Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu Sklep wysypisko: ulica jednokierunkowa? Projekt współfinansowany jest ze środków Narodowego.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Fundacja Inicjatyw Badawczo-Szkoleniowych WSP TWP w Warszawie
Advertisements

Procedury współpracy gimnazjów z Biurem Projektu e-Akademia Przyszłości. Warszawa r.
"Nowoczesny Nauczyciel
Nietoperz – demon czy anioł?
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM – NAUKA PRZEZ DZIAŁANIE
"Badacz i humanista-wrocławski gimnazjalista - dostosowanie oferty edukacyjnej wrocławskich gimnazjów do potrzeb ich uczniów w kontekście przygotowania.
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Data założenia: 18 marzec 2004 Stowarzyszenie Przyjaciół i Sympatyków Ekologii ZIELONA ZIEMIA.
Projekt systemowy „Człowiek najlepsza inwestycja – jako rozwój zasobów ludzkich w drodze kształcenia, szkolenia i pracy” Projekt współfinansowany.
Dialog i partnerstwo szansą na rozwój zasobów ludzkich w powiecie kartuskim – edycja II Program Operacyjny Kapitał Ludzki Priorytet VII: Promocja integracji.
Mam skrzydła – lecę do pracy. Koszaliński program aktywizacji zawodowej osób niepełnosprawnych pozostających bez zatrudnienia.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Raporty Postępów Program Comenius Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji
INFORMACJE DLA SZKÓŁ.
Sekcja Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej
Źródło dofinansowania projektu: Europejski Fundusz Społeczny
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Poddziałania Programu Operacyjnego Kapitał
Projekt FWIE Pilotażowa selektywna zbiórka odpadów w systemie workowym na terenie Dzielnicy VII w Krakowie - uzasadnienie Dobry przykład" gmin, w których.
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
2012 Eko-PARP Elżbieta Rochalska Warszawa, r.
Ekologiczna szkoła – prawda czy mit ?
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
PREZENTACJA DZIAŁAŃ MŁODZIEŻY NA TROPIE ELEKTROŚMIECI Publiczne Gimnazjum Integracyjne nr 47 w Łodzi.
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
Po przeprowadzeniu I etapu projektu znaliśmy sytuację społeczności lokalnej na temat segregacji elektroodpadów, dlatego pierwszym krokiem kampanii było.
„Wrocławskie Dzieci Uczą Segregować Śmieci” 2011/12
Grupa gimnazjalistów zrzeszona w Stowarzyszeniu Wspierania i Rozwoju Wsi "Ecoeurowieś" od 1 stycznia 2011r będzie realizowała Projekt "Szczawieńskie szybowanie".
DRUGIE ŻYCIE ORGANIZATOR
,,Podaruj drugie życie odpadom”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Promocja zdrowia w szkole (propozycja zajęć pozalekcyjnych)
Ko-Kluby Przedsiębiorczości – promocja świadomości proekologicznej wśród młodzieży szkół ponadgimnazjalnych.
1 Współpraca dla Pracy O SZKOLENIACH Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Prezentacja na Side Event, Barcelona
Zadania w ramach projektu Czysta Małopolska
Kryteria uzyskania certyfikatu - aktywność fizyczna PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI.
1. Ucz i ucz się z TIK! 2. Z informacji korzystaj samodzielnie i krytycznie. 3. Nie kradnij i nie daj się okraść! 4. Komunikujmy się! 5. Komputery pod.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
SPOŁECZNA KAMPANIA EDUKACYJNA
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Idea Szkół Promujących Zdrowie. Szkoła Promująca Zdrowie: tworząca warunki (fizyczne i społeczne) sprzyjające ochronie i pomnażaniu zdrowia, umożliwiająca.
„Czysta Małopolska” selektywne gospodarowanie odpadami Szkoła Podstawowa im. Wł. Broniewskiego w Psarach ul. Szkolna
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROJEKTU EKOLOGICZNEGO „CZYSTA MAŁOPOLSKA”
SZKOLNY PROJEKT EKOLOGICZNY EKOORŁY
ZAKRĘCENI UŚWIADOMIENI PRZEBIEG PROJEKTU PL R3.
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej w Warszawie będzie prowadził w roku szkolnym 2014/15 na terenie całego kraju bezpłatne szkolenia.
SZKOŁA PODSTAWOWA IM. K. MAKUSZYŃSKIEGO W WIECHLICACH SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE ROK SZKOLNY 2013/2014.
Adres siedziby: ul. Stanisława Wyspiańskiego Oświęcim tel: fax:
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Gimnazjum nr 1 im Ojca Świętego Jana Pawła II w Rabie Wyżnej.
PROJEKT SZKOŁY Z KLASĄ „RADY NA NASZE ODPADY”.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Informacje dla uczestniczek i uczestników szkolenia dla bibliotek oraz organizacji pozarządowych Biblioteki i organizacje pozarządowe włączają młodych.
Świętokrzyskie Centrum Onkologii Założenia i metody wdrażania projektu „Szkoła promująca zalecenia Europejskiego kodeksu walki z rakiem” w roku szkolnym.
Zbiórka surowców wtórnych – I semestr roku szkolnego 2015/2016.
Przedstawienie Regulaminu Konkursu na projekt edukacyjny promujący aktywne uczestnictwo rodziców w realizacji programu edukacyjnego pt.”Trzymaj Formę!”
PATRON SZKOŁY NADANIE SZKOLE IMIENIA ZADANIA WYCHOWAWCZE I ORGANIZACYJNE Okres : IX 2015 – XI 2016.
PROJEKT „AKTYWNIE W BIZNES” KWIECIEŃ 2012 – MARZEC 2013 ORGANIZATOR: STOWARZYSZENIE „AKTYWNOŚĆ KOBIET NA DOLNYM ŚLĄSKU” PARTNER FINANSUJĄCY: WAŁBRZYSKA.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego ROZWIJANIE KOMPETENCJI NAUCZYCIELI w zakresie wykorzystywania.
Ro Roczny Plan Wspomagania Roczny Plan Wspomagania – plan zbudowany na bazie oferty doskonalenia realizowanej w danej szkole/ przedszkolu. RPW obejmuje.
Projekt realizowany przez Gminę Zławieś Wielka w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Gorączka Złota PCK „Detektyw Grosik” Kampania 2017
Szkoła współpracuje ze społecznością lokalną Fundacja Civis Polonus
Powiat Ciechanowski „Doskonalenie szansą na rozwój”
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Na czym polega Akademia Zdrowego Przedszkolaka
Zapis prezentacji:

Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu Sklep wysypisko: ulica jednokierunkowa? Projekt współfinansowany jest ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Ogólne informacje o projekcie i jego organizatorach Plan działań wynikających z realizacji projektu Terminarz działań Strona internetowa projektu Sposób kontaktowania się z koordynatorami Pytania i odpowiedzi Plan szkolenia

Ogólne informacje o projekcie i organizatorach organizator: Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła o. Warszawa finansowanie: NFOŚiGW i środki własne stowarzyszenia zasięg: aglomeracja warszawska, łódzka, poznańska uczestnicy: szkoły podstawowe i gimnazja, 75 placówek okres realizacji: wrzesień czerwiec 2008 tematyka: gospodarka odpadami, nasilająca się konsumpcja, selektywna zbiórka i recykling rodzaj projektu: program aktywnej edukacji ekologicznej w projekcie uczestniczy jedna grupa uczniów z danej szkoły

Ogólne informacje o projekcie i organizatorach Cele projektu: kształtowanie świadomości dzieci i młodzieży oraz wykształcenie wśród uczniów nawyków prośrodowiskowych w zakresie gospodarki odpadami i racjonalnej konsumpcji; aktywizacja uczniów do działań na rzecz racjonalnej gospodarki odpadami i zrównoważonej konsumpcji; zapoczątkowanie w szkole i gospodarstwach domowych uczniów selektywnej zbiórki odpadów.

Plan działań w ramach projektu Część teoretyczna: realizują organizatorzy 1.Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu 2.Warsztaty dla uczniów 3.Zajęcia w sortowni odpadów Część praktyczna: realizują uczestnicy przy wsparciu organizatorów 4.Opracowanie i wdrożenie systemu segregacji odpadów w szkole 5.Akcja promocyjno-informacyjna w szkole nt. selektywnej zbiórki odpadów i zbiórka surowców wtórnych w szkole 6.Monitoring funkcjonowania systemu selektywnej zbiórki odpadów w otoczeniu szkoły Uroczyste zakończenie projektu

2. Warsztaty w szkołach 3 dwu-godzinne warsztaty przeprowadzone w klasie zgłoszonej do udziału w projekcie Zajęcia odbędą się w szkole i zostaną poprowadzone przez trenerów ODE Źródła Tematyka warsztatów: gospodarka odpadami, nasilająca się konsumpcja, selektywna zbiórka i recykling czas realizacji: listopad – styczeń dodatkowe założenie: szkolni koordynatorzy przeprowadzą w innych klasach 2 warsztaty o tej samej tematyce na podstawie dostarczonych przez nas scenariuszy

3. Zajęcia w sortowni odpadów Celem działania jest zapoznanie uczniów z działaniem sortowni odpadów i procesem wtórnego sortowania surowców Każda grupa będąca uczestnikiem projektu weźmie udział w zajęciach w sortowni odpadów Zajęcia poprowadzą pracownicy sortowni Czas trwania zajęć – ok. 1 h Grupa dojeżdża do sortowni samodzielnie i na własny koszt Czas realizacji: luty-marzec

4. Opracowanie i wdrożenie systemu segregacji odpadów w szkole Celem działania jest zapoczątkowanie trwałej segregacji odpadów powstających w szkole i na jej terenie Każdej szkole przekazane zostaną kosze do selektywnej zbiórki odpadów (10 szt.) W porozumieniu z władzami szkoły grupa opracuje system segregacji odpadów powstających w szkole: wytypowanie miejsc ustawienia koszy określenie, jakie surowce będą zbierane do koszy odpowiednie oznakowanie koszy określenie zasad opróżniania koszy oraz pozbywania się zebranych selektywnie odpadów System może obejmować wszystkie typy surowców bądź ich wybrane grupy Warunkiem otrzymania koszy jest posiadanie przez szkołę umowy na odbiór odpadów uwzględniającej odbiór odpadów zebranych selektywnie bądź zawarcie takiej umowy z operatorem komunalnym do dnia Czas realizacji: marzec-kwiecień

Za zorganizowanie akcji odpowiedzialna jest grupa będąca uczestnikiem projektu Celem akcji jest poinformowanie społeczności szkolnej o wdrażanej segregacji odpadów w szkole oraz odpowiednia promocja selektywnej zbiórki wraz z instruktażem nt. standardów segregacji Akcja może obejmować różne działania: plakaty, ulotki, apele, warsztaty, zebrania (dowolność rozwiązań) Czas realizacji: marzec-maj czas trwania akcji: dowolnie, nie mniej niż 2 tygodnie 5. Kampania promocyjno-informacyjna

Szkoły, które wdrożą segregację odpadów oraz zrealizują kampanię ją promującą, otrzymają certyfikat środowiskowy

Monitoring dotyczyć ma selektywnej zbiórki odpadów prowadzonej na osiedlach domów wielorodzinnych w systemie kontenerowym Celem monitoringu jest zdiagnozowanie stanu funkcjonowania selektywnej zbiórki odpadów i jego zgodności z obowiązującymi wymogami prawnymi Monitoring prowadzony będzie na podstawie ankiet W razie stwierdzenia nieprawidłowości w systemie selektywnej zbiórki odpadów grupa może podjąć odpowiednie działania zaradcze – interwencje w stosunku do podmiotów odpowiedzialnych za zbiórkę Wyniki monitoringu zostaną przekazane organizatorom i umieszczone na stronie projektu Czas realizacji: drugi semestr roku szkolnego 6. Monitoring funkcjonowania selektywnej zbiórki odpadów w otoczeniu szkoły

Podsumowanie wyników projektu Rozdanie dyplomów i nagród oraz certyfikatów Czas realizacji: początek czerwca 2008 Uroczyste zakończenie projektu

Zaświadczenia o odbyciu się warsztatów w szkole (3 egz.) Zaświadczenie o odbyciu się zajęć w sortowni odpadów Protokół zdawczo-odbiorczy (kosze) Sprawozdanie szkoły z realizacji projektu (wg formularza) Sprawozdanie z monitoringu (wg ankiety) Potrzebne dokumenty

Pozostałe informacje Organizator zapewnia szkołom wsparcie merytoryczne w trakcie całego okresu trwania projektu Szkolny koordynator przygotuje krótki raport z działań realizowanych w szkole i prześle go organizatorom Zdjęcia z realizacji projektu (warsztatów, zajęć w sortowni odpadów, kampanii promocyjnej) zostaną umieszczone na stronie projektu

Sposób kontaktowania się z organizatorami Agnieszka Bańkowska: kom , Michał Pawełczak: kom , zbiorczy: tel , fax ; adres pocztowy: ODE Źródła o. Warszawa al. Niepodległości Warszawa strony internetowe:

Pytania i odpowiedzi