Zebranie ogólne z rodzicami na rok szk. 2012/2013.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

Szko ł a Podstawowa nr 29 im. Giuseppe Garibaldiego ul. Fabryczna 19, 00 – 446 Warszawa 6-latki w naszej szkole.
„ Kiedy śmieje się dziecko, śmieje się cały świat”.
Powiedz mi co jesz, a powiem Ci kim jesteś
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Wnioski z realizacji zadań nadzoru pedagogicznego
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Przedszkole nr 12 w Rzeszowie.
Obniżanie wieku szkolnego Finansowanie zmian, korzyści płynące z wdrożenia reformy, wskazówki i porady Dla organów prowadzących szkoły podstawowe Luty.
Ul. Pi ę kna 30/32 Łód ź Szkoła Podstawowa Dyrektor: El ż bieta Grzelakowska Tel
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
ul. GRZYBOWSKA WARSZAWA
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
STRATEGIA ROZWOJU PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Zebranie ogólne z rodzicami na rok szk. 2013/2014.
OPŁATY ZA ŚWIADCZENIA PROWADZONYCH PRZEZ GMINĘ PRZEDSZKOLI PUBLICZNYCH Rok szkolny 2011/2012 WYDZIAŁ OŚWIATY r.
Rodzice i nauczyciele; płaszczyzna porozumienia
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
INFORMACJA O ODDZIALE PRZEDSZKOLNYM ZORGANIZOWANYM NA TERENIE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 293 ul. Kochanowskiego 8.
SZKOŁA PODSTAWOWA W WITONI
Moje dziecko idzie do przedszkola
NASZE DZIECI W NASZEJ SZKOLE
Niepubliczne Przedszkole ,,Mały Europejczyk” w Chalinie
Ustawa z 7 września 1991r. o systemie oświaty
Innowacje pedagogiczne w przedszkolach
SZKOŁA PODSTAWOWA Nr 133 im. Stefana Czarnieckiego
Szkoła Podstawowa nr uczniów 33 klasy 60 nauczycieli
Mam 6 lat Chcę poznawać świat
J AK SZKOŁY POWIATU LUBAŃSKIEGO PRZYGOTOWAŁY SIĘ NA PRZYJĘCIE SZEŚCIOLATKÓW ? Analiza ankiet dyrektorów szkół podstawowych.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
„Bo tylko w tym sadzie ptak gniazdo uwije, gdzie człek serce kładzie we wszystko, co żyje.”
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Regulamin Świetlicy Szkolnej
29 września 2014r. SZKOŁA PODSTAWOWA NR 1 IM. BRONISŁAWA MALINOWSKIEGO W WOLI.
Przedszkole Publiczne im. Kubusia Puchatka w Zabełkowie rok szkolny 2014/2015.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
ZAPRASZAMY 6-LATKI DO NASZEJ SZKOŁY.
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
Inne ważne informacje Ostrołęka; 5 i 7 marca 2014 r.
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
Przedszkole nr 57"Mały Książę" we Wrocławiu Wrocław ul. Chorzowska
P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW P RAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW § 25 S TATUTU P RZEDSZKOLA Rodzice mają prawo do: 1. uzyskania rzetelnej informacji na temat zachowania.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
KONCEPCJA PRACY PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 1 ul. Wrocławska Gostyń Opracowana przez Radę Pedagogiczną oraz Radę Rodziców i zatwierdzona do realizacji.
DZIELNICOWA KAMPANIA „SZEŚCIOLATKI W PIERWSZEJ KLASIE”
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
REGULAMIN PRZEDSZKOLA MIEJSKIEGO NR 29 IM. KASZTANOWA KRAINA W GORZOWIE WLKP.
Zebranie z rodzicami rok szk. 2017/2018.
Punkt 6 SZCZEGÓŁOWE ZASADY PRZYPROWADZANIA I ODBIERANIA DZIECI Z PRZEDSZKOLA PRZEZ RODZICÓW (PRAWNYCH OPIEKUNÓW) LUB UPOWAŻNIONĄ PRZEZ.
Przedszkole Samorządowe w Dywitach maj 2017
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016r Prawo oświatowe
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Zmiany w statutach przedszkoli po reformie oświaty 2017
Szkoła Podstawowa nr 26 im. Mirosława Biernackiego w Warszawie
Szkoła Podstawowa Integracyjna Nr 317
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ul. Grzybowska Warszawa
Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego w Warszawie
ul. Grzybowska Warszawa
Witamy! W Przedszkolu nr 243
Przedszkole nr 243 Telefon:
Zapis prezentacji:

Zebranie ogólne z rodzicami na rok szk. 2012/2013

Organizacja pracy przedszkola: GODZ. PRACY PRZEDSZKOLA 6.30-17.30 GODZ. REALIZACJI PODSTAWY PROGRAMOWEJ 8.30-13.30 GODZ. PRACY SEKRETARIATU 8.00-15.30 DO GODZ. 8.00 wszystkie dzieci zbierają się w wyznaczonych salach na parterze PO GODZ. 15.30 wszystkie dzieci schodzą z piętra na parter do wyznaczonych sal

Przebieg czynności stałych dnia RAMOWY ROZKŁAD DNIA rok szk. 2012/2013 Godziny Przebieg czynności stałych dnia Czas trwania (min.) Gospodarowanie czasem dziecka zgodnie z wytycznymi MEN w podstawie programowej* 6.30-8.30 „Powitanie dnia” – zbieranie się dzieci w grupach łączonych, zabawy swobodne służące realizacji własnych pomysłów: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne 120 8.30-8.45 Zabawy integrujące grupę, rozmowy kierowane, ćwiczenia poranne lub zabawa ruchowa (3-latki), 15 1 8.45-9.00 Przygotowanie do śniadania, I śniadanie, czynności toaletowe 4 9.00-9.30 Realizacja I-go zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego. 30 3 9.30-10.00 Realizacja II-go zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego. 10.00-11.00 (dzieci 3-4-letnie od 9.30-11.00) Spacery, gry i zabawy na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace gospodarcze, porządkowe, zabawy ruchowe i zajęcia sportowe na powietrzu lub w sali 60 2 11.00.11.45 Zabawy swobodne przy niewielkim udziale nauczyciela 45 11.45-12.15 Czynności samoobsługowe, porządkowe i higieniczne, II-gie śniadanie, przygotowanie do odpoczynku (3-4-latków) 12.15-13.30 Ćwiczenia stymulacyjne i wyrównawcze, czytanie bajek, relaksacja - odpoczynek w grupach młodszych (3-4-latki), W grupach starszych-ćwiczenia ogólnorozwojowe (rozwijające percepcję wzrokowo-słuchową, grafomotorykę, fonetykę itp.), 75 13.30-14.00 Zabawy relaksacyjno-wyciszające, zajęcia wspierające indywidualne zainteresowania dzieci, rozwijające zdolności twórcze 14.00 -14.30 czynności higieniczne i organizacyjne, obiad 14.30-16.00 zabawy doskonalące funkcje poznawcze lub grafomotoryczne, zajęcia o charakterze terapeutycznym i profilaktycznym, gry i zabawy sportowe, rozwijanie indywidualnych zainteresowań, lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym 90 16.00-17.00 Zabawy integracyjne w grupach mieszanych wiekowo, zabawy w kącikach zainteresowań 17.00-17.30 Czytanie bajek, rozmowy, lub zabawy swobodne

ORGANIZACJA PRACY ODDZIAŁÓW W POSZCZEGÓLNYCH GRUPACH ROK SZK. 2011/2012 L.p. Grupy, wiek dzieci, godziny pracy nauczyciele personel pomocniczy 1. I „Zajączki” 4 lat 7.30 – 15.30 sala nr 105 Anna Sołowiej D. Pruszyńska I. Kowalczuk A. Zabłocka 2. II „Żabki” 5 – 6 latki 7.30 – 16.30 sala nr 109 J. Bryndza B. Mironiuk M. Ostrowska 3. III „Misie” 3 latki 6.30-16.30 sala nr 02 E. Bielecka E. Omelaniuk M Piesiecka A. Olszewska 4. IV „Biedroneczki” 4 latki 7.00 -17.00 sala nr 120 M. Damszel A. Postołowicz B. Waleszczyk 5. V „Motylki” 4-latki 7.00-17.00 sala nr 05 E. Zielińska A. Zabielska T. Owsianko 6. VI „Promyczki” 7.30-17.30 sala nr 08 A. Rynkiewicz A Siemieniuk I.Adamiuk H. Rutkowska 7. VII „Krasnoludki” 6 latki 7.30 -16.30 sala nr 102 B. Szorc-Frankowska A. Piasecka B. Stepaniuk 8. VIII „Mróweczki” 5 latki 8.00-18.00 sala nr 00 A. Kobrzeniecka A. Pyłko M. Piesiecka

Czas realizacji podstawy programowej w Przedszkolu Samorządowym Nr 82 § 2. 1. Przedszkola prowadzone przez Gminę Białystok zapewniają bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę w wymiarze 5 godz. dziennie. § 2. 2. Czas przeznaczony na bezpłatne nauczanie, wychowanie i opiekę, o którym mowa w ust. 1 określa dla każdego oddziału ramowy rozkład dnia ustalony przez dyrektora przedszkola. W trakcie realizacji podstawy programowej: 1/5 czasu przeznacza się na zabawę (1 godz.) 1/4 czasu dzieci spędzają na podwórku (1 godz. 15 min) zalecane każdego dnia bez względu na porę roku 1/5 czasu przeznacza się na zajęcia dydaktyczne (1 godz.), realizowane wg wybranego programu wychowania przedszkolnego pozostały czas (1 godz. 45 min.) przeznacza się na czynności samoobsługowe, opiekuńcze, organizacyjno-porządkowe, spożywanie posiłku Czas realizacji podstawy programowej w Przedszkolu Samorządowym Nr 82 w Białymstoku w roku szk. 2012/2013 we wszystkich oddziałach, ustala się w godzinach 8.30-13.30.

§ 3. 1. Rodzice wnoszą opłatę za świadczenia realizowane w czasie wykraczającym poza czas realizacji podstawy programowej, o którym mowa w § 2. 1., obejmujące w szczególności: realizację zadań opiekuńczo-wychowawczych w zakresie: fachowej opieki pedagogicznej, adaptacji dzieci w środowisku przedszkolnym, rozwijania zdolności twórczych, wspierania indywidualnych zainteresowań; organizowanie zajęć sportowych i imprez okolicznościowych; prowadzenie zajęć relaksacyjno-wyciszających; zapewnienie bezpieczeństwa i opieki dzieciom w czasie zajęć terapeutycznych i profilaktycznych z udziałem logopedy, nauczyciela gimnastyki korekcyjnej i innych specjalistów. § 3. 9. Opłaty, o których mowa w ust. 2-6 nie obejmują zajęć dodatkowych organizowanych przez Przedszkole na zlecenie rodziców.

- we wszystkich oddziałach rozpoczynają się zajęcia dydaktyczne O GODZ. 9.00 - we wszystkich oddziałach rozpoczynają się zajęcia dydaktyczne Pory podawania posiłków: 8.45 – I śniadanie 11.45 - II-gie śniadanie 14.00 – obiad  Odpoczynek i relaks dzieci młodszych na leżakach po II-gim śniadaniu.

OPŁATY ZA PRZEDSZKOLE 5-godzinna realizacja nieodpłatna podstawy programowej 4-godzinny pobyt dziecka za kwotę 210,-(1-sze dziecko, 2-gie 180, - trzecie i następne nieodpłatnie) po wykorzystaniu przez rodzica 4 godzin, każda następna płatna po 3,00

GODZINY PŁATNE 0,15 3,00 8.30 – 13.30 8.15 16.30 4.00 8.30 – 13.30 17.30

Jadłospis jest opracowany tak, żeby przy posiłku mlecznym był dodatek w postaci kanapki, bułeczki, sałatki, owoców lub innych produktów. Opłata za żywienie wynosi 4,- za dzień i jest liczona przez liczbę dni żywieniowych w miesiącu. Odpis za żywienie dziecka w przypadku nieobecności uwzględniany jest następnego dnia po zgłoszeniu.

Przykładowy jadłospis od września do listopada 2012r. ŚNIADANIE ŚNIADANIE II OBIAD I PONIEDZIAŁEK Pieczywo mieszane z masłem, wędliną, serem żółtym warzywa / dzieci same komponują kanapki/, herbata z cytryną Makaron na mleku, placki z owocami i cukrem pudrem, owoce sezonowe Zupa szczawiowa z jajkiem i ziemniakami, risotto z mięsem i warzywami, ogórek, kompot II WTOREK Płatki ryżowe na mleku, pieczywo mieszane z masłem, pastą z wędliny, ogórek świeży Bułka z masłem czekoladowym, mleko, sałatka owocowa Kapuśniak z ziemniakami paszteciki krucho-drożdżowe z mięsem i warzywami, pomidor ze śmietaną , kompot III ŚRODA Bułka z masłem, pasztetem i pomidorem, herbata z cytryną Kasza manna na mleku, chałka z dżemem, owoc Zupa ryżowa, kotleciki siekane z kurczaka ziemniaki, buraczki z cebulką, kisiel IV CZWARTEK Bagietka z twarożkiem i dżemem, kakao , woda z cytryną marchewka do chrupania Kasza jaglana na mleku, gofry z cukrem pudrem lub ciastka, owoce Zupa jarzynowa, zapiekanka z makaronu, surówka z kapusty pekińskiej , kompot V PIĄTEK Chleb wieloziarnisty z masłem, wędliną, sałatą i papryką, kawa z mlekiem Makaron z serem białym i musem truskawkowym, woda z cytryną Krupnik z zieleniną, pulpet z ryby w sosie pomidorowym, ziemniaki, surówka selera, marchwi i jabłka, kompot

ŚNIADANIE ŚNIADANIE II OBIAD VI PONIEDZIAŁEK Pieczywo mieszane z masłem, wędliną i warzywami /dzieci same komponują kanapki/, herbata z cytryną Płatki kukurydziane na mleku, drożdżówka, owoce sezonowe Zupa z fasolką szparagową , gulasz wieprzowy, kasza gryczana, surówka wielowarzywna, kompot VII WTOREK Bagietka z masłem, serkiem topionym i pomidorem, kakao Ryż z owocami i śmietaną, herbata zielona, owoc Rosół z makaronem kotlet schabowy ziemniaki, surówka z kapusty czerwonej, kisiel VIII ŚRODA Kluski lane na mleku, pieczywo mieszane, wędlina, ogórek, woda z cytryną Bułka z masłem i miodem, mleko, owoc Zupa pieczarkowa, gołąbki w sosie pomidorowym, ziemniaki, kompot IX CZWARTEK Jajecznica ze szczypiorem, pieczywo mieszane z masłem, pomidor, herbata z hibiskusa Ciasto domowe (wypiek własny), jogurt ze świeżymi owocami Zupa brokułowa z ziemniakami, filet z kurczaka duszony z warzywami, ryż, sałata z rzodkiewką, kompot X PIĄTEK Bułka z masłem, wędliną i sałata i papryką, kawa inka z mlekiem Pieczywo mieszane z pastą z ryby wędzonej, zielonym ogórkiem i szczypiorem, herbata miętowa Barszcz czerwony, naleśniki z serem i śmietaną lub kluski leniwe, napój pomarańczowy, owoc

Opłaty za przedszkole uiszczamy do dziesiątego dnia każdego miesiąca Opłaty za przedszkole uiszczamy do dziesiątego dnia każdego miesiąca. Można opłacić w przedszkolu w wyznaczone dwa dni (informacja na tablicy ogłoszeń) lub dokonać przelewu na konto bankowe. Nr konta można pobrać u intendenta lub księgowej. Rodzice mogą ubiegać się o zmniejszenie odpłatności za przedszkole o 50%. W tym celu powinni dostarczyć z MOPR-u decyzję o pobieraniu zasiłku rodzinnego. Decyzje należy dostarczyć dwa razy w roku: w miesiącu sierpniu i listopadzie. W przypadku dostarczenia decyzji 50% ulga obejmuje również odpłatność za godz. powyżej 4 zadeklarowanych przez rodzica.

Rodzice mogą składać wnioski do MOPR-u o refundacje opłaty za żywienie. W przypadku otrzymania decyzji całkowitą opłatę ponosi MOPR. W przypadku opłat za żywienie rodzic otrzymuje zwrot za każdy dzień nieobecności dziecka w przedszkolu, z pominięciem pierwszego dnia nieobecności. Zwroty i rozliczenia dokonujemy, po miesiącu w którym wystąpiły. W przypadku płatności w pierwszych dniach rozpoczynających miesiąc odliczenia mogą być jeszcze nie gotowe. Rodzice otrzymują każdego miesiąca przygotowane przez intendenta dokładne wyliczenia, w jakiej wysokości wynosi opłata. Pisemne informacje odbierają od nauczycielek w grupach. Od września 2012r. obecność dziecka jest rozliczana w systemie elektronicznym (Stoperek).

INSTRUKCJA OBSŁUGI SYSTEMU ELEKTRONICZNEGO „STOPEREK” Wchodząc do budynku należy zbliżyć elektroniczną kartę do czytnika (zegar z nadrukiem Stoperek), który zamontowany jest na ścianie po prawej stronie od wejścia, w holu przedszkola na parterze. System automatycznie wczyta godzinę wejścia. Wychodząc z przedszkola tą sama czynność należy powtórzyć. Głośny dźwięk oznacza, że czynność wczytania została wykonana poprawnie. Skutecznego zbliżenia karty należy dokonać tylko raz przy wejściu i tylko raz przy wyjściu. W celu usprawnienia organizacji korzystania z kart, rodzice pozostawiają je w ciągu dnia u nauczycielek w oddziale. Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wejścia (rodzic zapomni lub zbliży kartę do czytnika nie prawidłowo) system automatycznie odznaczy wejście o godz. 6.30. Jeżeli nie zostanie wczytana godzina wyjścia (rodzic zapomni lub zbliży kartę do czytnika nie prawidłowo) system automatycznie odznaczy wyjście o godz.17.30. Jeżeli w ciągu dnia karta nie zostanie wczytana ani razu, a dziecko będzie obecne – zostanie wprowadzony do systemu pobyt liczony od godz. 6.30 do godz. 17.30. Uwaga! W przypadku dodatkowych pytań proszę o kontakt z intendentem lub dyrektorem przedszkola.

KALENDARZ IMPREZ I UROCZYSTOŚCI W ROKU SZK. 2012/2013r. L.p. rodzaj imprezy termin osoby odpowiedzialne uwagi 1. Pasowanie na przedszkolaka 24.10.2012 Nauczycielki z oddziałów: III-go, i VI-go 2. ,,Święto drzewa” 10.2012 n-lki prowadzące koło ekologiczne Ewa Bielecka, Ewa Omelaniuk Współpraca z nadleśnictwem Dojlidy i Klubem Gaja 3. ,,Dzień zdrowego żywienia” 11.2012 Anna Pyłko, Aneta Kobrzeniecka Współpraca z Departamentem Spraw Społecznych UM 4. ,,Światowy Dzień Pluszowego Misia” w ramach akcji ,,Cała Polska czyta dzieciom” 23.11.2012 Ewa Omelaniuk, Justyna Bryndza Anna Rynkiewicz współpraca z BTL 5. ,,Pod skrzydłami Anioła” Rozstrzygnięcie Międzyszkolnego Miejskiego konkursu plastycznego 12.2012 Ewa Bielecka, Anna Siemieniuk M. Damszel, B. Mironiuk, A. Piasecka Współpraca ze SM „Słoneczny Stok” J. Jurgielańcem i MODM 6. Mikołajki 06.12.2012 A. Zabielska B. Szorc-Frankowska Rada Rodziców 7. ,,Jasełka” spotkanie opłatkowe z rodzicami 12-13.12.2012 A. Piasecka , B. Mironiuk, J. Bryndza 8. Rodzinny konkurs kolęd ph. „Rodzinne kolędowanie” 10.01.2013 A. Siemieniuk, B. Mironiuk 9. Dzień Dziadków 21-22.01.2013 Wszystkie nauczycielki 10 Bal karnawałowy luty 2013 11. Konkurs rodzinny „Przedszkole drugim domem jest”- 4-te urodziny przedszkola Iwona Kowalczuk, A. Rynkiewicz E. Zielińska 12. ,,Lepsze zdrowie i uroda niż papierosowa moda” – rozstrzygnięcie miejskiego konkursu plastycznego 20.02.2013 Ewa Bielecka , Ewa Omelaniuk Iwona Kowalczuk 13. ,,Moje osiedle, moje miasto, mój kraj”- rozstrzygnięcie ogólnopolskiego konkursu fotograficznego Agnieszka Piasecka Beata Szorc-Frankowska współpraca ze SM ,,Słoneczny Stok” 14. Wiosna suknię wkłada-powitanie wiosny 21.03.2013 A. Pyłko, A. Kobrzeniecka 15. ,,Dzień ziemi” 22.04. 2013 Ewa Omelaniuk, E. Bielecka A. Piasecka Nadleśnictwo Dojlidy 16. Integracyjne spotkania przy jajeczku 04.2013 17. Koncert dzieci „Dla Ciebie Mamo” 24.05.2013 J. Bryndza, B. Mironiuk, M. Damszel 18. Odblaskowa dyskoteka i turniej wiedzy o bezpieczeństwie „Bezpieczni na drodze” 04.06.2013 B. Szorc-Frankowska, E. Zielińska Szkoła Podstawowa Nr 12, WORD, Straż Miejska, Policja 19 Festyn rodzinny 05.06.2013 Dyrektor, współpraca z Departamentem Spraw Społecznych UM i Zespołem Szkół Ogólnokształcących i Technicznych 20. Dzień sportu – turniej sprawnościowy 03.06.2013 M. Damszel A. Postołowicz 21. Obchody Dnia Dziecka: -wycieczki, - konkursy i imprezy wewnątrzprzedszkolne 03.06.2013-07.06.2013 28.05.2012 B.Szorc-Frankowska J. Bryndza Współpraca z Radą Rodziców i Szkołą Podstawową Nr 12 22. Zakończenie roku 26.06.2012 Prezentacje zajęć dodatkowych: tanecznych, j. ang., kół zainteresowań

Zajęcia dodatkowe w przedszkolu

Gimnastyka korekcyjna – prowadzona przez gabinet rehabilitacji „REHACTIVE” – Pani Joanna Bieniek 2 zajęcia tygodniowo – (25,- za 8 zajęć w miesiącu) czas trwania zajęć - od października do końca maja rozliczenie w systemie półrocznym – (100,- za I półrocze i 100,- za drugie półrocze)

Język angielski – prowadzony przez Panią Urszulę Bołtryk 2 zajęcia tygodniowo – 96,- za I półrocze i 120,- za II półrocze (w koszt zajęć nie wliczono ceny książek pomocniczych) czas trwania zajęć - od października do końca czerwca odpisy tylko w przypadku 100% nieobecności dziecka w m- cu

Rytmika – prowadzona przez Panią Urszulę Właźniak zajęcia 1 raz w tygodniu po 30 minut (dla 3 – latków po 15 min) -czas trwania zajęć od października do czerwca -3 – 6 latki 5,50 za 4 zajęcia w miesiącu -koszt - 44,- za cały rok płatne w dwóch ratach po 22,- (pod warunkiem że cała grupa uczestniczy w zajęciu) bez odpisów w przypadku braku zainteresowania całej grupy rodziców możliwe jest zorganizowanie grupy mieszanej (koszt 4 zajęć w miesiącu 20 zł) – 160 zł za cały rok płatne w dwóch ratach po 80 zł – liczba dzieci w grupie od 10 do 15

ZAJĘCIA Z TAŃCA TOWARZYSKIEGO „STUDIO TAŃCA” Pan Robert Gawędzki cena – 20 zł od dziecka za miesiąc jeden raz w tygodniu po 30 min płatne dwa razy w roku w dwóch ratach po 80 zł zajęcia od października do końca maja liczba dzieci w grupie od 6 do 16

Karate – prowadzone przez firmę „Akademia Karate Tradycyjnego” zajęcia 1 raz w tygodniu po 30 minut dla 5 – 6 latków koszt - 4 zajęcia w miesiącu za 25,-,płatne w dwóch ratach po 100,-) czas trwania zajęć – od października do połowy czerwca liczba dzieci w grupie od 10 do 20 - bez odpisów

Religia katolicka i prawosławna Zajęcia bezpłatne Chór – 2 razy w tygodniu po 45 minut Religia katolicka i prawosławna - realizowana w trzech grupach wiekowych dla dzieci 5 – 6 letnich - dwa razy w tygodniu po 30 minut - tylko dla dzieci, których rodzice wyrażą chęć uczestnictwa

Teatrzyki w przedszkolu – planowana liczba w roku do 6 3 zł od dziecka TEATR „ARKADIA” Teatrzyki w przedszkolu – planowana liczba w roku do 6 3 zł od dziecka Teatrzyki wyjazdowe – planowana liczba: I półrocze - 2 wyjazdy (bez 3 - latków) II półrocze – 2 wyjazdy dla wszystkich dzieci 10 zł od dziecka + koszt autokaru (ok.10 zł)

Program profilaktyki próchnicy Gabinet Stomatologiczny NZOZ EURODENT Pani Agnieszka Cimochowska 6 zabiegów żelem – 35,- płatne z góry do końca września przed rozpoczęciem zabiegów

Ubezpieczenie InterRisk S.A. Vienna Insurance Group – kwota 32,- suma ubezpieczenia 12 000,- ubezpieczenie od 01.09.2012r. do 31.08.2013r. § 19 ust 7 Statut PS Nr 82 „Uczestnicy wycieczek i spacerów są ubezpieczeni od następstw w nieszczęśliwych wypadków” -zgłoszenia przyjmuje wicedyrektor Dorota Pruszyńska

ZAKRES UBEZPIECZENIA I WYSOKOŚĆ ŚWIADCZEŃ Lp. Rodzaj świadczenia Suma ubezpieczenia 1. śmierć Ubezpieczonego w wyniku NW 12.000,00 2. trwały uszczerbek na zdrowiu Ubezpieczonego w wyniku NW (1% SU za 1 %uszczerbku na zdrowiu)* 1% uszczerbku 120,00 3. z tytułu trwałego uszczerbku na zdrowiu spowodowanego zawałem serca, udarem mózgu lub poważnym uszkodzeniem ciała ( 1% SU za 1 %uszczerbku na zdrowiu) do 100 % SU * 4. z tytułu złamań kości lub zwichnięć stawów (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 5. z tytułu oparzeń lub odmrożeń (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 6. z tytułu wstrząśnięcia lub podejrzenia wstrząśnienia mózgu (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 7. z tytułu urazu kończyny dolnej lub górnej, innego niż złamanie kości (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 8. trwały uszczerbek w następstwie ataku padaczki lub omdlenia o nieznanej przyczynie (1% SU za 1% uszczerbku na zdrowiu) 9. zwrot udokumentowanych kosztów leczenia, zakup sprzętu rehabilitacyjnego po wypadku, odbudowa zębów stałych i mlecznych (limit na ząb do 200,00) –def. wg OWU do 10% SU wg. rachunków (max.do1.200zł) 10. zwrot udokumentowanych kosztów nabycia środków pomocniczych - limit do 10% (def. Wg OWU) 11. zasiłek z tytułu niezdolności do nauki i pracy – limit 2% (def. wg aneksu) 2% SU 240,00 12. z tytułu pogryzienia/pokąsania przez psa lub inne zwierzęta bądź ukąszenia przez owady (niezależnie czy zdarzenie skutkuje pobytem w szpitalu czy nie) – do 5% SU do 5% SU do 600,00 13. świadczenia z tytułu zachorowania na sepię (posocznicę) meningokową lub pneumokokowi w wysokości 5% SU 5 % SU 600,00 14. świadczenie z tytułu pobytu w szpitalu w wyniku NNW (płatne od 1-szej doby, bez minimalnej ilości dni pobytu, nie więcej niż 30 dni) 20,00zł/dzień/ osobę ryczałt 15. dzienne świadczenie z tytułu pobytu w szpitalu w wyniku zatruć pokarmowych (płatne od 1-szej doby, bez minimalnej ilości dni pobytu, nie więcej niż 10 dni) 16. zwrot kosztów przeszkolenia zawodowego inwalidów – do 20% do 20 % SU do 2.400 zł 17. śmierć rodzica (przedstawiciela ustawowego) Ubezpieczonego w wyniku NNW 1.000,00 ryczałt/zdarzenie 18. zadośćuczynienie za ból – do 2% SU do 2% SU do 240 zł Składka za jednego ubezpieczonego 32 zł

Programy edukacyjne realizowane w przedszkolu „Nasze przedszkole” – program edukacji przedszkolnej wspomagający rozwój aktywności dzieci. Autorzy: Małgorzata Kwaśniewska, Wiesława Żaba - Żabińska Wydawnictwo: MAC Dla czterech grup wiekowych Od przedszkolaka do pierwszaka -program wychowania przedszkolnego Autorzy: Iwona Broda Wydawnictwo: WSiP Projekty edukacyjne „Tydzień Pluszowego Misia” – w ramach akcji „Cała Polska czyta dzieciom” Autorzy: Ewa Omelaniuk, Anna Rynkiewicz Dla wszystkich grup wiekowych „Żyj zdrowo” Autor: Anna Pyłko „Bezpieczni na drodze” – mini karta rowerowa Autor: Agnieszka Postołowicz Dla dzieci 5 – 6 letnich „Przygody innego” Autorzy: B. Szorc – Frankowska, Barbara Mironiuk „Savoir – vivre” Autor: Aneta Kobrzyniecka Programy własne nauczycieli „Aby język giętki …” – program profilaktyczny Innowacje pedagogiczne „Rozwijanie dziecięcej ekspresji plastycznej w przedszkolnym zespole plastycznym przy aktywnym udziale rodziców”. Autorzy: Iwona Kowalczuk, Anna Sołowiej Skierowana do dzieci zdolnych w wieku 5 – 6 lat i ich rodziców -rozwijająca zainteresowania plastyczne Projekt dla 3 – latków „Zabawy fundamentalne”

Ewaluacja całościowa zewnętrzna prowadzona przez wizytatorów z Kuratorium Oświaty Termin: od 12.09. do 28.09. 2012r. 12.09. 2012r. Ankieta dla rodziców

§ 27. Rodzice mają prawo do: PRAWA I OBOWIAZKI RODZICÓW WYNIKAJACE ZE STATUTU PRZEDSZKOLA SAMORZĄDOWEGO NR 82 W BIAŁYMSTOKU § 26.1. Do podstawowych obowiązków rodziców należy: 1) przestrzeganie postanowień niniejszego statutu; 2) respektowanie uchwał Rady Pedagogicznej i Rady Rodziców, podjętych w ramach ich kompetencji; 3) zaopatrzenie dziecka w niezbędne przedmioty, pomoce i przybory; 4) przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola przez rodziców (opiekunów prawnych) lub przez pełnoletnią osobę upoważnioną przez rodziców, zapewniającą dziecku pełne bezpieczeństwo; 5) terminowe uiszczanie opłaty za świadczenia udzielane przez przedszkole; 6) informowanie o przyczynach nieobecności dziecka w przedszkolu, zawiadamianie o chorobach zakaźnych i zatruciach pokarmowych; 7) dbanie o estetyczny wygląd dziecka, przyprowadzanie go do przedszkola czystego i zdrowego; 8) interesowanie się rozwojem własnego dziecka i funkcjonowaniem jego w przedszkolu, poprzez rozmowy z nauczycielami i czytanie ogłoszeń na tablicach informacyjnych. 2. Rodzice dziecka podlegającego obowiązkowi rocznego przygotowania przedszkolnego zobowiązani są do: a) dopełnienia czynności związanych ze zgłoszeniem dziecka do przedszkola lub oddziału przedszkolnego, b) zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia. § 27. Rodzice mają prawo do: 1) zapoznania się z programem dydaktyczno - wychowawczym i zadaniami wynikającymi z programu rozwoju przedszkola i planów pracy w danym oddziale; 2) uzyskiwania na bieżąco rzetelnej informacji na temat swojego dziecka; 3) wyrażania i przekazywania nauczycielom oraz dyrektorowi wniosków oraz opinii z obserwacji pracy przedszkola; 4) umówienia się na rozmowę indywidualną z nauczycielem (po jego godzinach pracy dydaktycznej) w terminie ustalonym na danym roku szkolnym dla wybranego oddziału przedszkolnego; 5) uzyskiwania porad i wskazówek od nauczycieli w rozpoznawaniu przyczyn trudności wychowawczych oraz doborze metod udzielania dziecku pomocy; 6) wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy przedszkola organowi prowadzącemu i nadzorującemu poprzez swoje przedstawicielstwa – Radę Rodziców; 7) złożenia do dyrektora pisemnej skargi w przypadku naruszenia praw dziecka, zgodnie z obowiązującymi procedurami. § 28. Rodzice mogą otrzymać na zakończenie roku szkolnego list pochwalny Dyrektora i Rady Rodziców za szczególne zaangażowanie we wspieraniu pracy przedszkola. § 29. Spotkania z rodzicami w celu wymiany informacji oraz dyskusji na tematy wychowawcze organizowane są w przedszkolu 3 razy w roku szkolnym lub częściej na wniosek rodziców lub nauczycieli.

PRAWA I OBOWIĄZKI RODZICÓW Z EWALUACJI Prawa rodziców głos na zebraniach, zgłaszanie swoich pomysłów i uwag; wglądu do programu wychowawczego, zgłaszania uwag oraz propozycji celem ulepszenia pracy przedszkola; konsultacji, co do właściwego obrazu dziecka, porady u nauczyciela, kontaktu z dyrektorem; udziału w życiu przedszkola, współdziałanie w organizacji wycieczek, udział w uroczystościach; prawo do rzetelnych informacji o dziecku; wyboru zajęć dodatkowych; korzystania z pomocy przekazywanej przez przedszkole; do uczestnictwa w zajęciach otwartych; informowanie o działalności Rady Rodziców, o wydatkowaniu funduszy; wyrażenia uwag dotyczących pracy przedszkola; znajomości jadłospisu; Obowiązki rodziców terminowe uiszczanie opłat za przedszkole i innych składek grupowych; znajomość statutu i przestrzeganie go; uczestnictwo w zebraniach, zajęciach dla rodziców i dzieci, wspieranie w rożnego rodzaju akcjach; włączenie się w proces wychowawczy – zgodnie ze wskazówkami i oczekiwaniami nauczyciela; dbanie o dobre „imię” placówki; dostosowanie się do zasad obowiązujących w przedszkolu oraz regulaminu i procedur; współpraca z nauczycielami (konsultacje bieżące, organizacja wycieczek, wyjść, wyjazdów, uroczystości itp.); szacunek wobec wychowawców i pracowników przedszkola; wsparcie wzajemnne (kochać dziecko, wychowywać, wymagać przestrzegania zasad wcześniej ustalonych); przyprowadzanie i odbiór dziecka zapewniający mu bezpieczeństwo; informowanie placówki o nieobecności dziecka w przedszkolu; informowanie nauczycieli o stanie zdrowia dziecka, o chorobach zakaźnych; informowanie o każdorazowej zmianie danych kontaktowych; punktualne przyprowadzanie i odbieranie dziecka z przedszkola;

PLAN PRACY RADY RODZICÓW NA ROK SZK. 2012/2013r. ZADANIA SPOSOBY REALIZACJI TERMIN UWAGI Działalność informacyjna Spotkania adaptacyjne dla dzieci i rodziców 31 Sierpień 2012r. Wrzesień 2012r. Zebrania ogólne i oddziałowe. Luty 2013r. Czerwiec 2013r. Informacje indywidualne w sprawie dzieci. Na bieżąco. pedagogiczna Prowadzenie tablicy informacyjnej. Organizowanie warsztatów szkoleniowych dla rodziców (spotkania z psychologiem, pedagogiem) W zależności od potrzeb. Prelekcje. Organizowanie wymiany doświadczeń między rodzicami. gospodarcza Prowadzenie działalności finansowej przez Radę Rodziców. Praca ciągła. Działania podejmowane na rzecz przedszkola. Pozyskiwanie sponsorów. Wzbogacanie księgozbioru bibliotecznego.

-zajęcia integracyjne WSPÓŁRACA ZE SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ NR 12 W BIAŁYMSTOKU I JEJ OBSZARY ORAZ ZADANIA WYPRACOWANE DO WSPÓLNYCH DZIAŁAŃ OBSZARY DZIAŁAŃ RODZAJ DZIAŁAŃ SPOSÓB REALIZACJI OPIS DZIAŁAŃ 1.Wymiana dobrych praktyk pomiędzy Nauczycielami przedszkola i szkoły Wymiana informacji pomiędzy nauczycielami przedszkola i szkoły -analiza dokumentacji dziecka (karty obserwacji ,informacje o gotowości szkolnej , -badanie losów absolwentów -wymiana doświadczeń-wspólne spotkanie, scenariusze, pomoce… -przekazanie informacji o poziomie gotowości dziecka do podjęcia nauki w szkole , wskazanie kierunków do pracy z dzieckiem uzdolnionym oraz trudnościami -wnioski i rekomendacje z ewaluacji -dzielenie się wiedzą ,ustalanie wzajemnych potrzeb im oczekiwań w pracy z dzieckiem ,przekazywanie informacji o dotychczasowych doświadczeniach w pracy z dziećmi w przedszkolu 2.Wspólne jednolite ze szkołą oddziaływania Przedszkola na wychowanków i ich rodziców Spotkania nauczycielki kl.I-III z rodzicami 6-latków Spotkania z dyrektorem przedszkola i szkoły -warsztaty ,spotkania z udziałem specjalistów -spotkanie informacyjne -warsztaty z rodzicami dzieci 6-letnich dotyczące gotowości dziecka do podjęcia nauki szkolnej, rozwoju emocjonalnego ,umiejętności komunikowania się ,umiejętności wychowawczych -spotkania ze specjalistami np. z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej -informacje dyrektora szkoły skierowane do rodziców dzieci rozpoczynających edukację w szkole od września: zapoznanie z wymaganiami szkolnymi -zebranie informacyjne dyrektora przedszkola z rodzicami 5-6-latków „Następny krok szkoła-dylematy rodzica” wskazanie rodzicom zasad zachowania i kierunków rozwoju, które pomocne będą w momencie przejścia dziecka z przedszkola do szkoły 3.Cykliczne comiesięczne spotkania i wizyty tematyczne starszaków z uczniami na terenie szkoły Spotkania sześciolatków z uczniami klas I-III -zajęcia integracyjne -zajęcia otwarte dla dzieci przedszkolnych -udział we wspólnych akacjach -udział w uroczystościach przedstawieniach, konkursach ,turniejach -„Z wiosną jest wesoło”- Zapoznanie z budynkiem szkoły, uczestniczenie sześciolatków razem z uczniami klasy I we wspólnych zabawach ,przybliżenie dzieciom nowego środowiska -uczestniczenie w zajęciach zintegrowanych -wprowadzenie przedszkolaków w rolę uczniów -„Książka krainą wiedzy ,baśni i fantazji”-lekcja biblioteczna :zapoznanie dzieci z biblioteką szkolną, oswojenie w nowym środowisku -„Poznajemy szkołę” droga do szkoły, zapoznanie sześciolatków z budynkiem i jego infrastrukturą(szatnia,korytarze,toalety ,stołówka,świetlica ,biblioteka,boisko szkolne)wprowadzenie dzieci w rolę przyszłych użytkowników szkoły ze zwróceniem uwagi na bezpieczeństwo -„Dzień pluszowego misia”-uczestniczenie sześciolatków w akcji Cała Polska czyta dzieciom na terenie szkoły(konkursy słuchanie bajek,obejrzenie przedstawienia w wykonaniu uczniów) „Podajmy sobie ręce w zabawie i piosence”-zabawy i konkursy z okazji Dnia Dziecka w przedszkolu ,wspólne z uczniami przeżywanie sukcesów z wygranych konkursach ,opiekowanie się przez starsze dzieci młodszymi -Urodziny przedszkola –udział dzieci ze szkoły w jubileuszowej uroczystości ,wspólna zabawa,prezentacja przedstawienia ,zapoznanie z uczniami kl I, zmniejszenie dystansu do starszych dzieci. Wymiana wspólnych doświadczeń(absolwenci opowiadają o swoich wrażeniach ze szkoły) -„Misterium Boźonarodzeniowe”-obejrzenie przez uczniów kl.I jasełek w przedszkolu zaprezentowanie umiejętności teatralnych 6-latków przed uczniami ,kształtowanie poczucia wartości u 6-latków i empatii u uczniów -„Wiem co to zdrowie”-turniej wiedzy o zdrowiu :udział dzieci ze szkoły w rywalizacji indywidualnej i zespołowej w przedszkolu wyrabianie poczucia wartości i ważności u 6-latków,zmniejszenie dystansu w stosunku do starszych kolegów,niwelowanie granic -„Bezpiecznie z przedszkola do szkoły”-turniej wiedzy o bezpieczeństwie :konkursy,wspólne przejście z przedszkola do szkoły razem z uczniami kl. I zabawa na boisku szkolnym ,otwarcie szkoły na przyjęcie przedszkolaków wspólne przeżycie bezpiecznej i bliskiej 6-latkowi drogi do szkoły

-okazjonalne spotkania w szkole i przedszkolu 4.Uczestniczenie uczniów ze szkoły we wszystkich imprezach i uroczystościach na terenie przedszkola -okazjonalne spotkania w szkole i przedszkolu Dni otwarte szkoły dla przedszkolaków z udziałem rodziców -zapoznanie przedszkolaka w towarzystwie rodziców z budynkiem szkoły ,dziecko oprowadza rodzica po budynku ,który wcześniej poznało podczas wyjść integracyjnych :kształtowanie u dziecka poczucia ważności i roli przyszłego gospodarza obiektu -udział przedszkolaków z rodzicami w otwartych zajęciach organizowanych w szkole :stworzenie przyjaznych relacji 5.Umieszczenie na stronie internetowej przedszkola linku do strony Szkoły Podstawowej Nr 12 jako szkoły współpracującej z przedszkolem Upowszechnianie działań strona internetowa ,przedszkola i szkoły Założenie linku do strony szkoły na stronie internetowej przedszkola -umieszczanie informacji o działaniach w ramach współpracy na stronie internetowej przedszkola -zamieszczanie informacji na tablicach dla rodziców w przedszkolu i szkole 6.Zorganizowanie na terenie szkoły wspólnego integracyjnego festynu podsumowującego roczną współpracę obu placówek Festyn Integracyjny na terenie szkoły udział dzieci z przedszkola wraz z rodzicami i nauczycielami w festynie integracyjnym „W szkole tuż tuż”- festyn podsumowujący współpracę przedszkola ze szkołą :wspólnie występy dzieci, prezentacja przed rodzicami umiejętności ,pokaz tańców ,piosenek ,wejście przedszkolaków w role uczniów i oprowadzenie po szkole rodziców, uznanie wzajemnych wysiłków

ADRES INTERNETOWEJ STRONY PRZEDSZKOLA www.przedszkole82.bialystok.pl Statut przedszkola Koncepcja pracy przedszkola Program wychowawczy Zasady doboru dzieci do kół zainteresowań Kodeks przedszkolaka Link do Szkoły Podstawowej Nr 12 w Białymstoku

HIERARCHIA WAŻNOŚCI DZIAŁAŃ PRZEDSZKOLA W STOSUNKU DO DZIECKA Bezpieczeństwo Wychowanie Uspołecznienie Edukacja Innowacje Współpraca z rodzicami i środowiskiem lokalnym Opieka

Dziękuję za uwagę