM w dla taboru jaki powinien być autobus miejski autobus miejski jutra Robert Sokołowski

tabor autobusowy w Warszawie Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie Statystyka, czyli czym podróżujemy… zapotrzebowanie: 1559 autobusów w szczycie porannym, 830 autobusów w weekendy. stan posiadania: 1861 autobusów na stanie 4 operatorów: 1384 w Miejskich Zakładach Autobusowych, 477 u prywatnych operatorów. wg stanu na 1.03.2010 (wykluczony tabor w postępowaniu kasacyjnym) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie wykorzystanie – 83,8% Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie Autobusy niskopodłogowe – dwie kategorie: w pełni niskopodłogowe – bez stopni poprzecznych w przejściu oraz bez stopni w wejściach, częściowo niskopodłogowe (niskowejściowe) – możliwe stopnie poprzeczne oraz stopnie w części wejść. Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie Łącznie 1588 autobusów dostępnych: 1293 w pełni niskopodłogowe, 295 niskowejściowych, co stanowi 85,3% całości taboru Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie Klasy wielkościowe: 1106 autobusów MEGA (powyżej 15m), 591 autobusów MAXI (11-12m), 141 autobusów MIDI (8,5-10m), 23 autobusy MINI (do 8m). Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie Marki: 827 – Solaris, 299 – MAN, 266 – Ikarus, 243 – Jelcz, 106 – Scania, 97 – Neoplan, 23 – Autosan. Najpopularniejszy model: Solaris Urbino18 – 365 sztuk Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie 797 autobusów posiada klimatyzację przestrzeni pasażerskiej, co daje 42,8% całości taboru. Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie Finałowe odliczanie… Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

tabor autobusowy w Warszawie Finałowe odliczanie… Jeszcze 273 autobusy wysokopodłogowe: 266 ikarusów (60 krótkich+206 przegubowych), 7 jelczy. 178 nowych autobusów w 2011 roku: 10 solarisów firmy Mobilis, w toku przetarg MZA na 168 pojazdów To oznacza wycofanie ok. 200 ikarusów, ale... Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Zarząd Transportu Miejskiego, jako organizator transportu publicznego określa minimalne wymagania dla taboru: kupowanego przez Miejskie Zakłady Autobusowe w drodze przetargów, wprowadzanego przez prywatnych operatorów wyłanianych w drodze przetargów organizowanych przez ZTM. Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: podstawowe parametry użytkowe (m.in. długość, pojemność, liczba miejsc siedzących, liczba i układ drzwi) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: ukształtowanie podłogi (niskopodłogowy / niskowejściowy) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: identyfikacja wizualna (spójne malowanie, kolorystyka wewnętrzna, oznakowanie) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: organizacja przestrzeni pasażerskiej (kolor podłogi, oznakowanie krawędzi, kolor i rozplanowanie poręczy, rodzaj foteli, dostępność dla osób niepełnosprawnych) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: sterowanie drzwiami pasażerskimi (przyciski i sposób ich funkcjonowania) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: wentylacja pojazdu (ogrzewanie, klimatyzacja, wentylacja naturalna) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: informacja pasażerska (wyświetlacze, monitory LCD, zapowiedzi głosowe) Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: kasowniki i automaty biletowe Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: monitoring Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

wymagania ZTM dla taboru Obszary wymagań określanych przez ZTM: system zliczania pasażerów Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

jaki powinien być autobus miejski Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

jaki powinien być autobus miejski Kto jest „klientem” autobusu miejskiego operator, organizator, czy pasażer? W zależności kogo zapytamy, wizje autobusu miejskiego będą się różnić, a czasem wzajemnie wykluczać. Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

jaki powinien być autobus miejski Pasażer „klientem” autobusu miejskiego Czego zatem oczekuje pasażer: przestronności ale i dużej liczby siedzeń, łatwego dostępu do miejsc, braku podestów i schodków, dostępu do poręczy i uchwytów, unifikacji (każdy autobus taki sam), komfortu termicznego, precyzyjnej informacji… Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

jaki powinien być autobus miejski Pasażer końcowym klientem autobusu miejskiego Przede wszystkim pasażer oczekuje aby autobus zawsze przyjeżdżał na czas i oczywiście kursował jak najczęściej  Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

jaki powinien być autobus miejski Czego oczekuje operator: niskiej ceny , małych kosztów eksploatacji, łatwości serwisowania i napraw, dostępu do napędu, osprzętu i innych elementów pojazdu, ergonomicznej i bezpiecznej kabiny, łatwości utrzymania w czystości itd… Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

jaki powinien być autobus miejski Zderzenie oczekiwań: konstrukcja autobusów miejskich uniemożliwia spełnienie wszystkich oczekiwań pasażerów potrzeby operatora także w pewnej części ograniczają swobodę kształtowania przestrzeni pasażerskiej Cel wszystkich działań – eliminowanie możliwie jak największej ilości ograniczeń Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy materiały: STIF Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Autobus przyszłości rozpatrywany nie jako środek transportu funkcjonalny, ekologiczny czy nowocześnie (futurystycznie) wyglądający pojazd Autobus przyszłości należy rozpatrywać wyłącznie jako wydajny i nowoczesny system transportowy, w którym pojazd jest elementem całości Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Autobus przyszłości musi być atrakcyjny dla pasażera – naszego klienta końcowego – i odpowiadać na jego potrzeby w zakresie mobilności. Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Główne obszary i kierunki rozwoju: alternatywny napęd – od gazu, biopaliw, etanolu, przez napęd hybrydowy, ogniwa paliwowe, wodór, elektrobusy do…???, lekkie materiały – ograniczanie masy pojazdu i zużycia energii, materiały: Proterra Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Główne obszary i kierunki rozwoju: elastyczne dostosowanie do potrzeb – autobusy modułowe, chowane/składane siedzenia…, materiały: European Bus System of the Future Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Główne obszary i kierunki rozwoju: dostępność i przepustowość – dużo wejść, szerokie przejścia, „współpraca” z infrastrukturą przystankową…, jeżdżący adres IP – informacja pasażerska real time oraz diagnostyka on line, fot: SOR Libchavy Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Główne obszary i kierunki rozwoju: ergonomia stanowiska pracy kierowcy, design materiały: European Bus System of the Future Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

autobus miejski jutra Dziękuję za uwagę Robert Sokołowski Współczesny tabor autobusowy

Zarząd Transportu Miejskiego Robert Sokołowski Zarząd Transportu Miejskiego ul. Żelazna 61, 00-848 Warszawa r.sokolowski@ztm.waw.pl