Promocja Turystyki Medycznej.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
Advertisements

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Branżowy Program Promocji Polskiej Branży Biotechnologicznej.
„Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji”
FORUM BIZNESU KONFERENCJA i SEMINARIUM BiznesKlaster – innowacyjna forma współpracy sektora biznesu, nauki i administracji Białystok r. KONFERENCJA.
Nabycie dobrych praktyk szwajcarskiej organizacji biznesowej przez Regionalną Izbę Gospodarczą w Przemyślu. PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ.
BRANŻOWY PROGRAM PROMOCJI
BRANŻOWY PROGRAM PROMOCJI BRANŻY ODZIEŻOWEJ,
Doskonała znajomość polskiego rynku - rocznie organizujemy ponad 80 wydarzeń targowych dla różnorodnych branż, odwiedza nad pół miliona profesjonalistów.
Fakty Internet stanowi obecnie główne źródło informacji dla wszystkich grup uczestników rynku budowlanego Wzrasta również jego rola w procesie wyboru.
Wsparcie dla sieci Centrów Obsługi Inwestorów i Eksporterów (COIE)
WIELKOPOLSKI OŚRODEK EKONOMII SPOŁECZNEJ PRZY STOWARZYSZENIU NA RZECZ SPÓŁDZIELNI SOCJALNYCH.
Celem głównym Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka jest rozwój polskiej gospodarki w oparciu o innowacyjne przedsiębiorstwa Działanie 6.1 Paszport.
Międzynarodowa promocja polskich M E B L I Konferencja prasowa 12 grudnia 2011 r. Warszawa.
Program Partnerstwa Transgranicznego założenia i rezultaty Supraśl,
ROZWÓJ MIAST poprzez wzmocnienie kompetencji jednostek samorządu terytorialnego, dialog społeczny oraz współpracę z przedstawicielami społeczeństwa obywatelskiego.
Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Regionalnego Działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości.
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
1 Środki finansowe z UE na rozwój przedsiębiorstwa D r i n ż. J u s t y n a P a t a l a s.
Jedyna taka sieć w Europie Sieć Regionalnych Ośrodków EFS Mirella Szeremeta Krajowy Ośrodek EFS Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości 4 grudnia 2007r.
EURES - Europejskie Służby Zatrudnienia
Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego Wrocław, 9-10 grudnia 2008 r. Przedsięwzięcia z zakresu współpracy międzynarodowej i międzyregionalnej w.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego CZŁOWIEK - NAJLEPSZA INWESTYCJA.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
PROMOCJA BRANŻY TURYSTYKI MEDYCZNEJ W LATACH 2012 – 2015
Priorytet II Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach Działanie 2.6. Regionalne Strategie Innowacyjne i transfer wiedzy Departament Rozwoju Regionalnego.
Prezentacja projektu Enterprise Europe Network Wrocław, 14 maja 2009r.
Polish Association of Medical Tourism
Województwo pomorskie –
GLASS 2010 TARGI BRANŻY SZKLARSKIEJ Poznań, stycznia 2010 roku.
Centrum Transferu Technologii Politechnika Krakowska Lokalny Punkt Konsultacyjny KSI – dobre praktyki Zofia Gródek-Szostak.
Dotacje na udział w targach i misjach gospodarczych
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Branżowy Program Promocji – Usługi ICT/IT
Wsparcie udziału przedsiębiorców w programach promocji Poddziałanie Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka, BRANŻOWE PROGRAMY PROMOCJI.
Projekt Planu Działania KSOW na lata Sekretariat Regionalny Krajowej Sieci Obszarów Wiejskich Województwa Warmińsko-Mazurskiego Olsztyn, 8 września.
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
Rozwój, koordynacja, monitoring i ewaluacja dolnośląskiego systemu innowacji współfinansowany z EFS w ramach poddziałania POKL Rozwój, koordynacja,
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
Centrum Inwestora i Eksportera
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Wizyty Studyjne Wizyty studyjne dla kadry zarządzającej, decydentów i specjalistów z zakresu edukacji oraz kształcenia i doskonalenia zawodowego Fundacja.
Projekt systemowy – działania na rzecz rozwoju szerokopasmowego dostępu do Internetu M INISTERSTWO I NFRASTRUKTURY.
1 Założenia projektu systemowego Ministerstwa Gospodarki realizowanego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka Wsparcie.
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
PRACOWNIKU OŚWIATY – SKORZYSTAJ Z NOWYCH MOŻLIWOŚCI Priorytet VIII Regionalne kadry gospodarki Działanie 8.1 Rozwój pracowników i przedsiębiorstw w regionie.
Ministerstwo Gospodarki
Przygotowanie MŚP do realizacji ambitnych projektów i wdrażania innowacji w ramach PO Inteligentny Rozwój.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego „Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół i przedszkoli w Powiecie.
Kompleksowa informacja podstawą do ekspansji zagranicznej Poznań, 26 maja 2015.
Piotr Tatara Polska Organizacja Turystyczna
UMOWY MIĘDZYNARODOWE A WSPÓŁPRACA GOSPODARCZA – W PRAKTYCE 10 marca 2016 Warszawa.
1 Dostępne instrumenty wsparcia eksportu realizowane przez Ministerstwo Gospodarki Warszawa, dnia r. Wojciech Pobóg-Pągowski.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
OCZEKIWANIA I MOŻLIWOŚCI WSPÓŁPRACY POMIĘDZY BRANŻĄ TURYSTYCZNĄ I POT W ZAKRESIE PROMOCJI NA WYBRANYCH RYNKACH Warszawa
Budowa Lubuskiego Systemu Innowacji , Żary Współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego Program Operacyjny Współpracy.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego dla Województwa.
01 Departament Wdrażania RPO Kwalifikowalność wydatków Departament Wdrażania RPO.
„Gospodarna Wielkopolska” Projekt kompleksowego wsparcia internacjonalizacji wielkopolskiej gospodarki Poznań, 17 czerwca 2016 r.
Een.ec.europa.eu Wsparcie dla biznesu i innowacji.
M ISJA DO KAZACHSTANU XX M IĘDZYNARODOWA W YSTAWA T RANSPORTU I L OGISTYKI „T RANSIT K AZAKHSTAN 2016” W A ŁMATY 3-7 P AŹDZIERNIKA 2016.
Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej w Wodzisławiu Śląskim”
Program Operacyjny Inteligentny Rozwój
„Fundusze europejskie dla przedsiębiorców, szansa, czy mit”
Odpowiedź na potrzeby klienta
Katarzyna Matuszak Dyrektor Działu Rozwoju Przedsiębiorczości
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Działania wspierające internacjonalizację polskich firm
Ministerstwo Przedsiębiorczości i Technologii
Oferta PARP z funduszy UE w latach
Zapis prezentacji:

Promocja Turystyki Medycznej. Magdalena Rutkowska, AMEDS Centrum Jerzy Kwieciński, EUCP Projekt realizowany w ramach Poddziałania 6.5.1 i 6.5.2 Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka „Promocja polskiej gospodarki na rynkach międzynarodowych” Projekt Promocji Turystyki Medycznej

SKŁAD KONSORCJUM Europejskie Centrum Przedsiębiorczości (EuCP) firma doradcza od 2003 roku wspieranie rozwoju polskich przedsiębiorstw, organizacji pozarządowych i regionów w procesie integracji z UE doradztwo finansowe, strategiczne, pozyskiwanie zewnętrznych źródeł finansowania Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych (PAIiIZ) agencja rządowa promocja gospodarcza Polski na rynkach międzynarodowych zwiększanie napływu inwestycji zagranicznych do Polski organizacja misji gospodarczych, targów, kongresów, szkoleń AMEDS multidyscyplinarny niepubliczny zakład opieki zdrowotnej świadczenie usług medycznych dla pacjentów z Polski i z zagranicy doświadczenie w organizacji pobytów w Polsce dla pacjentów z całego świata zdobyte poprzez Medical Travel Europe

KONSORCJUM realizujące projekt EuCP - lider konsorcjum, odpowiada za kontakty z Ministerstwem Gospodarki, wsparcie przy rozliczeniu w ramach projektu PAIiIZ organizacja udziału polskich przedsiębiorców z branży medycznej w zagranicznych imprezach oraz wizyt studyjnych dziennikarzy zagranicznych w Polsce AMEDS nabór kandydatów do udziału w targach, misjach gospodarczych, szkoleniach, przygotowanie materiałów promocyjnych dla całej branży

Potencjał rynku turystyki medycznej w Polsce W 2012 roku Polskę odwiedzi pół miliona zagranicznych pacjentów Wzrost rynku szacuje się na ponad 15-20% rocznie. Polska ma potencjał w Europie aby stać się jednym z trzech najbardziej perspektywicznych kierunków dla zagranicznych pacjentów. (wg. raportu Grail Research, 2009) Dyrektywa o prawach pacjenta w transgranicznej opiece zdrowotnej, wejdzie w życie w październiku 2013 roku. – dotyczy obywateli korzystających z prawa do usług zdrowotnych świadczonych w krajach członkowskich i prawa do refundacji kosztów tych usług przez narodowego płatnika lub ubezpieczyciela.

Porównanie cen wybranych procedur medycznych Procedura USA Indie Tajlandia Singapur Malezja Meksyk Kuba Polska Węgry Wielka Brytania Pomosty wieńcowe 113 000 10 000 13 000 20 000 9 000 3 250   7 140 13 921 Angioplastyka wieńcowa 47 000 11 000 15 000 7 300 8 000 Wymiana stawu biodrowego 12 000 17 300 6 120 7 500 Wymiana stawu kolanowego 48 000 8 500 14 650 6 375 10 162 Plastyka przegrody nosowej 4 500 2 000 2 500 4 375 2 083 3 200 1 535 1 700 2 858 3 500 Plastyka brzucha 6 400 2 900 6 250 3 903 3 000 1 831 3 136 4 810 Implanty dentystyczne 1 188 1 100 1 429 1 500 2 636 950 953 650 1 600 Tabela 1. Porównanie cen wybranych procedur zabiegowych w różnych krajach świata[1] (ceny w USD) Źródło: Opracowanie branżowe w ramach projektu „Promocja Turystyki medycznej” na podstawie OECD 2011, Medical Tourism: Treatments, Markets and Health System Implications: A scoping review.

PROGRAM PROMOCJI BRANŻY TURYSTYKI MEDYCZNEJ Jeden z 15 wybranych sektorów, które otrzymują dotacje na wsparcie promocji zagranicznej w wybranych krajach. Cele: Prezentacja polskich placówek medycznych za granicą (pośrednikom w turystyce medycznej, ubezpieczycielom oraz indywidualnym pacjentom) – z myślą o pozyskaniu zagranicznych pacjentów Pokazanie Polski jako kraju, który ma znakomitych lekarzy, specjalistów z różnych dziedzin, chirurgów, dentystów, fizjoterapeutów oraz innych specjalistów zajmujących się poprawą kondycji fizycznej pacjentów, a także placówki, dysponujące odpowiednim sprzętem, personelem pomocniczym, mogące zaoferować wysokiej jakości usługi. Okres trwania - 36 miesięcy (do marca 2015) Rynki docelowe: Dania, Szwecja, Norwegia, Niemcy, Rosja, Wielka Brytania, USA.

W jakich krajach promujemy polskie placówki medyczne, kliniki, sanatoria, ośrodki wellness i spa © Andreas Haertle-Fotolia.com

Promocja turystyki medycznej Przedsiębiorcy biorą udział w następujących działaniach (odpłatnie, koszty refinansowane w 75 proc): imprezy targowo-wystawiennicze (najbliższe targi: w Monako i w Moskwie - marzec 2013 r., ponadto w 2013 r.: targi w Londynie, w Las Vegas) szkolenia (najbliższe szkolenie – czerwiec 2013 r.) misje gospodarcze (najbliższa misja - Niemcy, lipiec 2013 r.) materiały promocyjno-informacyjne dostosowane do potrzeb konkretnej placówki, uczestnika programu . Organizatorzy zapewniają: Spotkanie z partnerami biznesowymi podczas targów i misji gospodarczych, Szkolenia - program przygotowany specjalnie dla placówek medycznych, sanatoriów, zorientowanych na zagranicznych pacjentów.

Hasło: Poland. Your Health Destination. Polska. Polska Twój kierunek na zdrowie. Polen. Deine Richtung zur Gesundheit! Wizualizacje: Portal: www.polandmedicaltourism.com

W RAMACH TARGÓW I MISJI ZAPEWNIAMY Najem wspólnej powierzchni wystawienniczej dla przedsiębiorcy Sprawy organizacyjne: Wizy Opłaty rejestracyjne Wpis do katalogu targowego Ubezpieczenie stoiska Sale konferencyjne (misje) Kompleksowa obsługa stoiska montaż/demontaż, obsługa techniczna Transport dla przedstawicieli przedsiębiorcy z Polski do kraju docelowego oraz lokalny dla max 2 osób od danego przedsiębiorcy Transport eksponatów i materiałów na miejsce imprezy Nocleg dla przedstawicieli przedsiębiorcy (max 2 os.) Spotkania z instytucjami i partnerami biznesowymi

2 000 uczestników 90 państw 140 wystawców i sponsorów 10 000 indywidualnych spotkań 100 światowej klasy ekspertów na prezentacjach i seminariach                      

Warunki otrzymania dofinansowania: Deklaracja uczestnictwa w minimum 50% imprez w całym projekcie (czyli w 11 działaniach) Wielkość pomocy na udział w branżowym programie promocji to maksimum75% poniesionych wydatków kwalifikowanych. Lista kosztów kwalifikowanych jest określona szczegółowo w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dn. 26 lipca 2011 r. Można brać udział w pojedynczych imprezach - jeżeli nie staramy się o dofinansowanie!

Inne korzyści z udziału w projekcie BEZPŁATNE!!! Informacja o placówce zamieszczona w katalogach ( w trzech językach: angielski, rosyjski, niemiecki) - prezentowanych na stoisku narodowym podczas wszystkich imprez targowo-wystawienniczych przewidzianych w projekcie; podczas misji gospodarczych do 7 krajów oraz wizyt w Polsce dziennikarzy zagranicznych i podmiotów z branży Informacja o placówce zamieszczona w opracowaniu dot. branży turystyki medycznej i perspektyw jej rozwoju (w trzech językach: angielski, rosyjski, niemiecki) - prezentowanym na stoisku narodowym podczas wszystkich imprez targowo-wystawienniczych, podczas misji gospodarczych do 7 krajów oraz wizyt w Polsce dziennikarzy zagranicznych i podmiotów z branży Informacja o placówce zamieszczona na portalu www.polandmedicaltourism.com Możliwość korzystania z materiałów marketingowych, promujących program: film o branży wspólne hasło dla projektu : Poland. Your Health Destination wspólne logo dla uczestników projektu.

Inne korzyści z udziału w projekcie BEZPŁATNE!!! Możliwość uczestniczenia, w 2014 roku, w międzynarodowej konferencji, organizowanej w czasie trwania targów w Monako, poświęconej turystyce medycznej w Polsce. Reklamy, artykuły oraz informacje o projekcie publikowane w agencjach prasowych w wielu krajach, nie tylko objętych projektem – w celu stworzenia klimatu sprzyjającego rozwojowi turystyki medycznej do Polski. Możliwość uczestniczenia w spotkaniach z zagranicznymi dziennikarzami przyjeżdżającymi do Polski (najbliższa wizyta – maj 2013). Artykuły o polskich placówkach odwiedzanych przez dziennikarzy zagranicznych podczas wizyt w Polsce. Możliwość uczestniczenia w spotkaniach z zagranicznymi podmiotami z branży turystyki medycznej przyjeżdżającymi do Polski (najbliższa - wrzesień 2013), możliwość nawiązania kontaktu i rozpoczęcia rozmów o współpracy (trwają rozmowy z pośrednikami z USA, po ich wizycie w Polsce w grudniu 2012). Możliwość uczestniczenia w konferencjach prasowych w Polsce (najbliższa w listopadzie 2013).

Inne korzyści z udziału w projekcie BEZPŁATNE!!! Oferujemy wszelką pomoc o charakterze konsultingowym, związaną z uczestnictwem placówki medycznej w projekcie. Pomagamy wypełnić przedsiębiorcy wniosek o dofinansowanie, składany do Ministerstwa Gospodarki. Udział w projekcie zapewni dostęp do analiz o potrzebach i oczekiwaniach pacjentów w 7 krajach będących celem promocji, przygotowanych na wniosek konsorcjum realizującego projekt, zleconych przez Ministerstwo Gospodarki. Projekt jest otwarty, wciąż można do niego przystąpić. Ministerstwo Gospodarki nadal dysponuje pieniędzmi na dofinansowanie przedsiębiorców.

Uczestnicy projektu: szpitale, specjalistyczne kliniki, sanatoria, ośrodki wellness i spa pośrednicy w turystyce medycznej.

JAK ZDOBYĆ PACJENTA ZAGRANICZNEGO Przygotować unikalną ofertę medyczną/pakiet Zdefiniować docelowego pacjenta i kraj Opracować plan promocyjny Dostosować narzędzia promocyjne Stworzyć dział koordynacji pacjenta zagranicznego albo korzystać z usług pośredników medycznych Zapewnić najwyższą jakość obsługi PRZED/W trakcie/PO

OBSŁUGA PACJENTA ZAGRANICZNEGO Obsługa PRZED Przyjazdem Leczenie Obsługa PO leczeniu

KONTAKT Magdalena Rutkowska, AMEDS Centrum, m.rutkowska@ameds.pl Jerzy Kwieciński, EUCP, jkwiecinski@eucp.pl

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ