„Żyj z pasją – poszukuj, poznaj, podążaj” realizowany będzie w naszej szkole w latach 2015 - 2017 „Erasmus+” to program Unii Europejskiej w dziedzinie.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W ZESPOLE SZKÓŁ SPORTOWYCH
Advertisements

„Wilanowski Program Aktywności Lokalnej ”
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
II ROK Rozwijanie wrażliwości muzycznej małego dziecka.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Dlaczego 6-latek do szkoły TAK?!
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Nasza szkoła w partnerskim projekcie szkół Comenius
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Nasza szkoła bierze udział w projekcie,,Wespół w zespół z Matematyką bez Granic' realizowanym przez Polskie Towarzystwo Matematyczne w okresie od r.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
wrzesień finansowanie projektu Dom Kultury Zacisze w ciągu 6 lat w zajęciach uczestniczyło 60 klas I-III.
Nasza szkoła znajduje się w Olsztynie, stolicy Warmii i Mazur, krainy tysiąca jezior w samym jej sercu – dorzeczu Łyny i Pasłęki – naszej Małej ojczyzny.
Działać z pasją różnorodne formy oddziaływań edukacyjnych i wychowawczych sprzyjających rozwojowi ucznia. Grażyna Bednarska SP 23 Gdynia Nauczyciel Roku.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Projekt edukacyjny Realizowany w Zespole Publicznego Gimnazjum i Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Leźnie.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
Współpraca Szkoły Podstawowej nr 43 im
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w Gimnazjum - INTERBLOK Gimnazjum im. Królowej Jadwigi.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Dobre praktyki w Publicznym Gimnazjum nr 44 w Łodzi
WIELOSTRONNE PROJEKTY SZKÓŁ w Zespole Szkół w Siedliskach Bogusz
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Rok szkolny 2013/2014 Zespół w składzie:
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 Program prowadzony od 2002 roku  Przeznaczony dla wszystkich poziomów i typów szkół  Zachęcający do lepszego wykorzystania w uczeniu technologii informacyjno.
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Gimnazjum nr 3 w Tarnobrzegu im. por. Józefa Sarny
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Presentation Title Brains at school – knowledge is power! Mózgi w szkole – wiedza jest potęgą!
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
W roku szkolny 2015/2016 szkoła uczestniczy w trzech projektach europejskiego programu eTwinning.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
Szkoła Podstawowa nr 30 im. rtm. Witolda Pileckiego w Łodzi ul. Rysownicza 1/3 tel Motto szkoły: " Przyjaźnie wymagając,
Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 Gimnazjum nr 6 w Rzeszowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Sale lekcyjne J. angielski Geografia Historia Informatyka Muzyka J. polski.
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Kontakt: ul. Żubardzka Łódź tel./fax (o42) tel. (042) www: gim8.szkoly.lodz.pl mail:
Program Edukacja dla Doliny Baryczy. EDUKACJA DLA DOLINY BARYCZY Projekt edukacji regionalnej i przyrodniczej realizowany od stycznia 2014 do czerwca.
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
PROJEKTY UNIJNE W ZESPOLE SZKÓŁ W GÓRZE
ŻYJ z PASJĄ ! Program wspierania uzdolnień i zdrowego stylu życia
Publiczna Szkoła Podstawowa
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Szkolny Program Wspierania Zdolności i Talentów „Lubuscy poszukiwacze talentów” opracowali: Agnieszka Pisarczyk i Zdzisław Kapiński.
Program eTwinning Planowanie projektów
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
COMENIUS.
Zapis prezentacji:

„Żyj z pasją – poszukuj, poznaj, podążaj” realizowany będzie w naszej szkole w latach „Erasmus+” to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji

To nie jest nasz pierwszy projekt europejski. Szkoła Podstawowa nr 15 brała wcześniej udział w 4 projektach. Nasi uczniowie i nauczyciele mieli szansę wymiany doświadczeń i bliższego poznania się ze szkołami z: Finlandii, Bułgarii, Turcji, Włoch, Grecji, Rumunii i Hiszpanii.

Nasz obecny szkolny projekt 4 nasze dawne projekty

NASI PARTNERZY W PROJEKCIE Sitia na Krecie Grecja Grottammare we Włoszech

Informacje o szkole na Krecie W szkole w Sitii uczy się 305 uczniów w wieku od 4 do 12 lat, których naucza dwudziestu czterech nauczycieli. Przywiązanie do tradycji, rozwój osobisty i podejście do szkoły jak do wielkiej rodziny, to cechy charakterystyczne tej szkoły. Większość uczniów wychowuje się w niezamożnych rodzinach, część z nich jest adoptowanych, wielu pracuje, by pomóc swoim rodzicom.

Informacje o szkole Szkoła naszych Partnerów jest najbardziej doświadczoną placówką w zakresie projektów we wschodniej Krecie. Szkoła nr 3 w Sitii usytuowana jest na obszarze wiejskim, którego gospodarka oparta jest na turystyce i rolnictwie. Sitia położona jest na pięknym przyrodniczo terenie objętym programem "Natura 2000’’.

Informacje o szkole we Włoszech. Placówka włoska to zespół szkół składający się z publicznego przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum. W zespole szkół naukę pobiera 1444 uczniów.

Szkoła włoska położona jest niedaleko Morza Adriatyckiego. Uczniowie pochodzą z rodzin o zróżnicowanym statusie społecznym. Nasi partnerzy z Grottammare mają również bogate doświadczenie w projektach europejskich, współpracowali m.in. z Francją, Anglią i Hiszpanią, Północną Afryką (kampania solidarnościowa z mieszkańcami Saharawi) i Mato Grosso.

Projekt obejmie całą społeczność szkolną i realizowany będzie na lekcjach przedmiotowych, jak i zajęciach dodatkowych. Celem projektu jest wprowadzenie stałych zmian w procesie nauczania: prowadzenie zajęć metodą warsztatową (częściowe odejście od nauczania podręcznikowego na rzecz nauczania praktycznego) pomoc uczniom w odkrywaniu i rozwijaniu pasji, które towarzyszyć im będą w dorosłym życiu „Żyj z pasją – poszukuj, poznaj, podążaj” Założenia projektu i cele na ten rok szkolny:

motywowanie do rozwijania umiejętności językowych rozwijanie kompetencji komputerowych oraz zwiększenie zdolności komunikacyjnych poprzez pracę w zespołach międzynarodowych ułatwienie nawiązywania kontaktów międzynarodowych rozwijanie samodzielności umiejętność twórczego rozwiązywania problemów

Ogólny plan pracy na rok szkolny 2015/2016 Zapoznanie uczniów, nauczycieli i rodziców ze wszystkich szkół partnerskich z planem i działaniami dotyczącymi projektu (wrzesień 2015) Analiza ankiety skierowanej do rodziców – Zainteresowania i pasje mojego dziecka (wrzesień 2015) Poznajemy się bliżej - tworzenie przez uczniów prezentacji dotyczących kraju, regionu, miast, szkół (prezentacje multimedialne, filmiki zapoznawcze) (październik 2015) Tworzenie w czasie godzin wychowawczych klasowych map myśli „Pasje które nas łączą” (październik 2015)

Ogólny plan na rok szkolny 2015/2016 Nawiązanie kontaktów przez uczniów szkół partnerskich (wymiana adresów mailowych, kontakt przez skype, portal e-pals) (listopad 2015) Tworzenie własnych portfolio prezentujących pasje, poszukiwanie osób o podobnym hobby w szkołach partnerskich (listopad 2015) Wizyta robocza koordynatorów projektu oraz dyrektorów szkół z Włoch i Grecji w Olsztynie (listopad 2015) Dobieranie się uczniów w międzynarodowe grupy, zainteresowani daną pasją uczniowie ze wszystkich szkół partnerskich tworzą: loga, hymny, wybierają patrona swojej grupy i tworzą jego profil. W kolejnym etapie uczniowie wybierają spośród siebie lidera i tworzą swoją podstronę na stronach internetowych szkół (grudzień 2015/styczeń 2016)

Ogólny plan na rok szkolny 2015/2016 Rozpoczęcie działalności wszystkich warsztatów rozwijających pasje w każdej szkole partnerskiej, przydział opiekunów, stworzenie harmonogramów spotkań (styczeń 2016 – czerwiec 2016) Warsztaty (np.): fotograficzne, kulinarne, sportowe, językowe, artystyczne, teatralne, dziennikarskie, turystyczne, naukowe. Nauczyciele prowadzą w klasach cyklicznie zajęcia metodą warsztatową (listopad 2015 – czerwiec 2016) Klasowe spotkania sportowe na sali gimnastycznej (uczniowie + rodzice + nauczyciele) (raz w ciągu roku szkolnego)

Ogólny plan na rok szkolny 2015/2016 Przyjazd do Polski grup uczniów ze szkoły z Grecji (Sitia) i Włoch (Grottammare), wspólne zajęcia integracyjne, warsztaty, rozwijanie pasji, nauka nowego hobby, praca w międzynarodowych zespołach, spotkania z pasjonatami z różnych dziedzin (maj 2016) Uczniowie jako eksperci prowadzą zajęcia dotyczące ich pasji (kwiecień 2016 – czerwiec 2016) Ogólnoszkolne wystawy kolekcjonerskie uczniów, rodziców i nauczycieli (styczeń 2016 – czerwiec 2016)

Pasje nieznane, którymi chcemy „zarazić” innych Każda szkoła biorąca udział w projekcie zaproponowała nieznaną pasję Polska – gra zespołowa „Indiaco” Włochy – malowanie na wodzie „Ebru” Grecja – konstrukcja i pilotowanie dronów

Dziękujemy za uwagę Ewa Kopacka Agnieszka Reut Ewa Strzyżewska Zapraszamy serdecznie do udziału w projekcie Erasmus+ Liczymy na Państwa życzliwość i współpracę