„Gdzie były, co robiły twoje ręce

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
W naszej szkole uczniowie czują się bezpiecznie.
Advertisements

W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 47
MŁODY REPORTER WsteczWstecz NaprzódNaprzód Strona domowa WyjścieWyjście Przegląd projektu ITN – Społeczność Innowacyjnych Nauczycieli Teacher Planning.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Szkoła z klasą 2.0 styczeń 2012r. Szkoła Podstawowa nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu.
Zespół Szkół im. Ks. Jerzego Popiełuszki
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2011/2012 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Realizacja projektu w roku szkolnym 2012/2013 Ewa Grela Dyrektor Projektu.
Zespół szkolny w Cegłowie
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Zajęcia pozalekcyjne Szkołą Podstawowa w Stróżach.
WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ
Od pierwszego krzyku do …
Club lecture Klub lektur.
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
ANNE FRANK WebQuest dla uczniów klasy III gimnazjum
Przedszkolak Pełen Zdrowia
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
KLUB OPIEKI POZALEKCYJNEJ WSPÓLNA CHATA. Klub Opieki Pozalekcyjnej w naszej szkole istnieje od 1995 r. Jest integralną częścią świetlicy szkolnej. Zajęcia.
Sprawozdanie z projektu edukacyjnego
porównanie Ankieta dla uczniów Ankieta dla rodziców.
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
OBCHODY ROKU JANUSZA KORCZAKA W ZESPOLE SZKÓŁ PUBLICZNYCH W BAŁTOWIE W ROKU SZKOLNYM 2011/2012.
Przedszkole Sióstr Boromeuszek w Kępnie
Ośrodek Działań Ekologicznych Źródła
PRACA Z UCZNIAMI GIMNAZJUM METODĄ PROJEKTÓW
Autor pracy Justyna Tokarz Szkoła Podstawowa Nr 17 w Częstochowie
WALORY TURYSTYCZNE POLSKI
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
SZEŚCIOLATKI NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 21 im. WŁADYSŁAWA JAGIEŁŁY W KRAKOWIE ul. BATALIONU SKAŁA AK 12.
KOŁO PLASTYCZNE.
Zespół Szkół w Mycielewie w projekcie,,Ćwiczę, uczę się, wygrywam.
LOGO DEBATA SZKOLNA Gimnazjum z Oddziałami Integracyjnymi im. A. Mickiewicza w Turośli.
TARGI
Sprawozdanie z realizacji obchodów DBI 2014
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Znaczenie produktów zbożowych
Segreguję i Ziemię ratuję!
TECH – INFO technika, fizyka, informatyka Autorzy: Renata Gromulska, Oksana Kinasz, Radosław Dors, Dominika Latus, Jerzy Zambrowski, Marta Żebrowska-Puchalska.
LOGO Szkoła Współpracy. SZKOLNY PLAN AKTYWNEJ WSPÓŁPRACY SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 6 W SANOKU ROK SZKOLNY 2014/2015, 2015/2016.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
-opis polskiej szkoły nowych czasów..  Podczas lekcji można korzystać z tablicy interaktywnej, komputerów i innych urządzeń elektronicznych tylko w celach.
Centrum multimedialno - ekologiczne iEKO To innowacyjny pomysł aby przenieść edukację ekologiczną w strefę on-line. Nowe ławki, wygodne krzesła to dopiero.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
ODNAWIALNE ŹRÓDŁA ENERGII
SZKOLNY KODEKS 2.0 GIMNAZJUM IM. KS. KAN. M. LIPSKIEGO 2013/2014.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ ROK SZKOLNY 2014/2015.
Nasi czworonożni przyjaciele Prezentacja projektu Szkoła z klasą 2.0 realizowanego w klasie II SP w Łężanach.
Dzie ń Bezpiecznego Internetu 2016 pod has ł em: „ Lepszy Internet zale ż y od Ciebie”
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0  W projekcie udział bierze 500 szkół z całej Polski  w województwie śląskim do projektu przystąpiło 35 szkół.
„WF z klasą” to nowy program Centrum Edukacji Obywatelskiej realizowany przy medialnym wsparciu Gazety Wyborczej i portalu sport.pl.
W Szkole Podstawowej nr 2 w Kórniku im. Teofili z Działyńskich Szołdrskiej - Potulickiej.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
PROJEKT EDUKACYJNY DLA Uczniów klasy III c Ulubione święta - Boże Narodzenie w naszej klasie Opracowanie projektu: Urszula Sobaszek.
W tym roku szkolnym przystąpiliśmy do projektu prowadzonego przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Projekt ma za zadanie odpowiedzieć.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
ANKIETA aktywność czytelnicza uczniów Społecznego Gimnazjum w Czersku
Program eTwinning Planowanie projektów
ŚWIATOWY DZIEŃ ZDROWIA W SŁONECZNEJ ŚWIETLICY z Samorządem Uczniowskim
Zapis prezentacji:

„Gdzie były, co robiły twoje ręce „Gdzie były, co robiły twoje ręce?” – projekt w ramach ogólnopolskiej akcji Akademia Czystych Rąk CAREX 2012 Cele operacyjne projektu Wstęp Zastosowane metody i techniki Proces dla nauczyciela dla uczniów Ewaluacja Zadania Efekty i wnioski Źródła autorka: Anna Janik – nauczyciel Szkoły Podstawowej nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi im. Adama Mickiewicza w Zabrzu

Cele operacyjne projektu wypracowanie nawyków właściwej higieny rąk, rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego w zakresie konsekwencji związanych z brakiem higieny osobistej, nabycie przez uczniów umiejętności dzielenia się wiedzą z innymi dziećmi, integracja zespołu klasowego poprzez realizację projektu, rozwijanie kreatywności u uczniów, usprawnienie umiejętności wyszukiwania informacji w różnych źródłach, rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną, rozwijanie zdolności uczniów: informatycznych, literackich, plastycznych. POWRÓT

Zastosowane metody i techniki przeprowadzenie godziny wychowawczej na temat prawidłowej higieny rąk, praktyczne sprawdzenie umiejętności prawidłowego mycia rąk przez uczniów, tworzenie krzyżówki, quizu, ankiet przygotowanie artykułu do szkolnej gazetki "Kurier Szkolny", przygotowanie ściennej gazetki na szkolnym korytarzu, przygotowanie zajęć dla oddziału sześciolatków, zaprojektowanie strony internetowej klasowego projektu, opracowanie klasowego albumu "Akademii czystych rąk". POWRÓT

Ewaluacja POWRÓT

Ewaluacja POWRÓT

Ewaluacja POWRÓT

Efekty i wnioski Obserwacja pracy dzieci pozwala wyciągnąć wniosek o dużym zaangażowaniu dzieci w działania oraz zainteresowaniu tematem, bez czego nie można mówić o powodzeniu żadnego projektu edukacyjnego. Uczniowie, poza zaproponowanymi zadaniami, zrealizowali również swoje własne pomysły:   1) Grupa wychowawcza zmontowała logo projektu, z którym prowadziła zajęcia dla dzieci z oddziału „0”.   2) Ta sama grupa postanowiła wystąpić w białych fartuchach szpitalnych, by podkreślić profilaktyczny charakter zajęć.  3) Grupa wychowawcza przygotowała dyplom dla „zerówki”, który zostanie wręczony dzieciom podczas apelu szkolnego w pierwszych dniach kwietnia.  4) Grupa dziennikarska wymyśliła hasło, które bardziej przemawia do uczniów: „Brud twe Zycie rujnuje, mydło i ciepła woda je ratuje”.  5) Grupa dziennikarska wykorzystała talent jednego z uczniów i wywiesiła na gazetce ściennej jego szkice ukazujące technikę mycia rąk. Te same szkice zostały umieszczone w artykule do gazetki szkolnej i na stronie internetowej.  6) Powstała strona internetowa http://www.czystereceprojekt.republika.pl z ćwiczeniami interaktywnymi mojego autorstwa z zakresu prowadzonego projektu zawierająca: - ćwiczenia interaktywne mojego autorstwa, - krzyżówkę interaktywną, - puzzle interaktywne, - ankiety interaktywne, - opis działań klasy w ramach projektu.  7) Wszyscy uczniowie wraz z zaprzyjaźnioną klasą 5 „a” brali udział w happeningu zorganizowanym przez nauczyciela przyrody. POWRÓT

Wstęp Projekt, który właśnie czytasz jest skierowany do uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Twój udział w projekcie zakłada, że nauczysz się właściwej higieniczny rąk i będziesz o tym pamiętał codziennie oraz nauczysz tego rodziców i kolegów. Projekt ma również na celu nauczenie Cię zdobywania wiedzy z użyciem nowoczesnych źródeł informacji. Realizując ten projekt będziesz pracował w grupie, a więc nauczysz się również, że praca w zespole przynosi lepsze efekty i znacznie ciekawszy efekt niż praca w pojedynkę. Pamiętaj, że praca w zespole rządzi się swoimi prawami, ale o tym powie twój wychowawca na godzinbie wychowawczej. Powodzenia! POWRÓT

Proces Na wykonanie zadania każda z grup ma dwa tygodnie.   Podzielcie się na grupy: Grupa wychowawcza Grupa dziennikarska Grupa informatyczna Grupa porządkowa  W każdej grupie wybierzcie lidera. Będzie on odpowiedzialny za kontakt z wychowawcą klasy oraz będzie nadzorował prace całego zespołu.   Na wykonanie zadania każda z grup ma dwa tygodnie. Przygotowując projekt możecie korzystać z zaproponowanych źródeł lub poszukać informacji samodzielnie. POWRÓT

Klikając na nazwę swojej grupy dowiesz się, jakie zadania Was czekają: Grupa wychowawcza Grupa informatyczna Grupa dziennikarska Grupa porządkowa POWRÓT

Nie zapomnijcie nagrodzić dzieci za ich aktywny udział w zajęciach. Grupa wychowawcza W grupie odpowiedzcie na pytania: 1) Czym są drobnoustroje, jak się dzielą oraz czym się charakteryzują? 2) Dlaczego niektóre mikroby mogą być szkodliwe dla człowieka i jak mogą człowiekowi zaszkodzić? 3) Dlaczego mycie rąk mydłem w kostce nie niszczy wszystkich drobnoustrojów? Wyszukaj informacje na temat skuteczności prawidłowej higieny rąk w walce z chorobami. Przygotujcie zajęcia dla oddziału przedszkolnego naszej szkoły, w czasie których dzieci nauczą się prawidłowo myć swoje ręce. Zajęcia powinny zawierać: - krótką pogadankę na temat higieny rąk, - instruktaż mycia rąk dla dzieci, - zajęcia praktyczne z mycia rąk dla dzieci,   Zaproponujcie dzieciom część artystyczną. Możecie nauczyć dzieci piosenki o tematyce związanej z projektem lub zaproponować zajęcia plastyczne z wykorzystaniem materiałów przysłanych przez firmę CAREX. Nie zapomnijcie nagrodzić dzieci za ich aktywny udział w zajęciach. W realizacji tego zadani pomoże wam wychowawca klasy lub nauczyciel z oddziału „0”. POWRÓT

Grupa dziennikarska W grupie odpowiedzcie na pytania: 1) Czym są drobnoustroje, jak się dzielą oraz czym się charakteryzują? 2) Dlaczego niektóre mikroby mogą być szkodliwe dla człowieka i jak mogą człowiekowi zaszkodzić? 3) Dlaczego mycie rąk mydłem w kostce nie niszczy wszystkich drobnoustrojów? Wyszukaj informacje na temat skuteczności prawidłowej higieny rąk w walce z chorobami. Przygotujcie gazetkę ścienną na korytarzu naszej szkoły oraz artykuł do najbliższego wydania „Kuriera Szkolnego”. Wasze publikacje powinny zawierać: - instruktaż mycia rąk, - informacje ukazujące zagrożenia wynikające z braku właściwej higieny rąk, - krzyżówkę związaną tematycznie z naszym projektem.   Przygotujcie również ankietę związaną z myciem rąk, a następnie przekażcie ją grupie informatycznej. Ankieta powinna zawierać przynajmniej trzy pytania. W realizacji tego zadani pomoże wam wychowawca klasy, nauczyciel polonista lub nauczyciel – bibliotekarz (opiekun szkolnej gazetki). POWRÓT

Przy tworzeniu strony, możecie skorzystać z portalu www.republika.pl. Grupa informatyczna W grupie odpowiedzcie na pytania: 1) Czym są drobnoustroje, jak się dzielą oraz czym się charakteryzują? 2) Dlaczego niektóre mikroby mogą być szkodliwe dla człowieka i jak mogą człowiekowi zaszkodzić? 3) Dlaczego mycie rąk mydłem w kostce nie niszczy wszystkich drobnoustrojów? Wyszukaj informacje na temat skuteczności prawidłowej higieny rąk w walce z chorobami. Pod opieką nauczyciela informatyki lub wychowawcy klasy przygotujcie prostą stronę internetową oraz materiały, które na niej zmieścicie. Strona projektu klasowego powinna zwierać: - instruktaż mycia rąk, - opis działań klasy lub poszczególnych grup zadaniowych, - ankietę przygotowaną przez grupę dziennikarską.   W realizacji zadania pomoże wam wychowawca klasy lub nauczyciel informatyki. Przy tworzeniu strony, możecie skorzystać z portalu www.republika.pl. POWRÓT

Grupa porządkowa W grupie odpowiedzcie na pytania: 1) Czym są drobnoustroje, jak się dzielą oraz czym się charakteryzują? 2) Dlaczego niektóre mikroby mogą być szkodliwe dla człowieka i jak mogą człowiekowi zaszkodzić? 3) Dlaczego mycie rąk mydłem w kostce nie niszczy wszystkich drobnoustrojów? Wyszukaj informacje na temat skuteczności prawidłowej higieny rąk w walce z chorobami. Wasze zadanie związane jest z uporządkowaniem wszystkich działań poszczególnych grup oraz z ich dokumentowaniem. Efektem waszej pracy powinien być stworzony przez was album działań projektowych: - wymyślcie stronę tytułową (możecie korzystać z techniki komputerowej lub wykonać album samodzielnie), - podzielcie album na działy związane z zadaniami grup, - wybierzcie najciekawsze zdjęcia i wkomponujcie je w album, - stwórzcie ciekawe opisy do albumu.   W realizacji tego zadani pomoże wam wychowawca klasy, nauczyciel polonista lub nauczyciel plastyki. POWRÓT

Źródła O drobnoustrojach: O prawidłowej higienie rąk i skutkach jej braku: O tworzeniu stron internetowych: POWRÓT