„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK”
Advertisements

„Sześcioletnie dziecko zarówno w szkole jak i w przedszkolu pozostaje tym samym dzieckiem, ale w szkole ma szansę pójść o krok dalej.”
PODSUMOWANIE II ETAPU PROJEKTU PIERWSZE UCZNIOWSKIE DOŚWIADCZENIA DROGĄ DO WIEDZY
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a
Praca domowa w procesie dydaktycznym
SZKOŁA BEZ PRZEMOCY RODZICE.
INTERdyscyplinarny program nauczania BLOKowego przedmiotów matematyczno-przyrodniczych i informatyki w gimnazjum Biologia, Chemia, Fizyka, Geografia, Informatyka.
Miejskie Przedszkole nr 34 im. Jasia i Małgosi w Katowicach
PREZENTACJA ZDJĘĆ Z PROGRAMU KLUCZ DO UCZENIA SIĘ MODUŁ- PROGRAM LITERACKI PROWADZONEGO W GRUPIE DZIECI 3- 4 LETNICH Grupa Stokrotki Prowadząca Edyta.
TERESA DĄBEK NAUCZYCIEL SP nr 23 w GLIWICACH
Metodyka harcerska i starszoharcerska
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Sprawozdanie z realizacji projektu „Klucz do uczenia się” wdrażanego od 13 września 2012 roku do 13 grudnia 2012 roku przez nauczycielkę mgr Ewelinę Adamczyk.
w Przedszkolu Miejskim nr 44 w Sosnowcu
Projekt przygotowany przez Radę Rodziców przy Przedszkolu nr 102 we Wrocławiu: Ale w szkole jest wesoło, kolorowo i sportowo....
„Klucz do uczenia się – rozwój umiejętności zawodowych
Praktyka obejmowała przeprowadzenie 48 sesji z programu Klucz do uczenia się. Podczas praktyk realizowałam z dziećmi zajęcia z modułów: Gry Rozwijające.
Sprawozdanie z projektu Mali Badacze realizowanego w klasach I-III Publicznej Szkoły Podstawowej nr 52 w roku szkolnym 2012/2013.
Im wcześniej dziecko rozpocznie naukę, tym ma większą szansę na rozwój swoich uzdolnień i umiejętności lub diagnozę i pomoc w problemach rozwojowych. Szkoła.
„Chcąc ucznia pobudzić do jakiegoś czynu, postawcie go w takich warunkach, ażeby doznawał potrzeby wypełniania tej czynności, jakiej od niego oczekujecie”.
Program literacki Gąsienice
"Klucz do uczenia się" opracowała mgr Lidia Bączyk grudzień 2012
Dorota Juranek PM nr 3 Sosnowiec
Prezentacja praktycznego wdrażania „Klucza do uczenia się”
Opracowała: Joanna Kozieł
Barbara Mokrosz Przedszkole Tworków.
Beata Pachoł Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Rozwój umiejętności zawodowych nauczycieli wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej. Nazwa placówki: Przedszkole Miejskie nr 9 im. W. Chotomskiej.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 4 w Gnieźnie
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
Przedszkole Samorządowe w Dobrzyniewie Dużym
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
WPŁYW KSIĄŻKI NA NAJMŁODSZYCH CZYTELNIKÓW
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
- Agnieszka Janiszewska
„Klucz do przeobrażeń procesu wychowawczo - dydaktycznego leży w ręku nauczyciela, który znając i rozumiejąc rzeczywistość pedagogiczną szuka najlepszych,
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Wielkopolska Konferencja dla Nauczycieli Akcja KŁADKA
Rola komputera i telewizji w życiu naszych dzieci?
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
„Bądź bezpieczny w sieci’’ W dwugodzinnych zajęciach wzięli udział uczniowie klas III. Celem zajęć i działań było poznanie przez uczniów zasad bezpiecznego.
„Migające przedszkolaki”
Motywowanie uczniów do aktywności sportowej
Innowacja pedagogiczna „Moja przygoda z fletem” -podsumowanie
„Dzielimy się doświadczeniami”
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
Samouczenie się (self-directed learning) w edukacji demokratycznej
DidiKids - o programie  nauka poprzez zabawę  program dla dzieci w wieku 6 – 12 lat  otwarte zajęcia na terenie Uczelni Wyższej.
Poznaj swojego doradcę kariery Jak to robimy w Zespole Szkół Nr 14 we Wrocławiu.
Porozumienie bez Przemocy w Przedszkolu.
Klasa pierwsza to start uczniów do samodzielnego i naukowego poznania świata. W trakcie aktywnego udziału w zajęciach.
Międzysemestralne Otwarte Spotkanie TIK-owe r. PUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. BŁOGOSŁAWIONEGO KS. JERZEGO POPIEŁUSZKI W NIECZAJNIE GÓRNEJ.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE ”- ROK 1 Prezentacja grup: - - STOKROTKI - - SŁONECZKA - - DELFINY.
AUTOR :KAROLINA PIWCZYK MOJE UCZESTNICTWO W PROJEKCIE UNIJNYM,, ZROBIMY TO SAMI’’
Strategiczny plan rozwoju Przedszkola Miejskiego nr 4 im. Pluszowego Misia w Olsztynie.
" Pomóż mi zrobić to samodzielnie "
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
Nie tylko wynik matematyka gimnazjum kl. 1
Przedszkola Miejskiego nr 4
MAŁYMI KROKAMI OSIĄGAMY WIELE
Świetlica – czas zabawy !
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Prezentację opracowano na podstawie materiałów
LEKCJE TWÓRCZOŚCI W Szkole podstawowej nr 108
Zapis prezentacji:

„ Klucz do uczenia się” Prezentacja praktycznego wdrażania W Przedszkolu Miejskim nr 5 w Gliwicach Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Praktykę rozpoczęłam w grupie dzieci trzy i czteroletnich z Programem Literackim, realizuje on określony zestaw procedur (modelowanie wizualno-przestrzenne), które mają pomóc małym dzieciom w rozwinięciu zamiłowania do słuchania bajek, poznanie ich języka oraz dogłębne zrozumienie struktury bajki. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Bardzo ważnym elementem jest stworzenie zewnętrznych pośredników. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Oraz miejsce opowiadania bajek. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Program literacki pomaga małym dzieciom w poznaniu baśniowego języka oraz dogłębnym zrozumieniu struktury opowiadania. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Podczas zajęć odkrywamy i uruchamiamy zdolności tkwiące w dziecku. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Maluchy zdobywają wiedzę i umiejętności, ale przede wszystkim uczą się jak zdobywać wiedzę. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Obserwując nasze dzieciaki zauważyłyśmy, że stają się one bardziej aktywne, otwarte, samodzielne i spontaniczne. Dzieciaki rozwijają swoje uzdolnienia, są szczęśliwe i chętne do działania Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska „...rozwijając umiejętności, wspieramy możliwości...” Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Moje przedszkolaki świetnie się bawią i tylko ja wiem że je uczę … Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Program „Klucz do uczenia się” uczy poprzez zabawę. „Każde dziecko, na każdym etapie rozwoju, można nauczyć wszystkiego, istotne jest tylko w jaki sposób będziemy to robić”. Podczas zabawy dziecko przerasta samego siebie i o głowę bije swoje prawdziwe umiejętności, dlatego tak ważne jest, aby na tym najniższym szczeblu edukacji jak najwięcej bawić się z dziećmi. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Lew Wygotski uważał, że dzieci poprzez zabawę tworzą nowe relacje pomiędzy światem rzeczywistym a fikcyjnym. Zabawa wspiera dziecko podczas przechodzenia na wyższe stopnie rozwoju. Warunkiem jest to, że podczas zabawy musimy podejmować oraz rozwiązywać najróżniejsze problemy, bo tylko wtedy dzieci będą poszukiwały nowych rozwiązań. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012

Opracowała: Ewa Kołodzińska Dziękuję za uwagę. Opracowała: Ewa Kołodzińska Gliwice 2012