SZKOLNICTWO WYŻSZE W STANACH ZJEDNOCZONYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim Marta Kicińska-Habior
Advertisements

Kryteria i tryb dokonywania okresowej oceny nauczycieli akademickich
INSTYTUT EKONOMICZNY największa jednostka organizacyjna na Wydziale Społeczno-Ekonomicznym INSTYTUT EKONOMICZNY największa.
Jak przygotować uczelnię
projekty stypendialne Centrum Studiów Zaawansowanych PW
Tłumaczenie zagranicznych dokumentów o wykształceniu
30 listopada listopada DZIAŁANIA NA RZECZ PRZEDSIĘBIORCZOŚCI AKADEMICKIEJ.
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
dr Krzysztof Głuc WSB-NLU w Nowym Sączu
dr Janina Pietrzak Dyrektor
KSZTAŁCENIE ZA GRANICĄ
I.Sagan, Proces Boloński, REA, Leźno Gdańsk, 28 listopada 2008 tworzenie wspólnego Europejskiego Obszaru Szkolnictwa Wyższego przygotowanie włączenia uczelni.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego RADA NAUKI przy Ministrze Nauki i Szkolnictwa Wyższego Cele i warunki reformowania systemu badań naukowych w.
Reforma szkolnictwa wyższego Stanowisko Zarządu Krajowego Niezależnego Zrzeszenia Studentów Michał Piątek Członek Zarządu Krajowego NZS Student SGH.
DAAD i jej oferta stypendialna na rok akademicki 2009/2010.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań European Research Council - ERC.
Oferta Europejskiej Rady ds. Badań. Program Pomysły Cel: zwiększenie dynamiki, kreatywności i doskonałości europejskich badań naukowych przekraczających.
Programy Stypendialne Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta POLISH-U.S. FULBRIGHT COMMISSION Ola Augustyniak
Programy Stypendialne Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta POLISH-U.S. FULBRIGHT COMMISSION
Science and Engineering Studies in the US
Programy Stypendialne Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta
Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej: Stypendia dla naukowców na rok akademicki 2007/ Dr. Britta Stöckmann.
Jak opłacić studia w USA
Seminarium Rankingowe Sesja II, cz. I Jak mierzyć umiędzynarodowienie studiów?
Proces Boloński Życie i twórczość.
Jak opłacić studia w USA
Studium Podyplomowe Nauczania Języka Polskiego jako Obcego
Prezentacja wykonana w ramach projektu: Plan rozwoju Politechniki Częstochowskiej Współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu.
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Kwalifikacje po europejsku Zmiana dla Twojej przyszłości.
DAAD i jej oferta stypendialna dla Polaków 2 Stypendia dla Polaków 1 Stypendia dla studentów 2 Stypendia dla absolwentów 3 Stypendia dla doktorantów.
Fulbright programem perspektyw, możliwości i szans Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Wydział Pedagogiczno-Artystyczny w Kaliszu Małgorzata Krasowska.
Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu
AKADEMIA EKONOMICZNA IM. KAROLA ADAMIECKIEGO W KATOWICACH
Programy Stypendialne Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
ALGORYTM Co wynika dla uczelni technicznych
Projekt Kwalifikacja jakości w Uniwersytecie Nr POKL /11 Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu.
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
Zaawansowane kształcenie kadry energetyki jądrowej we współpracy z uczelniami zagranicznymi. dr hab. inż. Konrad Swirski, prof. PW.
Studia doktoranckie w Procesie Bolońskim Katarzyna Martowska Zespół Ekspertów Bolońskich UKSW, Warszawa,
Szkolnictwo wyższe w krajach Unii Europejskiej
Uniwersytet Rzeszowski
Podstawowe informacje na temat programu
Omówienie formularza Sprawozdania z oceny własnej – doświadczenia jednostek w uznawaniu efektów uczenia się osiągniętych poza edukacją formalną (2014)
STUDIA W USA. OLA AUGUSTYNIAK POLISH-U.S. FULBRIGHT COMMISSION
KRK – na Uniwersytecie Warszawskim 7czerwca 2011 Marta Kicińska-Habior.
Fundusze UE na badania i rozwój w latach Bartosz Kozicki Departament Rozwoju Regionalnego i Przestrzennego UMWP Konferencja końcowa projektu.
NIE TYLKO KOMPETENCJE JĘZYKOWE
Programy Stypendialne Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta Centrum Informacji o Studiach w USA, Polsko-Amerykańskiej Komisji Fulbrighta
1 Uznawanie efektów uczenia się Podstawa prawna 1.Ustawa z dnia 27 lipca 2005 roku – Prawo o szkolnictwie wyższym; 2.Rozporządzenie MNiSW z dnia 14 września.
Wydział Nauk o Żywieniu Człowieka i Konsumpcji
Niemiecka Centrala Wymiany Akademickiej: Stypendia dla naukowców na rok akademicki 2006/
Propozycje zmian 23 czerwca Proponujemy :  Określić oczekiwane przez MEN cechy i umiejętności nauczyciela – absolwenta wyższej uczelni i postulować.
Katedra Bibliotekoznawstwa i Informacji Naukowej Uniwersytetu Łódzkiego Łódź 2015 Informacja – droga do przyszłości.
PROF. WITOLD T. BIELECKI REKTOR ALK Maciej Madziński – Dyrektor Operacyjny Akademia Leona Koźmińskiego.
OCENA INSTYTUCJONALNA W ŚWIETLE AKTUALNYCH KRYTERIÓW OCENY JAKOŚCI Stanisław Kondracki Ekspert Polskiej Komisji akredytacyjnej Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny.
Norwegian Higher Education Structure Inge Øystein Moen Gjøvik University College Projekt współfinansowany ze środków funduszy norweskich i krajowych 1.
Uniwersytet Europejski Viadrina we Frankfurcie nad Odrą Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu Odra Spotkania lokalne organizowane są w ramach projektu.
Wydział Biotechnologii i Nauk o Żywności Na Wydziale studiuje: 1740 studentów 112 doktorantów Kadra akademicka Wydziału: 133 nauczycieli 11 profesorów.
System oświatowy w Irlandii kierowany jest centralnie przez Ministerstwo Edukacji Narodowej. Sprawuje ono nadzór, decyduje o zmianach, w jego gestii są.
INSTYTUT STOSUNKÓW MIĘDZYNARODOWYCH
Ustawa Wypracowanie stanowiska doktorantów
Kierunek: Zarządzanie Specjalność: Przedsiębiorczość i Marketing
WYDZIAŁ LEKARSKO-STOMATOLOGICZNY
SPECJALNOŚĆ - ZARZĄDZANIE PUBLICZNE studia II stopnia
Kształcenie września 2018.
AGH: Zamierzenia Spotkanie Władz AGH,
47 LAT HISTORII UCZELNI. 47 LAT HISTORII UCZELNI.
AUTOPREZENTACJA prof. nadzwyczajny, dr hab. Anetta Zielińska.
Zapis prezentacji:

SZKOLNICTWO WYŻSZE W STANACH ZJEDNOCZONYCH OLA AUGUSTYNIAK POLISH-U.S. FULBRIGHT COMMISSION

ORGANIZACJA SZKOLNICTWA WYŻSZEGO Brak centralnej instytucji nadzorującej działalność szkół wyższych Rola Departamentu Edukacji (Department of Education): minister edukacji nie decyduje o programach nauczania, nie ma wpływu na decyzje finansowe, nie ocenia i nie orzeka o jakości nauczania chociaż jest jednym z organów zatwierdzających agencje akredytacyjne powołane do oceny szkół wyższych

CECHY SYSTEMU Decentralizacja Dostosowanie kształcenia do potrzeb rynku pracy Nacisk na łączenie teorii z praktyką Dostępność edukacji Różnorodność typów szkół, programów, wymagań wstępnych Otwartość na potrzeby studentów Wysokie opłaty i pomoc finansowa dla obywateli US Ograniczona możliwość finansowania studiów dla cudzoziemców Studia zaoczne – wykorzystanie Internetu

TYPY SZKÓŁ WYŻSZYCH 2 - letnie kolegia - (Community Colleges) dwu profilach: akademickim i zawodowym Associate of Arts (A.A.) lub certyfikat 4-letnie kolegia - (Liberal Arts Colleges) oferujące (Undergraduate study) Bachelor of Arts (B.A.) lub Bachelor of Science (B.S.) czasem M.A. M.S. Uniwersytety - studia I stopnia (Undergraduate study) i/lub studia II STOPNIA (Graduate study, magisterskie oraz doktoranckie oraz post-graduate research) Instytuty – podobnie jak uniwersytety (B.A.,B.S.,M.A.,M.S.,PhD)

Liczba studentów ogółem ok. 15 mln; 0.498mln – studenci zagraniczni, 2006 studenci z Polski

Typy szkół wyższych SzkoŁy Prawa - Schools of Law – J.D., L.L.M., L.L.D Szkoły Medyczne - Schools of Medicine – M.D., Szkoły Biznesu – Schools of Business - M.B.A. Szkoły Teologii – Schools of Theology – Graduate study – D.D.

Struktury w ramach uczelni Uniwersytet: koledże, wydziały, szkoły, instytuty, administracja Koledże: wydziały, szkoły, administracja

WŁADZE UCZELNI Rada Nadzorcza (Board of Trustees, Governors Prezydent (lub Kanclerz) Wiceprezydenci ds.: biznesu, rozwoju, PR, administracji, naukowych (Provost), studenckich, planowania Dziekani wydziałów Dziekan ds.Rekrutacji (Dean of Graduate Admissions) Szef Wydziału (Department Chair) Registrar (sprawy przyjęc i pobytu studenta na uczelni) Dyrektor ds. Rozwoju, (w wielkich uczelniach Wiceprezydent) Rada Naukowa i Senat - (Faculty Committee and Senate) (program studiów, badania naukowe, planowanie strategiczne)

AKREDYTACJA Potwierdzenie jakości edukacji i ważności nadawanych dyplomów,tytułów i stopni naukowych przez prywatne agendy zatrudniające niezależnych ekspertów, upoważnione do prowadzenia oceny szkół wyższych przez Council for Higher Education Accreditation (CHEA) i Department of Education

TYPY AKREDYTACJI Instytucjonalna – nadawana przez regionalne komisje akredytacyjne. Akredytacja jest przyznawana na 10 lat, ale instytucja akredytująca może sprawdzić jakość programów w dowolnym momencie w czasie ważności akredytacji. Specjalistyczna - nadawana szkołom kształcącym w dziedzinach: prawa, medycyny, biznesu i nauk technicznych przez krajowe organizacje zawodowe

WWW.CHEA.ORG

DIPLOMA MILLS

www.DegreeFinders.com

Studia I stopnia UNDERGRADUATE STUDY 3500 szkól oferuje programy zakończone Bachelor’s degree (B.A., B.S.) 14 mln studentów - 600 kierunkow studiów

GRADUATE STUDY – studia II stopnia Tym terminem określa się zarówno studia poszerzające wiedzę w danej dziedzinie, jak też programy oferowane przez Szkoły Prawnicze, Szkoły Medyczne (J.D.,L.L.M.),jak i studia magisterskie (M.A., M.S. M.F.S., M.Ed.) oraz doktoranckie (Ph.D), czy staże (Residency) dla lekarzy 700 uczelni oferuje 400,000 Master’s Degree rocznie Szkoły stanowe badawcze przyjmują ok. 30.000 Studentow rocznie z czego od 15 - 30% stanowią studenci Graduate programs. Szkoły prywatne przyjmują zaledwie ok. 15,000 studentów lecz Graduate students stanowią aż 50% wszystkich studentów W zależności od kierunku studiów, programy trwają od 1 roku do 6 lat

PROGRAMY KRÓTKIE Doszkalające kursy zawodowe ELS – intensywne kursy języka angielskiego Praktyki wakacyjne - Internships Kursy wakacyjne - Summer Schools of English Language and Culture

Początki współpracy akademickiej Spotkanie naukowe, e-mail, wymiana publikacji Wybór partnera – zebranie informacji Strategiczny cel współpracy – interesujący dla obu stron Możliwość realizacji- ramy czasowe, potencjał ludzki, zaplecze laboratoryjne

Ważne informacje o potencjalnym partnerze współpracy Akredytacja i dobra opinia w środowisku akademickim Współpraca z innymi partnerami zagranicznymi Ilość publikacji, cytowań Zaplecze naukowo badawcze (biblioteka, laboratoria, kadra akademicka) Stabilność finansowa

Jak sfinansować współpracę Środki własne Grant na współpracę KBN, Unia Europejska, offset, fundrising Partner występuje o grant w USA – National Science Foundation <www.nsf.gov> National Academy of Sciences <www.nas.org>, Environmental Protection Agency <www.epa.gov>, Department of Energy <www.doe.gov> Projekt w ramach współpracy regionalnej

www.nsf.gov

www.iie.org

www.epa.gov

www.exchanges.state.gov

Dziękuję za uwagę!