„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYJAZDY INDYWIDUALNE UCZNIÓW Program COMENIUS POROZUMIENIE O PROGRAMIE ZAJĘĆ Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Narodowa Agencja Programu Uczenie się przez.
Advertisements

Projekt zrealizowany przy wsparciu finansowym Komisji Europejskiej (Program LLP – Leonardo da Vinci). Projekt i jego treść odzwierciedlają jedynie stanowisko.
Nowoczesne technologie w polskiej edukacji
Program wychowawczy szkoły
Rodzice Wolontariuszami Udział i zaangażowanie rodziców 26 listopada 2011 – Warszawa Johannes THEINER, Prezes EPA.
Janusz Żak Korzyści wychowawcze i osobiste płynące z realizacji edukacji europejskiej.
Realizacja projektu w szkołach w roku szkolnym 2010/2011 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Rodzice - Szkoła Wspieranie przez szkołę wychowawczej funkcji rodziny, ze zwróceniem uwagi na udział rodziców w planowaniu i realizacji zadań statutowych.
Dojrzałość szkolna dziecka
„Czym skorupka za młodu...”
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Opracował J. Stryjkowski
SCENARIUSZ WARSZTATÓW DLA SZKOŁY GIMNAZJALNEJ W RAMACH CYKLU PRAWA OBYWATELSKIE – MOJE PRAWA Katarzyna Stępak, Scenariusz 2, Załącznik 2 PRAWO DOSTĘPU.
jako atut i element prestiżu nowoczesnej szkoły”
Istota i zastosowanie platformy e-learningowej Moodle
Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Wewnętrznych w ramach rządowego programu ograniczania przestępczości i aspołecznych zachowań Razem bezpieczniej.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Doradcy zawodowi: Anna Pilszek Sabina Kontny.
Ankietowaniem objęto uczniów kl. IV – VI, oraz rodziców Liczba ankietowanych uczniów – 29 na 32 ogółem Liczba ankietowanych rodziców – 4 na 15 wydanych.
SPOSOBY KOMUNIKOWANIA SIĘ W RODZINIE DZIECKA NIESŁYSZĄCEGO
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
CZYLI JAK STWORZYĆ IDEALNY SAMORZĄD SZKOLNY?
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
TYDZ I EŃ WYCHOWANIA.
Włączanie podmiotów w działalność szkoły
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
Ogólnopolski Dzień Praw Dziecka w Publicznej Szkole Podstawowej im.Marszałka J.Piłsudskiego w Jedlni Letnisku 20 listopada 2014.
Niewidzialne podstawy – budując kulturę szkoły, wychowujemy przyszłych zwycięzców Michelle Navarre Roel Vivit.
WYCHOWANIE DZIECI WSPÓLNYM CELEM RODZINY I SZKOŁY
Ogólnopolska akcja edukacyjna Edycja II Rok szkolny 2014/2015.
Akademia aktywności politycznej i społecznej ludzi młodych.
Co może zrobić szkoła, a co powinni zrobić wcześniej rodzice ?
Małe dziecko w systemie edukacji
System edukacji w Polsce
Warto ustalić, w jakich warunkach przebiegało uczenie się i nauczanie, czyli przeanalizować czynniki, które w znaczący sposób mogły wpłynąć na poziom.
Jak rozwijać karierę zawodową młodego człowieka? Przewodnik dla kluczowych aktorów - rodziców.
Małe grupy w szkole na przykładzie modelu pracy w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym nr 2 w Skarżysku-Kamiennej Opracowanie: mgr Bartosz Rybienik.
Wychowywać to kochać i wymagać
¡Tato! ¡Tato! W szkole, Na lekcję informatyki, mamy wytłumaczyć różnicę znaczeń pomiędzy ‘wirtualnie' i ‘realnie'
Dydaktyka WYMIAR GODZIN: 15 godzin wykładów. Cele: 1. poznanie i rozumienie podstaw nowoczesnego procesu kształcenia oraz jego uwarunkowań, 2. wyposażenie.
INSPIRACJĄ DO PODEJMOWANYCH DZIAŁAŃ
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Biznes przy tablicy. OTWARTA FIRMA Idea programu Otwarta firma – Biznes przy tablicy to program przeznaczony dla uczniów szkół.
Od szkoły otwartej do szkoły = LIDERA WSPÓLNOTY LOKALNEJ Ewa Kamińska, Zastępca Prezydenta Miasta Gdańska ds. Polityki Społecznej Piotr Kowalczuk, koordynator.
Szkoła Podstawowa nr 10 w Koszalinie Autor: Dorota Kościuszko-Cienkowska.
Ogólnopolski Program Szkoła z Klasą 2.0. To trzecia edycji Ogólnopolskiego programu Szkoła z Klasą 2.0. Nasza szkoła od samego początku bierze udział.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
Doradztwo zawodowe w szkołach – jak wdrożyć i prowadzić?
Śląska Sieć Szkół Promujących Zdrowie. Postawa prawna edukacji prozdrowotnej i promocji zdrowia Podstawę prawną programów z zakresu edukacji prozdrowotnej.
1 Szkoła Promuj ą ca Zdrowie. 2 Czynniki wpływające na zdrowie.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Dziecko romskie w szkole
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Dyrektor służby elżbieta bednarz
Jak organizować społeczne środowisko uczenia się dzieci w klasie I?
Spotkanie z rodzicami- inauguracja roku szkolnego 2017/
KONCEPCJA PRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ W UCIECHOWIE
Otwarta firma – Biznes przy tablicy
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
Dualne kształcenie zawodowe
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
RAZEM DLA BEZPIECZEŃSTWA
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
Szkoła z mocą zmieniania świata!
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego wizytówką szkoły
Zapis prezentacji:

„Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły Piotr Kowalczuk Dla świata mama i tata mogą być nikim, ale dla dziecka są całym światem. Pino Pellegrino Bliska współpraca rodziców z nauczycielami jest konieczna po to, żeby dziecko mogło żyć w zintegrowanych systemach wychowawczych, a nie w dwóch odrębnych systemach. Wojciech Eichelberger „Pokój Rodzicielski” w przestrzeni szkoły

Karta Praw i Obowiązków Rodziców w Europie www. rodzice. vulcan Karta Praw i Obowiązków Rodziców w Europie www.rodzice.vulcan.pl European Parents Association (EPA) – 1992 „Rodzice w Europie mają prawo być otaczani szacunkiem za ich odpowiedzialność jako pierwszych i najważniejszych wychowawców młodzieży. Oznacza to poszanowanie ich rodzicielskiej roli i wynikających z niej obowiązków. W swych wysiłkach wychowawczych powinni być wspierani przez całe społeczeństwo, a w szczególności przez osoby zaangażowane w edukację”. *** 2. Rodzice mają prawo do uznania ich prymatu jako „pierwszych nauczycieli” swoich dzieci. Rodzice mają obowiązek wychowywać swoje dzieci w sposób odpowiedzialny i nie zaniedbywać ich.

orientacja na partnerstwo współpraca współdziałanie 1998 – powstaje, przyjęty przez MEN ‘program okołoreformatorski’ „Rodzice w szkole. Rodzice i nauczyciele – płaszczyzny współpracy. Program budowania partnerstwa rodzina-szkoła-gmina” orientacja na partnerstwo współpraca współdziałanie współodpowiedzialność rodzina – szkoła – społeczność lokalna media Autorka projektu Maria Mendel

Partnerstwo edukacyjne rodzice dzieci szkoła/przedszkole społeczność lokalna dzieci media „Nie mów więc, że brak Ci czasu. Twój dzień ma dokładnie tyle samo godzin, co dzień Michała Anioła, Matki Teresy, Leonarda da Vinci i Alberta Einsteina”. H. Jackson Brown 4

Rodzice w przestrzeni szkoły Pokój rodzicielski? Kącik rodzicielski? Centrum rodziców?

Funkcjonowała ponadto zasada uniwersalna, która brzmiała: Tradycyjna szkoła – poza jawnym programem nauczania i wychowania, uczyła uczniów reguł, które dawały gwarancje przetrwania w takiej szkole.   Pierwsza zasada brzmiała: siedź cicho i słuchaj! Druga: siedź cicho i odpowiadaj na pytania jak zostaniesz zapytany! Trzecia: odpowiadaj tak, jak tego oczekuje nauczyciel! Funkcjonowała ponadto zasada uniwersalna, która brzmiała: siedź cicho, bo nauczyciel i tak zawsze ma rację!  

Jaki nauczyciel? Jaki rodzic? Jaki model społeczności lokalnej? Pedagogizacja rodziców Co znaczy dzisiaj? Czym jest w moich konkretnych warunkach? 1. unifikacja treści 2. instrumentalizm metodyczny 3. orientacja poprawnościowa 4. mechanizacja czynności ucznia 5. monologowość znaczeń 6. infantylizm treści 7. rywalizacyjny indywidualizm Dorota Klus-Stańska Era znaków i sygnałów Era mowy i języka Era pisma Era druku i komunikowania masowego Era telekomunikacji i informatyzacji Era komputera – telekomputera Tomasz Goban-Klas Jaki nauczyciel? Jaki rodzic? Jaki model społeczności lokalnej? JAKI MODEL KOMUNIKACJI?

Sytuacja w naszym kraju, jak dotąd nie do końca pozwala rodzicom na realizację ich oczekiwań, pomimo podstaw konstytucyjnych i systemowych. Mimo ogromnego potencjału (ponad 14 milionów rodziców młodzieży uczącej się) nie ma lobby w Sejmie i Senacie (...). O ile na szczeblu szkół rodzice i nauczyciele uzyskują niekiedy znaczny wpływ (...), o tyle nie mają go już wcale na szczeblu regionu, a tym bardziej na szczeblu centralnym, ogólnokrajowym.

Ja ci się ponawydurniam!… Jak chce – to potrafi…

WIRTUALNA TABLICA OGŁOSZEŃ AKTYWNY KONTAKT WYMIANA DOŚWIADCZEŃ INFORMACJA WIRTUALNA TABLICA OGŁOSZEŃ WSPARCIE www.rodzice.vulcan.pl PRZESTRZEŃ BAZA DANYCH SZKOŁA DLA RODZICÓW