Szkoła - pracodawca.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Międzynarodowa Konferencja Związku Miast: Bogatynia- Hradek-Zittau Mechatronika-Kształcenie Zittau 17 kwietnia 2008 r. Związek Miast Bogatynia- Hradek-Zittau.
SZKOŁA MARZEŃ Program zwiększania szans edukacyjnych i życiowych uczniów szkół wiejskich 1   16.
Kształcenie według nowej podstawy programowej kształcenia w zawodach Konferencja metodyczna dla nauczycieli przedmiotów zawodowych w roku szkolnym 2012/2013.
Modernizacja kształcenia zawodowego w Małopolsce Promocja projektu -obowiązujące zasady, planowane działania, rola Partnerów Kraków, 26 sierpnia 2010 r.
Praktyczna nauka zawodu
Ocena jakości pracy Doradcy zawodowego CEN w Białymstoku.
Główne kierunki rozwoju edukacji Główne kierunki rozwoju edukacji w roku szkolnym 2010/2011.
W roku szkolnym 2009/2010. Konstytucja RP art. 70 ust. 3 (…) Warunki zakładania i działalności szkół niepublicznych oraz udziału władz publicznych w ich.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Zuzanna Szereniuk Michał Iwan
Ankieta diagnozująca zapotrzebowanie uczniów na informacje edukacyjno-zawodowe oraz na pomoc w planowaniu kształcenia i kariery zawodowej (próbka badawcza.
EDUKACJA – PRACA - KARIERA
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
Współpraca szkoły z przedsiębiorstwem
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego UDA-POKL /10 Szyte na miarę kwalifikacje przyszłością
Zespół Szkół Technicznych we Włocławku
Klub nauczyciela przedmiotów gastronomicznych
Przedsiębiorcy a szkolnictwo zawodowe
Kształcenie zawodowe w szkołach rolniczych
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI
5 lat Obserwatorium Obserwatorium realizuje badania cykliczne oraz badania jednorazowe, odpowiadające na bieżące potrzeby informacyjne. Przygotowuje również
Rola szkoły ponadgimnazjalnej w procesie przygotowania ucznia do życia we współczesnym społeczeństwie Jerzy Fraś.
Zmiany ustawy o systemie oświaty
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Prezentacja projektów realizowanych przez BIURO KARIER STUDENCKICH POLITECHNIKI ŚLĄSKIEJ Forum Pracodawców Automatyki, Elektroniki i Informatyki 2014 Gliwice,
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Niemiecki model edukacji zawodowej
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Znaczenie doradztwa zawodowego w nowej perspektywie finansowej Kraków, 27 marca 2015 r.
Płock, Al. F. Kobylińskiego 25
MONITOROWANIE LOSÓW ABSOLWENTÓW SZKÓŁ ZAWODOWYCH
Technologia kształcenia zawodowego 6. Kształcenie modułowe1 6. Idea, organizacja i technologia kształcenia modułowego 1. Podstawy teoretyczne, założenia.
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
DIAGNOZA - DOSKONALENIE - ROZWÓJ Diagnoza – Doskonalenie – Rozwój. Kompleksowe wspomaganie szkół i przedszkoli powiatu rypińskiego. Priorytet III Wysoka.
Akty prawne związane z kształceniem zawodowym – nowe lub nowelizacja obowiązujących Warszawa, 19 sierpnia 2015 DEPARTAMENT KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO I USTAWICZNEGO.
Kuratorium Oświaty w Opolu Narada z dyrektorami placówek doskonalenia nauczycieli województwa opolskiego Opole, 12 lutego 2013 r.
Ewaluacja w nadzorze pedagogicznym
Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia Zasadnicza Szkoła Zawodowa 3-letnia zawód – kucharz zawód – kucharz.
„WSPÓŁPRACA-DOSKONALENIE-SAMOKSZTAŁCENIE. Kompleksowy program wspierania rozwoju szkół i przedszkoli w powiecie kolbuszowskim” KONKURS NR 1/3.5/POKL/2012.
Konferencja nt. Rozwój szkolnictwa zawodowego w Białymstoku a potrzeby rynku pracy Białystok, 17 czerwca 2010 r. Uczestnicy projektu:  Instytut Badań.
Zespół Szkół Rolniczych w Kijanach Współpraca z pracodawcami w zakresie kształcenia zawodowego - realizacja praktycznej nauki zawodu: zajęcia praktyczne.
Doświadczenie i oczekiwania doradców zawodowych.
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH NR 15 W ŁODZI ŁÓDŹ ul. Kopcińskiego 5/11 tel: ; zsp15.ldi.pl
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Konferencja współfinansowan a ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Kompleksowy Program Rozwoju Szkolnictwa Zawodowego.
Kształcenie dualne.
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach

Podpisanie umów: Działanie 4. 1
PROJEKT: NAUKA, PRAKTYKA, PRACA
„Programowanie czas zacząć”
Pedagogika, studia II stopnia
Związek Pracodawców Warszawy i Mazowsza
„InnoGastro - Innovative Approach to Gastronomy in Vocational Schools"
Pilotażowe wdrażanie programowania w edukacji formalnej w oparciu o innowacje pedagogiczne w szkołach Pilotaż skierowany jest do każdej szkoły, która chce.
Szkoła Nauczycielem stoi
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
Zawody nauczane we wrocławskich szkołach
rekrutacja Rok szkolny 2019/2020
PRACODAWCA W KSZTAŁCENIU ZAWODOWYM – MOŻLIWOŚCI I PERSPEKTYWY
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Program nauczania dla zawodu
Innowacyjna Edukacja - POWER
Edukacja w szkołach Powiatu Chojnickiego w roku szkolnym 2019/2020 spotkanie sieci doradców zawodowych r. Irena Laska Dyrektor Wydziału Edukacji.
Zapis prezentacji:

Szkoła - pracodawca

„Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru” BADANIE STANU SZKOLNICTWA ZAWODOWEGO W POLSCE /badanie przeprowadzono od sierpnia 2010 r. do lutego 2011 r. na zlecenie Ministerstwa Edukacji Narodowej/

„Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru” Badaniami ilościowymi objęto: 3 868 dyrektorów szkół publicznych kształcących w zawodzie, 141 dyrektorów centrów kształcenia praktycznego (CKP), 14 057 uczniów najwyższych programowo klas, 1 075 przedsiębiorców, 374 przedstawicieli starostw powiatowych prowadzących szkoły kształcące w zawodzie. Badania ilościowe mają na celu zgromadzenie danych, które można poddać obróbce statystycznej. W badaniach tego typu dąży się do nadania analizowanym zjawiskom określonych miar a także możliwe jest uogólnienie wyników na całą badaną populację.

„Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru” Przeprowadzono także badania jakościowe, które obejmowały: 32 indywidualne wywiady w starostwach powiatowych, 64 wywiady z przedstawicielami firm współpracujących ze szkołami. Badania jakościowe – zwykle poprzedzają lub uzupełniają badania ilościowe. Kładzie się w nich nacisk przede wszystkim na zebranie informacji dotyczących motywów, postaw i preferencji. Badania te wyjaśnią i pozwalają zrozumieć analizowane zjawiska, które nie mogą być potwierdzone statystycznie. Finałem prac badawczych były dyskusje panelowe w gronie ekspertów, które uzupełniły zebrany materiał badawczy o opinie ekspertów lokalnych i regionalnych.

Czas trwania współpracy przedsiębiorstw ze szkołami

Korzyści ze współpracy dla przedsiębiorstw

Stopień przygotowania do zawodu wobec oczekiwań pracodawców Stopień przygotowania do zawodu wobec oczekiwań pracodawców *badanie wśród uczniów

Opinie przedsiębiorców o absolwentach szkół zawodowych Opinie przedsiębiorców o absolwentach szkół zawodowych *badanie wśród przedsiębiorców

Ocena współpracy ze szkołami/CKP

Formy współpracy wśród przedsiębiorstw współpracujących ze szkołami / CKP

Plany udostępnienia najnowszych rozwiązań technologicznych

PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK ZAKŁAD POLIGRAFICZNY (woj. kujawsko-pomorskie) – właściciel: zainicjował i brał udział w tworzeniu klasy poligraficznej w technikum współtworzył program nauczania na praktykach uczniowie poznawali specyfikę każdego działu drukarni część pracowników drukarni zdobyła odpowiednie uprawnienia do nauczania przedmiotów zawodowych pomagał szkole remontując i częściowo wyposażając pracownię

Ostatnia modernizacja warsztatów/sal do praktycznej nauki zawodu Ostatnia modernizacja warsztatów/sal do praktycznej nauki zawodu *odsetek szkół i ckp

PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK FIRMA TRANSPORTOWA (woj. podlaskie) – właściciel: przyjmuje uczniów na praktyki zawodowe program praktyk zakłada poznanie każdego działu w firmie pracownicy działów wcześniej przygotowują specjalne zadania dla uczniów tak, aby ich czas spędzany w firmie był najbardziej efektywny bierze udział w tworzeniu programu nauczania

Odsetek szkół/CKP realizujących program nauczania we współpracy z pracodawcami

PRZYKŁADY DOBRYCH PRAKTYK SALON FRYZJERSKI (woj. lubelskie) – właścicielka: przyjmuje uczennice (zwykle 3, tak by mogła sama je wykształcić) prowadzi zajęcia w szkole zawodowej pomaga szkole przekazując np. materiały pomocne w nauce zawodu, takie jak farby do włosów, odżywki, itp. inicjuje i dofinansowuje wyjazdy uczniów na pokazy/zawody fryzjerskie oraz targi branżowe

„Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru” RAPORTY Z BADAŃ dostępne na stronie: www.szkolazawodowa.men.gov.pl Raport z badania danych wtórnych - desk research Raport z badania wśród przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego Raport z badania wśród dyrektorów szkół kształcących w zawodzie i CKP Raport z badania jakościowego wśród ekspertów Raport z badania wśród przedsiębiorstw Raport z badania jakościowego wśród przedsiębiorców współpracujących ze szkołami Raport z badania wśród uczniów szkół zawodowych Raport końcowy

„Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru” KONKURS „LIDER EDUKACJI ZAWODOWEJ” najlepsze praktyki dotyczące współpracy szkół z pracodawcami

NAJCZĘŚCIEJ WYMIENIANE OBSZARY WSPÓŁPRACY Z PRACODAWCAMI praktyki zawodowe/zajęcia praktyczne objęcie szkół/oddziałów patronatem przez pracodawcę tworzenie oddziałów w zawodach na potrzeby pracodawców (absolwenci często mają gwarancję zatrudnienia) realizacja u pracodawcy zajęć pozalekcyjnych/szkoleń/warsztatów wspólna organizacja konferencji współtworzenie programów nauczania realizacja wspólnych projektów doposażanie pracowni w nowe urządzenia i maszyny przekazywanie materiałów dydaktycznych przekazywanie np. w formie wykładów wiedzy o najnowszych technologiach, trendach obowiązujących w danej branży szkolenia specjalistyczne dla nauczycieli

„Szkoła zawodowa szkołą pozytywnego wyboru” Dziękuję za uwagę Emilia Maciejewska Koordynator merytoryczny projektu