Prezentacja poradnika Biblioteka Jagiellońska dla początkujących

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Katarzyna Szypuła-Sajon
Advertisements

SZKOLENIE BIBLIOTECZNE
Wybrane platformy e-learningowe
dla studentów I roku studiów dziennych II stopnia
Uniwersytecki System Obsługi Studiów
mgr Nina Kaczmarek mgr Małgorzata Kwaśnik
Nowe technologie w nowoczesnej uczelni
Czy e-learning jest popularny wśród dolnośląskich bibliotekarzy ?
Trzecia edycja Ogólnouniwersyteckiej Ankiety Oceniającej Jakość Kształcenia Zakres tematyczny Albert Izdebski Mikołaj Jasiński Tomasz Zając.
Technologie informacyjne w kształceniu na Politechnice Gdańskiej Wykład 3 Platformy, narzędzia, zasoby Dr inż. Anna Grabowska
PEDAGOGICZNA BIBLIOTEKA WOJEWÓDZKA W KIELCACH
Główne cele i zadania Pedagogicznej Biblioteki Wojewódzkiej w Kielcach określa Statut zatwierdzony decyzją Zarządu Województwa Świętokrzyskiego i Świętokrzyskiego.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
E-learning jako element warsztatu informacyjnego współczesnej biblioteki Joanna Rudna Biblioteka WydziałuTechniki Morskiej ZUT.
Biblioteka Pedagogiczna w Chełmie Wydział Zbiorów Specjalnych
Cel programu: lepsze wykorzystanie w uczeniu i komunikowaniu się technologii informacyjno- komunikacyjnych.
MOODLE Platforma do zdalnej komunikacji dla Kierunku Ekonomia informacje dla Studentów Studentów I Roku Ciechanów, 2013 rok.
Projekt LOG-IN Wspólne działania szkoleniowe z zakresu zastosowania nowych mediów i technologii w nauczaniu języków obcych ukierunkowane na tworzenie innowacyjnych.
Informacja dla studentów Zasady korzystania z naszych zbiorów
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wprowadzanie opisu przedmiotu po stronie USOSweb (według sylabusa zgodnego z załącznikiem 1 do Zarządzenia nr 11 Rektora UW z dnia 19 lutego 2010) DAK.
Nowoczesne formy kształcenia w Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie.
Zdalne Nauczanie w Praktyce Nowoczesne Metody Nauczania (NMN)
Tworzenie sylabusa kursu e-learningowego
SCHOLARIS Scholaris, czyli Internetowe Centrum Zasobów Edukacyjnych Ministerstwa Edukacji Narodowej, to dostępny publicznie i bezpłatny portal zawierający.
Platforma MOODLE jako narzędzie zdalnej edukacji
Biblioteka Wyższej Szkoły Bankowej w Toruniu Wydział Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy KATALOG BIBLIOTECZNY.
Instrukcja USOSweb Wersja: Opracował: Sebastian Sieńko Plany zajęć dodatkowych pracownika.
Wyrównywanie szans edukacyjnych Gimnazjum nr 12 w Tychach.
INFORMACJA! Udostępniane materiały pomocnicze do nauki przedmiotu Wytrzymałość Materiałów są przeznaczone w pierwszym rzędzie dla wykładowców. Dla właściwego.
Efektywność e-nauczania w doskonaleniu zawodowym nauczycieli
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Szkolenie dla opiekunów Centów
POLSKA AKADEMIA OTWARTA Rozpoczęcie roku akademickiego 2007/2008.
Opis udziału szkoły w innowacji pedagogicznej polegającej na wdrażaniu kształcenia otwartego (e-learning).
Platforma Edukacyjna Szkoły Podstawowej nr 67 w Krakowie Z tej krótkiej prezentacji dowiemy się, do czego będzie służyć uczniom platforma edukacyjna, jak.
Aby wejść na stronę główną Centrum Kształcenia Ustawicznego w Białymstoku, wpisz adres strony: (Rys.1.)
Wyrównywanie szans edukacyjnych Zespół Szkół nr 2 w Tychach.
W W W Łukasz Stochniał.
PRZYSPOSOBIENIE BIBLIOTECZNE ON-LINE Z doświadczeń e-learningu na Uniwersytecie Warszawskim Maria Wilkin, Marcin Skład Centrum Otwartej i Multimedialnej.
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Wydział Rolnictwa i Biologii Wydział Zastosowań Informatyki i Matematyki Centrum Informatyczne Centrum Edukacji Multimedialnej Szkoły Głównej Gospodarstwa.
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
Andrzej Wodecki Polski Uniwersytet Wirtualny Ogólnopolska Konferencja
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Learning Innovative Teaching Łódź, Polska - Örebro, Szwecja.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Edukacja w oparciu o poszerzoną rzeczywistość Michał BARTOSIK, Andrzej FILIP, Przemysław.
Dzień adaptacyjny dla studentów I roku studiów stacjonarnych II stopnia
JAK ODNALEŹĆ SIĘ W SYSTEMIE BIBLIOTECZNYM W SIEDMIU PUNKTACH.
„ Platforma edukacji zdalnej ”. Czym jest edukacja zdalna? "Nauczanie na odległość jest to metoda prowadzenia procesu dydaktycznego w warunkach, gdy nauczyciele.
Prawo autorskie w szkole, czyli … zasady eksploatacji Internetu
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" PIOTR TKACZ Studium e-Learningu Wyższej Szkoły Zarządzania Ochroną Pracy w Katowicach.
IX Konferencja "Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka" Kazimierz Wiatr, Marek Kwaśniewski, Maria Wielgus ACK CYFRONET AGH Iwona Wendel Urząd.
E-Learning. Co to jest e-learning? E-learning jest to metoda nauczania na odległość z wykorzystaniem technologii komputerowych i Internetu. Pozwala na.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Specjalność INFORMATYKA INTERNETOWA w ramach projektu.
Co to jest e-PUAP  e-PUAP to Elektroniczna Platforma Administracji Publicznej – nowoczesny system komunikacji pomiędzy Obywatelem, Przedsiębiorcą a Urzędem.
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
Jak poprawić jakość kształcenia w obszarze Business Informatics
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
SZKOLENIE BIBLIOTECZNE
Biblioteka Główna Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
Teatr w Afryce, Afryka w t eatrze
SZKOLENIE KATALOG BIBLIOTECZNY
Educational Technology Today - Bell Teacher Training 2017
Pakiet edukacyjny „Przeszłość to dziś” Zakres podstawowy i rozszerzony
Zapis prezentacji:

Prezentacja poradnika Biblioteka Jagiellońska dla początkujących Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Czego Słuchacze dowiedzą się o poradniku? Jak powstawał? Kto nad nim pracował (pracuje, będzie pracował)? Po co powstał? Dla kogo jest przeznaczony? Jak jest zbudowany? Jak z niego korzystać? Jak do niego wejść? Jak wygląda? Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Czyim dziełem jest poradnik? Poradnik – owoc współpracy: Biblioteki Jagiellońskiej Centrum Zdalnego Nauczania UJ Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Co to jest Centrum Zdalnego Nauczania UJ? jednostka pozawydziałowa UJ, utworzona w maju 2005 r. administruje 2 platformami zdalnego nauczania opartymi na technologii Moodle: Pegaz: prowadzenie zajęć zdalnych, prezentacja materiałów dydaktycznych (strony WWW, prezentacje i filmy edukacyjne itp.), komunikacja pomiędzy wykładowcami i studentami (fora dyskusyjne, czaty); platforma powiązana z całą strukturą USOS Smok - udostępnianie kursów otwartych, dostępnych nieodpłatnie dla wszystkich internautów Pegaz + Smok = Jagielloński Kampus Wirtualny Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Jak powstawał poradnik? początek lutego 2009 – propozycja Centrum Zdalnego Nauczania UJ stworzenia kursu dotyczącego korzystania z BJ, umieszczonego na uniwersyteckiej platformie e-nauczania 16 II 2009 – rozpoczęcie w BJ prac nad tekstem 13 III 2009 – przesłanie tekstu z BJ do CZN UJ, rozpoczęcie prac nad opracowaniem multimedialnym 7 IV 2009 – 1. sesja zdjęciowa w BJ 26 V 2009 – 2. sesja zdjęciowa w BJ IV-VII 2009 - prace nad dodatkowymi fragmentami tekstu (quizy – IV, ciekawostki o BJ – V, streszczenia rozdziałów – VI, quiz końcowy, program szkolenia, streszczenia podrozdziałów – VII) VI - IX 2009 – ważne korekty, uzupełnienia (screencasty – VI, aplety, plany, grafika – VII, VIII, korekta stylistyczna – VII, VIII, nowe screencasty – VIII, nawigacja - IX) 15 VII 2009 – sesja ‘filmowa’ w BJ Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Jak powstawał poradnik? Cd. 15 IX 2009 - decyzja o dwóch wersjach poradnika (dla studentów UJ oraz dla wszystkich) – na obydwu platformach zdalnego nauczania UJ (Pegaz, Smok); ‘kurs’ (‘szkolenie’) stał się ‘poradnikiem’ 2. poł. IX 2009 – uzupełnienie tekstu poradnika w wersji dla wszystkich; rozpoczęcie starań o umieszczenie jej na platformie Smok koniec IX 2009 – gotowa wersja dla studentów UJ, rozpoczęcie starań o umieszczenie jej na platformie Pegaz 19 X 2009 – udostępnienie poradnika w wersji na platformie Pegaz; informacja z linkiem na stronie USOSWeb 28 X 2009 – ankieta ewaluacyjna w wersji dla studentów UJ (Pegaz) 17 XI 2009 – uzyskanie z CZN UJ linka do wersji dla wszystkich (na platformie Smok) 19 XI 2009 – przystosowanie wersji dla wszystkich do używania jej bez logowania (wyrzucenie quizu końcowego, zmiana tabelki „Program”) XI 2009 – I 2010 – prace nad zorganizowaniem wejścia do obydwu wersji poradnika ze strony internetowej BJ 4 II 2010 – poradnik dostępny ze strony internetowej BJ Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Kto pracował (pracuje, będzie pracował) nad poradnikiem? BJ: Ewa Bąkowska (konsultacja merytoryczna; poprawki tekstu) Barbara Bułat (tekst) Łukasz Głowacki (wejście do poradnika ze strony internetowej BJ, korzystanie z wyników ankiet; poprawki multimediów) Andrzej Obrębski (korekta stylistyczna) Mariusz Paluch (rysunki do plakatu) Magdalena Słowik (opracowanie internetowe ankiet, wejście do poradnika ze strony internetowej BJ) Iwona Wawrzynek (poprawki tekstu) Adrian Wiecheć (poprawki multimediów) Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Kto pracował nad poradnikiem? Cd. CZN UJ: Michał Bartosik (opracowanie multimedialne) Halina Bojkowska (obsługa platform) Andrzej Filip (opracowanie multimedialne) Łukasz Halastra (opracowanie graficzne, film, zdjęcia) Przemysław Kozera (opracowanie multimedialne, koordynacja prac CZN UJ nad opracowaniem multimedialnym) Jacek Urbaniec (konsultacja metodyczna dotycząca kursów zdalnych) Sylwia Wojtkiewicz-Wyporek (poprawki tekstu) Zespół USOS (zakładanie kont) Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik Po co powstał poradnik? Ma pomóc w korzystaniu z Biblioteki Jagiellońskiej: dostarczyć niezbędnej wiedzy ogólnej o funkcjonowaniu Biblioteki, dostarczyć wiedzy szczegółowej: o zapisach do BJ, o szukaniu w katalogach, o zamawianiu wyszukanych pozycji, o zasadach korzystania z czytelni itp. itd. Ma uzupełnić / zastąpić tzw. lekcje biblioteczne od roku akademickiego 2010/11 zaliczenie testu końcowego poradnika prawdopodobnie będzie obowiązkowe dla studentów I roku studiów stacjonarnych i niestacjonarnych UJ (studia I i II stopnia) Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Dla kogo poradnik jest przeznaczony? Dwie grupy adresatów: osoby mające konto w USOSWeb (większość studentów UJ)  wersja poradnika na platformie Pegaz pozostałe osoby  wersja poradnika na platformie Smok Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Jak jest zbudowany poradnik? tekst główny z wyodrębnionymi informacjami ważnymi: Uwaga! Zapamiętaj! tekst uzupełniający: Dla dociekliwych interesujące fakty z bliższej i dalszej przeszłości BJ: Ciekawostki liczne powiązania ze stroną internetową BJ liczne zdjęcia (zrobione specjalnie na potrzeby poradnika), mapki (m.in. interaktywny plan BJ), zrzuty ekranowe oraz krótki film Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Jak jest zbudowany poradnik? Graficzne plansze wprowadzające 9 Ilustracje i fotografie 67 Statyczne mapy obiektu z opisami 10 Filmy instruktarzowe 7 Diagramy interaktywne do ćwiczeń 4 Skany kart katalogowych z opisami 15 Pytania sprawdzające wiedzę 41 Materiały rozszerzające i uzupełniające ok. 15% Łączny czas nauki (bez quizów sprawdzających) ok. 8 godzin Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Jakie możliwości dają poradnikowi platformy e-nauczania Pegaz i Smok? Pegaz Smok Logowanie tak nie E-maile tak nie Quiz końcowy tak nie Ankieta ewaluacyjna tak nie Raporty tak tak Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Jak korzystać z poradnika? przeczytać cały tekst po kolei od początku do końca – zalecane dla osób, które wcześniej nie korzystały ani z BJ, ani z poradnika czytać wybrany fragment – zalecane dla osób, które wcześniej przeczytały cały poradnik albo korzystały z BJ Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Jak można wejść do poradnika? ze strony internetowej Biblioteki Jagiellońskiej: http://www.bj.uj.edu.pl/ przycisk: Biblioteka Jagiellońska dla początkujących Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik Jak wygląda poradnik? http://www.czn.uj.edu.pl/moodle/course/view.php?id=598&username=guest Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Ile osób skorzystało z poradnika? wersja na Pegazie: 19 X 2009 – 19 XI 2009 (czyli pierwszy miesiąc) – zarejestrowało się ok. 297 osób 19 X 2009 – 4 III 2010 – zarejestrowało się ok. 771 osób Ankietę ewaluacyjną wypełniło 16 osób (wśród nich w pierwszym miesiącu – 8 osób, czyli 3% zarejestrowanych) wersja na Smoku: 4 II – 4 III 2010 (czyli pierwszy miesiąc) – zarejestrowano 231 adresów e-mailowych Ankietę wstępną wypełniło 30 osób (czyli 13% zarejestrowanych osób) Ankietę ewaluacyjna wypełniły 2 osoby (czyli 0,9% zarejestrowanych osób) Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Pytania, uwagi dotyczące poradnika? można zadać teraz można zadać później: osobiście – p. 1132 lub p. 1126 telefonicznie – wewn. 3444 lub 3461 e-mailowo - barbara.bulat@uj.edu.pl Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik

Dziękujemy za uwagę i zapraszamy do lektury poradnika!!!! . Biblioteka Jagiellońska dla początkujących: poradnik