Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYNIKI EGZAMINU GIMNAZJALNEGO Z JĘZYKA NOWOŻYTNEGO ROK SZKOLNY 2009/2010.
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
W dalszej części zajęć wyróżniać będziemy następujące
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
WYNIKI MATURA – MAJ 2013 r.. Do egzaminów dojrzałości w maju 2013 roku przystąpiło 100 absolwentów III LO. Wszyscy abiturienci zdali.
PUBLICZNE GIMNAZJUM W DRAWSKU
Wyniki sprawdzianu, egzaminu gimnazjalnego i maturalnego w 2009 r. uczni ó w szk ó ł prowadzonych przez Gminę Miejską Mielec.
Jak mierzyć asymetrię zjawiska?
Miary jednej cechy Miary poziomu Miary dyspersji Miary asymetrii (skośności)
ANALIZA STRUKTURY SZEREGU NA PODSTAWIE MIAR STATYSTYCZNYCH
Krzysztof Jurek Statystyka Spotkanie 4. Miary zmienności m ó wią na ile wyniki są rozproszone na konkretne jednostki, pokazują na ile wyniki odbiegają
Wirtualne Koła Naukowe – środowisko uczenia się w wirtualnej przestrzeni. Henryk Szaleniec.
(dla szeregu szczegółowego) Średnia arytmetyczna (dla szeregu szczegółowego) Średnią arytmetyczną nazywamy sumę wartości zmiennej wszystkich jednostek.
ANALIZA WYNIKÓW PISEMNEGO EGZAMINU MATURALNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO
5 kwietnia 2011 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników egzaminów zewnętrznych absolwentów roku 2011 w Gimnazjum Nr 2 w Ciechanowie z wykorzystaniem metody EWD w ewaluacji wewnątrzkolnej. Opracowanie:
Średnie i miary zmienności
Diagnoza edukacyjna pomaga uczyć efektywniej
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego. CZĘŚĆ HUMANISTYCZNA Średni wynik szkoły znajduje się w 7 przedziale skali staninowej.
WYNIKI SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTÓW
Szkolny organizator rozwoju edukacji (SORE)
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2013r
Raport z wyników egzaminu maturalnego
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE WOJEWÓDZTWO KUJAWSKO-POMORSKIE.
Warlubie, r.. Wyniki egzaminów gimnazjalnych szkół powiatu świeckiego w roku 2011 w kontekście wyników kraju, województwa i innych powiatów.
Osiągnięcia uczniów klasy szóstej, którzy przystąpili do sprawdzianu w kwietniu 2010 roku WOJEWÓDZTWO POMORSKIE WOJEWÓDZTWO POMORSKIE wrzesień 2010.
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
1. ŁATWOŚĆ ZADANIA (umiejętności) 2. ŁATWOŚĆ ZESTAWU ZADAŃ (ARKUSZA)
Edukacyjna Wartość Dodana czyli EWD
Wyniki Zespołu Szkół w Besku w egzaminach zewnętrznych
Podstawy statystyki, cz. II
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO 2013
UWAGA: Aby zmienić obraz na tym slajdzie, zaznacz go i usuń. Następnie kliknij ikonę Obrazy w symbolu zastępczym, aby wstawić własny obraz. WYNIKI SPRAWDZIANU.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Sprawozdanie z testu kompetencji klas szóstych październik 2012r.
Egzamin gimnazjalny Wyniki egzaminów w Gimnazjum nr 14 w Olsztynie Edukacyjna wartość w naszej szkole Opracował mgr K.Gremblewski.
Obiektywny wskaźnik wyników egzaminów gimnazjalnych WSKAŹNIK EDUKACYJNA WARTOŚĆ DODANA DLA GIMNAZJUM NR 3 Źródło danych Instytut Badań Edukacyjnych
1 Analiza wyników sprawdzianu ‘2014 Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krowiarkach – XI 2014 – XI 2014 Opracował: J. Pierzchała.
Ewaluacja dydaktyczna – podstawowe pojęcia
Pilotażowe wdrożenie w powiecie gryfickim zmodernizowanego systemu doskonalenia nauczycieli Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków.
Zestaw egzaminacyjny Zestaw egzaminacyjny zawierał zestaw 28zadań (80min), z podziałem na część humanistyczną oraz matematyczną: - j polski13 zadań21.
Wyniki sprawdzianu i egzaminu gimnazjalnego w 2014r. uczniów szkó ł w gminie Mas ł ów.
Porównanie z rokiem  Skala staninowa (od ang. standard nine), standardowa dziewiątka – dziewięciostopniowa skala testu psychologicznego znormalizowana.
Wnioskowanie statystyczne
Statystyka medyczna Piotr Kozłowski
EWD III Liceum Ogólnokształcące im. Mikołaja Kopernika w Kaliszu I II III IV V.
Informator dla rodziców
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn r.
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
Sprawdzian po klasie szóstej INFORMACJE W PIGUŁCE Do rozwiązania było 26 zadań z języka polskiego i matematyki Maksymalnie można było uzyskać 40.
EWD gimnazjalne Czym jest metoda edukacyjnej wartości dodanej (EWD)? Efektywność pracy szkoły, przed kilku laty, oceniano jedynie na podstawie wyników.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Analiza wyników sprawdzianu uczniów klas szóstych Szkoły Podstawowej nr 6 w Ostrowie Wielkopolskim 2015.
Wyznaczanie stopnia spełniania przez uczniów wymagań programowych ewaluacja pracy szkoły monitorowanie procesów edukacyjnych.
EGZAMINU GIMNAZJALNEGO ANALIZA WYNIKÓW Część humanistyczna język polski.
Statystyczna analiza danych w praktyce
Jak mierzyć asymetrię zjawiska? Wykład 5. Miary jednej cechy  Miary poziomu  Miary dyspersji (zmienności, zróżnicowania, rozproszenia)  Miary asymetrii.
Statystyczna analiza danych
PRÓBNEGO SPRAWDZIANU SZÓSTOKLASISTY
Statystyczna analiza danych
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Wyniki egzaminu maturalnego 2006 Maria Krystyna Szmigel OKE Kraków_2006.
Sprawozdanie za rok szkolny 2014/2015. Wyniki ogólne- Egzamin 2015 Język polski Historia i wiedza o społeczeństwie Matematyka Przedmioty przyrodnicze.
1 1 Podsumowanie egzaminu gimnazjalnego przeprowadzonego w 2016 roku w województwie pomorskim Wrzesień 2016 roku.
DIAGNOZA POZIOMU WIEDZY Z MATEMATYKI UCZNIÓW KLASY I TECHNIKUM INFORMATYKI WRZESIEŃ, ROK SZKOLNY 2016 / 2017.
wyników sprawdzianu szóstoklasistów z dn R.
WYNIKI DIAGNOZY WSTĘPNEJ W KLASACH PIERWSZYCH - WRZESIEŃ 2017
Wykorzystywanie wyników sprawdzianu w pracy dydaktycznej
MIARY STATYSTYCZNE Warunki egzaminu.
Zapis prezentacji:

Badania osiągnięć uczniów – analiza wyników Henryk Szaleniec

Zagadnienia Jaki jest ogólny wynik diagnozy? Dlaczego nie można porównywać wyników surowych (średnie) z I i II diagnozy? Jakie wyniki uzyskano w I i II diagnozie w odniesieniu do wyników wszystkich biorących udział w projekcie: szkoła klasa, uczeń? Jak można wykorzystać analizę z obydwu diagnoz łącznie?

W jakich miarach (skalach) komunikowane są wyniki?

Trzy rodzaje skal dla każdej diagnozy Skala wyników surowych dla ucznia, wynik średni dla klas, wynik średni dla szkół, Przedziałowa skala staninowa, która została unormowana dla każdej diagnozy osobno na podstawie wyników wszystkich uczniów i szkół biorących udział w diagnozie, Skala centylowa (rangowa) pokazująca miejsce wyniku w wynikach całej populacji unormowana na podstawie wyników wszystkich uczniów i szkół biorących udział w diagnozie

Test Liczba uczniów Maksymalna liczba punktów Wynik średni Średni procent punktów matematyka I 20 833 40 18.44 46.1% matematyka II 19 024 17.41 43.5% przyrodniczy I 20 421 50 22.15 44.3% przyrodniczy II 18 540 15.98 40.0% język angielski I 18 070 32.47 64.9% kompetencje językowe 2 608 26.22 52.4% język angielski II – poziom podstawowy 6 983 20.06 50.2% język angielski II – poziom zaawansowany 11 400 20.21 50.5% Wyników punktowych z I i II diagnozy nie możemy porównywać – są to różne testy. Średnia trudność każdego testu jest inna.

Matematyka – rozkład średnich dla szkół

Skala staninowa dla rozkładu normalnego

Każdy przedział skali (oprócz brzegowych – pierwszy i ostatni) teoretycznie zawiera 1 % wyników. Rozkład wyników w skali centylowej jest prostokątny

Miejsce wyniku ucznia w zbiorze wszystkich wyników uczniów z diagnozy Skala centylowa Miejsce wyniku ucznia w zbiorze wszystkich wyników uczniów z diagnozy Miejsce wyniku klasy w zbiorze wszystkich wyników średnich klas Miejsce wyniku szkoły w zbiorze wszystkich wyników szkół biorących udział w projekcie.

Centyle są pozycjami osiągnięć uczniów, gdyż wskazują miejsce uczniów (szkół, klas) uzyskujących dany wynik w zbiorze wszystkich wyników (populacji) uporządkowanych według wyników testowania. Aby ustalić wartości centyli porządkujemy wyniki od najniższych do najwyższych, dzielimy na 100 równych części, a następnie określamy położenie granic między tymi częściami na skali wyników i oznaczamy je jako centyle C1 , C2, ,C3 , C4 , .............C99 .

Skala centylowa dla wyników średnich szkół (matematyka I) III kwartyl II kwartyl - mediana I kwartyl

Wyniki wyrażone w centylach pozwalają określić, jakie miejsce wśród wszystkich szkół w projekcie ze względu na wybraną diagnozę mają uczniowie naszej szkoły, czy klasy. Możemy korzystać ze wszystkich zaproponowanych skal (miar), lub tylko z wybranej, z którą czujemy się najbardziej komfortowo przy opisywaniu i analizie rezultatów diagnozy. Przedstawione wyniki nie informują natomiast, jakie kompetencje kluczowe są opanowane a jakie nie.

Strefy wyników Strefy zostały wybrane arbitralnie, ale są stosowane w jednolity sposób w komunikowaniu wyników diagnoz prowadzonych przez WSiP. Strefa 1 – wyniki niskie są to wyniki odpowiadające centylowi 25 i poniżej. W analizowanym przykładzie strefa 1 – wyniki niskie reprezentowane są przez słupki zaznaczone czerwonym kolorem. Dla diagnozy matematycznej możemy odczytać dla tej strefy przedział średnich wyników dla szkół (od 0 do 16,68 punktu. Strefa 2, wyników średnich (zaznaczona na wykresie pomarańczowymi słupkami rozciąga się od 16,69 do 19,53 punktów. Strefa wyników wysokich (zielone słupki na wykresie) rozciąga się od 19,54 punktu do 40.

Wybór raportu do analizy

Wyniki dla szkoły, Klasy, ucznia komunikowane są w podobny sposób.

Wyniki uczniów tej szkoły rozciągają się od 15 procent wyniku maksymalnego do 79 procent. Procent maksymalnej liczby punktów

Skala staninowa i strefy normowane są dla każdej diagnozy dla każdego testu osobno Osobno normowane są dla uczniów, średnich wyników klas, średnich wyników szkół.

Przykładowe gimnazjum – dwie diagnozy

Przykładowe gimnazjum – dwie diagnozy (przedmioty mat-przyr.)

Plan testu i kartoteka

Materiały podzielone są na 3 części zgodnie z podziałem wyników n 3 strefy

Matematyka – plan testu

Przykład Zadania sprawdzającego opanowanie Kompetencji uczenia się

Zadanie 25 z diagnozy wstępnej - matematyka

Zadanie 9 z diagnozy na koniec roku - matematyka

Test diagnostyczny – matematyka (średnie wyniki klas z podziałem na kompetencje) Wskaźnik szkoła/ kraj wynik szkoły: wynik w kraju Dla kompetencji uczenia się 1,79:1,43 = 1,252

Moja Klasa

Wynik ogólny w wybranej do analizy klasie – test z nauk przyrodniczych na zakończenie I klasy

Wyniki dla klasy – test matematyczny

Wyniki ogólne dla klasy skala staninowa, skala centylowa, strefy, odniesione są do wyników wszystkich uczniów piszących test matematyczny (20 833 )

Wyniki dla klasy – test matematyczny

Uczeń

Raport ogólny dla ucznia TEST MATEMATYCZNY

Test przyrodniczy – raport dla ucznia

Raport ucznia – kompetencja uczenia się

Raport ucznia kompetencja 7 i 4

Podgląd odpowiedzi ucznia

Dziękuję za uwagę