Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół - 3 - liczba szkół - 3 - liczba uczniów - 72 - liczba uczniów - 72 - liczba wolontariuszy - 73 - liczba wolontariuszy.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
z przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej Gimnazjum nr 1 w Rydułtowach
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
Biblioteka "Kiedy przeczytam nową książkę, to tak jakbym znalazł nowego przyjaciela, a gdy przeczytam książkę, którą już czytałem - to tak jakbym spotkał.
Willy Aastrup, Centre Director Czy dysleksja jest wyzwaniem dla uczelni wyższych? Konferencja, Kraków października 2009 r. Willy Aastrup Dyrektor.
Wyrównywanie szans edukacyjnych
(na podstawie badań ankietowych)
Samokontrola Umiejętność samodzielnego porównania: stanu faktycznego z tym co jest wymagane lub uznane za wartościowe, uzyskanych efektów pracy z kryteriami.
Zajęcia dydaktyczno - wyrównawcze:
R A P O R T Z E W A L U A C J I OBSZAR : 2. Procesy zachodzące w szkole. Procesy zachodzące w szkole służą realizacji przyjętej w szkole koncepcji.
FREKWENCJI UCZNIÓW W ZSZ NR 30
– dwie drogi kształcenia, dwa pakiety, jeden cel
PILOTAŻ W RAMACH PROGRAMU PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI.
Ewaluacja innowacji pedagogicznej realizowanej w Zasadniczej Szkole Zawodowej w Ośrodku Szkolno-Wychowawczym dla Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej.
Współpraca szkoły z rodzicami
Sześciolatek w szkole ZESPÓŁ SZKÓŁ W TUŁAWKACH. Zagadnienia: I. Działania organizacyjne związane z przyjęciem sześciolatków do szkoły II. Wzbogacenie.
Przeciw przemocy w szkole Fundacja PRAESTERNO grudzień 2007.
PROJEKT EDUKACYJNY DZIECI HOLOKAUSTU
Wybrane fragmenty. Do analizy wyników egzaminów nauczyciele wykorzystują różnorodne metody analizy wyników: a) EWD, dane w tabelach, wykresy, prezentacje,
DYSLEKSJA Termin „dysleksja” wywodzi się z greckiego DYS – utrata
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Wspomaganie nauczania w klasach I-III
UCZE Ń Z DYSLEKSJ Ą ROZWOJOW Ą ZNA PRAWA UCZNIA DYSLEKTYCZNEGO I MO Ż E Z NICH KORZYSTA Ć ! §
KLASY TERAPEUTYCZNE Jako jedna z form opieki psychologiczno-pedagogicznej w Gimnazjum nr 14.
Ocena opisowa Ocenić ucznia, to dać jak najpełniejszą informację
Raport z ewaluacji wewnętrznej w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Pacynie rok szkolny 2012/2013r.   „Uczniowie są aktywni ”  
Planowanie programu działań rozwijających umiejętność pisania
Izabela Kołodziejczyk
logopedyczny-prezentacja
Program terapeutyczny
Wyrównywanie szans edukacyjnych
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
KALEJDOSKOP SZANS KALEJDOSKOP MOZLIWOŚCI Szkoła Podstawowa nr 13 im. Komisji Edukacji Narodowej w Jeleniej Górze Jelenia Góra r.
Czytamy Razem- czytanie interaktywne
Dydaktyka ogólna.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Co chcieliśmy osiągnąć?
Wyrównywanie szans edukacyjnych. Szkoła zapewnia uczniom dostęp do komputera, drukarki, skanera, aparatu cyfrowego, kamery i Internetu.
Szkolny katalog motywowania uczniów do nauki. Naczelna zasada Stwórzmy możliwości osiągania drobnych sukcesów indywidualnych każdemu uczniowi.
Najważniejsze efekty pracy rok szkolny 2013/2014
 Uczeń posługuje się bardzo podstawowym zasobem środków językowych (leksykalnych, gramatycznych, ortograficznych oraz fonetycznych), umożliwiającym realizację.
Działalność Poradni Psychologiczno-pedagogicznej nr 1 w Gdańsku
„WALORY PRZYRODNICZE OZORKOWA I OKOLIC”
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Co to jest spacer edukacyjny?
Gimnazjum im. Jana Pawła II w Choceniu Klasa Terapeutyczna.
Rok szkolny 2014/2015. Zdefiniowanie celów ewaluacji i sposobu wykorzystania wyników ewaluacji Stworzenie przez szkołę atmosfery dla uczniów zdolnych.
Wspieranie szkół i przedszkoli przez Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Krotoszynie Karina Bratborska Krotoszyn, dnia 25 lutego/7 marca 2014 r.
Uznaje się, że jedną z ważniejszych dróg wiodących do czytelnictwa jest wyrobienie w dziecku nawyku - najpierw zabawy książką, później słuchania. Aby czytanie.
Działania promujące czytelnictwo
6-LATEK W SZKOLE „Nie ta­kie ważne, żeby człowiek dużo wie­dział, ale żeby dob­ rze wie­dział, nie żeby umiał na pa­mięć, a żeby ro­zumiał, nie żeby go.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Zadanie dyrektora szkoły w ramach programu Szkoła z klasą 2.0 Opracowanie: Jerzy Marek.
Mgr Teresa Żarnowska-Kukuryk Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 4 im. J. Ciesielskiego Zespół Poradni nr 2 w Lublinie.
WYNIKI BADAŃ.  1. LEKTURA KSZTAŁTUJE SAMODZIELNE MYŚLENIE I FORMUŁOWANIE MYŚLI.  2. JEST NAJLEPSZYM SPOSOBEM RELAKSU.  3. KSZTAŁTUJE POSTAWĘ CIERPLIWOŚCI,
UCZNIOWIE SĄ AKTYWNI Ankietę przeprowadziły i prezentację przygotowały: Agnieszka Karpińska i Aleksandra Zawartowska.
M – jak motywacja EWALUACJA WEWNĘTRZNA OBSZAR SKUTECZNOŚĆ PLANOWANIA I REALIZOWANIA PROCESÓW EDUKACYJNYCH W SZKOLE DZIAŁANIA NAUCZYCIELI PODEJMOWANE W.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Program antytytoniowej edukacji zdrowotnej
PROCESY EDUKACYJNE SĄ ORGANIZOWANE W SPOSÓB SPRZYJAJĄCY UCZENIU SIĘ
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.
TRZY KULTURY W TRÓJCE projekt edukacyjny ZSP Nr 3 w Łodzi
Pomoc psychologiczno- pedagogiczna
Terapia Pedagogiczna Terapia pedagogiczna jest realizowana w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, to specjalistyczne działania mające na celu pomoc.
Szkoła Podstawowa nr 214 Ul. Fontany 1.
Przykłady dobrych praktyk
Co chcieliśmy osiągnąć?
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

Rok szkolny 2003/2004: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy - 73 Rok szkolny 2005/2006: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy Rok szkolny 2004/2005: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy Dane programu Rok szkolny 2006/2007: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy Rok szkolny 2007/2008: - liczba szkół liczba szkół liczba uczniów liczba uczniów liczba wolontariuszy liczba wolontariuszy - 310

Wywiady z rodzicami, uczniami i wolontariuszami. Opinie w formie pisemnych wypowiedzi zainteresowanych osób. Ankieta dla rodziców. Ankieta dla wolontariuszy. Karta Obserwacji dziecka. Ocena umiejętności czytania. Raporty podsumowujące program. Narzędzia badawcze w ewaluacji programu

Jak pozyskiwać i utrzymać wolontariusza. Metody czytania w pracy z uczniem dyslektycznym. Cykliczne spotkania na temat Neurologiczne podstawy specyficznych trudności w czytaniu i pisaniu. Pomoc w czytaniu uczniowi z trudnościami oraz z dysleksją. Wspólnie odkrywamy świat kultury słowa. Wady wymowy – profilaktyka i ćwiczenia praktyczne. Dostosowanie wymagań do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów z dysleksją. Metody przyspieszonego uczenia się. Jak pomagać uczniowi ryzyka dysleksji i z dysleksją przezwyciężać trudności w czytaniu. Spotkania edukacyjne i warsztatowe

U każdego ucznia widoczna jest poprawa umiejętności związanych z czytaniem. Zauważalny jest wzrost zainteresowania słowem drukowanym. Uczniowie osiągają coraz lepsze efekty w czytaniu ze zrozumieniem. Dzieci chętniej wypowiadają się indywidualnie na temat przeczytanych utworów. Lepiej zapamiętują treść przeczytanych tekstów. Same proponują tematykę książek do czytania. Poprawiła się technika i tempo czytania. Zmniejsza się częstotliwość występowania różnego rodzaju napięć emocjonalnych towarzyszących procesowi czytania. Uczniowie nabierają pewności siebie, nie wstydzą się głośnego czytania. Chętnie słuchają czytanych tekstów. Potrafią na dłużej skoncentrować uwagę. W domu podejmują próby samodzielnego czytania. Wnioski z oceny umiejętności czytania

Pokonywanie trudności w czytaniu. Bogacenie słownictwa i podwyższenie jakości wypowiedzi ustnych. Doskonalenie umiejętności ze zrozumieniem tekstów i poleceń. Zainteresowanie książką, jako jedną z możliwości zagospodarowania wolnego czasu. Lepsza koncentracja uwagi. Powstawanie więzi pomiędzy wolontariuszami a uczniami - empatia. Znaczny wzrost zainteresowania programem w bieżącym roku szkolnym. Zalety programu

Ogólne wnioski Dzieci preferują książki bogato ilustrowane, a niechętnie czytają lektury. Rodzice są bardzo zainteresowani programem, ale rzadko lub wcale nie kontynuują czytanie z dzieckiem w domu. Większość uczniów chętnie uczestniczy w spotkaniach z wolontariuszami. Dzieci samodzielnie sięgają po książki i częściej wypożyczają je z biblioteki. Im młodsze dzieci, tym większa chęć udziału i zaangażowanie w proponowanych zajęciach w ramach programu. Rodzice z wykształceniem co najmniej średnim bardziej angażują się w pracę z dziećmi. 90% wolontariuszy wyraża chęć udziału w kolejnej edycji programu. Ogólne wnioski

Wnioski na przyszłość Przekonanie rodziców o ścisłej współpracy i konieczności kontynuowania czytania z dzieckiem w domu. Zwiększenie liczby szkoleń dla wolontariuszy. Włączenie nowych szkół do realizacji programu Czytamy Razem. Wnioski na przyszłość

Raport podsumowujący program Czytamy Razem opracowała: Beata Ingielewicz Opracowanie multimedialne: Piotr Ingielewicz Koniec