Wizyta przygotowawcza Iwony Sułkowskiej w portowym mieście Plymouth – na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii w dniach 10.10.-13.10.2011 finansowana.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt Comeniusa Spotkanie partnerów w mieście Konya w Turcji października 2010.
Advertisements

Sprawozdanie z wyjazdu studyjnego do Zwickau (Saksonia) w terminie od r. w ramach projektu nr WND-POKL /08 „Nauczyciel.
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
WIELKOPOLSKA – BRANDENBURGIA
Projekt wymiany doświadczeń Vetpro
Wpływ udziału w projekcie Comenius Regio: Współpraca Swansea i Śląska na rzecz procesu uczenia się realizowanego w okresie od 1 września 2009 do 31 sierpnia.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez całe życie Partnerskie Projekty Szkół - raporty merytoryczne.
C omenius Partnerskie Projekty Szkół Zadania koordynatora oraz organizacja mobilności Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Ewelina Neska     Kandydatka zgłoszona przez Stowarzyszenie „S4”. Sponsor i organizator konkursu fotograficznego podczas III Rajdu Niepodległości. Fundator.
EWALUACJA PROJEKTU „STAŻE ZAGRANICZNE DROGĄ DO SUKCESU ZAWODOWEGO” ZSP NR 1 W JAWORZNIE wrzesień 2011 – wrzesień 2012.
Doświadczenia z wizyt studyjnych w ośrodkach dla osób z autyzmem w LAbri Montagnard we Francji i Gautenie w Hiszpanii Fundacja SYNAPSIS 29 września 2004,
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał Ludzki.
MIĘDZYNARODOWY PROCES DYDAKTYCZNY CZYNNIKIEM WZROSTU KOMPETENCJI ZAWODOWYCH NAUCZYCIELA.
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt Wordcrossing Słupia – Baia Mare IV 2013.
Jak dobrze zrealizować projekt – czyli przykład dobrej praktyki Perspektywy Twojej przyszłej kariery zawodowej Projekt LdV w Zespole Szkół Zawodowych Nr.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
Projekt „The better teachers the better education process” w Zespole Szkół Zawodowych Nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach zrealizowany w ramach.
W pierwszym tygodniu pobytu w Wielkiej Brytanii uczestniczyliśmy w kursie komputerowym obejmującym wiadomości z zakresu rachunkowości i księgowości.
PROJEKT IVT PERSPEKTYWY TWOJEJ PRZYSZŁEJ KARIERY ZAWODOWEJ O tym, jak odbywaliśmy staż w Wielkiej Brytanii … w marcu 2012r. Zespół Szkół Zawodowych nr.
Sprawozdanie z przeprowadzenia debaty w ramach projektu Od lepszej edukacji do lepszej przyszłości Wzbogacenie oferty edukacyjnej Publicznego Gimnazjum.
PREZENTACJA WIZYTY STUDYJNEJ w KAYSERI w TURCJI zorganizowanej przez Fundację Rozwoju Systemu Edukacji – Narodową Agencję Programu Uczenie się przez całe.
Kurs księgowości komputerowej, w którym uczestniczyliśmy przez 2 tygodnie odbywał się w biurze rachunkowym w Londynie. Prowadziła go pani Nina z firmy.
Projekt dla Uniwersytetu Trzeciego Wieku Czeladzi Strona Internetowa: O naszym projekcie : Projekt łączy instytucje kształcące.
Staż zagraniczny szansą na karierę zawodową. Przed wyjazdem i rozpoczęciem stażu w Wielkiej Brytanii każdy z uczestników projektu musiał odbyć szkolenie.
Dziennik podróżnika Adrianna Figiel.
PROJEKT „MÓJ WYBÓR – MOJA PRZYSZŁOŚĆ” REALIZOWANY PRZEZ
Sokrates Comenius Tiverton Primary School w Londynie października 2010.
Wizyta w Polsce r. – r. Projekt Partnerski – Comenius Porosty a zanieczyszczenie powietrza.
Delegacja naszej szkoły w Finlandii
W dniach 1 – 7 maja delegacja Szkoły Podstawowej nr 7 w Ełku, w składzie: Leszek Sobczak – dyrektor, Bożena Piskorska, Urszula Wysocka i Edyta Krasnowska,
ŁOTWA grudzień W dniach grudnia 2013 r. uczennice wraz z nauczycielami z ZSO w Józefowie nad Wisła gościli w Jelgavie na Łotwie w ramach.
ANGLIA – PORTSMOUTH Program LEONARDO da VINCI
Praktyki uczniowskie w Wielkiej Brytanii. Firma partnerska.
Wymiana polsko-niemiecka
Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów instytucjonalnych. Projekt jest finansowany w ramach Programu Operacyjnego Kapitał.
Od przedszkola do Technikum ZAGRANICZNA MOBILNOŚĆ SZKOLNEJ KADRY EDUKACYJNEJ W RAMACH PROJEKTÓW INSTYTUCJONALNYCH.
Karolina Iciek „Podniesienie umiejętności zawodowych technika obsługi turystycznej na europejskim rynku pracy” realizowanego przez FRSE w ramach Europejskiego.
Gimnazjum nr 23 Łódź, ul. Minerska 1/3.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Dörtyol 28 IV - 3 V 2014.
PARTNERSKIE PROJEKTY SZKÓŁ - PROGRAM COMENIUS Projekt „Wordcrossing” Słupia 24 II - 1 III 2014.
S TAŻ W W IELKIEJ B RYTANII. Główne cele stażu : - zdobycie doświadczenia zawodowego w kierunku technik ekonomista, - doskonalenie języka, - poznanie.
W ramach Programu „Uczenie się przez całe życie” Comenius kadra oświatowa może ubiegać się o dofinansowanie wyjazdów na szkolenie za granicą w jednym z.
Comenius w Zespole Szkół w Siedlcu W ramach programu „Uczenie się przez całe życie” Prezentację przygotowała Jowita Kalitka Siedlec 2014.
Rok szkolny 2015/2016 będzie drugim rokiem trwania naszego projektu szkoleniowego w ramach europejskiego programu Erasmus Plus. Dziewiątka naszych nauczycieli:
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
Uczeń jako przyszły pracownik – mój przyszły zawód w Europie Mobilność uczniów w ramach sektora Kształcenie i Szkolenia Zawodowe w programie Erasmus+ w.
WYNIKI XIV OGÓLNOŁÓDZKIEGO KONKURSU PLASTYCZNEGO „Bezpieczna nasza szkoła”
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania – –
Praktyka zagraniczna – szkołą zdobywania nowych doświadczeń i szans na rynku pracy Plymouth, Wielka Brytania –
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
WARSZTATY W PYRGOS/GRECJA 3 PAŹDZIERNIK 2015 (SOBOTA)- - 9 PAŹDZIERNIK 2015 (PIĄTEK)
Podsumowanie wizyty przygotowawczej. Sprawozdanie z pobytu koordynatora projektu ze strony brytyjskiej pani Nicholi Garside. Termin: –
SZKOŁA PODSTAWOWA W CHARŁUPI MAŁEJ BENEFICJENT PROGRAMU ERASMUS+
ZESPÓŁ SZKÓŁ POWIATOWYCH IM.KS. ADAMA BARGIELSKIEGO W MYSZYŃCU ERASMUS+ HISZPANIA 2015.
Podstawowe informacje o projekcie Nazwa projektu: „Europejskie kompetencje i jakość kształcenia osób dorosłych w dobie globalizacji” Okres realizacji:
Londyn 2015/2016.
ROLA OPIEKUNA STAŻU Urszula Martyka-Wiecha
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ DRZEWNYCH I OCHRONY ŚRODOWISKA
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Zagraniczne praktyki zawodowe – technik informatyk
W ramach realizacji programu
Sprawozdanie z udziału w projekcie ERASMUS+. Nauczyciele byłego Gimnazjum nr 3, a obecnie Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku w ramach projektu Erasmus.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
Anna Kowalska, SP w Koszalinie
Zapis prezentacji:

Wizyta przygotowawcza Iwony Sułkowskiej w portowym mieście Plymouth – na południowym wybrzeżu Wielkiej Brytanii w dniach finansowana przez Narodową Agencję Programu Uczenie się przez całe życie w celu realizacji projektu VETPRO polegającego na wymianie doświadczeń osób odpowiedzialnych za kształcenie i szkolenie zawodowe. Reprezentowałam Zespół Szkół Zawodowych nr 3 im. Adama Kocura w Katowicach Na wybrzeżu portowym

Przed hotelem Swinton, w którym mieszkałam.

Gościła mnie firma Tellus Group, która przyjmuje rocznie kilkaset grup realizujących różne projekty. Na zdjęciu Katarzyna Sikora, pracująca dla firmy Tellus.

Czekając w holu siedziby firmy Tellus Group na spotkanie z Kasią

W Plymouth byłam dwa dni –zajęte realizacją zadań objętych programem wizyty przygotowawczej. 10.X. poniedziałek wieczorem- zostałam zapoznana przez p. Katarzynę Sikorę z ofertą firmy Tellus Group, dokonałyśmy omówienia szczegółów programu pobytu. 11.X. wtorek -zwiedziłam siedzibę firmy. Na spotkaniu z p. Davidem Lindsay omawialiśmy założenia i cele przyszłego projektu. David przedstawił mi zadania organizacyjne firmy w zakresie zapewnienia uczestnikom projektu właściwych warunków pobytu. - odbyłam dwugodzinną rozmowę z Katarzyną Sikorą na temat uszczegółowienia ról partnerów, zakresu obowiązków i zadań w przyszłym projekcie. Zostałam zapoznana z obowiązującymi procedurami, omówiłyśmy treść kontraktu pomiędzy szkołą a firmą oraz formalne zasady współpracy. - kolejne spotkanie – z panem Kimmo Kosunen ( założyciel firmy), dotyczyło realizacji komponentu kulturowego i kursów językowych, które zapewnia firma uczestnikom projektu. Pan Kimmo zabrał mnie na wycieczkę po mieście. - po południu uczestniczyłam w zajęciach, organizowanych przez firmę dla przebywających w Plymouth grup. Stażyści mają do dyspozycji pomieszczenie do tenisa stołowego oraz salę filmową, gdzie oglądają filmy w wersji angielskiej. Pracownicy firmy organizują dla stażystów gry i zabawy integracyjne. 12.X. środa - uczestniczyłam w prezentacji pani Jackie Cavallaro, która omówiła możliwe działania w przyszłym projekcie, z uwzględnieniem metod monitorowania, ewaluacji i upowszechniania. Następnie w obecności zgromadzonych pracowników firmy Tellus Group przedstawiłam prezentację szkoły – Zespół Szkół Zawodowych nr 3 w Katowicach ( dokonałam tłumaczenia) oraz regionu Śląskiego i Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej (przygotowałam obie prezentacje). Płytę z prezentacjami wręczyłam panu Kimmo Kosunen. Wczesnym popołudniem odwiedziłam dom, w którym mogą mieszkać uczestnicy projektu. Rozmawialiśmy na temat sytuacji ekonomiczno-społeczno- obyczajowej w kontekście przebywania międzynarodowych grup w Plymouth. Wieczorem uczestniczyłam w spotkaniu pożegnalnym w towarzystwie Neila Pick, dyrektora firmy, Esin Altunal – Turczynki z Kayseri i Magdy - Polki z Czechowic, które też przyjechały w celu zrealizowania wizyt przygotowawczych. Dokonaliśmy ewaluacji programu wizyty i omawialiśmy szczegóły przyszłej współpracy.

Przedstawiłam pracownikom Firmy Tellus Group prezentacje w języku angielskim o Zespole Szkół Zawodowych nr 3 w Katowicach, regionie śląskim i Polskiej Prezydencji w Unii Europejskiej.

Grupa pracowników Tellus Group

Uczestniczyłam w zajęciach języka angielskiego prowadzonych przez Tellus Group. Nauczycielem jest młody człowiek w białej koszuli.

Uczestniczyłam w zajęciach, które firma Tellus Group organizuje dla grup z różnych krajów realizujących w Plymouth praktyki. W czasie mojego pobytu były trzy grupy polskie i jedna słowacka. Uczniowie grają w tenisa stołowego, uczestniczą w konkursach i pokazach filmów. Na zdjęciu widać opiekunów grup. W drzwiach stoi Katarzyna Sikora.

Odwiedziłam dom, w którym mogą mieszkać uczestnicy projektu. Na zdjęciu po prawej stronie fragment pokoju. Poniżej – jestem w towarzystwie gospodyni ( po prawej ) i pracownika firmy Tellus Group ( po lewej, w okularach ).

Na zdjęciu po lewej stronie jestem w towarzystwie koleżanki z Czechowic i p. Kimmo Kosunen ( założyciel Firmy Tellus Group) – w tle stara latarnia morska. Na zdjęciu po prawej – w czasie pożegnalnego spotkania – obok mnie siedzi Esin –Turczynka z Kayseri i dyrektor Firmy Tellus Group, Neil Pick. Warto było pojechać, zobaczyć i doświadczyć południowej Anglii – bezpiecznej, spokojnej, pełnej życzliwości i kurtuazji. Program wizyty był bogaty i wiele się nauczyłam. Z angielskiej perspektywy projekt VETPRO wydaje się łatwiejszy. Dziękuję. Iwona Sułkowska