…Wychowanie jest sprawą serca… ks. J. Bosko.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Niedaleko Koronowa, przy drodze krajowej nr 25 położona jest niezwykle malownicza miejscowość będąca polską stolicą truskawek - Buszkowo, w której od.
Advertisements

Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
ELEMENTY OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO
BEZPIECZNA i PRZYJAZNA SZKOŁA
Efektywność kształcenia Jak ją poprawiać?. Kształcenie – to całość doświadczeń składających się na proces zdobywania przez jednostkę umiejętności, wiedzy.
W ramach projektu Lubuska Szkoła Równych Szans, prowadzone jest w naszej szkole kółko języka niemieckiego dla uczniów klas VI, którzy pragną poszerzyć
Koncepcja pracy szkoły
Szkoła Podstawowa w Raszówce
Konferencja Wdrażanie pomocy psychologiczno - pedagogicznej
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
Badanie przeprowadzone W październiku 2012
ZESPÓ Ł SZKÓ Ł PONADGIMNAZJALNYCH NR 2 W MYS Ł OWICACH ZNAM KONCEPCJĘ PRACY MOJEJ SZKOŁY.
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
KODEKS SZKOŁY BEZ PRZEMOCY
Program „Szkoła bez przemocy”
PUBLICZNE GIMNAZJUM NR 3 W RADOMSKU
WYMAGANIA WOBEC M. IN. SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH: I
Koncepcja pracy Gimnazjum im. ks. abp. Leona Wałęgi w Moszczenicy
Regulamin Szkoły z klasą
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
Kodeks „SZKOŁY BEZ PRZEMOCY”. Sporządziła: Krystyna Wesołowska
Przedszkole nr 5 PLASTUŚ w Koninie ul. Budowlanych 4 tel
Konkursy organizowane przez Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych im
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Szkoła Promująca Zdrowie
Zespół Szkół Specjalnych im. Janusza Korczaka ul. BernardaWały Mysłowice.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Przesłanie SZKOŁY BEZ PRZEMOCY na rok 2010/11
O czym musimy pamiętać ? Listopad 2014r.
RODZICE W SZKOLE.
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
6 powodów, żeby wybrać „SZÓSTKĘ” adres: ul. Wawel 13, Sosnowiec tel/fax:
BAW SIĘ, UCZ I ROŚNIJ RAZEM Z NAMI !
WIZJA Stworzenie dzięki odpowiedniemu programowi, metodom nauczania i środkom dydaktycznym, takich warunków nauczania i uczenia się, które umożliwią.
Raport z ewaluacji wewnętrznej PSP nr 17 im. M. Konopnickiej w Wałbrzychu rok szkolny 2014/2015 Opracowanie: G. Broniek-Pelister J. Gawonicz A. Müller.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
WYNIKI AUTOEWALUACJI w Szkole Promującej Zdrowie przeprowadzonej w roku szkolnym 2014/2015 Szkoła Podstawowa im. Ks. Mariana Wiewiórowskiego w Gomulinie.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
Czy uczniowie czują się w szkole bezpieczni?
Ul. Standego Łódź tel
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Wykaz Krajowych i Narodowych Programów Profilaktyki – zawierających zadania resortu edukacji.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu Publiczna Szkoła Podstawowa nr 28 im. Adama Mickiewicza w Radomiu położona jest w cichym.
Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi nr ul. Jaracza 44/ Łódź
SZKOŁA PODSTAWOWA 38 im. dr. Henryka Jordana ŁÓDŹ ul. Krochmalna 21 tel. (0-42)
Szkoła Podstawowa nr 11 im. Marii Kownackiej w Łodzi w Łodzi Rok szkolny 2009/ Łódź, ul. Hufcowa 20A, tel
SZKOŁA PODSTAWOWA nr 169 im. Marii Dąbrowskiej w Łodzi ADRES: ul. Napoleońska 7/ Łódź KONTAKT: tel./fax tel
Ul. Standego Łódź tel
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Szkoła Podstawowa Nr Kraków ul. Bolesława Śmiałego 6 tel: (12) im Św. Benedykta z Nursji w Krakowie.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 170 UL. MIEDZIANA 1/3 90 – 038 ŁÓDŹ telefon: mail:
Szkoła Podstawowa Nr 23 w Łodzi ul. Gdańska 16
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Szkoła Podstawowa nr 45 im.Jana Matejki w Łodzi ul. Bojowników Getta Warszawskiego 3 tel./fax:
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Tel Szkoła Podstawowa nr 160 im. Powstańców Śląskich ul. Andrzeja Struga 24
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Szkoła Promująca Zdrowie
SZKOŁA PODSTAWOWA im. MARII KONOPNICKIEJ W STĘŻYCY
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
II KONFERENCJA RAD RODZICÓW RODZICE W SZKOLE
Zapis prezentacji:

…Wychowanie jest sprawą serca… ks. J. Bosko

dobrze uczy każdego ucznia; dba o to aby uczniowie osiągali coraz lepsze wyniki w nauce; rozwijali swoje aspiracje i zainteresowania ocenia sprawiedliwie; uczniowie znają jasne zasady oceniania uczy twórczego i krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów rozwija społecznie; uczy wrażliwości; współdziałania w zespole; angażowania się na rzecz innych ludzi; działania dla dobra swojej małej i dużej ojczyzny pomaga uwierzyć uczniowi w siebie, w swoje możliwości przygotowuje do przyszłości; do życia w zjednoczonej Europie wprowadza w świat kultury

Kodeks szkoły przyjaznej rodzicom Rodzice z ufnością oddają szkole swój największy skarb. My- dyrekcja, nauczyciele i cały personel szkoły – wyrażamy wolę współpracy z rodzicami, tak aby wspólnie tworzyć najlepsze warunki dla rozwoju dzieci. Będziemy starali się poznać oczekiwania rodziców. Są one dla nas wskazówką jak organizować prace naszej szkoły. Zadowolenie rodziców jest miarą jakości naszej pracy. Będziemy uważnie słuchali informacji rodziców o potrzebach ich dzieci i o warunkach, które najlepiej będą sprzyjały rozwojowi naszych uczniów. Rodzice są pierwszymi wychowawcami swoich dzieci. Będziemy się starali realizować program wychowawczy zgodny z wartościami uznawanymi w rodzinach naszych uczniów i akceptowany przez rodziców. W trakcie pracy coraz lepiej poznajemy swoich uczniów. Będziemy rzetelnie i obiektywnie informować o postępach dzieci. Nie ukrywamy żadnych problemów, omawiamy je z rodzicami po to, aby wspólnie je rozwiązywać Będziemy uprzejmi, życzliwi i delikatni. Wiemy, jak rodzice głęboko przeżywają zarówno sukcesy jak i porażki swych dzieci. Widzimy bardzo wiele miejsca dla współpracy z rodzicami. Chcemy, aby rodzice dobrze się czuli w szkole, znaleźli tu swoje miejsce, tworzyli grupę ludzi, którzy mają podobne problemy i mogą się wzajemnie wspierać. Rodzice mają prawo wypowiadania opinii na temat wszystkich spraw dotyczących ich dzieci. Uwagi rodziców staną się dla nas wskazówką do stałej poprawy jakości naszej pracy. Rodzice powinni znać i rozumieć program nauczania – ich pomoc w nauce szkolnej i w odrabianiu pracy domowej przyczynia się do uzyskiwania lepszych efektów przez ich dzieci. Rodzice i nauczyciele mają wspólny cel: tworzenie warunków do jak najlepszego rozwoju uczniów. Współpraca jest warunkiem i drogą do sukcesu.

Kodeks 1. Szkoła jest wspólnotą. Szkoła dąży do stworzenia wspólnoty wszystkich nauczycieli, uczniów, ich rodziców oraz pracowników niepedagogicznych szkoły, opartej o jasny i przejrzysty system norm. 2. Wszyscy się szanujemy. Wspólnota szkolna buduje klimat bezpieczeństwa, szacunku, otwartego dialogu i porozumienia pomiędzy nauczycielami, pracownikami szkoły, uczniami i rodzicami. Wszyscy uczestnicy społeczności szkolnej szanują siebie nawzajem i nie zachowują się wobec siebie agresywnie. 3. Wspólnie działamy przeciw przemocy. W szkole działa system przeciwdziałania przemocy, który jasno określa: obowiązujące normy, procedury działania i współpracy wszystkich zainteresowanych w zakresie rozwiązywania konfliktów oraz reagowania wobec przejawów agresji i przemocy. Jego zasady obowiązują wszystkich uczestników społeczności szkolnej: nauczycieli, uczniów, pracowników niepedagogicznych oraz wszystkie osoby znajdujące się na terenie szkoły. 4. Niczego nie ukrywamy. Szkoła prowadzi regularną diagnozę problemu przemocy w szkole, a efekty działania systemu przeciwdziałania przemocy podlegają monitoringowi oraz ewaluacji. 5. Zawsze reagujemy. Szkoła reaguje na każdy przejaw agresji i przemocy oraz zapewnia długofalową, odpowiednią pomoc zarówno ofiarom, jak i sprawcom przemocy. 6. Nauczyciel nie jest sam. Szkoła podejmuje działania, by nauczyciele mieli odpowiednią wiedzę i umiejętności z zakresu rozwiązywania konfliktów i radzenia sobie z przejawami agresji i przemocy. 7. Uczniowie wiedzą, jak działać. Szkoła organizuje uczniom regularne zajęcia profilaktyczne z zakresu umiejętności psychologicznych i społecznych, oraz radzenia sobie z agresją i przemocą. 8. Rodzice są z nami. Aby przeciwdziałać przemocy szkoła współpracuje z rodzicami włączając ich do tworzenia systemu przeciwdziałania przemocy i obejmując działaniami edukacyjnymi. 9. Mamy sojuszników. Szkoła współpracuje ze środowiskiem pozaszkolnym przy podejmowaniu działań profilaktycznych i interwencyjnych dotyczących agresji i przemocy, gdy potrzeby przekraczają możliwości lub kompetencje szkoły. 10. Nagradzamy dobre przykłady. Szkoła promuje wzorce zachowań oparte na poszanowaniu godności każdego człowieka

Kółko regionalne Zajęcia rytmiczne Kółko teatralne Zajęcia plastyczne origami Kółko plastyczne Zajęcia z języka angielskiego dla klas III Kółka matematyczne Zajęcia dla trzecioklasistów uzdolnionych matematycznie Klub ciekawskich Kółko Mały artysta

Zajęcia emisji głosu Przygotowanie do sprawdziany szóstoklasisty Warsztaty dziennikarskie Ortograffiti Kółko przyrodnicze Kółko języka niemieckiego Kółko języka angielskiego Kółko matematyczne Chór Zajęcia komputerowe dla klas IV Kółko techniczne Zajęcia sportowe ogólnorozwojowe Kółko biblijne Zajęcia historyczno – literackie Szkolny Klub Europejski Towarzystwo Miłośników Bytomia

rozwijających umiejętności manualne - kółko plastyczne ćwiczące umiejętność samodzielnego czytania i słuchania tekstu czytanego przez nauczyciela oraz rozbudzające zainteresowania czytelnicze - Klub Przyjaciół Kubusia Puchatka ćwiczące umiejętność zapamiętywania fragmentów tekstu, wierszy, piosenki, kształcące ekspresję ruchową, ćwiczenia w pięknym wysławianiu się - kółko teatralno - kabaretowe " Kameleon" zwiększające sprawność fizyczną, wyrabiające koordynację ruchów - kółko sportowe rozwijające poczucie rytmu, koordynacji ruchowo - słuchowej i poprawiające sprawność fizyczną - kółko taneczne

I miejsce w Ogólnopolskim konkursie : "Najpiękniejszy i najlepiej zagospodarowany ogród szkolny" r., Zwycięstwo w Ogólnopolskim konkursie : "Zadrzewiamy Polskę" r. Laureat Konkursu Ekologicznego pn.: "Szkolne Ogrody Dendrologiczne i ich dydaktyczne wykorzystanie", Grudzień 2008r. Zwycięstwo w konkursie internetowym "Szkolne ogrody - zielone pracownie" 16 kwietnia 2008r.

Klasa sportowa piłka nożna siatkówka Klasa sportowa charakteryzuje się zwiększoną liczbą godzin z wychowania fizycznego. Tygodniowo uczniowie tej klasy mają 10 godzin wychowania fizycznego, z czego 6 godzin stanowią zajęcia specjalistyczne z wybranej dyscypliny sportu: chłopcy - piłka nożna, dziewczyny - siatkówka.