Agata Blady, Komunikado PR,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Norweski Mechanizm Finansowy
Advertisements

Komunikacja społeczna i media – mgr Katarzyna Paliwoda
Identyfikacja projektów z zakresu ochrony klimatu i ochrony środowiska
Public relations – temat 1
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Twinning Code: Pl/IB/2002/OT/03C Warsaw, December Twinning on ERDF Implementation Twinning Code: Pl/IB/2002/OT/03C Ocena & Planowanie komunikacji.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
SPIN Kreowanie informacji jako zasadniczy element procesu nawiązywania i utrzymywania współpracy z mediami.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Jak mierzyć efektywność realizacji procesu
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Zintegrowane podejście do systemu motywacyjnego w ZUS
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
1 ZINTEGROWANA STRATEGIA DZIAŁAŃ PROMOCYJNYCH I SZKOLENIOWYCH INSTYTUCJI ZARZĄDZAJĄCEJ PODSTAWAMI WSPARCIA WSPÓLNOTY W POLSCE NA LATA
Modelowy System Zarządzania Wiedzą w Firmie
1 / 17 Komercyjne aspekty webcastingu z punktu widzenia nadawcy publicznego Warszawa 8 grudnia 2005 r. Warszawa, 8 grudnia 2005 r.
ŚLĄSKI ZWIĄZEK GMIN I POWIATÓW ul. Stalmacha 17 Katowice
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
OCENA wykonania zadań przez Europejski Trybunał Obrachunkowy
Katedra Marketingu Usług
AUTORSKI PROJEKT Redakcji TTG Poland WIRTUALNE BIURO PRASOWE Poli sh Press Center.
Promocja jako element marketingu mix
Zarządzanie 1. Zarządzanie
Projekt „Drogowskaz dla NGO”
Od pijaru do Public Relations
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
NA TLE PUBLIC RELATIONS
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE Instytut Marketingu Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu SPECJALNOŚĆ: PUBLIC RELATIONS.
SPOŁECZNY WIZERUNEK PUBLIC RELATIONS
Budowanie wizerunku Skuteczne wywieranie wpływu
Public Relations w lokalnej firmie
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Internet w procesie komunikacji przedsiębiorstwa z rynkiem
PROMES - PROMOCJA EKONOMII SPOŁECZNEJ II Ogólnopolskie Spotkania Ekonomii Społecznej Warszawa, października 2007 r. Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL.
CSR jako narzędzie budowania pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa
Promocja oferty przedsiębiorstwa turystycznego
Mirosław Grybalow Business Development Manager SAS Polska
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
KIERUNEK: ZARZĄDZANIE
Zasady organizacji wydarzeń promocyjnych
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Co się zdarzy w Polskim PR w najbliższych latach?
Podstawowe informacje o tegorocznym konkursie. Celem programu jest aktywizowanie mieszkańców na rzecz działań o charakterze dobra wspólnego. Zależy nam.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Ewaluacja konferencja 11 czerwca 2014 RODN „WOM” w Katowicach.
Instrumenty promocji (narzędzia promocji).
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Public Relations – odpowiedzialność każdego pracownika Urzędu 23 października 2014 Warszawa prof. zw. dr hab. Krzysztof Opolski.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
IDEA SIECI I RADY POMIOTÓW REINTEGRACYJNYCH. To Zjawisko polegające na łączeniu w bardziej lub mniej formalny sposób. Jest obecne w Polsce od momentu.
Działania informacyjno – promocyjne w Programie Wiedza Edukacja Rozwój Departament Funduszy Europejskich i e-Zdrowia Ministerstwo Zdrowia Warszawa,
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
10 Najnowszych Trendów Public Relations
MARKETING INTERNETOWY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Mierzenie rezultatów i wykorzystanie uzyskanych informacji w BZ
Wykład I: Co to jest wizerunek i na czym polega jego kreowanie.
Zapis prezentacji:

Agata Blady, Komunikado PR, 13.09.2011 Fakty i mity o PR Agata Blady, Komunikado PR, 13.09.2011 1

Komunikowanie? Przecież każdy to potrafi! Fakty i mity o PR MIT Komunikowanie? Przecież każdy to potrafi! Strona 2

Fakty i mity o PR PR - sztuka komunikacji Fakty o PR PR to sztuka komunikacji PR to zaplanowana, przemyślana, długofalowa strategia komunikacji firmy / instytucji z otoczeniem PR to budowanie zaufania i zrozumienia między organizacją a jej odbiorcami Wszystkie elementy komunikacji firmy z otoczeniem muszą być ze sobą spójne Trzeba wiedzieć, co, jak i do jakich grup docelowych można powiedzieć Strona 3

Fakty i mity o PR Definicje public relations Public Relations to przemyślane, planowane i systematyczne staranie wytworzenia i podtrzymania wzajemnego zrozumienia między organizacją a jej publicznością Brytyjski Instytut Public Relations Public Relations to świadome i uzasadnione starania o zrozumienie, jak też o budowę i pielęgnowanie zaufania w otoczeniu na podstawie systematycznego badania Niemieckie Stowarzyszenie Public Relations Public Relations jest funkcją zarządzania o ciągłym i planowym charakterze, dzięki której organizacja pozyskuje i podtrzymuje zrozumienie, sympatię i poparcie tych, którymi jest zainteresowana obecnie lub może być zainteresowana w przyszłości (...), aby osiągnąć – poprzez planowe, szerokie rozpowszechnianie informacji – lepszą współpracę ze społeczeństwem oraz skuteczniej realizować swoje interesy Międzynarodowe Stowarzyszenie Public Relations Strona 4

PR to manipulacja i propaganda Fakty i mity o PR MIT PR to manipulacja i propaganda Strona 5

Fakty i mity o PR PR to informacja Fakty o PR PR to informacja – rzetelna, obiektywna, otwarta i uczciwa PR buduje dialog z otoczeniem, zaufanie i zrozumienie Zgodnie z Kodeksem PSPR osoby zajmujące się PR są zobowiązane do przestrzegania zasady prawdomówności oraz nierozpowszechniania informacji, które zgodnie z jego wiedzą i doświadczeniem są nieprawdziwe, nieścisłe lub mogą wprowadzić odbiorcę w błąd Strona 6

Fakty i mity o PR MIT Zróbmy krótką akcję PR Strona 7

Fakty i mity o PR PR to działanie długofalowe Fakty o PR Założeniem działań PR, które służą komunikacji i budowie zaufania, jest długofalowość Public relations nie można wprost traktować jako narzędzia prosprzedażowego Skutki działań PR są zawsze widoczne w perspektywie długofalowej Regularna i systematyczna komunikacja buduje zaufanie do firmy także wśród dziennikarzy Strona 8

PR to tania forma reklamy Fakty i mity o PR MIT PR to tania forma reklamy Strona 9

Fakty i mity o PR Public relations to nie reklama Public relations O obecności w mediach decyduje atrakcyjność przekazu / informacji Czysta, obiektywna informacja bez cech promocyjnych Niekontrolowana treść umieszczonych w mediach informacji Nastawione na zwiększenie zaufania do całego przedsiębiorstwa Celem jest wpłynięcie na nastawienie do przedsiębiorstwa, poglądy o nim Cel osiąga w dłuższym okresie Nadawana za opłatą Przekaz promujący Kontrolowany sposób umieszczania informacji w mediach Nastawiona na zwiększenie popytu na konkretny produkt/usługę Celem jest wpłynięcie na nastawienia konsumpcyjne Cel osiąga w krótkim okresie Strona 10

Chcemy mieć miesięcznie 50 artykułów w mediach Fakty i mity o PR MIT Chcemy mieć miesięcznie 50 artykułów w mediach Strona 11

Fakty i mity o PR O publikacji w mediach nie decyduje pracownik PR Fakty o PR „Pracownik public relations nie może zawierać żadnych umów, w których gwarantowałby osiągnięcie rezultatu uzależnionego od autonomicznych decyzji innych podmiotów, takich jak redakcje, instytucje publiczne itp., a jego wynagrodzenie nie może być uzależnione od osiągnięcia takich rezultatów”, Kodeks PSPR Jeżeli konieczne jest utrzymanie kontroli nad informacjami, należy wykupić reklamy / artykuły sponsorowane Strona 12

Najważniejsza jest liczba artykułów Fakty i mity o PR MIT Najważniejsza jest liczba artykułów Strona 13

Fakty i mity o PR Mierniki efektywności public relations Fakty o PR Analiza treści przekazu w mediach na podstawie jakości, a nie liczby (wydźwięk, objętość, dotarcie do grupy docelowej, nakład, czytelnictwo itp.) Monitorowanie opinii społecznych o kliencie (np. sondaże, ankiety itp.) Efekty działań PR są widoczne w perspektywie długofalowej PR jest jednym z wielu narzędzi służących do komunikowania z otoczeniem Strona 14

Każdy temat jest dobry dla dziennikarzy Fakty i mity o PR MIT Każdy temat jest dobry dla dziennikarzy Strona 15

Fakty i mity o PR Relacje z mediami Fakty o PR Wydarzenia ważne z punktu widzenia firmy nie muszą być ważne dla dziennikarzy Informacja prasowa musi mieć newsa i rzetelny przekaz informacyjny Informacja prasowa musi być dostosowana do specyfiki danego medium Należy unikać „spamowania” mediów mało ważnymi i niezbyt interesującymi informacjami Strona 16

W prowadzenie działań PR powinna być wpisana także EDUKACJA Fakty i mity o PR W prowadzenie działań PR powinna być wpisana także EDUKACJA czym jest PR i jak wygląda komunikowanie się z otoczeniem z wykorzystaniem narzędzi PR Strona 17

Dziękuję za uwagę Komunikado PR Agencja Public Relations ul. Okaryny 9 02-787 Warszawa tel. +48 22 649 19 53 www.komunikado.pl biuro@komunikado.pl Strona 18