Korespondencja biurowa

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRZYJMOWNIE I WYSYŁANIE KORESPONDENCJI
Advertisements

ZAMÓWIENIE.
Rodzaje dokumentów biurowych
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
Formułowanie treści pisma, części składowe pisma.
Procesor tekstu Word część 1
Edytor tekstu.
„Zasady formatowania plików w formacie Microsoft Word”
Elementy składowe pisma
Budowa i układ strony dokumentu
Technologie informatyczne dla socjologów
PODSTAWY <HTML>
Podstawy redagowania dokumentów tekstowych
Strona formalna tekstu
OPRACOWAŁ : KONRAD MIGAŁA iz krótki tekst Krótki tekst Do formatowania tekstu użyjemy znacznika jest to znacznik który umożliwia utworzenie akapitu.
Edytor tekstu MS WORD.
Tytuł pracy inżynierskiej PL Tytuł pracy inżynierskiej ENG
Elementy składowe pisma
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
Poznaj bliżej program Microsoft Office Word 2007
Rozdzielanie i załatwianie spraw
Wskazówki dotyczące pisania tekstów
Wprowadzenie do obsługi programu PowerPoint
Opracowała Urszula Guzikowska
Tytuł Szablon prezentacji
Podstawy tworzenia stron WWW
KORESPONDENCJA W SPRAWACH HANDLOWYCH Opracowanie: Wioleta Musiał
Instrukcja obsługi systemu CMS Przygotowanie
Poznajemy edytor tekstu Word
Poznajemy edytor tekstu Microsoft Word
Edytor tekstu Word.
Opracowała: Iwona Kowalik
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Formatowanie tekstu w Microsoft Word
Ujarzmić Worda Agnieszka Terebus.
Tytuł Szablon prezentacji
Dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego
Temat 4: Klasy i identyfikatory
Kolumny, tabulatory, tabele, sortowanie
Najczęściej popełniane błędy formalne w pracy dyplomowej
MS WORD DLA POCZĄTKUJĄCYCH
Temat Prezentacji : ZNACZNIKI META TAGS wyk.H. Kozłowski.
Dokumenty aplikacyjne
Zasady redagowania pism urzędowych
SPORZĄDZANIE I UKŁAD PISMA WYCHODZĄCEGO
ZAMÓWIENIE. Korespondencja handlowa Mianem korespondencji handlowej określa się wszelkiego rodzaju pisma, jakie wymieniane są pomiędzy podmiotami gospodarczymi,
WITAM. Dziś poznacie kilka dodatkowych opcji, jakie posiada Microsoft Word z pakietu Office Zapraszam do Prezentacji.
Nasz wizerunek zaklęty w kartkach papieru
Istotą kolumn jest przedzielenie strony na kilka części położonych obok siebie. Ilość kolumn jest generowana przez użytkownika, odpowiednio dla jego potrzeb.
każdy rysunek powinien być opatrzony
Formatowanie tekstu w Wordzie. Potencjalne efekty są oczywiście widoczne na ekranie jeszcze przed zastosowaniem zmian. 4. Nowy Word ułatwia także korzystanie.
 Załącznik nr 2:Informacje dotyczące ogłoszenia zostały opracowane przez nauczyciela oraz wykorzystane ze strony: „Użytkowe formy wypowiedzi”:
Oznaczanie i promocja projektów dofinansowanych w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego na lata Regionalny Program.
Dariusz Nikiel. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia akapitu, a nie na końcu każdej linijki tekstu lub zdania. Klawisza ENTER używamy w celu zakończenia.
Katarzyna Gagan, Anna Krawczuk
Zasady redagowania pism
BIURO OCHRONY INFORMACJI NIEJAWNYCH
Zasady formatowania szkolnej pracy pisemnej
Układ Tytuł Podtytuł.
Piotr Grzegorzewski klasa 1GB (rok szkolny 2011/2012)
Wprowadzenie do edytorów tekstu.
W przypadku studiów pierwszego stopnia praca dyplomowa może mieć formę projektu,
Nazwa firmy Produkty i usługi
Pracownia techniki biurowej
Pracownia techniki biurowej
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Poznajemy edytor tekstu Word
Interlinia i odstępy między akapitami
Miejsce na logo jednostki
notatki służbowe Pracownia techniki biurowej
Zapis prezentacji:

Korespondencja biurowa

Układy tekstu a linea (z wcięciem) Najczęściej w publikacjach spotykać można następujące układy tekstu: Wszystkie wiersze pisane są od lewego marginesu, a każdą nową myśl (akapit) oddziela się dodatkową interlinią (pustą linią). Tytuły i podtytuły w układzie blokowym pisane są również od lewego marginesu. blokowy Każdy nowy akapit zaczyna się od wcięcia. Tytuły i podtytuły pisze się na środku, symetrycznie nad tekstem. a linea (z wcięciem)

Układy pism typowy dla korespondencji biurowej Również korespondencja biurowa i innego rodzaju pisma urzędowe mogą być formatowane w układzie blokowym lub a linea typowy dla korespondencji biurowej wszystkie wiersze rozpoczynają się równo z linią lewego marginesu interlinia pojedyncza Układ blokowy wywodzi się z pisma ręcznego zwiększona interlinia (1,5 do 2) wcięcie pierwszego wiersza stosowany do pism specjalnych, zaproszeń, przemówień Układ a linea

Części składowe pisma Nazwa i adres odbiorcy Treść Podpis Miejscowość i data Nagłówek pisma Numer pisma Załączniki Określenie sprawy

Części składowe pisma Aby uzyskać dodatkowe informacje o danym elemencie kliknij na czerwony przycisk Nazwa i adres odbiorcy Treść Podpis Miejscowość i data Nagłówek pisma Numer pisma Załączniki Określenie sprawy

Nagłówek Zawiera nazwę i adres nadawcy pisma, ewentualnie dodatkowe informacje o nadawcy (tel., fax, nr konta). Zakłady Przemysłu Wełnianego „Polska Wełna” ul. Wrocławska 17, 65-4001 Zielona Góra tel.: 365 66 77, faks: 365 66 99

Nazwa i adres odbiorcy Umieszczone są w polu adresowym (po prawej stronie blankietu). Nazwę odbiorcy należy pisać zawsze w mianowniku. Pomiędzy nazwą odbiorcy a jego siedzibą powinna być interlinia. W adresie odbiorcy nie stosuje się skrótów (wyjątki: ul., stopnie naukowe, zawodowe). Najpierw podajemy nazwisko osoby, do której kierowane jest pismo, a w następnie jej stanowisko. Pan mgr Jan Zawada Dyrektor Techniczny Uniwersytetu Zielonogórskiego ul. Podgórna 50 65-401 Zielona Góra Zakłady Przemysłu Wełnianego „Polska Wełna” ul. Wrocławska 17 65-001 Zielona Góra

Sprawa Zwięzłe określenie treści pisma, powinno być napisane w mianowniku, bez kropki na końcu, można podkreślić. Sprawa: reklamacja Sprawa: oferta handlowa

Numer pisma Numer pisma zgodny z zasadami oznaczania pism w danej instytucji. Umieszczany zwykle między datą a nazwą odbiorcy pisma. OH. 37/2003

Kierownik Działu Administracyjnego Podpisy Jeżeli pismo ma podpisać jedna osoba - umieszczamy podpis po środku prawej połowy blankietu, dwie interlinie od tekstu. Jeśli dwie osoby podpisują pismo - podpis osoby zajmującej wyższe stanowisko (odpowiedzialnej) umieszcza się po prawej, drugiej osoby po lewej na tej samej wysokości. Najpierw podajemy stanowisko służbowe, a pod stanowiskiem nazwisko osoby podpisującej. Kierownik Działu Administracyjnego Piotr Jackowski

Inne elementy Załączniki - zawsze przy lewym marginesie, na wysokości stanowiska podpisującego pismo lub pod podpisem po lewej (jeśli występuje). Rozdzielnik - jeśli pismo otrzymuje także inny odbiorca to informację tę umieszcza się także po lewej stronie (pod załącznikami). Treść załączników lub rozdzielników nie może przejść na prawą stronę blankietu, aby pod podpisem po prawej stronie nie było żadnej treści.

Praktyczne uwagi Po tytułach NIE stawia się kropki Do rozplanowania pisma stosuj wcięcia i tabulatory Aby obejrzeć w Wordzie całą stronę zmień skalę wyświetlania dokumentu Dbaj o czytelny i przejrzysty wygląd pisma