Spotkanie Burmistrz Miasta Teresy Kosmali z mieszkańcami

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Założenia do projektu budżetu na 2012 rok oraz wieloletniej prognozy finansowej na lata wg stanu na dzień r.
Advertisements

POSTĘPOWANIE KONTROLNE
POWIAT MYŚLENICKI Tytuł Projektu: Poprawa płynności ruchu w centrum Myślenic poprzez przebudowę skrzyżowań dróg powiatowych K 1935 i K 1967na rondo.
DEPARTAMENT STRATEGII
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Zadłużenie jst w świetle nowej ustawy o finansach publicznych
PROPOZYCJE STAWEK PODATKÓW I OPŁAT LOKALNYCH NA 2013.
Rzeszów, 2 sierpnia 2006 r.. Tomasz Orczyk Departament Zarządzania EFS Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Doświadczenia wdrażania Europejskiego Funduszu.
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r
Prezentacja poziomu rozwoju gmin, które nie korzystały z FS w 2006 roku. Eugeniusz Sobczak Politechnika Warszawska KNS i A Wykorzystanie Funduszy.
1 Warszawa, 7 kwietnia 2010 r. SPRAWOZDANIE ROCZNE Z REALIZACJI BUDŻETU ZA 2009 ROK POSIEDZENIE KOMISJI BUDŻETU I FINANSÓW RADY MIASTA.
Sprawozdanie z wykonania budżetu miasta Opola za 2008 r. Opole, 30 kwietnia 2009r.
Projekt Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko-Pomorskiego, Biuro.
Piaseczno Przyszłość Józefosławia i Julianowa Warszawa - Ursynów.
Wieloletnia Prognoza Finansowa miasta Tychy
Jarosław Hermaszewski Skarbnik Gminy
Wykonanie dochodów i wydatków Województwa Dolnośląskiego w latach 1999 – 2011, przewidywane wykonanie 2012 r. oraz projekt uchwały budżetowej na 2013 r.
POLITYKA RZĄDU WOBEC SAMORZĄDÓW. SAMORZĄDNOŚĆ największy sukces 20 lat wolnej Polski! źródło cywilizacyjnego rozwoju kraju gwarancja racjonalnego wydatkowania.
- informacja dla jednostek samorządu terytorialnego
Ministerstwo Finansów
Finanse publiczne w świetle statystyk
Projekt uchwały budżetowej na 2013 rok
Kluczowe liczby w projekcie budżetu na 2014 rok i w projekcie Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata Warszawa 15 listopada 2013 r. MIASTO STOŁECZNE.
PREZYDENT MIASTA TYCHY Wykonanie budżetu miasta Tychy za 2011 rok.
Restrukturyzacja zobowiązań
Spotkanie Burmistrz Miasta Teresy Kosmali z mieszkańcami Czeladź 16 październik 2012.
SPRAWOZDANIE Z WYKONANIA BUDŻETU GMINY BRUSY ZA 2009 ROK
Spotkanie Burmistrz Miasta Teresy Kosmali z mieszkańcami Czeladź 30 październik 2012.
Wieloletnia Prognoza Finansowa i PROJEKT BUDŻETU POWIATU NA 2012 ROK Listopad 2011.
Deficyt budżetowy a dług publiczny
Konsekwencje dla Powiatu Zielonogórskiego wynikające z połączenia Gminy Zielona Góra z Miastem 6 grudnia 2013 rok.
Uchwała nr 7/14 Komisji Rewizyjnej Rady Miejskiej w Strzelcach Krajeńskich z dnia 15 kwietna 2014r. W sprawie wniosku o udzielenie absolutorium Burmistrzowi.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
BILANS ZAMKNIĘCIA ZADŁUŻENIE MIASTA RUDA ŚLĄSKA STAN ZADŁUŻENIA Z TYTUŁU KREDYTÓW, POŻYCZEK I OBLIGACJI NA DZIEŃ WYKONANIE NA
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
SPRAWOZDANIE FINANSOWE GMINY JEDLNIA
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
204/204/ /32/56 118/126/ /32/51 227/30/54 Rynek obligacji 2015 Opole,
Motto „Tysiąc razy lepiej zapalić świeczkę, niż wiecznie narzekać na ciemność” Przysłowie chińskie.
PROJEKT BUDŻETU POWIATU BOLESŁAWIECKIEGO NA ROK 2015
Elementy geometryczne i relacje
Opracowanie projektu ustawy budżetowej
Pozycja finansowa wnioskodawcy Wieloletni Program Inwestycyjny, budżet oraz wskaźniki zadłużenia gminy.
Projekt Budżetu na 2016 rok Gminy Wiązowna
Projekt budżetu Gminy Miejskiej Chojnice 2016 r..
(Przyjęty Uchwałą Nr CCXIII/769/14 Zarządu Powiatu w Rykach z dnia 13 listopada 2015 r. PROJEKT WIELOLETNIEJ PROGNOZY FINANSOWEJ POWIATU RYCKIEGO NA LATA.
Wskaźniki miasta. A. Dochody gminy ogółem na mieszkańca (PLN/mieszk) Wskaźnik pokazuje ogólny poziom łącznych dochodów miasta, przypadający na jednego.
PROJEKT BUDŻETU 2016 R..
Sprawozdanie z wykonania Budżetu Miasta za 2011 rok.
Budżet Miasta Gdańska na rok 2015 Gdańsk, 18 grudnia 2014r.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Gmina Wyszków Sprawozdanie Finansowe za 2013 Sprawozdanie z wykonania budżetu za 2013 rok
BUDŻET MIASTA PODATKI LOKALNE. DOCHODY + PRZYCHODY = WYDATKI + ROZCHODY ,19 zł zł = ,76 zł ,43 zł.
Spotkanie informacyjne 25 października 2010 roku Śląski Urząd Wojewódzki.
Wykonanie Budżetu Miasta Gdańska za rok Wykonanie Budżetu za 2004 r. - dochody, wydatki i nadwyżka.
PROJEKT BUDŻETU GMINY NA 2016 ROK Sesja Rady Miejskiej w Czechowicach–Dziedzicach 29 grudzień 2015 r.
Sytuacja finansowa JST w latach Warszawa, maj 2014.
Ograniczenie długu sektora samorządowego w świetle przepisów o finansach publicznych XV Dolnośląskie Forum Samorządu Terytorialnego, kwietnia 2014.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE 2013 ROKU. Budżet – wykonanie 2013 r. DOCHODY WYDATKI NADWYŻKA
Do 15 listopada 2015r. Burmistrz Grodkowa ma obowiązek przedłożenia Radzie Miejskiej i Regionalnej Izbie Obrachunkowej projektu budżetu na 2016 rok Inicjatywa.
INFORMACJA z wykonania budżetu Gminy Czersk za I półrocze 2016 r. wraz z informacją o kształtowaniu się Wieloletniej Prognozy Finansowej 1.
Budżet powiatu nakielskiego na 2008 rok. Budżet powiatu opracowano na podstawie: Informacji Ministra Finansów Nr ST /2007 z dnia 10 października.
Informacja o stanie finansowym Gminy Mściwojów Budżet Gminy Mściwojów na 2010r. został uchwalony przez Radę Gminy Mściwojów w dniu 2 grudnia 2009r. uchwałą.
PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK PROJEKT BUDŻETU MIASTA NA 2017 ROK
PROJEKT BUDŻETU POWIATU CHOJNICKIEGO NA ROK 2017
BUDŻET Regionalna Izba Obrachunkowa pozytywnie zaopiniowała sprawozdanie Burmistrza Miasta Jarosławia z wykonania budżetu za 2016 r.
P r o j e k t Budżetu Gminy Grodków na rok 2017 Burmistrz Grodkowa.
Ministerstwo Finansów
Finanse powiatowe - stan aktualny - potrzeby i oczekiwania
Zapis prezentacji:

Spotkanie Burmistrz Miasta Teresy Kosmali z mieszkańcami Czeladź 6 listopad 2012

Wykonanie budżetu w 2012 r. i plan budżetu na 2013 r.

Przewidywane wykonanie budżetu na rok 2012 Dochody i przychody: Plan: 106 193 441 zł Wykonanie na 31.08.2012: 60 455 111 zł - 56,93 % Wykonanie na 30.09.2012: 68 446 642 zł - 64,07 %

Wykonanie dochodów budżetu stan na 31.08.2012 Dochody z majątku gminy – 6 543 273 zł; wykonanie 34,39 % W tym dochody ze sprzedaży – 1 060 424 zł; wykonanie 10,08 % Udziały w podatkach – 15 174 201 zł; wykonanie 56,29 % Podatki i opłaty lokalne – 13 179 989 zł : wykonanie 63,35 % Subwencje – 10 414 268 zł: wykonanie 75,81 % Dochody jednostek budżetowych - 2 531 839 zł: wykonanie 55,95 % Dotacje na zadania zlecone - 4 384 861 zł, wykonanie 67,29 % Dotacje na zadania własne - 1 507 004 zł, wykonanie 75,50 %

Przewidywane wykonanie budżetu na rok 2012 Wydatki i rozchody: Plan: 106 193 441 zł w tym rozchody – spłaty długów: 7 410 392 zł Wykonanie na 31.08.2012: 58 681 044 zł - 55,26 % w tym rozchody – spłaty długów: 4 942 538 – 66,70 % Wykonanie na 30.09.2012: 66 701 067 zł - 62,44 % w tym rozchody – spłaty długów: 5 425 976 – 73,22 %

Wykonanie wydatków budżetu stan na 31.08.2012 Gospodarka komunalna - wykonanie: 10 147 504 zł; 52,82 % w tym dotacja na KZK GOP: 3 506 905 zł; 75 % Edukacja – wykonanie: 17 643 629 zł; 68,26 % W tym oświata: wykonanie: 12 789 843 zł; 68,13 % W tym przedszkola: wykonanie: 4 853 786 zł; 68,60 % Pomoc społeczna – wykonanie: 12 857 402 zł; 63,64 % Administracja i bezpieczeństwo – wykonanie: 6 676 260 zł; 60,70 % Sport i kultura – wykonanie: 2 963 888 zł; 60,57 %

Zadłużenie na rok 2012 Zadłużenie na 31.12.2011 r.- 42 461 674 zł Spłata rat i kredytów w 2012 r.- 7 410 392 zł Obsługa długu w 2012 r. - 2 660 677 zł Razem -10 071 049 zł Spłata rat i kredytów na 31.08.2012 r. - 4 942 538 zł Obsługa długu na 31.08.2012 r. – 1 513 700 zł Razem – 6 456 238zł Planowane zadłużenie na 31.12.2012 r. - 36 809 023 zł

Zadłużenie w latach 2006-2012

Spłata zadłużenia w latach 2006-2012

Załącznik nr 6 do Sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Czeladź za 2011 r. Wykaz zaciągniętych pożyczek i kredytów – stan na 31.12.2011 r.

Załącznik nr 6 do Sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Czeladź za 2011 r. Wykaz zaciągniętych pożyczek i kredytów – stan na 31.12.2011 r.

Załącznik nr 6 do Sprawozdania z wykonania budżetu Miasta Czeladź za 2011 r. Wykaz zaciągniętych pożyczek i kredytów – stan na 31.12.2011 r.

Wykazy kredytów i pożyczek zaciągniętych w latach 2006-2011 Stan na 31.12.2011 r. – 94 zaciągnięte kredyty i pożyczki Stan na 31.12.2010 r. – 94 zaciągnięte kredyty i pożyczki Stan na 31.12.2009 r. – 93 zaciągnięte kredyty i pożyczki Stan na 31.12.2008 r. – 76 zaciągnięte kredyty i pożyczki Stan na 31.12.2007 r. – 57 zaciągnięte kredyty i pożyczki Stan na 31.12.2006 r. – 30 zaciągnięte kredyty i pożyczki

Wykonanie budżetu miasta Czeladź w latach 2006-2012

Wykonanie budżetu miasta Czeladź w latach 1991-2010

Struktura wydatków wg planu budżetu na 2012 rok

Gospodarka komunalna – wydatki majątkowe i bieżące w latach 2006-2012

Edukacja - wydatki majątkowe i bieżące w latach 2006-2012

Pomoc społeczna - wydatki majątkowe i bieżące w latach 2006-2012

Administracja i bezpieczeństwo - wydatki majątkowe i bieżące w latach 2006-2012

Wynagrodzenia w latach 2006-2012

Sport i kultura - wydatki majątkowe i bieżące w latach 2006-2012

Inwestycje realizowane w latach 2010-2012 dofinansowane z UE Nazwa projektu Kwota ogółem (według umowy o dofinansowanie) Środki własne (budżet miasta) Dotacja RPO WSL Lata Adaptacja i przebudowa budynku Galerii Sztuki Współczesnej Elektrownia w Czeladzi 12 056 040,00 1 808 406,00 10 247 634,00 2012-2013 Zagospodarowanie terenu i budowa bazy okołoturystycznej zabytkowej kopalni Saturn w Czeladzi 3 388 686,00 508 302,90 2 880 383,10 Rozwój społeczeństwa informacyjnego w Czeladzi – budowa sieci PIAP 2 388 930,48 358 339,58 2 030 590,90 2012-2014 Gospodarcza Brama Śląska - uzbrojenie terenów Wschodniej Strefy Ekonomicznej w Czeladzi – etap 1" 25 293 193,64 5 874 568,38 19 418 625,26 2011-2012 Budowa boiska sportowego o sztucznej nawierzchni wraz z infrastrukturą towarzyszącą przy ul. Sportowej w Czeladzi 2 239 397,39 335 909,61 1 903 487,78 2010-2011 RAZEM 45 366 247,51 8 885 526,47 36 480 721,04  

Bieżąca sytuacja finansowa miasta Spłaty kredytów i pożyczek – w 2012 r. łącznie z obsługą długu (odsetki) wyniosą 10 071 049 zł – 9,5 % budżetu miasta; Udziały w podatkach od osób fizycznych– informacja z MF, że w 2012 r. mogą być niższe nawet o ok.1 000 000 zł, niż zakładano; ponadto spadek liczby mieszkańców, wzrost bezrobocia; Koszty korekt finansowych, nałożonych po kontrolach dokumentacji przetargowych projektów unijnych (GBŚ, trasy rowerowe, boisko treningowe) ok.900.000 zł Niskie dochody ze sprzedaży majątku – 10,08 % (stały problem: w 2011 – 29,05 %; w 2010 – 5,51 %, w 2009 – 8,36 %); Nowe przepisy limitujące zadłużenie: wejdą w życie w 2014 roku, ale 3 letni okres dostosowawczy wiąże się z koniecznością działań ze skutkami w budżecie na rok 2012 i 2013; Realizowanie inwestycji głównie z kredytów (na inwestycje 2006-2011 przeznaczono ponad 94,6 mln zł, w latach 2006-2011dług miasta wzrósł o ok. 60 mln zł), przy braku sprzedaży majątku konieczność spłacania kredytów z dochodów bieżących Realizowane inwestycje często generowały w latach minionych deficyt – pokrywany przez kredyty

Liczba mieszkańców Czeladzi w latach 2006-2012

Liczba osób bezrobotnych w Czeladzi w latach 2006-2012

Bieżące działania 1 Zwiększanie dochodów bieżących - pozyskiwanie środków zewnętrznych na projekty nie wymagające zaciągania kredytów na pokrycie udziałów własnych „Indywidualizacja procesu nauczania uczniów w klasach I-III szkół podstawowych” - 171 331 zł; okres realizacji: lata 2011-2013 „Czeladzka Liga Naukowa” projekt dla uczniów klas IV-VI – 395 090 zł; okres realizacji: lata 2012-2014 „Przedszkole moich marzeń” – utworzenie dwóch 25-osobowych oddziałów przedszkolnych – 360 000 zł; okres realizacji: lata 2012-2014 „Bez ograniczeń. Program zwiększania kompetencji zawodowych i społecznych oraz aktywizacja na rynku pracy osób korzystających z pomocy MOPS” – 931 180 zł; okres realizacji: lata 2012-2013 Projekt „Grundtvig” – kształcenie seniorów – 16 000 €; okres realizacji: lata 2012-2014 Projekt „Ecosystem and Habitatus” (Socrates Comenius) – 20 000 €; okres realizacji: lata 2011-2013 Projekt „Students Online Safety-SOS” - 20 000 €; okres realizacji: lata 2012-2014 Projekt „Otwarte ramiona” – powstanie świetlicy środowiskowej oraz Punktu Konsultacyjnego – 37 198 zł; okres realizacji: rok 2011 Projekt „Asystent Rodziny” – 32 177 zł; okres realizacji: rok 2012 Młodzieżowe Centrum Kariery – siedziba w Urzędzie Miasta, przy współpracy z OHP Suma pozyskanych środków: ok. 2 157 000 zł

Bieżące działania 2 Racjonalizowanie wydatków bieżących; m.in.: zmniejszenie kosztów służbowych podróży zagranicznych (do 30.09.2012 – 13.496 zł; 2011 - 13.024 zł; 2010 - 23.302 zł; 2009 - 40.189 zł) oraz krajowych (do 30.09.2012 – 11.108 zł; 2011 - 20.599 zł; 2010 - 37.820 zł) zmniejszenie kosztów eksploatacji obu aut służbowych (w 2011 – 22.059 zł, w 2010 – 29.344 zł, w 2009 – 28.751 zł) oraz kosztów paliwa zużytego przez oba auta służbowe jak i wydatków na użytkowanie samochodów prywatnych do celów służbowych (w 2011 – 22.873 zł, w 2010 – 43.495 zł, w 2009 – 35.232 zł) efektywne zarządzanie energią i pozostałymi mediami (2011 w stosunku do 2010 – koszt mediów zużytych na ogrzewanie przez UM jak i jednostki niższy o ok. 172 000 zł) 3. Unikanie zadłużenia, co pociąga za sobą konieczność wykonywania inwestycji ze środków własnych (majątkowych lub bieżących)

Bieżące działania 3 Zwiększanie dochodów majątkowych; m.in.: Przeprowadzanie kolejnych przetargów na sprzedaż nieruchomości stanowiących własność Gminy Czeladź Planowane kolejne etapy promocji terenów inwestycyjnych GBŚ (częściowo sfinansowana z dotacji UE) Sprzedaż mieszkań komunalnych Realizowanie programu wychodzenia z zadłużenia czynszowego dla najemców mieszkań komunalnych 5. Zwiększanie dochodów bieżących z majątku; m.in.: Aktualizowanie opłat za wieczyste użytkowanie działek będących własnością gminy Cykliczne aktualizowanie opłat za dzierżawy w oparciu o wskaźnik inflacji Opłaty za bezumowne korzystanie z mienia gminy i zawieranie nowych umów dzierżaw

Cel: dostosowanie struktury zadłużenia w celu spełnienia nowych wymogów – art. 243 ustawy o finansach publicznych

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 r. nr 157, poz. 1240 i 1241 z późn. zm) Art. 243. 1. Organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego nie może uchwalić budżetu, którego realizacja spowoduje, że w roku budżetowym oraz w każdym roku następującym po roku budżetowym relacja łącznej kwoty przypadających w danym roku budżetowym: 1)   spłat rat kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90, wraz z należnymi w danym roku odsetkami od kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 i art. 90, 2)   wykupów papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 oraz art. 90 wraz z należnymi odsetkami i dyskontem od papierów wartościowych emitowanych na cele określone w art. 89 ust. 1 i art. 90, 3)   potencjalnych spłat kwot wynikających z udzielonych poręczeń oraz gwarancji do planowanych dochodów ogółem budżetu przekroczy średnią arytmetyczną z obliczonych dla ostatnich trzech lat relacji jej dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów ogółem budżetu, obliczoną według wzoru:

Uzasadnienie do ustawy o finansach publicznych „Nowa konstrukcja wskaźnika z jednej strony znosi ograniczenia wiążące dziś jednostki samorządu terytorialnego o znacznym potencjale rozwojowym, dla których zaciąganie nawet dość znacznych zobowiązań finansowych może być instrumentem bezpiecznej polityki rozwojowej, z drugiej zaś – dyscyplinuje jednostki, których wysokie obciążenie dochodów spłatami zobowiązań nakazuje dużą ostrożność przy zaciąganiu nowych kredytów i pożyczek”.

Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Finansów na interpelację nr 4674 w sprawie art. 243 ustawy o finansach publicznych „Pragnę zaznaczyć, że indywidualny wskaźnik zadłużenia ma za zadanie m.in. zabezpieczyć jednostki samorządu terytorialnego przed nadmiernym poziomem zadłużenia, bowiem limit uzależniony jest od indywidualnej sytuacji ekonomicznej. Ponadto limity kosztów obsługi zadłużenia mają za zadanie zabezpieczyć jednostki samorządu terytorialnego przed nadmierną kumulacją płatności z tytułu obsługi zadłużenia w stosunku do ich zdolności ekonomicznych do obsługi zadłużenia (ryzyko płynności, ryzyko refinansowania)”. „Zgodnie z ustawą wprowadzającą ustawę o finansach publicznych nowe regulacje art. 243 mają obowiązywać od 2014 r., co oznacza, że efektywnie vacatio legis wynosi blisko cztery lata. Jednostki samorządu terytorialnego miały więc odpowiedni czas na wprowadzenie działań konsolidujących pozwalających na wygenerowanie w okresie 2011-2013 nadwyżek w części bieżącej budżetu i dostosowanie struktury zadłużenia w celu zapewnienia spełnienia wymogów wynikających z regulacji, które zaczną obowiązywać od 2014 r.”

Indywidualny wskaźnik zadłużenia z art Indywidualny wskaźnik zadłużenia z art. 243 ustawy o finansach publicznych

Art. 243 ustawy o finansach publicznych Cel: dostosowanie struktury zadłużenia w celu spełnienia nowych wymogów Art. 243 ustawy o finansach publicznych określa sposób obliczania dopuszczalnego limitu zadłużenia, który wejdzie w życie od 2014 roku Wskaźnik stosunku sumy spłat rat kredytów i pożyczek z odsetkami do planowanych dochodów ogółem nie będzie mógł przekroczyć średniej arytmetycznej z trzech ostatnich lat wskaźnika stosunku sumy dochodów bieżących i dochodów ze sprzedaży majątku, pomniejszonego o wydatki bieżące, do dochodów ogółem Spełnienie tego wskaźnika od 2014 będzie warunkiem uchwalenia budżetu Na lata 2011-2013 wskaźnik ma być wyliczony i przedstawiony w uchwale o WPF

Indywidualny wskaźnik zadłużenia z art Indywidualny wskaźnik zadłużenia z art. 243 ustawy o finansach publicznych 2011 r. (na podstawie wykonania budżetu w latach 2008, 2009, 2010) : 0,0830 > 0,0594 nie spełnia wskaźnika z art.243 upf 2012 r. (na podstawie wykonania budżetu w latach 2009, 2010, 2011) : 0,0997 > -0,0047 nie spełnia wskaźnika z art.243 upf 2013 r. (na podstawie wykonania budżetu w latach 2010, 2011 oraz planu budżetu 2012) : 0,0943 > 0,0440 nie spełnia wskaźnika z art.243 upf 2014 r. (na podstawie wykonania budżetu w roku 2011 oraz planu budżetu 2012 r. i 2013 wg WPF) : 0,0969 < 0,1003 spełnia wskaźnik z art.243 upf

Załącznik nr 1 do Uchwały Rady Miejskiej nr XXXVI/484/2012 z dnia 27 września 2012 roku w sprawie: zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Czeladź na lata 2012 – 2021 „Prognoza długu Miasta Czeladź”

Plan budżetu na 2013 r. Założenia makroekonomiczne przyjęte przez rząd do projektu budżetu na 2013 rok 2011 2012 prognoza z VI 2012 planowane wykonanie z IX 2012 2013 Dynamika PKB 4,3 % 2,5 % 2,9 % 2,2 % Inflacja średnioroczna 4,0 % 2,7 % Popyt krajowy 3,6 % 1,9 % 1,7 % 1,8 % Spożycie 2,1 % 1,6 % 2,0 % Stopa bezrobocia rejestrowanego 12,4 % 12,6 % 13 %

Plan budżetu na 2013 r. – założenia ogólne Unikać dalszego zadłużania miasta Unikać pokrywania wydatków majątkowych z kredytów Unikać deficytu Zwiększać dochody ze sprzedaży majątku Zwiększać dochody bieżące z majątku poprzez racjonalne gospodarowanie mieniem Racjonalizować wydatki bieżące Zwiększać pozyskiwanie środków zewnętrznych nie wymagających znacznych pieniężnych wkładów własnych pozyskiwanych z kredytów

Dziękujemy za uwagę