„Żyj z pasją – poszukuj, poznaj, podążaj” realizowany będzie w naszej szkole w latach „Erasmus+” to program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji
To nie jest nasz pierwszy projekt europejski. Szkoła Podstawowa nr 15 brała wcześniej udział w 4 projektach. Nasi uczniowie i nauczyciele mieli szansę wymiany doświadczeń i bliższego poznania się ze szkołami z: Finlandii, Bułgarii, Turcji, Włoch, Grecji, Rumunii i Hiszpanii.
Nasz obecny szkolny projekt 4 nasze dawne projekty
NASI PARTNERZY W PROJEKCIE Sitia na Krecie Grecja Grottammare we Włoszech
Informacje o szkole na Krecie W szkole w Sitii uczy się 305 uczniów w wieku od 4 do 12 lat, których naucza dwudziestu czterech nauczycieli. Przywiązanie do tradycji, rozwój osobisty i podejście do szkoły jak do wielkiej rodziny, to cechy charakterystyczne tej szkoły. Większość uczniów wychowuje się w niezamożnych rodzinach, część z nich jest adoptowanych, wielu pracuje, by pomóc swoim rodzicom.
Informacje o szkole Szkoła naszych Partnerów jest najbardziej doświadczoną placówką w zakresie projektów we wschodniej Krecie. Szkoła nr 3 w Sitii usytuowana jest na obszarze wiejskim, którego gospodarka oparta jest na turystyce i rolnictwie. Sitia położona jest na pięknym przyrodniczo terenie objętym programem "Natura 2000’’.
Informacje o szkole we Włoszech. Placówka włoska to zespół szkół składający się z publicznego przedszkola, szkoły podstawowej i gimnazjum. W zespole szkół naukę pobiera 1444 uczniów.
Szkoła włoska położona jest niedaleko Morza Adriatyckiego. Uczniowie pochodzą z rodzin o zróżnicowanym statusie społecznym. Nasi partnerzy z Grottammare mają również bogate doświadczenie w projektach europejskich, współpracowali m.in. z Francją, Anglią i Hiszpanią, Północną Afryką (kampania solidarnościowa z mieszkańcami Saharawi) i Mato Grosso.
Projekt obejmie całą społeczność szkolną i realizowany będzie na lekcjach przedmiotowych, jak i zajęciach dodatkowych. Celem projektu jest wprowadzenie stałych zmian w procesie nauczania: prowadzenie zajęć metodą warsztatową (częściowe odejście od nauczania podręcznikowego na rzecz nauczania praktycznego) pomoc uczniom w odkrywaniu i rozwijaniu pasji, które towarzyszyć im będą w dorosłym życiu „Żyj z pasją – poszukuj, poznaj, podążaj” Założenia projektu i cele na ten rok szkolny:
motywowanie do rozwijania umiejętności językowych rozwijanie kompetencji komputerowych oraz zwiększenie zdolności komunikacyjnych poprzez pracę w zespołach międzynarodowych ułatwienie nawiązywania kontaktów międzynarodowych rozwijanie samodzielności umiejętność twórczego rozwiązywania problemów
Ogólny plan pracy na rok szkolny 2015/2016 Zapoznanie uczniów, nauczycieli i rodziców ze wszystkich szkół partnerskich z planem i działaniami dotyczącymi projektu (wrzesień 2015) Analiza ankiety skierowanej do rodziców – Zainteresowania i pasje mojego dziecka (wrzesień 2015) Poznajemy się bliżej - tworzenie przez uczniów prezentacji dotyczących kraju, regionu, miast, szkół (prezentacje multimedialne, filmiki zapoznawcze) (październik 2015) Tworzenie w czasie godzin wychowawczych klasowych map myśli „Pasje które nas łączą” (październik 2015)
Ogólny plan na rok szkolny 2015/2016 Nawiązanie kontaktów przez uczniów szkół partnerskich (wymiana adresów mailowych, kontakt przez skype, portal e-pals) (listopad 2015) Tworzenie własnych portfolio prezentujących pasje, poszukiwanie osób o podobnym hobby w szkołach partnerskich (listopad 2015) Wizyta robocza koordynatorów projektu oraz dyrektorów szkół z Włoch i Grecji w Olsztynie (listopad 2015) Dobieranie się uczniów w międzynarodowe grupy, zainteresowani daną pasją uczniowie ze wszystkich szkół partnerskich tworzą: loga, hymny, wybierają patrona swojej grupy i tworzą jego profil. W kolejnym etapie uczniowie wybierają spośród siebie lidera i tworzą swoją podstronę na stronach internetowych szkół (grudzień 2015/styczeń 2016)
Ogólny plan na rok szkolny 2015/2016 Rozpoczęcie działalności wszystkich warsztatów rozwijających pasje w każdej szkole partnerskiej, przydział opiekunów, stworzenie harmonogramów spotkań (styczeń 2016 – czerwiec 2016) Warsztaty (np.): fotograficzne, kulinarne, sportowe, językowe, artystyczne, teatralne, dziennikarskie, turystyczne, naukowe. Nauczyciele prowadzą w klasach cyklicznie zajęcia metodą warsztatową (listopad 2015 – czerwiec 2016) Klasowe spotkania sportowe na sali gimnastycznej (uczniowie + rodzice + nauczyciele) (raz w ciągu roku szkolnego)
Ogólny plan na rok szkolny 2015/2016 Przyjazd do Polski grup uczniów ze szkoły z Grecji (Sitia) i Włoch (Grottammare), wspólne zajęcia integracyjne, warsztaty, rozwijanie pasji, nauka nowego hobby, praca w międzynarodowych zespołach, spotkania z pasjonatami z różnych dziedzin (maj 2016) Uczniowie jako eksperci prowadzą zajęcia dotyczące ich pasji (kwiecień 2016 – czerwiec 2016) Ogólnoszkolne wystawy kolekcjonerskie uczniów, rodziców i nauczycieli (styczeń 2016 – czerwiec 2016)
Pasje nieznane, którymi chcemy „zarazić” innych Każda szkoła biorąca udział w projekcie zaproponowała nieznaną pasję Polska – gra zespołowa „Indiaco” Włochy – malowanie na wodzie „Ebru” Grecja – konstrukcja i pilotowanie dronów
Dziękujemy za uwagę Ewa Kopacka Agnieszka Reut Ewa Strzyżewska Zapraszamy serdecznie do udziału w projekcie Erasmus+ Liczymy na Państwa życzliwość i współpracę