A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Witamy na spotkaniu z Betterware!
Advertisements

Ryzyko walutowe Rynek walutowy
Rodzina oprogramowania gastronomicznego Quad
Wrzesień Kilka słów o nas Przedstawienie kadry GOBLL Aeroklub Polski – sytuacja i plany Wyniki finansowe 2009, 2010 GOBLL na tle naszej konkurencji.
Kielce na rynku od 2001 r.. Kolporter Info SA Kielce 2006 Zakres działalności: OPROGRAMOWANIE - produkcja, sprzedaż, instalacja i serwis INSIGNUM.
Amadeo Rapid Market System Szybkiej Sprzedaży Amadeo Rapid Market System szybkiej sprzedaży.
e-commerce jako efektywny rozwój dystrybucji
O metodach ustalania ceny za usługę WLR
Budowanie rozwiązań biznesowych na platformie MOSS 2007
Nowa Jakość kontroli w biznesie Projekt: Stworzenie e- usługi w postaci systemu księgowo-kadrowego on-line przez MGA Sp. z o.o. w Toruniu jest współfinansowany.
Przedsiębiorcy i rozwój
zarządzanie produkcją
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Międzynarodowe Prawo Podatkowe
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
6. MRPII / ERP przeznaczenie i korzyści.
Praca Inżynierska „Analiza i projekt aplikacji informatycznej do wspomagania wybranych zadań ośrodków sportowych” Dyplomant: Marcin Iwanicki Promotor:
Rynki konkurencji niedoskonałej
PRÓG RENTOWNOŚCI.
FAKTORING JAKO ŹRÓDŁO FINANSOWANIA
Zarządzanie projektami
Koszty produkcji w długim okresie Opracowano na podstawie M. Rekowski.
InfinitERP prezentacja systemu.
KS-OMNIPHARM.
Okiem praktyka: wdrożenie w firmie Smay
System wspomagania zarządzania przedsiębiorstwem - PROSPERITY (c) 2001 PowerLine Computers.
1 1 Date:Arial 14 pt Name:Arial 14 pt Here is a headline: Arial 36 pt with image. Linia leasingowa Flexline.
Podstawowa obsługa magazynu.
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
MODELE DYSTRYBUCJI STALI
B2O Sp. z o.o. to firma która, posiada nowoczesne rozwiązania umożliwiające prowadzenie działań sprzedażowych w Internecie. Unikatową jego cechą jest.
Departament Rozwoju Gospodarczego Kościerzyna,
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
OPRACOWANY PRZEZ FIRMĘ INFORMATYCZNĄ PIM
Istota konkurencji w internecie …
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Comarch OPT!MA użytkowników, mikro, małe i średnie firmy
Epicor|Scala IT ma znaczenie Maciej Kowalik.
Wykorzystanie nowoczesnych systemów zarządzania w celu zwiększenia
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Business Case dla KDF Dialog Jacek Białas eBusiness Solutions
„Nie ma nic łatwiejszego niż być zajętym i nic trudniejszego niż być efektywnym” R. Alec Mackenzie.
Model łańcucha wartości
KS Business Solutions Myślenice, KS Business Solutions – informacja o firmie. Założona w 2011 roku firma KSBS jest autorską inicjatywą osób.
Informatyczne Systemy Zarządzania dr inż. Andrzej Macioł
Komputerowa optymalizacja obszaru logistyki
TECHNIK HANDLOWIEC.
STRATEGIE LOGISTYCZNE
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Projektowanie systemów transportowych
Logistyk.
Zintegrowane systemy informatyczne
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Fizyczna dystrybucja.
Produkować taniej, sprzedawać rentowniej – co ma do tego IT Piotr Adanowicz Menedżer BCC ds. Rozwoju Biznesu, BCC Partner dedykowany SAP dla branży spożywczej.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata Wsparcie dla przedsiębiorstw: Działanie 5.5. Promocja i rozwój markowych.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Wiarygodność rynkowa i sukces ekonomiczny – jak informatyka pomaga osiągnąć przewagę konkurencyjną Warszawa r.
MÓJ ZAWÓD.
LOGISTYKA KRAJOWA I MIĘDZYNARODOWA
DOFINANSOWANIE DLA FIRM W RAMACH NOWEJ PERSPEKTYWY
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
CIS Polska - mgr inż. Mirosław Pułyk
Zapis prezentacji:

A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową Steruj swoją firmą A posteriori – zamień dane informatyczne w wiedzę biznesową A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Controlling - definicja Controlling to obejmujący całe przedsiębiorstwo, skoordynowany i zintegrowany, wspierany komputerowo system wspomagania w procesie strategicznego i operacyjnego zarządzania przedsiębiorstwem poprzez koordynacje planowania (ustalania celów przedsiębiorstwa), kontroli (porównania stanu faktycznego z zamierzeniami; analiza odchyleń) oraz kierowania (przeprowadzenia działań korygujących). W krótkim okresie controlling przybiera postać zysku, zaś w okresie długim przedstawia się on jako pewność istnienia i rozwoju przedsiębiorstwa. źródło: mfiles.uek.krakow.pl A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 2

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Controlling na przykładzie Cel na rok 2009: Wprowadzenie mobilnej sprzedaży Cel na rok 2009: Osiągnięcie 100 tys. przychodu ze sprzedaży mobilnej Realizacja Realizacja Cykliczna kontrola wyników Modyfikacja doskonalenie działania Sprawdzenie wyników sprzedaży mobilnej Sprawdzenie wyników sprzedaży mobilnej A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 3

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Controlling po przykładzie Planowanie Realizowanie Kontrola Modyfikacja A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 4

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk A posteriori w skrócie Definicja: A posteriori (łac.) w następstwie faktów Przeznaczenie: system analiz biznesowych (BI) Odbiorca: Małe lub średnie przedsiębiorstwo Użytkownik: Prezes, Handlowiec, Księgowa, Dział IT Współpraca: dowolny system pracujący na MS SQL Server A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 5

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Przeznaczenie A posteriori A posteriori wspomaga zarządzanie przedsiębiorstwem z wykorzystaniem analiz controllingowych; Dzięki tej innowacyjnej aplikacji firma pozna prawdziwą wartość wszystkich danych gromadzonych w systemie informatycznym; Informacje dostarczone przez system zrekompensują koszty ewidencjonowania danych i pozwolą na ich efektywne wykorzystanie; A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Klient docelowy A posteriori Przedsiębiorstwo produkcyjne, dystrybucyjne, handlowe, które: Posiada min 3 stanowiska jednego modułu systemu ERP Posiada do 20 000 kontrahentów Klasyfikowanych w 3 do 30 perspektywach Posiada do 50 000 pozycji asortymentowych Generuje do 20 000 transakcji miesięcznie A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 7

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Wyróżniki A posteriori Rozbudowana obsługa graficzna systemu Nieograniczony drop-down Duża elastyczność zestawiania wymiarów Bezpłatny program do odczytu analiz A posteriori Reader Łatwość integracji z systemami ERP Niskie koszty zakupu Brak kosztów dodatkowych A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 8

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Miejsce A posteriori w strukturze firmy Decydent System ERP A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 9

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Użytkownik A posteriori – Dział Handlowy Sprzedaż w czasie Ilości nowych klientów Wartość sprzedaży grup towarowych Wartość sprzedaży poszczególnych towarów Wartość sprzedaży wg regionów Wielkości zakupów u dostawców Należności Kontrola wartości zamówień […] A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 10

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Użytkownik A posteriori - Prezes Znalezienie szczelin w „systemie wodociągowym” Przykład C - Proporcjonalne zwiększenie sprzedaży ? Przedsiębiorstwo: DP S.j. Branża: Handel kosmetykami Temat: Koszty pracy handlowców Sytuacja: Hurtownia kosmetyków zatrudnia mobilnych 4 handlowców, przejeżdżających każdego dnia tygodnia inną, stałą trasę o długości do 300 km. Analiza: Ilość klientów na trasie, indywidualnie dla każdego handlowca. Spostrzeżenie: Hurtownia posiada klientów różniej wielkości, natomiast stwierdzono, że czas obsługi klienta przez handlowca nie jest proporcjonalny do wielkości obrotów (wielkości zamówienia) tylko do ich ilości. Z analizy zaobserwowano znaczne różnice pomiędzy ilością klientów poszczególnych trasach (od 4 -15). Działanie: Poszukiwanie potencjalnych odbiorców wyłącznie na trasach o ilości klientów mniejszej niż 13, dla innych klientów tworzenie nowej trasy. Efekt: 2 500,00 zł oszczędność miesięcznie ze względu na ograniczenie za pracę w godzinach nadliczbowych. Przykład B – Próbki to nie towar …czy zawsze ? Przedsiębiorstwo: SMA Sp. z o.o. Branża: Produkcja spożywcza Temat: Dystrybucja próbek nowych produktów Sytuacja: Handlowcy zbierający zamówienia do punktów detalicznych mają przyporządkowanych ok. 30-40 klientów. Miesięcznie przekazują swoim klientom próbki nowych produktów o wartości 10 000,00 zł (stanowi to ok. 2% wartości sprzedaży). Analiza: Analiza dla każdego handlowca wartości rozchodu próbek do jemu przyporządkowanych klientów. Spostrzeżenie: Handlowiec „RJ” od 4 miesięcy rozdaje próbki wyłącznie 2 podmiotom. Wartość nieprawidłowej dystrybucji próbek przekroczyła 8 000,00 zł. Koszty nieprawidłowej dystrybucji: 8 000,00 zł Działanie: Sprawdzenie dystrybucji próbek dla wszystkich handlowców. Efekt: 11 000,00 zł oszczędność miesięcznie Przykład A – Mały klient, mały dochód: trudno…? NIE! Przedsiębiorstwo: Michał i Bartek S.j. Branża: Produkcja i sprzedaż wysoko-marżowych towarów Temat: Sprzedaż do małych sklepów Sytuacja: Obok sprzedaży do sieci dystrybucyjnych, hurtowni, odbiorców sieciowy występuje sprzedaż do małych punktów sprzedaży detalicznej. Przedsiębiorstwo na bieżąco weryfikuje poziomy rabatów, obroty i marże na klientach, towarach w różnych okresach. Z uwagi na niską cenę wytworzenia przedsiębiorstwo przyjmuje w pełni zwroty towarów. Analiza: Wykres dla grupy małych klientów (poniżej 0,2% udziałów w sprzedaży) w okresie ostatnich 2 lat w perspektywie rodzaju dokumentu (sprzedaż-korekta) Spostrzeżenie: Klient Via Corsa zakupił towarów za kwotę 8 750,00 zł (4 transakcje) zwrócił za kwotę 8 420,00 zł. Marża 198,00 zł Koszty dostawy i inne związane 680,00 zł Stara na kliencie: 482,00 zł Działanie: Sprawdzenie wszystkich klientów pod kątem stosunku marży do zwrotów towarów. Efekt: 12 800,00 zł oszczędność w ciągu 1 roku A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 11

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk Partner A posteriori Korzyści z oferowania systemu A posteriori: Innowacyjność oferty Przewaga nad konkurencją Zaktywowanie stałego Klienta Optymalne wykorzystanie czasu przeznaczonego na usługi Finansowe A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować 12

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk A posteriori to: System controllingowy dla każdej firmy; Pierwszym na rynku systemem analiz controllingowych cenowo przystępnym dla każdej firmy; System controllingowy przyjazny użytkownikowi, intuicyjna obsługa, sprawna nawigacja po danych; Nieograniczona liczba analiz, nieograniczona możliwość zagłębiania się w każdą analizę; System controllingowy dla Prezesa, Dyrektora, Księgowego, Managera, Asystenta, Konsultanta, Specjalisty… dla każdego pracownika; A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować

A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować Sk kinga@aposteriori.pl www.aposteriori.pl Wkrótce nowa strona A posteriori - Poznać Wiedzieć Decydować