W szkole podstawowej chodziła z nimi do klasy koleżanka, która miała problemy z chodzeniem. Często opuszczała zajęcia ze względu na problemy zdrowotne,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Z ODDZIAŁAMI INTEGRACYJNYMI IM. TWÓRCÓW LITERATURY DZIECIĘCEJ
Advertisements

Ekorozwój.
Psycholog szkolny.
Proces zjednoczenia się osób, grup, instytucji, państw. Tworzenie z nich jednego, jednolitego organizmu, który później wspólnie współpracuje. Integrowanie.
„Człowiek tyle jest wart, ile może dać drugiemu człowiekowi”.
Konferencja dla Dyrektorów - Bydgoszcz 29. marca 2012r.
Animatorzy społeczni na rzecz osób niepełnosprawnych – aktywizacja środowiska na pograniczu Andrzej Łuszko Szkolna integracja w powiecie Jaworskim.
realizacja VIII punktu
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Łódź, ul. Łanowa 16. Nasza Szkoła jest wesoła, Każdy uczeń o tym wie. Zośka swoim parasolem Chroni Ciebie oraz mnie.
Spójność logiczna projektu.
OGNISKO PRACY POZASZKOLNEJ W USTRZYKACH DOLNYCH
05 GRUDNIA 2011 MIĘDZYNARODOWY DZIEŃ WOLONTARIATU
* ZAUŁEK ŚWIETLICOWY * Harmonogram pracy świetlicy.
W Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi nr 73
Wiesław Włodarski 13 kwietnia 2010 r
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Zajęcia integracyjno-edukacyjne dla uczniów klas I odbyły się w okresie od września do listopada 2006r. i objęły 138 uczestników czyli 5 klas I. Ponadto.
Izabela Kołodziejczyk
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Dla uczniów bardzo ważna jest otwarta komunikacja z wychowawcami, nauczycielami i dyrektorami. Stworzenie atmosfery sprzyjającej otwartej komunikacji może.
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
Gimnazjum im. ks. J. Twardowskiego w Mysłowie
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Stowarzyszenie na rzecz dzieci i młodzieży „Józef” w Opolu
Radosne Maluchy. PROJEKT DZIAŁA OD WRZEŚNIA 2007 R. W CYKLU ROKU SZKOLNEGO OPIEKĄ OBEJMUJEMY OD 10 – 15 DZIECI W WIEKU 2,5 – 5 LAT, NIEKORZYSTAJĄCYCH.
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
UŚMIECH SENIORA MIEJSKIE GIMNAZJUM NR 4 IM. ZOFII KOSSAK W OŚWIĘCIMIU.
To coś dla mnie! WOLONTARIAT przyłącz się!. CZYM JEST WOLONTARIAT? Wolontariat to:  świetna przygoda  nowe doświadczenia i znajomości  możliwość sprawdzenia.
DOGOTERAPIA we wspomaganiu terapii osób z niepełnosprawnością
W zdrowym ciele zdrowy duch
Dbanie o higienę jest ważnym działaniem profilaktycznym, uczymy tego nasze dzieci.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Przeprowadzenie we wszystkich klasach konwersatoriów pod hasłem „Mój przyjaciel jest inwalidą – jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność?”.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Forma Aktywności Społecznej !
„Umiej być przyjacielem, znajdziesz przyjaciela.”
BADANIE BYŁO CAŁKOWICIE ANONIMOWE. POSŁUŻYŁO NAM DO USTALENIA OCZEKIWANIA RODZICÓW NASZYCH UCZNIÓW W ODNIESIENIU DO NAJWAŻNIEJSZYCH KIERUNKÓW DZIAŁAŃ PLANOWANYCH.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
JEŻOWY KOLEC teatrzyk szkolny. Teatrzyk w latach przygotował przedstawienia: Czerwony Kapturek, Trzy świnki i bardzo zły wilk, Grzyby, Rzepka.
„Dzielimy się doświadczeniami”
Projekt „Aktywny Targówek” trwa od 2008 roku Do końca 2013 r. wzięło w nim udział 499 osób.
INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH
DORADZTWO ZAWODOWE W ZESPOLE SZKÓŁ W GĘBICACH PUBLICZNYM GIMNAZJUM IM. LEŚNIKÓW POLSKICH rok szkolny 2015/2016.
Gdy myślę „ SZKOŁA”: nauka, przyjaźń, bezpieczeństwo, moja przyszłość … Szkoła Podstawowa Nr 142 w Łodzi im. Zawiszy Czarnego Łódź, ul. Łupkowa.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
SPECJALNY OŚRODEK WYCHOWAWCZY ZGROMADZENIA SIÓSTR ŚW. ELŻBIETY.
SPECJALNY OŚRODEK SZKOLNO-WYCHOWAWCZY NR 4 (dla Dzieci Niesłyszących) Łódź ul. Krzywickiego 20
Winda do Pracy Ponownie witamy Państwa w nowym roku szkolnym, w Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym Nr 1 dla Dzieci Niepełnosprawnych Ruchowo, który.
Małopolski Konwent Regionalny Kongresu Osób z Niepełnosprawnościami Kraków, 3 czerwca 2016.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr 111 w Łodzi ul. Jaracza 44/ Łódź
W ramach konkursu „EFEKT DOMINA”, wielu uczniów z różnych szkół niosło pomoc domom dziecka, domom starców oraz innym instytucjom opieki społecznej. Kilka.
Janowska Gala Wolontariatu 5 grudnia 2016
Największe osobiste korzyści z uczestnictwa w projekcie – opinie dyrektorów lub wicedyrektorów szkół projektowych Opracowanie: Mariola Jarmołowicz.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
PIŁKARSKIE PRZEDSZKOLE MOTORU LUBLIN
Wolontariat „Człowiek odnajduje siebie tylko w bezinteresownym dawaniu” biskup Jan Chrapek.
Grupa Liderów Klubu Samopomocy
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
Świetlica – czas zabawy !
Seminarium „Pomorskie Gminy Rodzinne
Rodzice i Ja – MY Projekt socjalny
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Wolontariusz roku.
Zapis prezentacji:

W szkole podstawowej chodziła z nimi do klasy koleżanka, która miała problemy z chodzeniem. Często opuszczała zajęcia ze względu na problemy zdrowotne, ale była z nami, w naszej klasie. W gimnazjum jej nie ma, ma nauczanie indywidualne, choć po kilku operacjach porusza się o wiele lepiej. W II klasie szkoły podstawowej uczy się chłopiec z Zespołem Downa. Jest codziennie. Radzi sobie naprawdę dobrze.Dzieci go lubią.

Kolejna dziewczynka pojawia się czasem w przedszkolu. Ma tylko 3 latka. Wciąż się uśmiecha. Porusza się na wózku. W czasie uroczystości szkolnych bywają na terenie szkoły kolejne dzieci niepełnosprawne. Ale tylko wtedy Widujemy dzieci niepełnosprawne w Ośrodku Zdrowia. Czasem mieszkają w sąsiedztwie. I tu pojawiła się u refleksja: Gdzie te dzieci są codziennie? Przecież my ich nie znamy!

Dziś wiemy, że część z nich korzysta z nauczania indywidualnego, część uczęszcza do szkół specjalnych lub specjalnych ośrodków szkolno – wychowawczych. Niektóre są dowożone, inne mieszkają w internacie. Nikt z gimnazjalistów nie wyobraża sobie codzienności bez rówieśników. Rodzice są w porządku, ale bez koleżanek, kolegów – niemożliwe! Wobec powyższego podjęliśmy myśl stworzenia świetlicy integracyjnej i poddaliśmy mnóstwo pomysłów na sposoby wspólnego spędzania wolnego czasu.

Parafia rzymsko katolicka pw. Św. Jana Apostoła Ewangelisty w Zalasowej Gabinet rehabilitacji w Zalasowej Stowarzyszenie Zalasowian Sołtys wsi Zalasowa Koło Gospodyń Wiejskich w Zalasowej Koło Pszczelarzy w Zalasowej Zakład Karny Tarnów – Mościce

Celem projektu jest zintegrowanie osób niepełnosprawnych i zdrowych, wzajemne poznanie się, dostrzeżenie wzajemnych korzyści i możliwości jakie daje działanie w grupie, pozbycie się wewnętrznych barier, otwarcie na siebie nawzajem i wzbudzenie przekonania, że każdy ma co komu dać.

budzenie bezinteresowności i wrażliwości na potrzeby drugiego człowieka, zwiększenie poczucia własnej wartości zarówno u dzieci zdrowych jak i u dzieci ze szczególnymi potrzebami - (ja też jestem komuś potrzebny, ktoś mnie zauważył), stworzenie grupy wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych, świadome i odpowiedzialne zaangażowanie młodzieży w pomoc potrzebującym, zorganizowanie pomocy pedagogicznej i psychologicznej wzmocnienie działań innowacyjnych integracja dzieci niepełnosprawnych z ich zdrowymi rówieśnikami otwarcie społeczności wsi na osoby niepełnosprawne.

Poznawaliśmy swoje możliwości i wzajemne oczekiwania. Nawiązaliśmy pozytywne relacje i szybko przełamaliśmy pierwsze bariery. Naszym zadaniem było zapewnienie opieki i zorganizowanie czasu przeznaczonego na zabawy dowolne. Po pierwszych 3 spotkaniach każdy wolontariusz podjął się opieki nad konkretnym dzieckiem niepełnosprawnym.

Znamy naszych podopiecznych już na tyle dobrze, że zdążyliśmy się polubić i nabrać do siebie nawzajem zaufania. Dzięki nawiązaniu takich serdecznych relacji postanowiliśmy pójść dalej. Na spotkanie zaprosiliśmy rehabilitanta p. mgr Adriana Karasiewicza, który pokazał wolontariuszom jak można bezpiecznie pomóc dzieciom niepełnosprawnym rehabilitując ich poprzez zabawę i jak wykorzystać dostępne pomoce. Najpierw odbyło się godzinne szkolenie wolontariuszy. Każdy z nas uczestniczył w części teoretycznej i wćwiczeniach praktycznych.

Każde nasze dziecko wymaga doskonalenia sprawności i koordynacji ruchowej a, że w czasie zajęć rytmiczno – tanecznych odbywa się to samoistnie. Zajęcia taneczne prowadzone są pod kierunkiem p. mgr Małgorzaty Siwek. Wprowadzaliśmy już w czasie zajęć świetlicowych różne tańce integracyjne, ale te pierwsze profesjonalnie poprowadzone zajęcia taneczne zaangażowały bez reszty wszystkich uczestników zajęć z rodzicami włącznie. Z pewnością będziemy je kontynuować.

Troskliwi rodzice mają na uwadze przede wszystkim dobro swoich dzieci. Ich nieszczęścia są dla nich o wiele boleśniejsze aniżeli własne. Johann P. Hebel

Przyjaźń z całym światem rozpoczyna się od przyjaźni z najbliższym otoczeniem, a za dobrym przyjacielem warto iść nawet w głębiny.

Nasz optymizm opiera się przede wszystkim na przekonaniu, że towarzyszy nam nieustanna pomoc Boża, Której nigdy nie zabraknie temu, kto pokornie i z ufnością o nią prosi. Jan Paweł II.