Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. „Poza schematem ławki szkolnej – cykl zajęć pozalekcyjnych ukierunkowany na wyrównywanie szans edukacyjnych i rozwój kompetencji kluczowych”
„Pobawmy się matematyką – gry i zabawy matematyczne z użyciem niekonwencjonalnych form pracy i środków dydaktycznych, z wykorzystaniem technologii komputerowej” – prowadząca: Alicja Krzyżyk ZAJĘCIA ODBYWAJĄ SIĘ W PIĄTKI GODZ. 1400 – 1600, SALA 102
W zajęciach uczestniczy 7 chłopców i 5 dziewczynek – uczniowie klas IIa, IIb i IIc.
Cele główne: rozwijanie podstawowych umiejętności rachunkowych w zakresie czterech działań, rozwijanie umiejętności myślenia abstrakcyjnego i logicznego rozumowania, utrwalanie i poszerzanie opracowanego materiału.
Cele szczegółowe: rozwijanie umiejętności wykonywania działań w poznanych zbiorach liczbowych z zastosowaniem praw matematycznych (w zakresie 10, 20, 30, 100), rozwijanie umiejętności operowania pojęciami matematycznymi w sytuacjach zadaniowych, rozwijanie umiejętności korzystania z tekstów matematycznych, instrukcji, doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych zagadnień matematycznych w praktyce,
Cele szczegółowe: kształcenie umiejętności projektowania własnych gier matematycznych, kształcenie umiejętności prezentowania własnych gier matematycznych, uświadomienie konieczności przestrzegania umów, reguł gier i zabaw, rozwijanie umiejętności współdziałania w grupie. rozwijanie zainteresowań matematyką, ukazanie matematyki jako dziedziny interesującej, którą można polubić, wskazanie możliwości wykorzystania technologii komputerowej do zabaw i gier matematycznych.
Zabawy i gry edukacyjne : Metody realizacji: Zabawy i gry edukacyjne : planszowe, logiczne, z wykorzystaniem niekonwencjonalnych środków i form (np. kostki do gry, metr krawiecki, gry tworzone przez nauczyciela), karciane (Karty matematyczne A. Grabowskiego), komputerowe, z wykorzystaniem lizaków matematycznych, liczmanów,
Konstruowanie gier przez uczniów, Metody realizacji: łamigłówki, rebusy, szarady matematyczne, zabawy z piłkami edukacyjnymi Edubal, Konstruowanie gier przez uczniów, Praca z tekstem matematycznym, instrukcją.
Formy realizacji: praca zbiorowa jednolita, indywidualna jednolita i zróżnicowana, w parach, w grupach.
Główne zadania: utrwalenie wiadomości dotyczących figur geometrycznych, dodawanie i odejmowanie liczb w zakresie 20, 100 z przekroczeniem progu, mnożenie i dzielenie liczb w zakresie 20, 100, obliczenia pieniężne, obliczenia zegarowe, kalendarz, projektowanie i tworzenie gier matematycznych.
28 maja odbyły się również zajęcia otwarte dla rodziców, którzy z zaangażowaniem uczestniczyli w grach matematycznych.