MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning.
Advertisements

Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
E-nauczyciel Rozwijanie umiejętności nauczycieli z zakresu wykorzystania TIK na lekcjach Rządowy Program "Cyfrowa Szkoła” oraz Certyfikacja e-Nauczycieli.
Technologia informacyjna według MENiS
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
Technologie informacyjno-komunikacyjne w kształceniu ustawicznym
ETwinning- w naszej szkole opr. A. Rolicz. Istota eTwinning eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pośrednictwem mediów elektronicznych.
Projekt Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój dla uczniów klas I-VI w 3 szkołach podstawowych z terenów wiejskich Miasta i Gminy Piwniczna-Zdrój. Udział w projekcie.
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Królowej w Klimontowie, Polska Yunus Emre Primary School, Bursa, Turkey.
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
PROJEKT COMENIUS THE FUTURE IS IN THE HANDS OF THE EUROPEAN YOUTH - LETS STRUGGLE FOR A BETTER WORLD TOGETHER.
Gimnazjum Nr 13 im. Mikołaja Kopernika z Oddziałami Dwujęzycznymi w Gdyni ul. Wejherowska Gdynia telefon:
Publiczne Gimnazjum Nr 2 im. F. D. Kniaźnina w Puławach
Co to jest TIK?.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
Założenia PROJEKTU
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Daleszycach
Leca da Palmeira jest jednym z sołectw miejscowości Matosinhos leżącej na dystrykcie Porto, w regionie Północ, w podregionie Brande Porto w Portugalii.
Zainicjowany przez prof. Łucję Rogowską Realizowany w ramach programu Comenius w latach Partnerzy znalezienie w trakcie stażu kontaktowego.
FRSE Prezentacja na temat współpracy europejskiej ZS nr 1 w Tychach.
Wpływ programu eTwinning na rozwój zawodowy nauczyciela Udział w seminarium kontaktowym „Biodiversity in eTwinning projects” Grecja, listopada 2011.
KOŁO PLASTYCZNE.
Dla Zasadniczej Szkoły Wielozawodowej w Obornikach Śląskich
compulsory full-time education
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Projekt Comenius w Zespole Szkół Nr 3 im. Wł.St. Reymonta w Łukowie
TIK? TAK! Spotkanie otwierające 22 listopada 2012 r. OrganizatorzyHonorowy patron.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
DYREKTORZY SZKÓŁ W eTWINNING Warszawa, 18 XI 2011.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
eTwinning - to europejska współpraca szkół realizowana przy pomocy mediów elektronicznych. Uczniowie i nauczyciele wykorzystują Internet we współpracy.
Zespół środków, czyli urządzeń (np. komputer, sieci komputerowe czy media), narzędzi (oprogramowanie) oraz innych technologii, które służą wszechstronnemu.
Projekt polsko - słowacki NR SK01-KA _2 "Podróże z liczbami" w ramach programu Erasmus+ edukacja szkolna - partnerstwo strategiczne szkół.
IX Konferencja „Uniwersytet Wirtualny: model, narzędzia, praktyka” Maria ZAJĄC „E-learning 2.0 a style uczenia się” Maria ZAJĄC E-learning 2.0 a style.
Program autorskiej klasy matematyczno-fizyczno- -informatycznej dla uczniów wykazujących się uzdolnieniami z przedmiotów ścisłych XX Liceum Ogólnokształcące.
Zespół Szkół Technicznych w Mikołowie Podsumowanie realizacji projektów w ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Projekty zrealizowane przy wsparciu.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Założenia pilotażu Czas pilotażu : 1 rok z możliwością przedłużenia do 3 lat, Początek pilotażu: 1 września 2016 r. Cel główny pilotażu: Sprawdzenie w.
Klasa matematyczno- informatyczna w Świętej Katarzynie.
Mobilność kadry I Liceum Ogólnokształcącego im. Tadeusza Kościuszki we Włodawie.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
Program eTwinning Planowanie projektów
Program eTwinning Planowanie projektów
Sopocka Akademia Tenisowa
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
Praca z uczniem zdolnym w Zespole Szkół nr 8 we Włocławku
Współpraca szkół w Europie za pośrednictwem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz promowanie doskonalenia zawodowego nauczycieli
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
Staże europejskie drogą do sukcesu
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Projekt: JAK SKUTECZNIE I EFEKTYWNIE UCZYĆ DOROSŁYCH WE WSPÓŁCZESNEJ EUROPIE Nr projektu: PL01-KA mgr Elżbieta Tomaszewska – koordynator.
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

MATHEMATICS WITHOUT BORDERS - MATHEMATICS IN DIFFERENT AREAS OF OUR LIFE MATEMATYKA BEZ GRANIC – MATEMATYKA W RÓŻNYCH DZIEDZINACH NASZEGO ŻYCIA ETWINNING PROJECT

Początki naszej współpracy Rejestracja szkoły na portalu eTwinning w 2005 roku Opracowanie projektu Rejestracja projektu na portalu Znalezienie szkoły partnerskiej Zawiązanie partnerstwa Wymiana mailowych informacji o szkołach i sugestii związanych z realizacją projektu

Główne cele i założenia projektu Promowanie matematyki i nauk ścisłych wśród młodzieży Pokazywanie najlepszych dróg jej poznania z wykorzystaniem technik informatycznych Podkreślanie roli matematyki w poznawaniu świata, wielu obszarów życia i nauki Rozwijanie zainteresowania i motywacji do uczenia się jej w językach innych niż ojczysty poprzez pokazywanie jej praktyczności w codziennym życiu Tworzenie multimedialnych środków dydaktycznych

Przygotowanie uczniów do dalszej edukacji i życia zawodowego Odkrywanie ciekawych i zaskakujących modeli matematycznych oraz ich praktyczności w rozwiązywaniu problemów z różnych dziedzin życia Wymiana doświadczeń nauczycieli w nauczaniu matematyki z wykorzystaniem narzędzi TIK Zdobywanie praktycznych umiejętności wykorzystywania programów komputerowych przy projektowaniu zajęć dydaktycznych

NASI PARTNERZY Ekpedeftiria Vassiliadi Grecja V Liceum Ogólnokształcące Im.Roberta Schumana Polska Escola Secundária de João de Deus Portugalia St Michael's Catholic and Church of England High School Dedworth Middle School Central Foundation Boys' School Wielka Brytania eTwinning

Wielościany w różnych dziedzinach naszego życia Dotychczasowe efekty realizacji projektu - UCZEŃ Multimedialne opracowania uczniów dotyczące wybranych przykładowych zagadnień:

Złoty podział odcinka Wielcy starożytni matematycy i ich wkład w rozwój nauki THALES ARCHIMEDES

Galeria konstrukcji wielościanów Zbiór ciekawych zadań z realistycznym kontekstem A ball is thrown vertically upwards into the air. The height of the ball in metres above the ground after t seconds is given by h(t)= -5t t + 2 At what height the ball was initially released ? What was its height after one second ? At a later time the ball is again at the height. What time is it ?

Symetryczna rzeczywistość Płatki śniegu

W trakcie realizacji naszego projektu opracowaliśmy( w programie Coreldraw ), a następnie opublikowaliśmy Angielsko – polski ilustrowany słownik pojęć i zwrotów matematycznych aby ułatwić matematyczną komunikację uczniów w języku angielskim. W przygotowaniu graficznym słownika uczestniczyli uczniowie klasy z rozszerzoną informatyką i matematyką. Matematyczny słownik

Przykłady:

Dotychczasowe efekty realizacji projektu -Nauczyciel Wymiana doświadczeń w nauczaniu matematyki z zastosowaniem oprogramowania matematycznego Prezentacja praktycznych programów komputerowych Testowanie programów podczas lekcji matematyki oraz analiza ich możliwości i praktyczności Stała współpraca pomiędzy nauczycielami i uczniami

Winplot GCalc Tess Poly Programy, z którymi pracujemy:

Sketchpad Modellus

Nasz TwinSpace

KORZYŚCI Przygotowanie uczniów do radzenia sobie na europejskim rynku pracy Wzmocnienie wielorakich kompetencji uczniów i nauczycieli Korzystanie z dorobku doświadczonych szkół i nauczycieli Wspieranie uzdolnień uczniów poprzez udział w europejskim wymiarze edukacji Wzrost zaangażowania uczniów w proces uczenia się Znoszenie barier miejsca i czasu oraz barier językowych Doskonalenie umiejętności posługiwania różnorodnymi narzędziami ICT Rozwijanie kompetencji językowych

NASZE OSIĄGNIĘCIA: Prezentacja projektu podczas europejskiej konferencji eTwinning w Linz w Austrii, w lutym 2006

Zdobycie I Miejsca w ogólnopolskim konkursie Nasz projekt eTwinning w kategorii wiekowej lat w czerwcu 2006

Efekty realizacji projektu publikujemy również w postaci naszej strony internetowej Kontakt: Opracowanie: Jolanta Grzywnowicz