LISTA UCZESTNIKÓW PROJEKTU (według działów czasopisma): Ważne wydarzenia, czyli co się dzieje w szkole 1. Joanna Olifierko kl. IId 2. Paulina Busa kl. IIf II Warto wiedzieć o naszej szkole 3. Jagoda Nowicka kl. IIg 4. Monika Kolberg kl. IIf III Ciekawi ludzie wśród nas 5. Magdalena Ciuba kl. IIf 6. Katarzyna Lewandowska kl. IIf IV Sport, rozrywka, strona techniczna czasopisma 7. Piotr Stachowiak kl. IIf - lider 8. Łukasz Stachowiak kl. IIf 9. Tomasz Murzyn kl. IIf
usprawnienie umiejętności redakcyjnych uczniów (ćwiczenie form publicystycznych, takich jak: artykuł, felieton, wywiad reportaż) poznanie podstawowych elementów pracy dziennikarza uwrażliwienie na odpowiedzialność za słowo pisane (zasady etyki dziennikarskiej) budowanie poczucia więzi z historią, tradycjami i codziennością Gimnazjum im. ks. Piotra Wawrzyniaka w Mogilnie
Uczniowie, przygotowując się do wydania szkolnych jednodniówek, uczestniczyli w miniwarsztatach dziennikarskich, na których poznali zasady redagowania różnych form wypowiedzi, uczyli się rozpoznawania ich na przykładach z profesjonalnej prasy, analizowali wiele egzemplarzy dawnej szkolnej gazetki Gimzuś. Wspólnie projektowali szatę graficzną, byli obserwatorami szkolnych wydarzeń, na spotkaniach składu redakcyjnego ustalali treść i formy artykułów, redagowali je indywidualnie lub w parach, konsultowali swoje pomysły z opiekunami, dokonywali korekty tekstów i ich selekcji. Następnie składali numer do druku, powielali i zajmowali się kolportażem w formie bezpłatnego rozdawnictwa. W efekcie ich działań powstały dwie okazjonalne jednodniówki ( wstępnie planowano 2-3). W gazetce GiM ( Gimnazjum i Młodzież) znalazło się wiele artykułów dotyczących aktualnych wydarzeń szkolnych, wywiady z pracownikami szkoły dotyczące ich pasji, artykuły na temat sposobów spędzania wolnego czasu, informacje sportowe, a także humor. Ogłoszono plebiscyt na szkolny hit, czyli najciekawsze wydarzenie, dzięki czemu czytelnicy mogli aktywnie wpływać na kształt kolejnego numeru gazetki (wypełniając kupon oddawali głos, ale także mogli zamieszczać własne komentarze dotyczące gazetki).