DIAGNOZA PEDAGOGICZNA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Rola diagnozy klinicznej jako głównego wskazania do psychoterapii
Advertisements

TRAFNE MOTYWUJĄCE SPRAWIEDLIWE OCENIANIE OCENIANIE.
Analiza potrzeb szkoleniowych nauczycieli na przykładzie III Liceum Ogólnokształcącego im. Unii Lubelskiej w Lublinie Adam Prus.
Diagnoza przedszkolna
Metoda Development Center w praktyce
12 grudnia 2011r. POWIATOWE FORUM EDUKACYJNE. ZESPÓŁ ORZEKAJĄCY Zespół wydaje orzeczenie lub opinię na wniosek rodziców, prawnych opiekunów. Zespół wydaje.
INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
DIAGNOZA EDUKACYJNA.
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
KONFERENCJE POWIATOWE
Plan Działań Wspierających w praktyce.
„ Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej… ,,
Rola poradni w rozpoznawaniu potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych dzieci oraz udzielaniu wsparcia merytorycznego dyrektorom w zakresie.
„Sześciolatek w szkole”
Diagnoza edukacyjna Znaczenie Rodzaje Narzędzia Analiza.
NIE ZAMYKAJ OCZU – RAZEM PRZECIWKO KRZYWDZENIU DZIECI
Pojęcie integracji Bariery architektoniczne Nauczyciele w integracji
Diagnoza przedszkolna
CO TO JEST DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA?
Projekt Kompleksowe wsparcie szkół – sukces edukacji współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
EFEKTY DZIA Ł ALNO Ś CI DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKU Ń CZEJ ORAZ INNEJ DZIA Ł ALNO Ś CI STATUTOWEJ SAMORZ Ą DOWEGO PRZEDSZKOLA W SKARYSZEWIE.
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Kompetencje asystenta rodziny w diagnozie sytuacji dziecka w rodzinie
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
GOTOWOŚĆ SZKOLNA siedmiolatków
Dokumentacja pracy nauczyciela przedszkola
DIAGNOZA UCZNIA Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNA W STOPNIU UMIARKOWANYM, ZNACZNYM I GŁĘBOKIM Opracowanie: Wanda Michalak Magdalena Szczupak Anna Ardel.
Wyniki badań dotyczące wdrożenia rozporządzenia o nadzorze pedagogicznym.
„Dziecko 6-letnie w szkole”
PEDAGOG SZKOLNY.
PRZEDSZKOLE 2014 Prezentacja oferty.
UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W SZKOLE
Co chcieliśmy osiągnąć?
Idea oceniania kształtującego
Efektywne wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka od przedszkola
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
Nowy kierunek: PEDAGOGIKA SPECJALNA Instytut Pedagogiki Uniwersytet Wrocławski SPECJALNOŚĆ: EDUKACJA I REHABILITACJA OSÓB Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Rozwój dziecka 6-cioletniego „Mój 6-ciolatek idzie do szkoły”
Diagnoza w praktyce szkolnej
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA NOWE OBOWIĄZKI NAUCZYCIELA
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
EWALUACJA ZEWNĘTRZNA -PRZEDSZKOLA- ( ) przeprowadzono 71 ewaluacji, w tym: 8 ewaluacji całościowych 63 ewaluacje problemowe Podsumowanie.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Dr Marta Pawelec. Praca dydaktyczna Pomoc psychologiczna – sytuacje symulacyjne; kontakt pomocowy, rozmowa, terapia, mediacje.
KONFERENCJA SAMORZĄDOWA z cyklu „ Straszyć czy nie ?” „OBNIŻENIE WIEKU REALIZACJI OBOWIĄZKU SZKOLNEGO – PROBLEMEM CZY WYZWANIEM DLA NAUCZYCIELA” Honorowy.
PORADNIE PSYCHOLOGICZNO - - PEDAGOGICZNE Hanna Śniatała Renata Scholtz.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
DIAGNOZA I TERAPIA PSYCHOPEDAGOGICZNA
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA.
Rozwój fizyczny, społeczno-emocjonalny i umysłowy bialskich pięciolatków w oparciu o badania przeprowadzone przez nauczycielki bialskich przedszkoli mgr.
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Co chcieliśmy osiągnąć?
Jak skutecznie realizować podstawę programową?
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w ramach swojej działalności
Zapis prezentacji:

DIAGNOZA PEDAGOGICZNA Czyli jak przeprowadzić dobrą obserwację poziomu umiejętności dziecka. Ewa Dołęga

Definicja: -diagnosis, gr., rozpoznanie -rozpoznawanie stanu rzeczy i jego tendencji rozwojowych na podstawie objawów i w oparciu o znajomość ogólnych prawideł

CELE DIAGNOZY: Optymalizacja rozwoju profilaktyka terapia prognoza

ETAPY DIAGNOZY Etap wstępny - stawiamy pytanie:Czy dziecko wykonuje poprawnie dane zadanie? Etap zasadniczy - szukamy odpowiedzi na pytanie: Dlaczego dziecko nie wykonuje poprawnie danego zadania? Etap prognostyczny - przewidujemy przyszłość edukacyjną dziecka.

ELEMENTY PEŁNEJ DIAGNOZY Diagnoza lekarska diagnoza psychologiczna diagnoza pedagogiczna

W diagnozie najważniejsze jest to, że: -nie walczy z zaburzeniami ale dociera do przyczyn, - dąży do ciągłego poznawania dziecka.

Walory dobrej diagnozy: Trafność prawdziwość wierne odzwierciedlenie rzeczywistości dokładność staranność rzetelność

Zadania nauczyciela dotyczące diagnozy przedszkolnej: Wybrać program wychowania przedszkolnego. Prowadzić i dokumentować obserwacje pedagogiczne 5- 6 latków. Dokonywać analizy zebranych danych pod kątem przygotowania dziecka do nauki w szkole. Przekazywać informacje rodzicom.

Oraz:))) Opracować program wspomagania i korygowania rozwoju dziecka. Przekazać wyniki diagnozy specjalistom w razie potrzeby pogłębionej diagnozy związanej ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi dziecka. :))))

GOTOWOŚĆ SZKOLNA POJĘCIE ZWIĄZANE Z ROZWOJEM DZIECKA. TAKI POZIOM ROZWOJU PSYCHOFIZYCZNEGO, KTÓRY CZYNI DZIECI WRAŻLIWE I PODATNE NA NAUCZANIE I WYCHOWANIE.

ZAKRESY DIAGNOZY PRZEDSZKOLNEJ Dojrzałość fizyczna i ruchowa. Dojrzałość umysłowa. Dojrzałość emocjonalna. Dojrzałość społeczna

PRAKTYCZNE WSKAZÓWKI Opracuj, bądź wykorzystaj gotowy dobry ARKUSZ DIAGNOSTYCZNY Stwórz dziecku takie warunki aby w trakcie diagnozy mogło zachowywać się naturalnie. Obserwuj dzieci w małych grupkach. Nie ujawniaj wobec zachowań dzieci ocen pozytywnych i negatywnych.

A także: Nie wyróżniaj dzieci w żaden sposób. Wobec dzieci mających trudności stosuj środki mobilizacji. Obserwuj, czy dziecko stawia sobie wyższe cele. Dostosuj czas do możliwości dziecka.

Weź pod uwagę, że zarówno dzieci jak i Ty przychodzicie do przedszkola z różnym nastawieniem.