WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WebQuest Blog Platforma edukacyjna
Advertisements

Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Hit reklamowy … WebQuest dla klasy pierwszej gimnazjum
Taniec jako sposób na wyrażenie siebie
TEMAT: ŚWIĘTA WIELKANOCNE WebQuest skierowany jest dla uczniów klasy V Szkoły Podstawowej w Pielgrzymowicach. Stworzony został przez bibliotekarza i.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
COMENIUS CREATIVE BRAINS POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
ENGLISH AROUND THE WORLD
Liczby całkowite.
W poszukiwaniu ewolucji…
Co słychać Panie Darwinie?
Od pierwszego krzyku do …
Jak cało i zdrowo przyszedłem na świat
Drukarnia.
Forum internetowe, przykład skryptu, Funkcjonalność.
i kilka przykładów zapisu cyfr
Segregacja to rewelacja WebQuest dla uczniów gimnazjum
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Czy należy bać się GMO?.
Budowa atomu Katarzyna Chojnacka.
Przygotował : Robert Jaworski. Spis treści Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela.
Moja wymarzona podróż po Europie
2009- Rok Wojciecha Korfantego Polskiego przywódcy narodowego Górnego Śląska Strona GłównaStrona Główna/Wstęp/Zadanie/Procedura/Źródła/Ewaluacja/KonkluzjaWstępZadanieProceduraŹródłaEwaluacjaKonkluzja.
Ten WebQuest przeznaczony jest dla uczniów klas VI szkoły podstawowej
IWONA SOKOŁOWSKA-DZIUK KURS BELFER ON LINE
Być może, że już za chwilę staniesz przed życiową decyzją kupna lub budowy swojego własnego M. Ale gdzie?!! Wieś czy miasto, spokój czy hałas, nuda.
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Nie zaśmiecaj Ziemi WebQuest
Webquest dla członków Klubu SAS MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO MAPA WYBRANEGO OBSZARU BESKIDU ŚLĄSKIEGO.
Maszyny proste i ich wykorzystanie w życiu codziennym
WebQuest Tropem Pluszowego Misia A. Schneefuhs W. Koczubik.
WEBQUEST JOLANTA MUSIALIK KURS BELFER ONLINE 21/SM/K/2011
Urządzenia do uprawy gleby WebQuest
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Wprowadzenie Zadanie Proces Źródła Ewaluacja Konkluzja Podręcznik dla nauczyciela Opracowanie.
Technologia informacyjna
WebQuest Zajęcia Techniczne Wielościany foremne
LICZBY W STAROŻYTNYM EGIPCIE
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
WebQuest dla klasy III szkoły podstawowej Wędrówka po Będzinie
Polskie Parki Narodowe autor: Izabela Lara
Nazwa szkoły: Zespół Szkół w Lipinkach Łużyckich ID grup: 98/25 MF G1 Kompetencja: matematyczno-fizyczna Temat projektowy: Historia liczby Semestr/rok.
Webquest Wojciech Korfanty
Warzywa i owoce, czyli to co reguluje moje moce.
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Wprowadzenie Zadania O turnieju Źródła Ocenianie Organizatorzy.
Webquest dla uczniów klasy VI
„Ja wiem, ty wiesz, ale czy oni wiedzą, że mamy rezerwat?!”
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Aplikacje internetowe do wizualizacji tekstu
Znaczenie produktów zbożowych
Świat wierszy Jana Brzechwy
Zabytki Berlina Sehenswürdigkeiten in Berlin
Szkoła Podstawowa w Kotulinie
Segreguję i Ziemię ratuję!
Opracowały: Paulina Pietruszka, Beata Wojciechowska
WebQuest Król Maciuś I miał na imię Janusz
Prezentacja w Power Point
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
Grodziec jakiego nie znacie Projekt edukacyjny klas III gimnazjum w Miejskim Zespole Szkół nr 3 Będzin.
Od cyfr egipskich do cyfr arabskich...
„CZY WIESZ CO JESZ ?” WebQuest dla uczniów szkoły ponadgimnazjalnej autor: Gabriela Gurgul Edukacja zdrowotna w ramach wychowania fizycznego.
Web Quest dla uczniów klasy drugiej gimnazjum przygotowała: Marlena Partyka – Koperek.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
PRZYKŁADY WEBQUESTÓW DLA KLAS I – III SZKOŁY PODSTAWOWEJ „Cztery pory roku” Projekt „Razem i osobno” Stowarzyszenie Nauczycieli Edukacji Początkowej Projekt.
Systemy liczbowe.
WYPRAWY PO PRZYPRAWY Barbara Świątek.
Wojny Rzeczpospolitej w I połowie xVII wieku
WebQuest Legendy Głogowa Dla klasy V szkoły podstawowej zaprojektowany przez Joannę Pytel, Marzenę Rokaszewicz
Zapis prezentacji:

WebQuest dla uczniów klasy IV Cyfrowa historia Jolanta Wuzik jolawuzik@gmail.com Proszę pana, skąd się wzięły cyfry? Kto wymyślił zero? wymyślił zero? Rzeczywiście, skąd się wzięły cyfry? Są to jedne z najpowszedniejszych symboli, wydają się zazwyczaj całkiem oczywiste; sprawiają wrażenie, że pojawiły się nagle w swoim ostatecznym kształcie jako dar jakiegoś boga albo herosa niosącego światło cywilizacji. Proszę pana, skąd się wzięły cyfry? Kto Wprowadzenie Zadania Proces Ewaluacja Źródła Konkluzja - to fragment z książki Gergesa Ifraha „Historia powszechna cyfr”

Wprowadzenie Zapraszam Was do zabawy w internetowych detektywów ,tropiących historię cyfr w różnych cywilizacjach. Po jej zakończeniu będziecie wiedzieć, jak dawniej zapisywano liczby i świetnie się będziecie bawić, rozwiązując zadania w języku matematycznym Babilończyków, Majów, Greków, Egipcjan i Rzymian.

Zadania Waszym zadaniem będzie wyszukanie rozmaitych informacji i ciekawostek o wybranych cyfrach: rzymskich, egipskich, greckich, Majów, Babilończyków. Możecie wykorzystać w tym celu strony internetowe zaproponowane w zakładce "Źródła”. Wyszukane wiadomości musicie opracować w formie plakatu lub prezentacji. Następnie przygotujecie zestaw pięciu zadań matematycznych dla całej klasy. Zadania te zaszyfrujcie w cyfrowym języku danej cywilizacji. Wasze prace będą przedstawione na specjalnej konferencji w naszej klasie.

Proces Podzielcie się na zespoły czteroosobowe. Wybierzcie, jakimi cyframi chcecie się zajmować. Poszukajcie informacji i ciekawostek na temat tych cyfr. Przygotujcie atrakcyjną prezentację. Powinna ona zawierać: - nazwę cyfr, które tropiliście, - kiedy i gdzie się pojawiły, - krótkie zapoznanie z systemem zapisywania liczb. Przygotujcie również ciekawą kartę pracy dla wszystkich uczniów. Karta pracy może zawierać np. - kwadraty magiczne, - łamigłówki, - rebusy, - działania itp.. Możecie  liczyć na moją pomoc i wskazówki w rozwiązywaniu napotkanych problemów. Praca każdego z zespołu  zostanie oceniona według kryteriów, które znajdziecie w zakładce Ewaluacja

Ewaluacja Ekspert max 4 Zaawansowany max 3 Rozwijający się max 2 Początkujący max 1 Zawartość merytoryczna Informacje w pełni wyczerpujące temat, logicznie i poprawnie merytorycznie, starannie dobrane, atrakcyjnie zredagowane. Dobrze zrealizowany temat, informacje wyczerpujące temat, poprawne uporządkowane i zredagowane Poprawnie zrealizowany temat, odpowiednie informacje, logicznie uporządkowane poprawnie zredagowane. Duża pobieżność w opracowanym materiale, krótki, niepełny opis, słabo zredagowany. Wykonanie Bardzo dobrze zaprojektowana praca, przejrzysta, czytelna, atrakcyjna wizualnie, robiąca wrażenie na odbiorcach. Praca ciekawa graficznie, prawidłowo uporządkowane. Praca poprawna, dość przejrzysta, w miarę estetyczna, możliwość występowania nielicznych błędów. Praca uboga, mało estetyczna, z licznymi błędami. Współpraca w zespole Doskonała współpraca całej grupy, duże zaangażowanie i odpowiedzialność całej grupy, bardzo dobra komunikacja i organizacja pracy. Dobra organizacja pracy w grupie, zaangażowanie i równy podział zadań, systematyczne działanie. Dobra organizacja pracy w grupie, współdziałanie. Brak współpracy, słaba organizacja pracy, niezbyt równy podział zadań, trudności z komunikacją. Prezentacja na forum klasy Wzorowa prezentacja, informacje poparte np.. eksponatami, widoczne zaangażowanie całej grupy. Ciekawa prezentacja, dobry styl, przedstawienie wszystkich informacji w uporządkowany sposób, widoczne zaangażowanie całej grupy. Prezentacja dobrze przygotowana, dość ciekawa, możliwość występowania nielicznych błędów. Prezentacja pobieżna, mało ciekawa dla odbiorców, słabo przygotowana. Ewaluacja

Źródła Zamieszczam tu zestaw odnośników, które pomogą WAM zacząć poszukiwania cyfr. To dobry punkt wyjścia, ale nie opierajcie się tylko na nich! Cyfry rzymskie: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfra http://pl.wikipedia.org/wiki/Rzymski_system_zapisywania_liczb Cyfry greckie: http://www.swiatmatematyki.pl/index.php?p=44 Cyfry egipskie: http://www.linux.net.pl/~wkotwica/megipt1.html http://www.synaj.com/hieroglify.html Cyfry Babilończyków: http://www.math.us.edu.pl/prace/liczba/okres2/okres2.html http://www-users.mat.uni.torun.pl/~much/maya.html Cyfry Majów: http://pl.wikipedia.org/wiki/Cyfry_Maj%C3%B3w http://www.wsp.krakow.pl/whk/sokol.html Uwaga niebezpieczeństwo: Pamiętaj o prawach autorskich. Zawsze podawaj źródło informacji.

Konkluzja Celem waszego projektu było tropienie historii cyfr. Poznaliście cyfry, których używali Babilończycy, Majowie, Rzymianie, Grecy i Egipcjanie. Wiecie również, że teraz korzystamy z cyfr arabskich. Myślę, że podobała Wam się zabawa w tropienie cyfr. Okazaliście się świetnymi detektywami. 6